
Yaşanılan vize probleminin işlerini yüzde 50 oranında olumsuz etkilediğini söylerken, bu durumun kendilerini yatırım yapmaktan kaçmak zorunda bıraktığını ifade etti. Yabancı yatırımcılara sağlanan destek ve teşviklerin Türk firmalarına sağlanmadığına işaret eden Uçar, Türk lojistik firmalarının bu desteklere ulaşabilmesi durumunda önlenemez bir yükselişe geçeceğini vurguladı.
Sözlerine iki firma ortaklığında devam eden Art Lojistik’in hizmetleri ile ilgili bilgi vererek başlayan Uçar şunları söyledi; “Ana hattı Fransa olan, Avrupa hattında emin adımlarla ilerleyen ve büyümekte olan butik bir firmayız. Bir firmamız forwarder hizmeti sunarken, bir firmamız ise C2 Belgesi ile hizmet veriyor. Kendi depomuz, öz mal araçlarımız ile parsiyel ve komple yüklemelerde, Fransa hattında iddialıyız. Toplamda 60’a yakın personelimiz bulunuyor. Sağladığımız istihdamı günden güne artırıyoruz.”
Beş yıl içerisinde Fransa hattında çok daha iddialı bir noktada olmayı hedeflediklerini paylaşan Uçar, bu iddiasında en etkili faktörlerden birinin ekiplerinde alanında uzman, tecrübeli, sektörün önde gelen temsilcilerinin yer alması olduğunu söyledi. Öz mal filolarını da artıracaklarını aktaran Uçar, forwarder kısmında ise tedarik zincirlerini güçlendireceklerini belirtti.
Avrupa hattında yaşanan vize probleminin ciddi anlamda aksaklıklara yol açtığını ifade ederken, bu durumun kendilerini nasıl etkilediğini şu sözlerle açıkladı; “10 adet öz mal aracımız bulunuyor. Ancak şu anda dört şoförümüzün vizesi yok. Yani biz dört aracımızı yatırmak durumundayız. Baktığınız zaman bu yüzde 50 bir kayıp anlamına geliyor. Bu nedenle gelen taleplere de cevap veremiyoruz. Bu ise bizi tedarik ağımızı güçlendirirken, bazı noktalarda yatırımdan kaçmak durumunda bırakıyor.”
Aynı zamanda devletin sağladığı destek ve teşvikleri değerlendiren Uçar; “Yurtdışında bir depo konusunda teşviklerden faydalanmak istedik. Ancak bütün sunumlarımızı yeterli bir şekilde yapmamıza rağmen, bir noktada tıkandık. Süreçlerin kolaylaştırılması gerekiyor. Büyük bir çaba içerisindeyiz ama varabildiğimiz nokta pek iç açıcı değil. Hem hizmet kalitemiz hem de rekabet gücümüz olumsuz etkileniyor.” dedi.
Türkiye’nin jeopolitik olarak önemli bir konumda olduğunu söyleyen Uçar, bu konumun doğru değerlendirilmediğini belirtti. Ülkemizin sahip olduğu bu önemli konumun yabancı yatırımcıları çektiğini ancak bunun Türk firmalarını olumsuz etkilediğini aktarırken şu ifadelere yer verdi; “Türk nakliyecisinin daha çok desteklenmesi gerektiği ve ülkemizin yabancı yatırımlara biraz kapanması gerektiği taraftarıyım. Bu yatırımcılara verilen destekler bizlere verilse, Türk lojistik firmalarının önünde kimse duramaz.”
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
|
|
|||||||
![]() Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |







