Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Ro-Ro Move in the Caspian

Ro-Ro Move in the Caspian

1 2 3 4 5 6
Dergi
27 Aralık 2025 Cumartesi - 12:09

Kamyoncuların En Büyük Zaman Kaybı Nerede Yaşanıyor?

Kamyoncular için en büyük sorun yol şartları ya da mesafe değil. Asıl kayıp, motor çalışmadan geçen saatlerde yaşanıyor. Saha verileri, zaman kaybının kazancı doğrudan erittiğini gösteriyor.

Kamyoncuların En Büyük Zaman Kaybı Nerede Yaşanıyor?

Direksiyon Değil, Bekleme Saatleri Kaybettiriyor

Kamyonculuk dışarıdan bakıldığında “yolda geçen uzun saatler” olarak görülse de, direksiyon başındaki gerçek tablo çok daha farklı.
Sahadaki gözlemler ve sektör analizleri, kamyoncuların zamanının önemli bir bölümünü hareket halinde değil, bekleyerek geçirdiğini ortaya koyuyor.

Bu bekleme süreleri, hem kazancı düşürüyor hem de mesleği sürdürülemez hale getiriyor.

Zaman Nerede Kayboluyor?

Kamyoncuların en fazla zaman kaybettiği başlıklar net:

Yükleme ve Boşaltma Alanları

Birçok tesiste kamyonlar saatlerce sırada bekliyor.
Randevu sistemi olsa bile fiili uygulama çoğu zaman aksıyor.

 Kamyon yolda değil ama saat işliyor.

Sınır Kapıları

Uluslararası çalışan kamyoncular için en büyük zaman kaybı noktası hâlâ sınırlar.

  • Evrak kontrolleri

  • Yoğunluk

  • Plansız bekleme

Bir sınır geçişi, bazen bir sefer süresine eşit zaman alabiliyor.

Evrak ve Onay Süreçleri

Yol hazır, yük hazır…
Ama evrak hazır değil.

Manuel işlemler, eksik belgeler ve koordinasyonsuzluk, kamyoncuyu hareketsiz beklemeye mahkûm ediyor.

Tesis ve Park Alanı Sorunu

Uygun park ve dinlenme alanı bulamayan kamyoncular:

  • Yolda beklemek zorunda kalıyor

  • Tesise erken girip hareketsiz zaman geçiriyor

  • Dinlenme süresini verimsiz kullanıyor

Bu da zamanın kalitesiz şekilde harcanmasına neden oluyor.

Zaman Kaybı = Kazanç Kaybı

Kamyonculukta zaman, doğrudan para demek.
Bir kamyonun beklediği her saat:

  • Yakıt

  • Amortisman

  • Şoför emeği

olarak maliyet yazıyor.

Üstelik bu sürelerde herhangi bir gelir oluşmuyor.

Sektör temsilcilerine göre, kamyoncuların yaşadığı zaman kaybı toplam kazancı %20–30 oranında aşağı çekebiliyor.

Kamyoncu Ne Diyor?

Sahadaki kamyoncular durumu tek cümleyle özetliyor:

“Yolda geçen saat değil, durduğumuz saat yoruyor.”

Beklemek;

  • Sefer sayısını azaltıyor

  • Planlamayı bozuyor

  • Günlük motivasyonu düşürüyor

Uzun vadede ise mesleği cazibesiz hale getiriyor.

Bu Sorun Neden Çözülmüyor?

Uzmanlara göre temel nedenler:

  • Yük ve araç planlamasının zayıf olması

  • Dijital randevu sistemlerinin etkin kullanılmaması

  • Altyapı ve tesis yetersizlikleri

  • Kamyoncunun sistemde “bekleyen taraf” olarak görülmesi

Oysa lojistik zinciri, kamyon hareket etmeden ilerlemiyor.

Özetle;

Kamyonculukta sorun sadece yol değil.
Asıl kayıp, hareketsiz geçen saatlerde yaşanıyor.

Kamyon çalışmıyorsa,
sistem de çalışmıyor.

Zaman kaybı azaltılmadıkça;

  • Kazanç artmıyor

  • Meslek cazip olmuyor

  • Lojistik verimlilik yükselmiyor

Bu nedenle zaman yönetimi, kamyonculukta gizli ama en büyük sorun olarak öne çıkıyor.

 
Kamyon Şoförü Açığı Büyüyor
 
Türkiye’de Ağır Vasıta Pazarı Yavaşlıyor mu?
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Boş Giden Kamyonlar Alarm Veriyor
Türkiye’de binlerce kamyon, yükünü teslim ettikten sonra dönüş yoluna ...
Alınan Kararlar Türkiye’yi Nasıl Etkileyecek?
Avrupa Birliği, lojistik ve taşımacılık alanında son yıllarda hızlanan ...
Lojistiğin Geleceği: Taşıyan Değil, Dayanan Kazanacak
Lojistik sektörü uzun yıllar boyunca tek bir soruya odaklandı: Daha hızlı ...
 
Sorun Mekanikte Değil, Sistemde
Elektrikli çekici ve kamyonlar Avrupa ve Türkiye yollarında hızla yaygınlaşırken, ...
"Trafik Kazalarının Önlenmesi İçin Büyük Fırsatı Kaçırmayalım"
Güvenli Ulaşım Teknolojileri Derneği Başkanı Özgür Şener'in Kaleminden
22 Yılda 100 Bin Kamyondan 4 Yılda 100 Bin Kamyona
Mercedes-Benz Türk, 1986 yılından bu yana faaliyet gösteren Aksaray Kamyon ...
 
Anka Intermodal Logistics 2026 Yılında Çin Hattını Devreye Alıyor
Anka Intermodal Logistics Genel Müdürü Nedim Şengül, Sovyetler Birliği’nden ...
Art Lojistik Fransa Hattında Büyümesini İddialı Bir Şekilde Sürdürüyor
Art Lojistik İş Geliştirme Müdürü Gürkan Uçar, firmalarının ana hattının ...
Şangay’dan Londra’ya, Lizbon’dan Vladivostok’a: Oba Global Lojistik Kıtalararası Taşımacılıkta Gücünü Artırıyor
Oba Global Lojistik Genel Müdürü Suat Oba, ana hatları olan Rusya ve Kazakistan’a, ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
IVECO Vizyonunu SAMKO OTOMOTİV İZMİR ile Güçlendiriyor
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newskamyonumbusşoförfahrertreylertruckKamyonlkw