Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
14 Kasım 2012 Çarşamba - 17:08

Yeni Volvo FH serisi ile üstün yol tutuş

Volvo Kamyon, yeni FH serisini geliştirirken kamyonun yol tutuşuna ve yolda vereceği tepkilere büyük özen gösterdi. Hem ön hem de arka süspansiyon sistemlerinin optimize edilmesi, arttırılmış boşta gitme dengesi ve daha iyi kabin süspansiyonu gibi özelliklerin tümü, yeni Volvo FH'ın üstün bir sürüş ve yol tutuş sunmasını sağlıyor. Benzersiz bağımsız ön süspansiyon ise yeni FH'ı daha da üstün kılıyor.

Yeni Volvo FH serisi ile üstün yol tutuş

Geometri optimizasyonu, geliştirilmiş ön ve arka süspansiyon tasarımı, geliştirilmiş kabin devrilme önleme özellikleri ve hem kabin hem de şasi için iyi dengelenmiş amortisörler. Volvo Kamyon'un Yol Tutuş ve Sürüş Müdürü Stefan Axelsson'a göre tüm bu faktörler, boşta gitme dengesinde önceki FH serisine kıyasla yüzde 50 iyileşme sağlıyor.

 

Daha fazla hassasiyet

Şasi ve kabinde yapılan iyileştirmeler, aynı zamanda yeni Volvo FH'ın yönlendirme dengesinin de daha iyi olduğu anlamına geliyor. Devrilmeyi önleme ve yönlendirme dengesi kombinasyonu sürücüye daha gelişmiş bir hassasiyet ve kontrol hissi sağlayarak sürüşü kolaylaştırıyor.

 

Stefan Axelsson açıklamasında, “Yeni FH, yolda dengeli ve öngörülebilir bir sürüş sunuyor. Ayrıca direksiyon hakimiyetini mükemmelleştirmeyi de başardık. Direksiyon simidi aracın hareketlerine hassas ve doğru tepkiler veriyor. Direksiyon simidinin yatırılabilir kolon özelliği, fiziki durumları ne olursa olsun tüm sürücülerin aracını gerçekten konforlu bir oturma pozisyonunda sürebileceği anlamına geliyor" diyor.

 

Yönlendirme ve devrilmeyi önleme dengesinin, sürücü üzerinde doğrudan ve nakliyecinin kârlılığı üzerinde dolaylı bir etkisi bulunuyor. Stefan Axelsson bu konuyla ilgili olarak;

 

“Kamyonun geliştirilmiş özellikleri, sürücünün daha az yorulmasını ve böylece aracı daha rahat sürmesini sağlıyor. İşine odaklanabilen bir sürücü, aracını daha güvenli kullanıyor ve ister araç sürmek, ister rotanın sonunda müşteriyle buluşmak olsun, her işte daha başarılı oluyor” diyor.

 

Dünya’da bir ilk - Bağımsız ön süspansiyon

Yeni Volvo FH serisi, aynı zamanda dünyanın bağımsız ön süspansiyonlu (IFS) ilk ağır çekicisi. IFS’nin yanı sıra kremayer ve pinyonlu direksiyon ile FH çekici, sürüş ve yol tutuş üzerinde çok büyük bir etkisi olan iki yeni özelliğe sahip.

Volvo Kamyon Ürün Yöneticisi Martin Palming konuya ilişkin olarak; "IFS ön tekerleklerin ayrı birer süspansiyonu olması ve böylece bir tekerleğin hareketlerinin diğerini etkilememesi anlamına geliyor. Sonuç olarak yolda daha istikrarlı ve dengeli bir sürüştür sağlanıyor" diyor.

 

Bağımsız ön süspansiyon, binek araçlarda uzun zamandır, otobüslerde ise bir süredir kullanılıyor. IFS, hem konforu hem de dengeyi arttırıyor. Bu sistemin ardında yatan teknolojiyi youtube’da yer alan videoda izleyebilirsiniz: http://www.youtube.com/VolvoTrucks.

 

Daha hassas yol tutuş

Kremayer ve pinyonlu direksiyon da binek araç sektöründen örnek alınan teknolojidir.  Dişlilerle donatılmış bir direksiyon şaftı, direksiyon simidi hareketlerinin tekerleklere geleneksel bir direksiyon dişlisine kıyasla daha doğrudan iletilmesini sağlar. Bu da sürücüye daha hassas bir yol tutuş hissi olarak yansır. Bu iki yeni özelliğin bir arada oluşu yeni Volvo FH'a benzersiz sürüş ve yol tutuş özellikleri kazandırıyor.

 

Martin Palming, başlangıçta soldan direksiyonlu kamyonlarda kullanılacak olan yeni teknoloji hakkında “Volvo FH, hem yönlendirme dengesi hem de sürüş ve virajlarda yol tutuş açısından standartları belirliyor. Tamamen dolu bir katarı bu kadar büyük bir hassasiyet ve güvenlikle sürebilmek tek kelimeyle olağanüstü bir his. Aracı rotasında tutmak için herhangi bir ekstra direksiyon hareketi yapmak gerekmeksizin yeni FH çekici, gerçekten etkileyici bir hassasiyetle virajlarda sizin belirlediğiniz çizgiyi izliyor” diyor.

 

IFS ile kremayer ve pinyonlu direksiyonun faydasını en fazla görecek olanlar, sık sık uzun mesafeler kat eden ve çoğunlukla yeni sistemin gerçek etkisini göstereceği virajlı veya dar yollardan geçmesi gereken sürücüler.

 

Martin Palming; “IFS, mükemmel yol tutuşu biraz daha kusursuzlaştırmak ve her şeyin en iyisine sahip olmak isteyenler için ideal. IFS'siz Volvo FH sürüş ve yol tutuş alanında piyasanın bir numarası olacak. IFS'li Volvo FH ise pastanın üzerindeki krema gibi olacak. Bu noktaya ulaşmak için titizlikle çalıştık” diyor.

 

Yeni Volvo FH'ın Avrupa pazarına 2013 baharında girecek.

 
Türkiye-Moldova KUKK Toplantısı Kişinev’de Yapıldı
 
ETİS LOJİSTİK Logitrans Fuarı’nda
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Türkiye-Moldova KUKK Toplantısı Kişinev’de Yapıldı
Türkiye-Moldova Uluslararası Kara Ulaştırması Karma Komisyon toplantısı ...
GEFCO Türkiye Atatürk Havalimanı Ofisi faaliyete geçti!
GEFCO, hizmet ağını genişletmek amacıyla Atatürk Havalimanı ofisini faaliyete ...
LOMBORGHİNİ' YE LPG TAKILDI!
LPG efsanesi gerçek oldu Tayland'da düzenlenen gaz fuarında LPG takılmış ...
 
Chevrolet modellerinde kış indirimleri başladı
Euro NCAP’ten 5 yıldızlı, 8 hava yastığı, standart ESC özelliği ve göz ...
Yeni D-Max’in Yanında Her Şey Solda Sıfır!
Anadolu Isuzu, 2012 yılının Haziran ayında tamamen yenilenen Isuzu D-Max ...
Shell, Madeni Yağlar Pazarında Lider
Shell’in küresel pazar payındaki liderliği Kline&Co. firmasının en son ...
 
Goodyear Kıtalararası Koştu...
11 Kasım Pazar günü koşulan 34. Avrasya Maratonu’na katılan Goodyear çalışanları, ...
Aeropass, Yeni Otobüsleri İçin Allison Şanzımanları Tercih Etti
Yolcu taşıma firması Aeropass, Paris CDG havalimanında hizmet vermek için ...
Gaziantep Doğalgazlı Otobüslerine Kavuşuyor
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi kentiçi toplu taşımada kullanılmak üzere, ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyetrucksondakikatreylerkamyoncukamyonumbuslkwKamyon