Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Ro-Ro Move in the Caspian

Ro-Ro Move in the Caspian

1 2 3 4 5 6
Dergi
26 Aralık 2025 Cuma - 11:17

Lojistiğin Geleceği: Taşıyan Değil, Dayanan Kazanacak

Lojistik sektörü uzun yıllar boyunca tek bir soruya odaklandı: Daha hızlı ve daha ucuza nasıl taşırız?

Lojistiğin Geleceği: Taşıyan Değil, Dayanan Kazanacak

Ancak dünya değişti.
Pandemi, savaşlar, enerji krizleri, ticaret savaşları ve iklim baskısı tek bir gerçeği ortaya koydu:
Artık mesele hız değil, dayanıklılık.

Bugün lojistik; kamyonların, gemilerin ya da depoların toplamı değil.
Lojistik artık risk yönetimi, stratejik planlama ve krizlere karşı ayakta kalabilme sanatıdır.

Küresel Zincirler Kırıldı, Bölgesel Ağlar Güçleniyor

Küreselleşme bitmedi ama eski formunu kaybetti.
Uzun, kırılgan ve tek merkeze bağlı tedarik zincirleri yerini daha kısa, daha yakın ve daha güvenli ağlara bırakıyor.

Üretim, pazarlara yaklaşıyor.
Taşımalar kısalıyor.
Bölgesel lojistik merkezleri yeniden değer kazanıyor.

Bu dönüşüm, lojistiği yalnızca bir taşıma faaliyeti olmaktan çıkarıp jeopolitik bir araç haline getiriyor.
Bugün doğru coğrafyada, doğru altyapıyla konumlanan ülkeler ve şirketler, yarının ticaretini şekillendiriyor.

Yeni Rekabet Alanı: Dayanıklılık

Eskiden rekabet fiyatla yapılırdı.
Bugün rekabet;

  • Alternatif rota üretebilme

  • Kriz anında operasyonu sürdürebilme

  • Enerji ve maliyet şoklarına karşı esnek olabilme
    yeteneğiyle yapılıyor.

Aynı yük, aynı mesafe, aynı araç…
Ama biri krizi yönetiyor, diğeri oyunun dışında kalıyor.

Bu farkı yaratan şey filo büyüklüğü değil, karar kalitesi.

Teknoloji ve Enerji, Oyunun Kurallarını Değiştiriyor

Elektrikli ve hidrojenli araçlar, dijital filo yönetimi, yapay zekâ destekli planlama sistemleri artık “gelecek yatırımı” değil, rekabet şartı.

Veriye hâkim olan lojistik firmaları:

  • Daha az yakıt tüketiyor

  • Daha az arıza yaşıyor

  • Daha doğru zamanda doğru yerde oluyor

Bu da sektörde sessiz ama derin bir ayrışma yaratıyor.
Aynı pazarda faaliyet gösteren firmalar arasında görünmeyen bir uçurum oluşuyor.

Yeşil Dönüşüm: Seçenek Değil Mecburiyet

Sürdürülebilirlik artık bir tercih değil.
Karbon ayak izi, emisyon raporları ve çevresel standartlar; lojistik sektörünü doğrudan belirliyor.

Yakın gelecekte:

  • Daha pahalı olsa bile çevreci taşıma tercih edilecek

  • Şeffaf olmayan firmalar dışlanacak

  • Yeşil yatırımlar, finansmana erişimin anahtarı olacak

Bu da lojistikte iki farklı lig yaratacak: uyum sağlayanlar ve sistemin dışında kalanlar.

Sonuç: Lojistik Artık Bir Yönetim Meselesi

Geleceğin lojistiği;

  • Daha çok araca sahip olanların değil

  • Daha çok depo kuranların değil

  • Daha doğru karar alanların sektörü olacak.

En hızlı taşıyan değil,
en ucuz olan değil,
en dayanıklı olan kazanacak.

 
Dünyada elektrikli kamyon kullanımı hangi ülkede en fazla?
 
Alınan Kararlar Türkiye’yi Nasıl Etkileyecek?
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Sorun Mekanikte Değil, Sistemde
Elektrikli çekici ve kamyonlar Avrupa ve Türkiye yollarında hızla yaygınlaşırken, ...
"Trafik Kazalarının Önlenmesi İçin Büyük Fırsatı Kaçırmayalım"
Güvenli Ulaşım Teknolojileri Derneği Başkanı Özgür Şener'in Kaleminden
22 Yılda 100 Bin Kamyondan 4 Yılda 100 Bin Kamyona
Mercedes-Benz Türk, 1986 yılından bu yana faaliyet gösteren Aksaray Kamyon ...
 
Anka Intermodal Logistics 2026 Yılında Çin Hattını Devreye Alıyor
Anka Intermodal Logistics Genel Müdürü Nedim Şengül, Sovyetler Birliği’nden ...
Art Lojistik Fransa Hattında Büyümesini İddialı Bir Şekilde Sürdürüyor
Art Lojistik İş Geliştirme Müdürü Gürkan Uçar, firmalarının ana hattının ...
Şangay’dan Londra’ya, Lizbon’dan Vladivostok’a: Oba Global Lojistik Kıtalararası Taşımacılıkta Gücünü Artırıyor
Oba Global Lojistik Genel Müdürü Suat Oba, ana hatları olan Rusya ve Kazakistan’a, ...
 
Mitlog’un Yeni Rotası: Orta Doğu Ve Kuzey Afrika Pazarlarında Güçlü Adımlar
"Yeni Uygulamamızla Müşteri Deneyimini Yeniden Tanımlıyoruz"
Bakımcı Lojistik Yarım Asrı Aşan Tecrübesi ile Yeni Hatlarda İddiasını Ortaya Koyuyor
Bakımcı Lojistik Genel Müdürü Yılmaz Bakımcı, yarım asrı aşan tecrübeleriyle ...
Emre Aytaş Lojistik Kapıdan Kapıya Teslimatta Yeni Bir Dönem Başlatıyor
Emre Aytaş Lojistik Kurucusu Coşkun Aytaş, 2026 yılında Mersin üzerinden ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
IVECO Vizyonunu SAMKO OTOMOTİV İZMİR ile Güçlendiriyor
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler bussondakikakamyoncuşoförfahrerdikkatlkwnews