GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Meryıldız Lojistik, Tekstil Taşımacılığında 'Tırsan' Dedi
Meryıldız Lojistik, Tekstil Taşımacılığında 'Tırsan' Dedi
Kazada Sıkışan Kamyon Sürücüsü Hayatını Kaybetti
Kazada Sıkışan Kamyon Sürücüsü Hayatını Kaybetti
SOL Lines Takes a Vertical Step as it Gains Control of Scanlog

SOL Lines Takes a Vertical Step as it Gains Control of Scanlog

1 2 3 4 5 6
26 Aralık 2017 Salı - 15:11

Yolcuların Yeni Trendi 2+1

Yolcu Hakkı dosyamızda yolcuların haklarını konuşmayı sürdürüyoruz. 27255 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin yolculara sağladığı temel hakları vatandaşa sormaya devam ediyoruz.

Yolcuların Yeni Trendi 2+1

Ücret tarifelerinin yer aldığı Yönetmeliğin 57. maddesinin onuncu bendi, çocuklara uygulanacak indirim tarifelerini düzenliyor. Yönetmelikte 12 yaş altındaki çocuklar için ayrı koltuk talep edilmesi halinde, bilet ücretinin geçerli ücret tarifesi üzerinden % 30 indirim koşulu yer alıyor. Görüş aldığımız yolcuların hiçbiri mevcut haklarını bilmezken, sorumluluğu yetkili firmalara yüklüyor. Firmaların yolcu haklarına ilişkin kendilerini bilgilendirmediğine dikkat çeken yolcular bugüne kadar indirimli tarifelerden de yararlanamadıklarını ifade ediyor.

Konfor Koltuktan Başlıyor

Bir önemli konu da yolcu güvenliği ve konforu. “Şehirlerarası yolcu taşımacılığında kullanılan bir araçta neler olmalı?” sorusunu yolculara yönelttik. 2+1 koltuklu otobüslerin trend olduğu sektörde, yolcular koltuk konforundan araç içi iklimlendirmeye, eğlence sistemlerinden internet bağlantılarına kadar rahat ve konforlu yolculuk için tüm hizmetleri en iyi şekilde almak istiyor… Kaliteli bir seyahatin ipuçlarını aradığımız dosyamızda yolcular için olmazsa olmazları yolcuların kendilerinden dinliyoruz.

Hasan Çelik
“Seyahatlerimde 2+1 Araçları Tercih Ediyorum”

Yolcu Hakkı köşemizin bu sayısındaki konuklarından olan Hasan Çelik dört yıldır sürekli şehirlerarası otobüslerle seyahat ediyor. 21 yaşındaki Çelik’le AŞTİ otobüs terminalinde sohbet ediyoruz. Ankara’dan Kastamonu’ya seyahat edecek yolcumuza hem haklarını hem de aldığı hizmetin kalitesini sorduk.

“Kaliteli Firmaları Tercih Ederim”

Genel olarak otobüslerin konforundan memnun olduğunu belirten Çelik, araçların çoğunlukla yeni model, güvenilir ve konforlu araçlar olduğunu söylüyor. Turizm firmalarının yeni araçlar başta olmak üzere her türlü koşulda müşterinin konforuna yatırım yapması gerektiğini kaydeden Çelik, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Araçların çoğu yeni, güvenilir, konforlu ve hızlı araçlar. Araçlar bu kadar mükemmelken firma yetkililerinin ve kabin memurlarının yolcuya daha kibar davranması gerekiyor. Konforuna düşkün bir yolcuyum ve seyahatlerimde 2+1 araçları tercih ediyorum. Koltukların rahat, eğlence sistemlerinin tam olmasına dikkat ediyorum. Genelde bilet alırken araçların modelleri, markaları ve özellikleriyle çok ilgilenmem. Seyahatlerimde kaliteli firmaları tercih ederim bir de gideceğim saate en yakın otobüse binmek her zaman önceliğimdir.”

“Araç İçindeki Havanın Ferah Olması Gerekiyor”

Araç içi konforun yolcu için çok önemli olduğuna dikkat çeken Çelik, “Uzun seyahatlerde insanlar zaman geçirmek adına güzel filmler ve müzikler dinlemek isteyebilir. Bunların eksiksiz ve çeşitli olması gerekiyor. Bazı firmaların araçlarında arşivlenmiş ne film bulabiliyoruz ne de müzik. Klimasının iyi, araç içindeki havanın da ferah olması gerekiyor. Tüm bunlar aslında konforlu ve iyi bir seyahatin temelini oluşturur.  Bir yolcu olarak genelde otobüslerin konforundan memnunum. Sadece koltuklar biraz daha rahat olabilir.”

Yolcu Hakları

Yolcu olarak hakları noktasında çok fazla bilgi sahibi olmadığını ifade eden Çelik firmaların bu konuda müşterilerini bilgilendirici bir misyona da sahip olması gerektiğini ifade ederek sözlerini şu sözlerle noktaladı: “ Aslında kanunların yolculara tanıdığı haklar var. Birçok yolcu bu haklarını bilmiyor. Bugüne kadar büyük bir sorunla da karşılaşmadığım için ben de haklarım noktasında çok bir araştırma yapmadım. Ama firmaların kanunun sağladığı ya da yükümlü olduğu bazı hakları yolcusuna bildirmeli. Mesela; indirim hakkımız varsa firma bunu yolcusuna açıkça belirtmelidir.”

İrem Dağlı
“Kaliteli Firma, Güvenli Araç ve Konforlu Seyahat Demektir”

Yolcu Hakkı köşemizin bir diğer konuğu da tıp öğrencisi İrem Dağlı… Seyahatlerini ağırlıklı olarak trenle yapmayı tercih eden Dağlı, raylı sistemin yaygın olmamasından dolayı yolculuklarını şehirlerarası otobüsle yapıyor. Otobüs ve firma seçiminde de hayli titiz olduğuna dikkat çeken Dağlı, konfora verdiği öneme dikkat çekiyor.

Firmadan firmaya aldıkları hizmet ve konforun değiştiğini ifade eden Dağlı, “Biletlerimi internet üzerinden alıyorum ve hangi araçla seyahat edeceksem aracı inceliyorum. Daha konforlu olduğu için 2+1 araçları tercih ediyorum. Firmanın hizmet kalitesi yüksekse seyahatlerimi bu firmalar üzerinden planlıyorum. Kaliteli firma, güvenli araç ve konforlu seyahat demektir” şeklinde konuşuyor.

“Koltukların Konforlu ve Rahat Olması Gerekiyor”

Bir araçta olması gereken özelliklere de değinen Dağlı, “Öncelikle araç güvenli olmalı. Koltuk yolcu için önemli. Koltukların konforlu ve rahat olması gerekiyor. Muavinlerin daha nazik ve kibar davranmasını bekliyoruz. Araç içi havalandırma birçok kez yetersiz kalıyor. Aracın sıcaklığı iyi ayarlanmalı. En önemlisi de güvenli şekilde ve vaktinde ulaşımın sağlanmasıdır. Genellikle aktarmalı şekilde seyahat ediyorum ve saatlerde kaymalar olabiliyor. Bazı şoförler mola yerlerinde normal sürenin üzerinde bekleme yapıyor. Bu durumlardan kaynaklı biletimin yandığı zamanlar dahi oldu” diyor.

“Yasal Haklarımızı Bilmiyoruz”

Yolcu haklarına yönelik bilgi sahibi olmadığını belirten Dağlı: “Yolcu olarak ne tür haklarımızın olduğunun farkında olmamız bizim faydamızadır. Çocuk indirimi başta olmak üzere bazı indirimlerin yapılması yolcuların menfaatine; ancak uygulanmıyor. Yasal haklarımızı bilmediğimiz için haklarımızın iade edilmesi ya da kanuna uygun olması firmanın vicdanına kalmış. Bugüne kadar hiçbir şekilde indirimli bilet almadım. Hiçbir firma da indirim uygulaması noktasında bilgilendirme yapmadı. Bu nedenle ben de artık haklarım konusunda daha dikkatli olacağım. Haklarımın takipçiliğini yapacağım.”

İsmail Kubulan
“Artık İnsanlar Konfora Önem Veriyor”

Şanlıurfa Akçakale’den Ankara’ya otobüsle gelen İsmail Kubulan, 2+2 koltuklu otobüsle seyahat ettiğini belirtiyor. Firmaların her bölgede konfora yatırım yapması gerektiğine dikkat çeken Kubulan, “Her zaman 2+1 koltuklu araçları bulamıyoruz. Firmalar araçlarını daha çok 2+1 yapmalı” diyor.

“Rahat ve Esnek Bir Koltukla Dinlene Dinlene Seyahat Etmeliyiz”

Zaman zaman 15 saate varan yolculuklara çıktığını belirten Kubulan, şehirlerarası otobüslerin lüks olmasının önemine dikkat çekiyor ve şunları ifade ediyor: “Artık insanlar konfora önem veriyor. Rahat ve esnek bir koltukla dinlene dinlene seyahat etmeliyiz. Eksiklerimiz olsa da firmaların araçları artık son teknolojiye sahip, bizleri güvenilir araçlarla taşıyorlar. Firmaların, en iyi olabilmek için yarışmaları yolcu tercihini de belirliyor. Kim yeni araçlarla, daha hızlı, güvenli ve rahat bir seyahat imkanı sunarsa ilk o firma tercih ediliyor. Bagajı geniş, koltuğu rahat, personeli nazik, hizmete önem veren firmaların araçları da güzel oluyor. Bizler de bu firmaları memnuniyetle tercih ediyoruz.”

“Firmanın Bu Konuda Yolcuları Aydınlatması Gerekiyor”   

İsmail Kubulan da birçok yolcu gibi ‘yolcu hakları’ konusunda fazla bir bilgi sahibi değil. Keleş, haklarını bilmenin önemli olduğunu ifade ederken firmaların da bu konuda bilgilendirici olması gerektiğini savunuyor. Keleş, “Firmanın bu konuda yolcuları aydınlatması gerekiyor. Yasanın getirdiği yükümlülükleri her zaman yolcu bilemez; ancak firmanın kanunları uygulaması gerekir. İndirim hakkı olan insanlara kendileri istemeden indirimin yapılması gerekir. Mesela; çocukların da yetişkinlerle aynı fiyat üzerinden taşınması doğru değil. Eğer çocuk indirimi hakkını devlet tanımışsa firmanın bu hakkı tanıması lazım. Burada vatandaşın da bilinçli olması ve kendi hakkını araması önemli” diyor.

Suat Keleş
“2+1 Koltuklu Araçlar Yaygınlaşmalı”


Suat Keleş, ömrü boyunca şehirlerarası otobüsleri seyahatlerinde kullanan bir yolcu. Tren ve uçak gibi alternatif ulaşım sistemlerini çok fazla tercih etmediğini belirten Keleş, seyahatlerinde ulusal firmaları tercih ediyor.

Keleş, “Otobüs seyahatini çok seviyorum. Biraz zaman alıyor; ancak güvenli şekilde seyahat ediyorum. Bilet alırken araç seçimine dikkat ediyorum. Daha çok ulusal firmaları tercih etmeye çalışıyorum. Ulusal firmaların araçları yeni model oluyor. Personeli daha profesyonel olduğu için güzel hizmet ediyorlar. Sosyal tesisleri daha gelişmiş ve imkanları daha fazla” diyor.

“İnsanların Modern ve Geniş Araçlarla Seyahat Etmesi Önemli”

Bütün firmaların kaliteli ve sağlam araçlara sahip olduğuna vurgu yapan Keleş, “Taşımacılık sektöründe hizmet veren firmaların çoğunda 2+1 koltuklu araçların yaygınlaşması gerektiğine dikkat çekerek sözlerini şöyle sürdürüyor: “2+1 araçlar yolcu için çok daha konforlu. Bu araçların ülkemizin her bölgesinde yaygınlaşması gerekiyor. İnsanların modern ve geniş araçlarla seyahat etmesi önemli. 2+1 koltuklu araçlarla seyahat ettiğimde çok daha az yoruluyorum. Koltuk mesafesi daha geniş ve bize rahat bir şekilde seyahat imkanı sunuyor.”

“Gereksiz Zaman Kaybının Önüne Geçilmeli”

Bazı firmaların zamanı iyi kullanamadığına değinen Keleş, seyahat sürelerinin uzamasından duyduğu rahatsızlığı dile getiriyor. Keleş, “Firmalar zaman konusunda hassas olmalı. Duraklarda, mola alanlarında bekleme sürelerine uymalılar. Aralara yolcu alıyorlar. 30 km’de bir yolcu indir bindir yapıyorlar. Bu da zamanında ulaşımı engelliyor ve seyahat süresini uzatıyor. Gereksiz zaman kaybının önüne geçilirse yolculuklar çok daha keyifli hale gelecektir” diyerek sözlerini noktalıyor.

 

 

 

 
Biraz Nostalji Biraz Tebessüm
 
Agiç Filosunu Isuzu Novo Lux ile Genişletti
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
“KOOPERATİFLERİ BİTİRMEYE ÇALIŞIYORLAR!”
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
Kamyon
şoför
bus
dikkat
lkw
news
src
haberler
fahrer