Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

1 2 3 4 5 6
Dergi
25 Kasım 2025 Salı - 10:42

Schmitz Cargobull, Solutrans’ta Yeni Soğutma Ünitesi SCUd 80 ePTO-ready modelini Tanıttı

Schmitz Cargobull, Solutrans Fuarı’nda kendi üretimi olan SCU taşıma soğutma ünitelerinin en yeni versiyonu SCUd 80 ePTO-ready modelini tanıttı. Ürün Müdürü Jonathan Steckel Kamyonum Dergisine verdiği özel röportajda ünitenin özellikle şehir içi dağıtım operasyonları için geliştirilmiş hibrit yapısıyla sektörde yeni bir standart oluşturduğunu belirtti.

Schmitz Cargobull, Solutrans’ta Yeni Soğutma Ünitesi SCUd 80 ePTO-ready modelini  Tanıttı

Elektrikli kamyon uyumlu giriş modeli

Orta segment için tasarlanan SCUd 80 ePTO-ready versiyonu, standart modele entegre edilen özel bir soket sayesinde elektrikli kamyonların yüksek voltajlı bataryasına bağlanarak çalışabiliyor. Bu özellik sayesinde ünite hem dizel kamyonlarda hem de E-truck’larda kullanılabiliyor.

Ünite fuarda, şehir içi market dağıtımı için tasarlanan SKO City treyler ile birlikte sergilendi.

Tam hibrit yapı: Dizel + Jeneratör + ePTO + AC-ePTO

Steckel, tüm SCU soğutma ünitelerinin hibrit bir yapıda olduğunu vurguladı. Soğutma çevrimindeki tüm bileşenlerin—kompresör, kondenser fanı ve evaporatör fanlarının—zaten 400V elektrikle çalıştığını, bu nedenle farklı enerji kaynaklarına kolayca adapte olabildiğini söyledi.

Ünite şu kaynaklardan enerji alabiliyor:

Dizel motor + jeneratör

Kamyon ePTO bağlantısı

Elektrikli kamyonlarda AC-ePTO üzerinden HV batarya

AC-ePTO bağlantısı kullanıldığında sistem yerel olarak sıfır emisyonlu çalışabiliyor.

Akıllı enerji yönetimi: Önce CE soket, sonra ePTO, en son dizel

Sistemin enerji yönetimi tamamen otomatik çalışıyor. Ünitenin izlediği sıralama şöyle:

1. CE soketi bağlıysa enerji buradan alınıyor.

2. Değilse ePTO bağlantısı kontrol ediliyor.

3. Enerji yoksa dizel motor otomatik olarak devreye giriyor.

Steckel, bu yapının yük güvenliğini en üst düzeye çıkardığını belirtti:

“Dizel motor her zaman yedek olarak hazır. Böylece çözüm hem kamyona bağımlı çalışabiliyor hem de tamamen bağımsız kullanılabiliyor.”

Ekstra batarya yok, ekstra ağırlık yok

Yeni çözümün en önemli avantajlarından biri, treylerde yüksek voltajlı batarya veya jeneratör aksı bulunmaması. Bu sayede:

Ek yatırım maliyeti gerekmiyor

Treyler ağırlığı artmıyor

İlave HV batarya taşınmıyor

Kamyonun mevcut HV bataryası kullanılıyor

Bu yapı özellikle toplam taşıma kapasitesine duyarlı şehir içi operasyonlarda önemli bir avantaj sağlıyor.

Kullanıcı dostu tasarım ve sessiz çalışma

Tüm SCU ünitelerinde olduğu gibi SCUd 80 ePT-ready’de de:

Geniş servis kapıları,

Basit ve sezgisel kontrol paneli,

Özel evaporatör tasarımı sayesinde daha az defrost ihtiyacı,

Üst seviye sessizlik kiti (standart)

gibi özellikler yer alıyor.

Şehir içi treyler: Manevra kabiliyeti yüksek SKO City

Fuarda SCUd 80 ePT-ready, SKO City ile sergilendi.

Sergilenen SKO City treyler şehir içi lojistik için özel olarak geliştirilen bir model.

Öne çıkan özellikleri:

Kısa gövde sayesinde dar sokaklarda kolay kullanım

Yönlendirmeli arka aks ile yüksek manevra kabiliyeti

Elektrikli kepenk (enerjisini taillift (arka lift/yükleme rampası) akülerinden alıyor)

40 tona kadar taşıma kapasitesi

Palet, rulo arabaları ve dökme yük ile tam uyumluluk

Yatay ve dikey yük sabitleme sistemleri

Rampa temasında kendini ayarlayan dinamik rampa koruma sistemi

Soğuk hava dağılımını optimize eden ve darbelere karşı koruma sağlayan ön hava sirkülasyon paneli

Bakım gerektiğinde panel açılarak soğutma ünitesine kolay erişim sağlanıyor.

Avrupa’da satışta, Türkiye’ye talep doğrultusunda getirilebilir

Ürünün üretimi Schmitz Cargobull’un Litvanya fabrikasında yapılıyor ve tüm Avrupa’da satışta. Steckel, Türkiye pazarının da açık olduğunu belirtiyor:

“Adapazarı tesisimiz brandalı ve standart soğutucu dorseler üretiyor. Eğer talep olursa bu versiyon Türkiye’ye getirilebilir.”

 

 
Mutlular Transport Sınır Tanımayan Büyümesine 2025 Yılında da Devam Etti
 
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Sınırda Stratejik İşbirliği
İpsala–Kipi Geçişlerinde Türk ve Yunan Gümrüklerinden Hız ve Verimlilik Odaklı Yaklaşım
DAF AİLESİ KAZANANLAR TAKIMI
Mottosuyla yeni nesil DAF’lar Hollanda Eindhoven’da biz mensuplarına tekrar ...
UTİKAD’dan 200 Milyar Dolarlık Hedefe İki Stratejik Hamle
Türkiye lojistik sektörü için 200 milyar dolar pazar büyüklüğü ve dünyada ...
 
Türkiye-Kazakistan KUKK Toplantısında Tarihi Adım:Transit Taşımalar Libere Oluyor
Türkiye - Kazakistan KUKK Toplantısı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Genel ...
14 Yıl Aradan Sonra Türkiye ile Suriye Arasında Tarihi Adım
Türkiye ile Suriye arasında 14 yıl aradan sonra doğrudan karayolu taşımaları ...
Avrupa-Asya Ticaretinin Gelişiminde Zengezur Koridoru’nun Önemi
UND Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aras’ın kaleminden Avrupa-Asya ticaretinin ...
 
ABD Tarafından Açıklanan Yeni Gümrük Vergilerinde Türkiye Pozitif Ayrıştı
ABD Başkanı Donald Trump tarafından 1 Ağustos itibarıyla açıklanan yeni ...
Bakan Bolat; Taşımacılık Sektörüyle Etle Tırnak Gibiyiz, Sektöre Desteğimiz Sürecek!
UND'ye özel bir ziyaret gerçekleştiren Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat, ...
TürkiyeÖzbekistan KUKK Toplantısı Gerçekleştirildi: Geçiş Belgeleri Artırılarak Ücretsiz Hale Getirildi
Türkiye ile Özbekistan arasındaki Kara Ulaştırması Karma Komisyon (KUKK) ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
2026 Daha İyi Bir Yıl mı Olacak?
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikaKamyonlkwsrcnewstreylertürkiyeşoförkamyonum