Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
11 Şubat 2016 Perşembe - 15:26

Yıldırım: Mayıs Sonunda Açılacak

ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Yap- İşlet-Devret modeliyle yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun İstanbul- Bursa Çevre Yolu arasındaki bölümünün, yıl sonuna kalmadan bitirilerek trafiğe açılacağını söyledi.

Yıldırım: Mayıs Sonunda Açılacak

Bursa’nın Orhangazi İlçesine gelen Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım,Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’ndaki güzergahta bulunan 3,5 kilometrelik Samanlı Tüneli’nde incelemede bulundu. Burada açıklama yapan Bakan Yıldırım, "Yalova-İzmit-Kocaeli bağlantısından Körfez çıkışına kadar olan 40 kilometrelik mesafeyi önceden hizmete açacağız. Öncesinde kontroller yapıyoruz. Mayıs ayının sonu itibariyle İstanbul’dan köprü kesimi de dahil İznik çıkışına kadar açılmış olacak. Bu senenin sonuna kalmadan da İstanbul-Bursa çevre yolu arası tamamen bitip, trafiğe verilecek. İstanbul-İzmir arasında 433 kilometrelik bölüm içinBalıkesirManisa ve İzmir’de çalışmalar devam ediyor. Yıl sonunda 22 kilometrelik İzmir-Kemalpaşa yolu otogar çıkışına kadar bitmiş olacak. Bursa-Manisa arası da 2018 yılına kadar tamamlanmış olacak" dedi.

BU YOL ÇOK KARLI

Köprüden geçiş ücretlerine ilişkin de açıklama yapan Yıldırım, ücretlerin belli olduğunu ancak ezberinde olmadığı için önümüzdeki günlerde geçiş ücretlerini açıklayacağını söyleyerek, "Bazen, ’köprüden geçiş pahalı olacak’ diye haberler çıkıyor. En pahalı hizmet, olmayan hizmettir. Bunun böyle bilinmesi lazım. Bu tamamen yap-işlet-devren modeliyle gerçekleştirilen projedir. Buraya 30 trilyon yatıran işletmeci de bu parasını belirli bir süre içerisinde toplaması lazım. Peşin yaptırıyoruz, taksitle ödüyoruz. Burada geçen trafik garantisi eksik kalırsa, devlet olarak farkını biz vereceğiz. Eksik kalmazsa bir şey yapmak gerekmiyor. İstanbul-İzmir arasını hesap ettiğimizde bu yol çok karlı. Dünyanın değişik yerlerindeki yollarla kıyasladığımızda burası geçiş ücretleri bakımından en ucuz yoldur. Ücretler belli, ama şu anda ezberimde değil" diye konuştu.

KÖPRÜDEKİ İLK GEÇİŞ MAYIS SONU

Köprüdeki ilk geçişin mayıs ayı sonunda olacağını söyleyen Bakan Yıldırım, "6 dakikadaİzmit’ten Altınova tarafına geçmiş olacağız. Gebze-Dilovası arası 12 kilometrelik kısım. Bunun alternatifi 45 dakikada arabalı vapur, 1.5 saatte de 90 kilometrelik Kocaeli-Gölcük trafiğine geçiştir" diye konuştu.
 

BU PROJEYİ TÜRK MÜHENDİSİ VE İŞÇİSİ GERÇEKLEŞTİRİYOR

Körfez Köprüsü’nün dünyanın en büyük 4’üncü köprüsü olduğuna dikkat çeken Yıldırım, "Kullanılan tel halatlarının boyu 80 bin kilometre. Bu önemli projeyi tamamen Türk mühendisleri, Türk işçileri ve Karayollarının fedakar çalışanları gerçekleştirdi. Projede alt yüklenici olarak Japonlar var. Biz eskiden birinci ve ikinci köprüyü yaptık. Orada yabancılar müteahhitti, bizim firmalarımız taşerondu. Türkiye Ak Parti iktirında öyle bir mesafe aldı ki, dünyanın en büyük projelerini kendi insanımızın aklıyla, gücüyle gerçekleştirir hale geldik. Bunun en güzel örneği bu projedir" diye konuştu.

"İSTANBUL’DAN İZMİR’E 2 SAAT 50 DAKİKA"

Yolun maliyeti hakkında bilgiler veren Yıldırım, şöyle devam etti:
"Bu otoyol tek köprünün finansman dahil maliyeti 30 katrilyona yakın. Yani 9 milyar dolar. Bugüne kadar kamulaştırma artı yapım olarak harcanan kısım 12 milyar Türk lirası. Hemen hemen işin 3’te 1’i tamamlandı. İstanbul-İzmir otoyolu tamamen bittiğinde İstanbul’dan İzmir’e 2 saat 50 dakikada gelmek mümkün olacak. Marmara ve Ege bölgesi artık birbiriyle birleşmiş oldu. Türkiye nüfusunun yüzde 40’ını, ülkenin milli gelirinin yüzde 65’ini üreten bu bölge adeta birbirleriyle komşu kapısı haline gelecek. Bölgedeki ekonomi çok daha büyüyecek. Bu bölge tamamen gelecek dönemde 2023 hedeflerinin gerçekleşmesinde lokomotif görevi üstlenecek. Köprüde işlemlere başlayalı fiilen başlayalı 3 yıl oldu. 2 yılımız daha var. Aslında sözleşmede öngörülen zaman dilimi 7 yıl. 2 yıl önceden projeyi bitirmiş olacağız. Bu da bir rekor. Başta sayın cumhurbaşkanımıza, başbakanımıza teşekkür ediyorum. Projede destek oldular. Projenin tamamlanması için gerekli katkıları sağladılar."

Konuşmasının ardından Yıldırım, araca binerek gidiş-geliş toplam 7 kilometre olan Samanlı Tüneli’ni gezdi. Bakan daha sonra Körfez köprüsünde inceleme yapmak üzere buradan ayrıldı.

(MİLLİYET)

 
Manchester'ın Golcüsünün Peşinde
 
2 Şubat'ta Değişti
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Kazadan Sonra Her Çekici Sizi Kurtarır Mı?
Trafik kazasından sonra, siz henüz kazanın şokundayken nereden geldiği ...
Karayollarında Son Durum
Karayolları Genel Müdürlüğünün yayınladığı 11 Şubat tarihli yol durumu bülteni şu şekilde:
Toyota'dan Türkiye'ye Yeni Yatırım
Toyota Türkiye'de 350 milyon euro'nun üzerinde yatırımla hibrit bir modelin ...
 
Goodyear Türkiye'ye 'En İyi İşveren Ödülü'
- Goodyear Türkiye, İnsan Kaynakları alanındaki politikaları ve uygulamalarıyla ...
İzmir Fuarında Gözler New Holland Standındaydı
Türkiye’nin lider markası New Holland, 11-14 Şubat 2016 tarihlerinde İzmir’de ...
'Dizel' Araçlar Gaza Bastı
Türkiye'de dizel yakıtlı otomobil sayısı, geçen yıl yüzde 16,1 artarak ...
 
Total'in Karı 2015'te Yüzde 20 arttı
Fransız petrol şirketi Total SA'nın net karı 2015 yılıda 2014'e göre yüzde 20 artırdı.
Yok Böyle Bir Otobüs
15 metre uzunluğundaki Superbus, uzay üssünü andırıyor. Peki 23 yolcu ...
Dolar Kaçtan Başladı?
İstanbul serbest piyasada dolar 2,9270, avro 3,3060 liradan güne başladı.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treylerdikkatsondakikakamyonumtürkiyesrc haberler truckfahrer