Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
3 Kasım 2016 Perşembe - 16:42

Yiğit Akü ile Kışa Hazırlıklı Olun

Yiğit Akü; akü kullanımının püf noktalarını tüketici ile buluşturuyor.

Yiğit Akü ile Kışa Hazırlıklı Olun

Akünün performansını etkileyen iki farklı sıcaklık aralığı vardır; - 40 ve +61 0C civarındaki sıcaklıklar… düşük ve yüksek sıcaklıklar.Düşük sıcaklıklarda akülerde direnç artışı, voltaj düşüşü ve elektrolit yoğunluğunun azalması ve buna bağlı voltaj düşüşü gibi durumlar yaşanabilir. Aküler,sıfırın altındaki sıcaklıklarda yüksek akım sağlamaya devam ederler ancak sıcaklık düştükçe, iç direnci artacağı için akü performansını etkileyecek olan voltaj düşüşleri  gözlemlenebilir. Ayrıca soğuk havalarda araç üzerinde aydınlatma ve ısıtıcıların kullanım yoğunluğun artması da  akünün çalışma koşullarını zorlaştıran etmenlerdir.
 
Her aküye bakım yapmak veya kış öncesi kontrol ettirmek gerekli mi?

Akü tipleri bakımlı ve bakımsız olarak sınıflandırılmaktadır. Bakımlı akülerde,elektrolit seviyesi, elektrolit özgül ağırlığı ve kutuplar arasındaki açık devre gerilimi kontrol edilirken; bakımsız akülerde,açık devre gerilimi incelenir. Bakımsız aküler, elektrolit kontrolüne gerek duyulmayacak şekilde tasarlanmıştır. Sonuç olarak, bakım durumu kullanılan akü tipine göre değişiklik gösterir. Kış mevsimine girmeden  akülerin şarj durumunu kontrol ettirmek ve gerek görülürse serviste şarj takviyesi yaptırmak alınabilecek akıllıca önlemlerdendir.
 
Periyodik bakımlara gerek var mı?

Akü tipine uygun olarak periyodik bakım yapılması gereklidir. Periyodik bakımlar hem aküleri sağlıklı tutmaya hem de kullanıcıların herhangi bir problem ile karşılaşmasını önlemeye yardımcı olur.
 
Bakım gerektirmeyen tip aküler için neler önerilebilir? Göstergelere bakmak yeterli mi?

Bakım gerektirmeyen akülerde, tüm bileşenler yüksek performans verecek ve bakım gerektirmeyecek şekilde tasarlanır. Genel olarak, bu tip akülerde indikatörden ulaşılan akü durum bilgisi kullanıcıyı yönlendirmek açısından yeterli olacaktır.
 
Kısa sürelerde de olsa kullanılmayan araçların aküsü sorun çıkarır mı? Örneğin 15 gün veya 1 ay araç hiç kullanılmadığında ne olur veya olabilir?

Araç üzerindeki akünün şarj durumunu etkileyen birkaç nokta vardır. Bunlar, ortam sıcaklığı, araç şarj sistemi ve kullanıldığı voltaj profilleridir. Belirtildiği gibi - 40 ve +61 0C civarındaki sıcaklık değerlerinin, akü üzerinde olumsuz etkileri vardır. Ayrıca, araç şarj sisteminin uygun miktarda şarj uygulamaması veya kaçak akımların bulunması akü ömrünü kısaltacaktır. Akünün kullanıldığı profillerin etkisi ise şu şekilde açıklanabilir. Aracın sık aralıklar ile kısa süreli kullanımı, akünün etkin şarj olmasını sağlamayacağı için, aracın uygun aralıklarda ve yeterli sürelerde çalıştırılması gerekir. Çünkü marş esnasında aküden çektiğimiz akım miktarını tekrar aküye vermeden kontağı kapatmak akünün çalışma koşullarını zorlaştıran bir diğer etmendir.
 
Aküyü verimli kullanmak için genelde neler yapılmalıdır ?
Öncelikle araç gereksinimlerine uygun akü seçilmelidir. Sonrasında akünün yaz ve kış kontrolleri ile birlikte aracın elektriksel donanımının mutlaka periyodik olarak kontrol edilmesi gereklidir. Ek olarak, araçların elektrik donanımı üzerinde ek yük yaratacak olan uygulamalardan mümkün olduğunca kaçınmak akü verimini artıracaktır.

 
Lojistikte Anadolu Hareketi
 
Otokar, BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’ndeki Yerini Güçlendiriyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Lojistikte Anadolu Hareketi
Devletin yatırımcıya verdiği teşvikler Anadolu’yu yeni üretim merkezi ...
Subaru’da Hem Satış Hem De Satış Sonrasında Kaçırılmayacak Fırsatlar
Subaru, XV, Forester, Levorg ve Outback modellerini kapsayan satış kampanyası ...
Standartlara Göre Kaplanan Lastik Doğayı Korur!
Doğru lastiğin güvenli ve akıcı bir trafiğin baş şartı olduğunu her fırsatta ...
 
Schaeffler’den İstanbul Metrosu İle Dünya Turu
Otomotiv ve endüstri için küresel çapta lider tedarikçi konumunda bulunan ...
MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş.’de Yeni Atamalar Gerçekleşti.
Türkiye ağır ticari araçlar sektörünün öncü markası MAN Kamyon ve Otobüs ...
Brisa, yaklaşık 1.3 milyar TL Ciro ile 3. çeyrekte de liderliğini koruyor
Brisa 2016 yılının üçüncü çeyreğinde pazar liderliğini koruyarak 1.272 ...
 
İkiz plaka ve Change İşlemine KHK ile ‘dur’ denildi.
29 Ekim 2016 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlanan 676 Sayılı KHK ile hem ...
Ford Otosan AR-GE’den ODTÜ Kıbrıs’a Davet
Mühendis,yüksek mühendis ve doktora düzeyinde 1300 civarında çalışana ...
BP Akaryakıt Acentaları eğitim için bir araya geldi.
BP Türkiye’nin 41 acenta yetkilisi daha mükemmel hizmet kalitesi için ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
truckfahrerkamyonumsondakikatreylerbusKamyonlkwşoför