Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

1 2 3 4 5 6
Dergi
24 Kasım 2025 Pazartesi - 14:14

İMS Lojistik Uzun Yıllara Dayanan Çalışmalarını 2025 Yılında Taçlandırdı

IMS Lojistik Genel Müdürü Mustafa İmrak Kamyonum Dergisi’ne verdiği röportajda, uzun yıllara dayanan kapsamlı çalışmalarını, 2025 yılında aldıkları YYS ve Yeşil Lojistik Belgeleriyle taçlandırdıklarını açıkladı.

İMS Lojistik Uzun Yıllara Dayanan Çalışmalarını 2025 Yılında Taçlandırdı

2025’in lojistikçinin ayakta kalmasının başarı olarak sayıldığı bir yıl olduğunu aktaran İmrak kendilerinin de bu nedenle yıl içerisinde bir yatırım yapmadıklarını, ancak 2026 yılında yeni araç yatırımı, İzmir’deki ofislerini büyütme ve Irak pazarındaki paylarını artırma hedeflerinin bulunduğunu söyledi. Almanya ve İtalya’daki depolarının müşterilerine sunduğu avantajlardan Ro-Ro hizmetlerine birçok konuya değinen İmrak aynı zamanda Irak pazarındaki çalışmaları hakkında da bilgi verdi. Kesilmesi ile özellikle Hatay ve Gaziantep lojistik camiasının savrulmasına neden olan Suriye taşımalarının,  14 yıl aradan sonra yeniden başlaması ile ilgili de yorumlarını dile getiren İmrak; “Suriye’nin savaş öncesi önemini kazanmasını umuyoruz.” dedi.

Özellikle son birkaç yıldır kapsamlı çalışmalar gerçekleştirdikleri, yoğun bir dönemin içerisinde oldukların söyleyerek sözlerine başlayan İmrak, tüm bu çalışmaları ise 2025 yılında taçlandırdıklarını açıkladı ve şu ifadeleri kullandı; “Biz kalite yönetim sistemini bünyemizde uygulamalı bir şekilde yapan bir firmayız. Belgelere de sadece belge olarak bakmıyor, tam anlamıyla denetim mekanizmalarını uyguluyor ve kurumsal bünyemize empoze ediyoruz. Dolayısıyla bu doğrultuda bazı yükümlülüklerimiz bulunuyordu ve bu yükümlülüklerimizi yerine getirmemiz gerekiyordu. Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü, Yeşil Lojistik ve ISO 50001 sürecini bir bütün olarak başlattık ve tamamladık. Tüm bu belgeleri alarak süreci tamamlamamız, faaliyetlerimizi taçlandırma noktamız oldu. 2025 yılında Ulaştırma Bakanlığı tarafından aldığımız Yeşil Lojistik Belgesiyle de bu belgeye sahip, bölgedeki tek lojistik firması olduk.” Tüm bunlar için ise 2025 yılını tabiri caize ‘eğitim yılı’ olarak ilan ettiklerini açıklayan İmrak, gerek tüm ekip gerekse departman bazlı ekiplerine eğitimler verdiklerini ve uygulamalı sınavlar ile bu eğitimlerin ne kadar fayda sağladığını test etme olanağı bulduklarını aktardı.

Karayolu taşımacılığında edindikleri derin tecrübeyi Ro-Ro ile entegre ederek büyüme stratejilerini yeniden şekillendirdiklerini aktaran İmrak, bunun nedenini ise şu şekilde açıkladı; “Takım set olarak yüzde 100 oranında karayolu ile çalışabilecek bir firmayız ancak sürdürülebilirliğe katkı sunmak adına rotamızı Ro-Ro hizmetlerine döndürdük.”

“Almanya ve İtalya’daki Depolarımız ile Maddiyat ve Zamanı Kontrol Altına Alıyoruz”

Başta Almanya ve İtalya olmak üzere Avrupa’da kurmuş oldukları hub depoların Avrupa operasyonlarında kendilerine kazandırdıkları güç ve stratejik önemini açıklayarak sözlerine devam eden İmrak şunları söyledi; “Son 10 yıldır tüm Avrupa’dan Irak’a parsiyel servisimiz var. Almanya ve İtalya’daki depolarımızda tüm Avrupa içerisinden parsiyel topluyoruz. Zaman yönetimi olarak büyük avantaj sağlıyoruz. Müşterilerimizin birden fazla aktarma yaparak Irak’a ve hatta başka destinasyonlara ulaşmasının önüne geçiyor, bu süreci maddiyat ve zaman olarak kontrol altına alıyoruz. Avrupa’daki depolarımızda parsiyel konsolumuzdaki ürünleri toparlayarak, kendi tırlarımızda tek konsol yapıyoruz.”

“Bazı Uygulamalar Türkiye’yi Transit Aktarma Merkezi Olmaktan Uzaklaştırıyor”

Transit taşımalarda Türkiye’nin önüne set çekildiğini söyleyen İmrak sözlerine şöyle devam etti; “Belki de ihracatçının elini güçlendirmeye yönelik olan bazı uygulamalar, transitin önünü tıkıyor. Böyle devam ederse, rota değişir. Bu sefer Türkiye transit ülke olmaktan çıkar ve başka rotalar kullanılmaya başlanır. Müşteriyi Türkiye’de tutabilmenin yolu ise kaliteli ürün ve doğru fiyatlandırma sunmaktır. Gördüğüm en büyük sıkıntılardan biri, transit taşımacılıkta gerek evraklar gerek sertifika gereklilikleri vs. ile Türkiye’nin önüne set çekmemiz. Ancak baktığımızda biz nihai tüketici ülke değiliz. O sorgulamaları nihai tüketici ülkesi yapabilir ama bunları biz yaptığımızda Türkiye’yi transit aktarma merkezi olmaktan uzaklaştırıyoruz. Bu nedenle alternatif çözümlere yöneliyoruz.”

“Irak Taşımaları İmsan Group Bünyesinde Önemli Bir Yere Sahip”

Irak pazarında sahip oldukları güçlü dağıtım ağı ve bölgesel hakimiyete değinerek sözlerine devam eden İmrak, Irak taşımalarının İmsan Group ve İMS Lojistik bünyesindeki payını açıkladı; “Babamızın sektöre girdiği ve henüz kurumsal olarak çalışmadığı yıllarda çıkış noktamız Irak’tı. 2000 yılında kurumsal bir firmaya geçişimizin ardından ise ne yazık ki o dönemin şartları gereği Irak hattında çalışamadık. Ardından Irak’ta yeni bir yol haritası ortaya çıktı ve biz de tüm süreçlerin ve yapılanmaların içerisinde yerimizi aldık. Türkiye-Irak taşımalarının ardından 2006-2007 yıllarında müşteri talep ve beklentileri sonucunda Avrupa-Irak taşımalarına da başladık. Akabinde şartlar nedeniyle rotamızı biraz daha çeşitlendirmeye başladık. Avrupa ve Türkiye’den Ortadoğu ülkelerine ve sonrasında Asya ülkelerine taşımalara başladık. Şu an forwarder olarak yüzde 30’luk bir oranla Irak pazarı yine ilk sırayı alıyor ancak İmsan Group tarafında öz mal olarak hizmetlerimizin yüzde 20’sini kapsıyor.”

“Suriye Taşımalarının Kesilmesi ile Özellikle Gaziantep ve Hatay Nakliyecisi Savruldu”

“Suriye’nin Savaş Öncesindeki Önemine Ulaşacağını Umuyoruz”

Türkiye ile Suriye arasında 14 yıl aradan sonra karayolu taşımacılığının yeniden başlamasıyla ilgili görüşlerini de paylaşan İmrak; “Savaş öncesi Suriye üzeri 13 Arap coğrafyasına ulaşılabilirken, sonrasında yaşanılan gelişmeler neticesinde pazarda büyük bir daralma oldu. Özellikle Gaziantep ve Hatay nakliyeci camiası dağıldı tabiri caizse savruldu denilebilir. Şimdi yeniden savaş öncesi önemini kazanmasını umuyoruz. Ancak tabi ki bu arada Nisan ayı itibariyle Irak üzeri de transit taşımalar başladı. Irak’ın TIR Karnesi sistemine sahil olmasıyla beraber, Katar, Dubai, Kuveyt gibi destinasyonlara Irak üzeri transit geçişlerde kolaylık sağlandı. Buna karşılık tabi ki Suriye’nin de çok büyük bir avantajı var; yeniden yapılanıyor olması ve bu yapılanmada Türk nakliyecilerinin, firmalarının ciddi anlamda fayda sağlayacak olması. Dolayısıyla ben bu pazarı önemsiyor ve değerli buluyorum.” dedi.

“2025 Yılı lojistikçilerin Ayakta Kalmasının Başarı Olarak Sayıldığı Bir Yıl Oldu”

“Bizim için 2026, Yatırım Yılı Olacak”

2025 yılını değerlendirerek sözlerini bitiren İmrak şu ifadelere yer verdi; “2025 yılı faiz politikaları ve eski karlılığın olmaması nedeniyle lojistikçilerin ayakta kalmasının başarı olarak sayıldığı bir yıl oldu. Biz de bu dönemde herhangi bir yatırımda bulunmadık. Ancak 2026 yılında gerek İzmir ofisimizi büyütmek gerek Irak pazarında payımızı artırmak ve gerekse yeni araç yatırımları noktasında hedeflerimiz var. 2026 yılı umuyoruz ‘iş yapma yılı’olacak.”

 

Özel Haber/ Öykü İmset

 
F-Max ve F-Line E Büyük İlgi Gördü
 
Ford Trucks, Türkiye’nin İlk Seri Üretim Elektrikli Kamyonu F-Line E’yi Solutrans 2025’de Tanıttı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Seyit Usta Treyler Kamyon Taşıyıcı Treyleri ile Pazarda Yine İddiasını Konuşturacak
Seyit Usta Treyler Genel Müdür Yardımcısı Alp Arslan, Logitrans Fuarı’nda ...
Deep Trailer Spare Parts, Treyler Dolaplarında Yeni Bir Dönem Başlatıyor
Deep Trailer Spare Parts, son olarak treyler yemek ve takım dolaplarında ...
Samko Kalitesi Artık İzmir’de: IVECO Tercihinin Arkasındaki Güç Türkiye’nin En Kapsamlı Tesisini Açtı!
Uzun yıllar boyunca Antalya’dan tüm Türkiye’ye hizmet vermekte olan firma, ...
 
Zarife Atik ile İş Dünyasında Kadın Olmak ve Fark Yaratmak
Lojistik sektörü, doğası gereği operasyonel yoğunluğu yüksek, rekabetin ...
Yarim Asırlık Tecrübe ile Her Yük Güvende: Cihan Alp Group
1979 yılında Kocaeli’de kurulan ve yarım asra yakın bir zamandır konteyner ...
Avrupa’nın Kalbine Taşımacılıkta DNT İmzası
“EGE BÖLGESİNDE İLK 3, TÜRKİYE’DE İLK 10’DA OLMAYI HEDEFLİYORUZ!”
 
Doğudan Batıya Uzanan Güvenli Taşımacılığın Adı Pilot Lojistik
1980’li yıllara dayanan geçmişiyle, sektöre uzun yıllar emek vermiş bir ...
Şahade Lojistik: Güçleniyor, Yükseliyor, Geleceğe Koşuyor
Şahade Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Şahade, 1996 yılında beş ...
Tırsan, Treyler Mühendisliğinin Yeni Standardını Sektör ile Birlikte Lanse Etti
Tırsan, Adapazarı Mega Kampüs’te gerçekleştirdiği etkinlikte çifte lansman ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
2026 Daha İyi Bir Yıl mı Olacak?
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newssondakikatruckfahrerKamyontürkiye haberler kamyoncudikkat