Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
16 Haziran 2017 Cuma - 13:44

Yandex Navigasyon’dan Önemli Trafik Analizi

?Türkiye’nin en çok sevilen ve kullanılan navigasyon uygulaması Yandex Navigasyon, yeni projelerin ve yollardaki değişimlerin trafiğe olan etkisini ölçmek için yaptığı analizlere devam ediyor.

Yandex Navigasyon’dan Önemli Trafik Analizi

Yandex Navigasyon’un Mart 2016 ile Mart 2017 dönemlerini karşılaştıran analizine göre Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün olumlu etkisinin ardından Avrasya Tüneli’nin de açılması trafiği önemli ölçüde rahatlattı. Bir başka önemli değişim de köprülerdeki ek şerit uygulamasının kaldırılmasıyla yaşandı. 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nde Avrupa yönünde karşı yön için ek şerit açılmayınca sabah 07.00 – 10.00 saatleri arasındaki bekleme süresi 16-17 dakikadan 2 dakikaya kadar düştü. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde Avrupa-Anadolu yönünde sabah trafiği ek şerit açılmadığı için 20 dakikadan “sıfır” seviyesine kadar geriledi.

Yandex Navigasyon, yollardaki tüm değişimleri eş zamanlı olarak haritasına yansıtırken bu değişimlerin trafiğe olan etkisini ölçmek için de analizler yapıyor. Her gün milyonlarca kişi tarafından kullanılan Yandex Navigasyon son analizinde, Avrasya Tüneli’nin açılması ve ek şerit uygulamasının kaldırılmasıyla 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ile Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün trafiğinde yaşanan değişimleri gözler önüne serdi. Yandex Navigasyon’un analizinde Mart 2016 ile Mart 2017 dönemleri karşılaştırıldı. Hafta içi iş günlerinin esas alındığı analizde, trafikteki bekleme sürelerinde meydana gelen değişimler kaydedildi.

15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nde bekleme süresi azaldı

Anadolu Yakası’ndan Avrupa Yakası yönünde 15 Temmuz Şehitler Köprüsü istikametinde 2016’ya kıyasla 2017’de sabah saatlerinde büyük bir rahatlama gözlemlendi. Avrasya Tüneli’nin 20 Aralık 2016 tarihinde açılmasının ardından trafik düzenli olarak azaldı. Öte yandan karşı yön için yapılan ek şerit uygulaması Şubat 2017’de kaldırıldıktan sonra sabah 07.00 – 10.00 saatleri arasında trafikte bekleme süresi 16-17 dakikadan 2 dakikaya kadar düştü. Sabah saatlerinde yaşanan bu durumun aksine akşam saatlerinde ise 2016’ya göre bir değişiklik olmadığı ancak ek şerit açılmadığında oluşabilecek trafik yükünü Avrasya Tüneli’nin aldığı görüldü. Anadolu-Avrupa yönünde Altunizade 15 Temmuz Şehitler Köprüsü bağlantı yolunda trafikte bekleme süresi sabah saatlerinde 25 dakika kadar artarken, akşam saatlerinde ise 20 dakika azalma gösterdi. 15 Temmuz Şehitler Köprüsü Avrupa-Anadolu yönünde ise 2016’nın Mart ayı ile 2017’nin Mart ayı arasında büyük bir fark ortaya çıktı. Avrupa-Anadolu yönündeki trafikte bekleme süresinde sabah saatlerinde 30, akşam saatlerinde 35 dakikalık bir azalma gözlemlendi.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde “sıfır” trafik

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde ise Avrupa-Anadolu yönünde sabah trafiği ek şerit açılmadığı için 20 dakikadan “sıfır” denebilecek seviyeye kadar düştü. Kamyon trafiği Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne verildiği için gün içinde de aynı azalma devam ederken, akşam trafiğinde ek şerit uygulaması kaldırılmasına rağmen daha fazla artış yaşanmadı ve geçen yıla göre bir değişiklik olmadı. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde sabah saatlerinde Anadolu-Avrupa geçişlerinde ise bir yoğunluk artışı görünürken, akşam iş çıkışı saatlerine bakıldığında önemli bir rahatlama olduğu kaydedildi. 2016’da akşam saatlerinde bekleme süresi 30 dakikalarda iken 2017’de 5 dakikaya kadar düştü. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nü öğle saatlerinde kullanan sürücüler ise herhangi bir trafik yoğunluğuyla karşılaşmadan rahatça rotalarında ilerledi.

Bakırköy Kennedy Sahil Caddesi’nde yoğunluk “tarih” oldu

Yandex Navigasyon’un analizine göre Avrasya Tüneli’nin olumlu etkilediği bölgelerden biri de Bakırköy’deki Kennedy Sahil Caddesi oldu. Avrasya Tüneli’nin devreye girdiği 2016 sonundan itibaren Kennedy Sahil Caddesi’nde sabah 08.00 civarında trafik tamamen ortadan kalkarken, akşam saat 17.00’de de trafik yoğunluğu sürücüleri sevindirecek noktaya ulaştı. 2016’da sabah 8.00 civarında trafikte 25 dakikayı bulan ve sürücüleri bunaltan bekleme süresi, 2017’nin Mart ayında tamamen yok oldu. Kennedy Sahil Caddesi’nde sürücüler 2016’da akşam saatlerinde ise 30 dakikadan fazla trafik çilesi çekiyordu. Mart 2017’de ise Avrasya Tüneli’nden devreye girmesiyle trafik ortadan kalktı ve hayat kolaylaştı.

Avrupa Otoyolu - TEM yönünde 3. köprü bağlantısının açılmasıyla büyük rahatlama yaşandığı gözlemlenirken, öğle trafiğinde 2016’nın Mart dönemine göre 20 dakikalık bir düşüş kaydedildi.

TEM Sancaktepe – Ataşehir yönünde ise sabah saatlerinde 10, öğle saatlerinde 20 dakikalık bir rahatlama yaşandı. Bölge trafiğindeki bu rahatlama, 3. köprü bağlantı yolunun açılmasının ardından kendini gösterdi.

Trafiğin arttığı bölgeler

Avrasya Tüneli’nin hizmete girmesinden sonra kritik noktalarda trafik azalırken, 2017 itibarıyla Anadolu Yakası’nda saat 14.00’ten sonra yoğunluğun arttığı gözlemlendi. İş çıkış saatinde ise trafikte bekleme süresi 15 dakika kadar arttı. Anadolu-Avrupa yönünde 1. köprüye doğru E5 üzerinde bekleme süresi sabah 08.00 civarında 11 dakikadan 15 dakikaya çıktı.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün açılmasıyla beraber Mahmutbey Gişeler’de Avrupa-Anadolu yönündeki yoğunluk ise azalmadan devam etti. Mart 2017’de sabah saatlerinde bekleme süresi 25 dakikaya, akşam iş çıkışı saatlerinde ise 10 dakikadan 40 dakikaya çıktı. 

 
Petrol Ofisi’nin Denizdeki Gücü PO Marıne
 
Dünyada Elektrikli Araç Sayısı 2 Milyona Ulaştı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Petrol Ofisi’nin Denizdeki Gücü PO Marıne
Türkiye Denizcilik Sektörü’nde transit denizcilik yakıtı, ÖTV’siz denizcilik ...
TIRSAN İhracat Başarılarına Bir Yenisini Daha Ekledi
Türk treyler sektörünün lideri Tırsan, ihracatta da liderliğini sürdürdü. ...
OSRAM BMW Motorsport’un Resmi Ortağı Oldu
İhtiyaca özel ve üst düzey çözümler sunan dünya aydınlatma devi OSRAM’ın ...
 
21. Yüzyılın Baharat Yolu, E-Ticaretle Kuruluyor
DHL’in “21. Yüzyılın Baharat Ticareti” raporuna göre, uluslararası e-ticaretin ...
Toyota, 2017 Yılının da En Değerli Otomobil Markası
Toyota dünyanın en değerli otomobil markaları sıralamasında zirveyi bu yıl da kimseye bırakmadı…
Anadolu Isuzu İhracatını En çok Artıran 5. Firma Oldu
Türkiye İhracatçılar Meclisi, 2016 yılındaki "İlk 1000 İhracatçı Firma" ...
 
Novatel’in Yeni Haberleşme Servisi ‘TELSİZNET’ Sektörde Yeni Ufuklar Açıyor
Haberleşme sektörüne sunduğu ürün ve çözümlerle kendi alanının lideri ...
Can Dostları Hareketi Resim Yarışmasında Kazananlar Belli Oldu!
Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ulaştırma Denizcilik ...
RTEC Yarışmasında Türk Başarısı
Renault Trucks’ın dünya genelinde düzenlediği satış sonrası yarışması ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
türkiye
truck
fahrer
kamyonum
sondakika
treyler
haberler
şoför
lkw