Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

1 2 3 4 5 6
Dergi
4 Aralık 2025 Perşembe - 13:54

Anka Intermodal Logistics 2026 Yılında Çin Hattını Devreye Alıyor

Anka Intermodal Logistics Genel Müdürü Nedim Şengül, Sovyetler Birliği’nden ayrılan tüm ülkelere 1990’lı yılardan bu yana hizmet verdiklerini paylaştı. Buna ek olarak üç yıl öncesinde Almaya ve Polonya hatlarını açtıklarını söyleyen Şengül, bu sene sonu itibariyle ise Çin hattını devreye aldıklarını ve 2026 yılında bu hat üzerine yoğunlaşacaklarını belirtti.

Anka Intermodal Logistics 2026 Yılında Çin Hattını Devreye Alıyor

Türk Lojistik şirketlerinin Asya pazarında eski hakimiyetini kaybettiğini ifade ederken, bunun en büyük sebebi olarak Türk lojistik firmalarının artan maliyetler nedeniyle rekabet gücünü yitirmesi olduğunu söyledi. Yabancı lojistik firmalarının Türkiye’ye yatırımları hakkındaki görüşlerini de paylaşan Şengül; “İş birliği içerisinde bulunabilirsek bu bizim için avantaj olacaktır. Ancak en büyük problem, bu firmaların düşük maliyetlere sahip olması nedeniyle verdikleri fiyatlarla bizim rekabet gücümüzü almalarıdır.” dedi.

Şengül sözlerine geçmişi 1990’lı yıllara dayanan firmalarının, o yıllardan bu yana başta Azerbaycan, Türkmenistan, Özbekistan, Kazakistan, Kırgızistan ve Rusya olmak üzere Sovyetler Birliği’nden ayrılan tüm ülkelere hizmet verdiğini paylaşarak başladı. Üç yıl öncesinde ise Almanya ve Polonya hatlarını açtıklarını söyleyen Şengül, Mercedes ve Volvo marka araçlardan oluşan 50 araçlık filolarıyla geniş bir coğrafyada hizmet verdiklerini ifade etti.

2025 yılının ihracat açısından zor bir yıl olduğunu aktarırken bunun en büyük sebeplerinden birinin Çin olduğunu belirten Şengül; “Bu nedenle biz de bu yılın sonunda Çin hattımızı açtık, bu hatta önümüzdeki yıla hazırlık içerisindeyiz.” dedi.

2026 yılında Çin hattına yoğunlaşacaklarını söylerken, aynı zamanda var olan müşteri portföylerini koruma gayreti içerisinde bulunacaklarını belirtti.

Sovyet Birliği dağıldıktan sonra, pazara giren ilk ülkenin Türkiye ve Türk lojistik şirketleri olduğunu kaydeden Şengül, son 10 yılda ise Asya’daki ülkelerin kendi lojistik hatlarını kurmalarıyla beraber Türk lojistik şirketlerinin geriye düştüğünü aktardı. Sözlerine şöyle devam etti; “Çünkü rekabet edemedik. Özellikle Özbekistan, Azerbaycan, Kazakistan gibi ülkeler kendi lojistik hizmetlerini oldukça geliştirmiş durumdalar ayrıca maliyetleri de düşük. Ancak tabi ki Türk lojistik sektörü geniş bir tabana yayılmış, güçlü bir durumda. Kendi varlığını devam ettirecektir.”

Avrupa hattında yaşanılan başlıca sorunun ‘vize problemi’ olduğunu paylaşırken; “Özellikle son birkaç yıldır Avrupa ile Türkiye arasında artan bir vize problemi yaşıyoruz. Şoförlerimize vize alamıyor, bu nedenle Avrupa sevkiyatlarımızı azaltmak durumunda kalıyoruz. Bu ciddi bir problem.” dedi.

Zengezur Koridoru’nun, Türkiye için büyük bir önem taşıdığına vurgu yaparak sözlerine devam eden Şengül şunları söyledi; “Zengezur tam anlamıyla faaliyete geçerse, Kafkasya’ya ulaşmamız çok rahat olacaktır. Kazakistan ve Rusya’ya ulaşmamız rahatlayacaktır. Tabi ki en önemlisi de maliyetlerimiz düşecektir.”

Son olarak, yabancı lojistik firmaları tarafından Türkiye’ye yapılan yatırımları değerlendiren Şengül; “Bu yatırımlar ülke ekonomisine bir artıdır. Serbest kapitalist bir dünyada yaşıyoruz ve bizler nasıl başka ülkelere yatırım yapıyorsak, yabancı yatırımcıların da ülkemize gelmesi oldukça doğal. Bu firmalarla ortaklaşa iş birlikleri ve partnerlik ilişkileri kurulabilirse, bizim için bir kazanç olacaktır diye düşünüyorum. Ancak problem; bu firmaların daha az maliyetlere sahip olması nedeniyle verdikleri düşük fiyatlarla bizim rekabet gücümüzü, ihracat ağımızı elimizden almasıdır.” ifadelerini kullandı.

Özel Haber / Öykü İmset

 
Art Lojistik Fransa Hattında Büyümesini İddialı Bir Şekilde Sürdürüyor
 
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Art Lojistik Fransa Hattında Büyümesini İddialı Bir Şekilde Sürdürüyor
Art Lojistik İş Geliştirme Müdürü Gürkan Uçar, firmalarının ana hattının ...
Şangay’dan Londra’ya, Lizbon’dan Vladivostok’a: Oba Global Lojistik Kıtalararası Taşımacılıkta Gücünü Artırıyor
Oba Global Lojistik Genel Müdürü Suat Oba, ana hatları olan Rusya ve Kazakistan’a, ...
Mitlog’un Yeni Rotası: Orta Doğu Ve Kuzey Afrika Pazarlarında Güçlü Adımlar
"Yeni Uygulamamızla Müşteri Deneyimini Yeniden Tanımlıyoruz"
 
Bakımcı Lojistik Yarım Asrı Aşan Tecrübesi ile Yeni Hatlarda İddiasını Ortaya Koyuyor
Bakımcı Lojistik Genel Müdürü Yılmaz Bakımcı, yarım asrı aşan tecrübeleriyle ...
Emre Aytaş Lojistik Kapıdan Kapıya Teslimatta Yeni Bir Dönem Başlatıyor
Emre Aytaş Lojistik Kurucusu Coşkun Aytaş, 2026 yılında Mersin üzerinden ...
Başbilen Lojistik, 30 Yıllık Uzmanlığını Yeni Hatlarla Güçlendiriyor
Başbilen Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmetleri Genel Müdürü ...
 
Erçal Trucks, Hollanda Yatırımıyla Küresel Lige Adım Atıyor
Erçal Group Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve İkinci El Grup Ticaret ...
Stratejik Güç Birliği: Alp Özler, Murhak ile Batı Avrupa Hattında Vites Yükseltti
Murhak Yurt içi Operasyon Müdürü Alperen Gece, 2024 yılında Alp Özler ...
Mutlular Transport Sınır Tanımayan Büyümesine 2025 Yılında da Devam Etti
Mutlular Transport Yönetim Kurulu Üyesi ve Logista Global Yönetim Kurulu ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
IVECO Vizyonunu SAMKO OTOMOTİV İZMİR ile Güçlendiriyor
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyebuskamyonumfahrersrc haberler newstreylerKamyon