Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
1 Aralık 2017 Cuma - 18:05

Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması Başladı

LASİD: Lastik, güvenli sürüşün baş şartıdır. Doğru zamanda doğru lastik kullanmalıyız. Kış lastikleri daha fazla yol tutuşu ve daha kısa fren mesafesi sağlayarak kış koşullarında güvenli trafiğe katkıda bulunur. Kış lastiği uygulaması 1 Aralık itibarıyla başladı. Bütün sürücülerimizi kış lastiğine duyarlı olmaya ve gerekli hazırlıkları yapmaya çağırıyoruz.

Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması Başladı

Lastik bir araçta bizi ve sevdiklerimizi yola ve hayata bağlayan en önemli parçalardan biri. Doğru lastik güvenli sürüşün baş şartıyken; doğru olmayan lastik güvenli trafik için tehdit oluşturabiliyor. Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği; 1 Aralık tarihi itibarıyla zorunlu kış lastiği uygulamasının başladığını hatırlatarak sürücüleri; ‘’Doğru zamanda doğru lastik kullanma’’ konusunda uyarıyor.

Kış lastiği zorunluluğu; ülkemizde 2012 yılından beri uygulanıyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, 1 Nisan 2017 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan “Kış Lastiği Kullanma Zorunluluğu ile İlgili Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ’’e ilişkin, 25 Eylül 2017 tarihinde bir açıklama yaparak; ‘’1 Aralık ile 1 Nisan tarihleri arasında yolcu ve eşya taşımalarında kullanılan araçların kış lastiği kullanma zorunluluğu olduğunu’’ hatırlattı. Bakanlık açıklamasında ayrıca ‘’hususi araçlar için kış lastiği zorunluluğu olmasa da can, mal güvenliği ve güvenli seyahat için kış şartlarında tüm araçlar için kış lastiği önerilmektedir’’ ifadesi de yer aldı. 1 Aralık tarihi itibarıyla başlayan zorunlu kış lastiği uygulaması 1 Nisan tarihine kadar sürecek. İl sınırlarında + 7 derece altındaki sıcaklıklar göz önüne alınarak gerekli duyurular valiliklerce yapılacak.

Trafiğin akıcı ve güvenli olması için bütün sürücüler duyarlı olmalı!

LASİD yetkilileri; kış lastiklerinin +7 derece altındaki hava koşullarına ve ıslak, karlı ve buzlu yollara özel olarak üretildiğini, özel karışımı ve sırt deseni sayesinde kış koşullarında daha fazla yol tutuşu ve daha kısa fren mesafesi sağladığını belirterek sürücülere şu çağrıyı yapıyor: ‘’LASİD olarak, kış koşullarında sadece ticari araç sürücülerini değil trafiğe çıkan bütün sürücüleri kış lastiği kullanımına duyarlı olmaya çağırıyoruz. Kış bastırmadan gerekli hazırlıkların yapılmasını öneriyoruz. Trafiğin güvenli ve akıcı olması için; kış lastiğinin yaygın kullanımı önem taşıyor. Unutmamalıyız, doğru lastik güvenli sürüşün baş şartıdır. Doğru zamanda doğru lastik kullanmak gerekir.’’

Neden Kış Lastiği?

Kış lastiğiyle ilgili merak edilen soruları LASİD, yanıtlıyor…

Neden kış lastiği kullanmalıyız?

+7 derecenin altındaki hava sıcaklıklarında yaz lastiklerinin fren mesafesi, yol tutuşu gibi özelliklerinde ortaya çıkan olumsuzluklar araç performansının düşmesine yol açar. Bu olumsuzlukların azaltılması için kış koşullarına uygun tekniklerle donatılmış lastikler kış lastikleridir. Kış koşullarında daha yüksek yol tutuşu ve daha kısa fren mesafesi sunan bu lastikler; karayollarında trafiğin daha güvenli ve akıcı olmasını sağlar. Böylece can ve mal güvenliğimiz de daha az risk altına girer.

Kış Lastiğinin avantajları nelerdir?

oKış lastiklerinin yaz lastiklerine göre genellikle diş derinliği daha fazladır.

oKış lastiklerinde desen doluluk oranı, standart lastiklere göre daha azdır. Böylece yol yüzeyindeki su, kar, buz ve çamur gibi maddelerin oluklardan dışarı atılması daha kolay olur.

oKış lastiklerinin sırt deseninde "kılcal damar" ve "dişli omuz blokları" vardır. Bu yapı, karlı, erimiş karlı ve çamurlu yüzeylerde ilave çekiş sağlar.

oKış lastikleri, özel karışımında yer alan Silika sayesinde +7 derecenin altındaki sıcaklıklarda sertleşmez ve tutunma özelliklerini korur.

Araçta zincirim bulunuyor; yine de kış lastiği takmam zorunlu mu?

Araçta patinaj zinciri bulunması veya kullanılması kış lastiği zorunluluğunu ortadan kaldırmıyor. Ayrıca kış lastiği takılı tüm araçlarda kış koşullarında zincir bulundurulması zorunlu. Sadece buzlu zeminlerde kullanılabilen çivili lastikler de kış lastiği yerine geçebiliyor.

Kış lastiğine de zincir takılır mı?

Çok zorunlu olunmadığı sürece takılmamalıdır. Takılsa bile en kısa sürede çıkarılmalıdır.

Kış lastiği kullanımı kaç dereceden itibaren etkilidir?

Kış koşullarında havalar soğumaya başlayınca (+7 derece ve altı), sürekli değişen hava ve yol koşullarında emniyetli bir sürüş ve can güvenliği için kış lastiği kullanılması tavsiye edilmektedir.

Kış lastiği zorunluluğu hangi illeri kapsıyor?

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın ‘1 Nisan 2017 tarihli Tebliğ’ine göre Türkiye Karayollarında seyreden yolcu ve eşya taşıyan araçlar 1 Aralık – 1 Nisan tarihleri arasında kış lastiği kullanmak zorundadır, il sınırları içinde ise; bölgenin ortalama yerel sıcaklıkları dikkate alınarak uygulamanın yapılıp yapılmayacağına valilikler tarafından karar verilecek ve gerekli duyurular yine valiliklerce yapılacak. Daha önceki düzenlemelerde de olduğu gibi 1 Aralık-1 Nisan tarihlerinin 1 ay erkene çekilmesi veya uzatılması ve uygulamanın yapılıp yapılmaması kararı valiliklere bırakılmıştır.

Kış lastiği uygulamasına uymayanlar ne kadar ceza ödeyecek?

Kış lastiği zorunluluğuna uymayan araçlara denetimler kapsamında 2017 yılı sonuna kadar 625 Türk Lirası idari para cezası uygulanacaktır.

Kış lastiği alırken ve kullanırken nelere dikkat etmek gerekir?

  • Kış lastiklerinin, otomobilinizin 4 pozisyonunda birden kullanılması gerekir. Araçta sadece 2 lastiğin kış lastiği olması, ani frenleme ve viraj alma gibi manevralar sırasında aracın kontrolünü zorlaştırır.

Kış lastiklerini yaz lastiklerinden ayırt edebilmek için yapısal farklılıklarının yanı sıra yanaklarındaki markalamaya dikkat etmek gerekir. 1 Nisan 2017 tarihli Tebliğ’e göre;

o“(M+S) işareti ile birlikte işareti”,

o“Sadece (M+S) işareti”

o“Sadece işareti” olan lastikler,

oSadece buzlu zeminlerde kullanılabilen “çivili lastikler” kış lastiği olarak kabul edilmektedir.

Araç sahiplerinin öncelikle bu işaretlere dikkat etmesi gerekir.

 

Kış lastiğime geçerken yaz lastiğimi hangi koşullarda depolamalıyım?

Bu kurallar sadece kış lastiği değil, tüm lastikler için geçerlidir.

oGüneş ışınlarıyla yüksek mor ötesi ışın içeren güçlü yapay ışınların ürün üzerine gelmesi önlenmelidir.

oDepo zemini; betondan düzgün yapılmış olup, temiz olarak muhafaza edilmelidir.

oDepo ortamı mümkün olduğunca serin, kuru ve havalandırılmış olmalıdır.

oÜrünlerin tesisat boruları ve radyatörlerle doğrudan teması önlenmelidir.

oTavan/çatı, pencereler, giriş ve benzeri yerlerden su sızıntısı olmamalıdır.

oÜrünleri kirletecek ve/veya zarar verecek maddeler ve yağlar depoda bulunmamalıdır.

oYangın ve diğer tehlikelere karşı gerekli önlemler alınmış olmalıdır.

 
Merakla beklenen Mercedes-Benz X-Class, Türkiye'de!
 
TEMSA’dan 14 Araçlık Teslimat
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
MASFED’ten Karadeniz Çıkarması
Motorlu Araç Satıcıları Federasyonu (MASFED) Karadeniz İstişare Toplantısı ...
İyi Dersler Şoför Amca Projesi, Formatör Eğitimleriyle Başladı
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı, ...
Zeybekci: TIR Kararı Emsal Oluşturacaktır
Avrupa Adalet Divanı'nın Türk TIR'larına ilişkin kararı hakkında açıklamada ...
 
İkinci El Araç Alacaklara Yeni Kolaylık
İkinci el araç alacak vatandaşlar kilometre ve araç muayene bilgilerini ...
Cam Filmi Cezaları Durduruldu
Günlerdir konuşulan cam filmi yasağı konusunda İçişleri Bakanı Süleyman ...
Trafiğe Kayıtlı Araç Sayısı 21 Milyon 940 Bin 757 Oldu
Türkiye’de trafiğe kayıtlı araç sayısı, Eylül itibariyle bir önceki aya ...
 
MASFED İstişare Toplantısı Yapıldı
Motorlu Araç Satıcıları Federasyonu (MASFED) 2017 yılı istişare toplantısı, ...
Lojistik Sektörü Atlas Ödülleri ile İnovasyona Teşvik Ediyor
UND İcra Kurulu Başkanı Şener “İnovasyon becerisi lojistik sektöründe ...
Avrasya Tüneli, IRF Tarafından ‘Global Başarı Ödülü’ne Layık Görüldü
Asya ve Avrupa’yı ilk kez deniz tabanı altından geçen iki katlı karayolu ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
şoför
Kamyon
haberler
lkw
news
türkiye
sondakika
bus
truck