Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
7 Aralık 2018 Cuma - 13:28

X-Class, X-Macera Projesi ile Türkiye’nin En Zorlu Yolları Aştı!

Aralık 2017’de Türkiye pazarında satışa sunulduğunda yoğun bir ilgiyle karşılanan, 1 yıllık sürede yaklaşık 1.400 adet satılan Mercedes-Benz’in ilk Pick-Up modeli X-Class, X-Macera projesi ile Türkiye’nin dört bir yanını dolaşarak eşi benzeri olmayan macera dolu bir yolculuğu tamamladı.

X-Class, X-Macera Projesi ile Türkiye’nin En Zorlu Yolları Aştı!

Değişen segment beklentilerini karşılayan ve Pick-Up sınıfındaki ilk premium model olan Mercedes-Benz X-Class; konforu, gücü ve prestijiyle kendini kanıtlarken, X-Macera projesiyle tüm bu özelliklerinin altını bir kez daha çizdi.  

X-Macera kapsamında Mercedes-Benz X-Class, 3 bin metrelik dağlara tırmandı, akarsulardan geçti, kurumuş göl yataklarında toza bulandı, deniz seviyesinde tuzlu sulara girdi, kilometrelerce uzunluğunda robotlarla açılmış modern ve yüzlerce metrelik elle kazılmış asırlık tünellerden geçti, en zorlu karlı geçitleri ve en derin kanyonları aştı, sivri kayalıkları zorladı, en sık ağaçlıkların arasından sıyrıldı.

Türkiye’nin dört bir köşesine “X-Class” imzası

Datça-Knidos’ta ilk aşamanın tamamlanmasıyla X-Macera’nın ikinci aşaması, Fırat ve Dicle Nehirleri arasındaki Mezopotamya’dan başladı. Bilinen ilk okuryazar toplulukların beşiği sayılan; Sümerler, Akadlar, Babilliler, Asurlular ve Aramiler gibi medeniyetlerin bölgesi Mezopotamya, X-Macera’nın da yeni rotasının başlangıcı oldu. Tarihte bilinen ilk yolların izini süren Mercedes-Benz X-Class, 2.000 yıllık köprüleri de ziyaret ettiği rotasında Nemrut Dağı’nda mola verdi.

Binlerce yıldır kervanların yürüdüğü İpek ve Kral Yolları’nın çizgisinde Doğu Anadolu’dan çıkan X-Macera ekibi, bir sonraki adımda tahıl ambarı İç Anadolu’nun kuru soğuklarına ulaştı. Konya ve Aksaray’ın tam ortasındaki 7.414 kilometrekarelik devasa Tuz Gölü havzasına varıldığında güneşin halen varlığını göstermesiyle muhteşem bir görsellik yakalandı. X-Macera’daki Mercedes-Benz X-Class, Birinci Derece Doğal Sit Alanı ve Tuz Gölü Özel Çevre Koruma Bölgesi ilanları sebebiyle, 35x12.50 lastiklerini sadece izin verilen ticari tuz şantiyesi olarak kullanılan tuzla kısımlarından geçerek, büyüleyici pozlar verdi.

X-Macera’nın bir sonraki ayağı; dağların zirvelerinde tapınılan en eski ve en büyük Anadolu ilahesi Kibele’nin gerçek yurdu, Frigya oldu. “Doğa Ana”nın en bereketli toprakları üzerinde, Manisa Sardes ile İran Susa şehirlerini bağlayan, tarihin ilk “otoban”ı sayılabilen Kral Yolu’nu takip ederek ilerleyen X-Macera’nın başkahramanı Mercedes-Benz X-Class’ın artık önünde Marmara Bölgesi vardı. Türkiye’nin en Kuzey-Batısı’na olan yolculukta sıradaki durak olan İznik Gölü’nde de tarihi ve kültürü takip eden ekip kısa bir süre sonra yola koyuldu. Mercedes-Benz X-Class, Türkiye’nin en Kuzey-Batı noktası olan Kofçaz Malkoçlar sınır köyüne ulaşarak X-Macera’yı tamamladı.

Tufan Akdeniz: “X-Macera ile X-Class kendini kanıtladı”

Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz, X-Macera projesinin tamamlanması ile ilgili olarak; “Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar olarak 1 yıllık sürede 1.400 seviyesinde X-Class satış gerçekleştirerek daha önce hiç yer almadığımız bir segmentte çok önemli bir başarı yakaladık. Hafif ticari araç segmentindeki konumumuzu korumamızda büyük katkısı olan Mercedes-Benz X-Class, kısa zamanda özgün bir müşteri kitlesi oluşturdu. Türkiye’nin en zorlu koşullarında X-Class’ın sınırlarını zorlayarak, en uçlara gidebileceğimizi kanıtladık. Değerli Okan Altan, bu yolculuğunda aracımızın konforuna ve teknik altyapısına güvendi. Bizler de aracımızın sınırlarını zorlayabilecek deneyimi sayesinde kendisiyle yolculuğu başlatmaya karar verdik. X-Macera’da farklı iklim koşullarındaki rotaları kolaylıkla aşan Mercedes-Benz X-Class ile ne denli başarılı bir aracı müşterilerimize sunduğumuzu kanıtladığımıza inanıyorum. X-Class, sadece arazide değil, yolda da binek otomobil konforu sunmasıyla rakiplerinden farkını bir kez daha ortaya koydu.” dedi.    

Okan Altan: “X-Macera’da, X-Class ile aşılmadık engel bırakmadık”

X-Macera projesinde direksiyondaki isim Okan Altan; “X-Macera projesinde; Anadolu üzerinde sınır noktalara ulaşma fikri, uzun zamandır müthiş bir stres yaşamama neden oluyordu. Türkiye’nin en zorlu noktaları, aslında dünyanın en riskli patikalarıydı. Tüm dünya yollarını görmüş birikimdeki bir otomobil gazetecisi olarak, ülkemizin en güzel köşelerine ulaşmak için bu stres gerekliydi. Ancak, tüm ayrıntılarıyla çok iyi planladığımız X-Macera rotası için hazırladığımız X 250d 4MATIC, bana güven verdi ve hatta Power donanımı ile de konforlu bir yolculuk yapmamızı sağladı. Dört tekerlekten çekiş sistemini en ağır koşullarda bir kez daha sınamak, başlı başına bir maceraydı. Genelde ticari araç özellikleri sunan Pick-Up’lardan farklı olarak, Mercedes-Benz standartlarını taşıyan X-Class, lüks ve kalite kavramlarının böyle bir araca nasıl entegre edilebileceğini ispat ederek, yolculuk boyunca bizleri hiç yormadı. X-Macera projesini; aracın eşsiz özellikleri ve benzersiz rotamız sayesinde beklentileri aşarak tamamladık!” diye konuştu.

Mercedes-Benz X-Class Pick-Up dünyasının sınırlarını daha da yukarıya taşıyor

Mercedes-Benz X-Class, Pick-Up dünyasının sınırlarını daha da yukarı taşıyor ve sürüş dinamizmi, konfor, tasarım ve güvenlik özeliklerinin yanı sıra geniş kapsamlı kişiselleştirme özellikleri ile de Mercedes-Benz’e has karakteristik değerleri daha da zenginleştiriyor. Zarif çizgileriyle dikkat çeken Mercedes-Benz X-Class, Pick-Up dünyasının sınırlarını daha da yukarı taşıyor ve sunduğu üç farklı donanım seçeneği ile iş ve yaşam tarzlarının beklentilerini karşılıyor.

Mercedes-Benz X-Class, konfor odaklı süspansiyon geometrisi ve hava kanallı ön ve arka diskleri sayesinde off-road dışında kullanıcısına mükemmel asfalt sürüş performansını da sunuyor. Aynı zamanda araç, on iki tuşlu multifonksiyonel direksiyon simidinin ayarlanabilir özelliği sayesinde ergonomik vücut duruşunu iyileştiriyor ve rahat bir pozisyonda şürüş keyfini mümkün hale getiriyor. Mercedes-Benz X-Class, tüm zeminler için dört tekerlekli çekiş sistemi sunuyor.

Araç, Low Mod (Düşük hızda 4x4) ve 4MATIC kilitli aks diferansiyeli ile her türlü yol ve zemin koşulunun üstesinden gelebiliyor.

Mercedes-Benz Power X 250d 4MATIC, 2298 cc hacmindeki sıralı 4 silindirli X 250d 4MATIC, 3750 d/d’de 190 HP güç ve 1500 d/d’den itibaren 450 Nm tork üretiyor. Gücünü dört tekerleğe birden aktarabilen X 250d 4MATIC, arzu edildiği takdirde sadece arkadan itişli olarak da ilerleyebiliyor.

Mercedes-Benz X-Class’ın macera dolu yolculuğuna ilişkin detaylar (www.turununxornegi.com/xmacera/) adresinden ziyaret edilebiliyor. Ayrıca, #XMACERA hashtag’i ile de sosyal medya (https://www.instagram.com/xclass_tr/) üzerinden X-Macera rotasına ait paylaşımlar yer alıyor.

Mercedes-Benz X-Class Power X 250 d 4MATIC AT Teknik Özellikleri

Mercedes-Benz

Power X250d 4MATIC AT

Motor silindir sayısı/ Sırası

4/ Sıralı

Motor hacmi

2298 cm³

Maksimum güç BG (kW)*

190 (140) / 3750 dev/dak

Maksimum tork Nm*

450 / 1500-2500 dev/dak

Azami hız

175 km/h

Standart lastikler

255/55 R19

Şanzıman

7 ileri otomatik

Çekiş tipi

4x4 (Seçilebilir)

Frenler ön / arka

disk / disk

CO2 emisyonları karma*

209 gr/km

Yakıt tüketimi minimum / karma*

6,9lt /7,9lt

 

 

*Belirtilen değerler, öngörülen ölçüm yöntemine ( [AT] 715/2007 sayılı direktifin halen geçerli olan şekline) göre belirlenmiştir. 1999/94/AT yönetmeliğinin geçerli olan metnine göre hatırlatmalar: Bilgiler münferit bir araç için geçerli olmayıp bir teklifin parçasını oluşturamaz, sadece çeşitli araç tipleri arasında karşılaştırma yapma amaçlıdırlar. Yakıt tüketimi ve emisyon değerleri araç tipine ve egzoz kademesi seçimine bağlıdır. 1999/94/AT yönetmeliği uyarınca CO2 emisyonları belirlenirken, yakıt veya diğer enerji kaynaklarının üretimi ve tedariki ile üretilen CO2 emisyonları dikkate alınmamaktadır.

 
Asya’nın En Büyük İş Makinaları Fuarı Bauma China’da Türkiye Rüzgarı Esti
 
Castrol, Yenilenen Ticari Araç Yağlarını Roadshow ile Tanıttı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Asya’nın En Büyük İş Makinaları Fuarı Bauma China’da Türkiye Rüzgarı Esti
Türkiye iş makinaları sektörünün gücü Uzakdoğu’da yankı buldu. Türkiye ...
Osram ve Martaş’tan İş Birliği
Yüksek teknoloji şirketi Osram; otomotiv aydınlatma ürünleri kapsamında ...
Yeni Okul Servisi Yönetmeliğine Uygun Fabrika Çıkışlı İlk Midibüs
Anadolu Isuzu’nun Kocaeli fabrikasında üretilen midibüslerinden olan Isuzu ...
 
Bosch, ABB FIA Formula E Şampiyonası’nın Resmi Sponsoru Oldu
ABB FIA Formula E Şampiyonası’nın 5. sezonu başlarken, yarış serisine ...
İhracat Yükünü Taşıyan TIR Şoförüne Almanya Davetiye Teyit Şartı Getirdi!
Türkiye’nin ihracatta en önemli pazarlarından Almanya, TIR şoförü vize ...
OKT’den Kadına Şiddete Karşı Dünya’yı Turuncuya Boyayalım Kampanyasına Destek
Üst yapı sektörünün öncü markası OKT Trailer, kadına uygulanan şiddete ...
 
Kamyonum Habur'da!
Kamyonum dergisi sınır kapılarını gezmeye devam ediyor, yeni durağımız Habur Sınır Kapısı!
Petrol Ofisi Madeni Yağlar ve Sarten’e İki Ödül
Endüstriyel ürünlerden boya, gıda ve kozmetik sektörüne kadar uzanan geniş ...
UTİKAD Üyeleri İkinci Kez Emre Eldener Dedi
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği'nin (UTİKAD), ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
fahrer
dikkat
bus
src
haberler
kamyonum
kamyoncu
treyler
türkiye