Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Ro-Ro Move in the Caspian

Ro-Ro Move in the Caspian

1 2 3 4 5 6
Dergi
25 Aralık 2025 Perşembe - 12:42

Bağımsız Kamyoncuya Vergi Yükü: Direksiyonun Bedeli Her Yıl Artıyor

Türkiye’de bireysel taşımacı, yani kendi kamyonu ile şirketleşmeden yük taşıyan kamyoncular; artan mazot, bakım ve finansman maliyetlerinin yanında çok sayıda vergi ve zorunlu mali yükümlülükle karşı karşıya. Sektör temsilcileri, özellikle küçük ve tek araçlı taşımacıların bu yük altında ayakta kalmakta zorlandığını vurguluyor.

Bağımsız Kamyoncuya Vergi Yükü: Direksiyonun Bedeli Her Yıl Artıyor

Kazanç Var Sayılıyor, Vergi Kaçınılmaz

Mevzuata göre bireysel kamyonculuk, ticari faaliyet kabul ediliyor. Bu nedenle kamyoncu yıl sonunda elde ettiği net kazanç üzerinden Gelir Vergisi ödemek zorunda. Artan oranlı sistem nedeniyle kazanç yükseldikçe vergi oranı da %15’ten başlayarak üst dilimlerde %40’a kadar çıkabiliyor.

Taşımaya KDV de Eşlik Ediyor

Yurt içi taşımacılık hizmetlerinde kamyoncular kestikleri faturalarda %20 KDV uygulamak zorunda. Tahsil edilen KDV’nin her ay beyan edilmesi gerekiyor. Uluslararası veya transit taşımacılıkta ise bazı istisna ve sıfır oranlı uygulamalar bulunsa da, bu durum her taşımacı için geçerli değil.

Kamyon Sahibi Olmanın Bedeli: MTV

Kamyonun kontağı dönmese bile vergi işliyor. Araç sahipleri her yıl Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) ödemekle yükümlü. MTV tutarı, aracın yaşı ve teknik özelliklerine göre değişiyor ve yılda iki taksitte tahsil ediliyor.

Araç Alırken de Vergi Var

Yeni ya da ikinci el kamyon alımında Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) çoğu zaman düşük oranlı olsa da tamamen sıfır değil. Bu vergi, araç alımında tek seferlik olarak ödeniyor ancak yatırım maliyetini doğrudan artırıyor.

Vergi Değil Ama Mecburi: Bağ-Kur

Bağımsız çalışan kamyoncular, Bağ-Kur (SGK) primi ödemek zorunda. Aylık düzenli ödenmesi gereken bu prim, özellikle işin durgun olduğu dönemlerde ciddi bir yük oluşturuyor.


Kamyoncunun Zorunlu Ödemeleri – Özet

  • Gelir Vergisi: Yıllık kazanca göre

  • KDV: Taşıma hizmetlerinde %20

  • MTV: Kamyon sahibi olan herkes için yıllık

  • ÖTV: Araç alımında tek seferlik

  • Bağ-Kur: Aylık sosyal güvenlik primi

Sektörden Uyarı

Sektör temsilcileri, bireysel taşımacının bu yükle sürdürülebilirliğinin zorlaştığını belirtiyor. Özellikle tek araçlı kamyoncular için vergi ve primlerde kolaylık, ödeme takvimi esnekliği ve KDV düzenlemeleri uzun süredir gündemde.

“Kamyoncu direksiyona geçtiği anda mazotla birlikte vergiyi de yakıyor” diyen sektör yetkilileri, küçük taşımacının korunmaması halinde piyasada tekelleşme riskine dikkat çekiyor.

 
2025 Yılının En Başarılı MAN Servisleri Ödüllerini Aldı
 
Direksiyonun Görünmeyen Bedeli: Kamyon Şoförlerinin Sessiz Hastalıkları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
En Meşhur Türk Kamyon Filmleri
Türk sinemasında kamyon; yalnızca bir taşıt değil, gurbetin, emeğin, erkekliğin, ...
EN İYİ KAMYON FİLMLERİ
Kamyonlar sinema tarihinde sadece araç değil, çoğu zaman hikâyenin ta ...
YOLLARIN EFSANELERİ: KAMYON ŞOFÖRLÜĞÜNÜ TARİHE YAZAN İSİMLER
Kamyon şoförlüğü sadece bir meslek değil; cesaretin, dayanıklılığın ve ...
 
Dünyanın En Büyük Lojistik Devleri Kimler?
Dünyanın en büyük lojistik firmaları ve faaliyet alanlarına şöyle bir bakalım.
Türk Treylerleri ve Dünya Markaları: Aynı Ürün, Farklı Felsefe
Türkiye, bugün Avrupa’nın en büyük treyler üretim üslerinden biri. Sakarya’dan ...
Avrupa ve Türkiye Lojistiği: Aynı Yolu Giden, Farklı Dünyalarda Yaşayan Şirketler
Avrupa ile Türkiye lojistik sektörleri, aynı küresel tedarik zincirinin ...
 
2025 Yılı Küresel Lojistiği Nasıl Yeniden Şekillendirdi?
Küresel lojistik ve navlun pazarı, 2025 yılında pandemi döneminden bu ...
Hazar’da Ro-Ro Hamlesi: Orta Koridorun Lojistik Kaderi Yeniden Yazılıyor
Türkiye, Orta Asya ve Avrupa arasındaki ticaretin kalbi olacak Orta Koridor’da ...
AB, 2035 Yılı için Öngörülen İçten Yanmalı Motor Yasağını Hafifletiyor
Avrupa Komisyonu, yaptığı açıklamada, bölgenin otomotiv sektöründen gelen ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
IVECO Vizyonunu SAMKO OTOMOTİV İZMİR ile Güçlendiriyor
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonumlkwtreylernewstürkiyeKamyonsondakikabuskamyoncu