Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
bisa
ford, fordtrucks, fordfline
English
OTOKAR ADDS NEW ONES TO ITS FOUR-QUARTER VEHICLES!

OTOKAR ADDS NEW ONES TO ITS FOUR-QUARTER VEHICLES!

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
10 Ekim 2007 Çarşamba - 00:00

Ve UN Ro-Ro Satıldı

Ve UN Ro-Ro Satıldı

Amerikalı Kohlberg Kravis Roberts (KKR) şirketi, 8 Ekim itibariyle dünyanın 4. büyük denizcilik filosu UN Ro Ro grubunun yüzde 97,6’sını satın aldı. KKR ile ilk görüşmelere başlandığında yüzde 87 oranında hisseyi satmak hedefiyle yola çıktıklarını kaydeden UN Ro Ro CEO'su Cüneyt Solakoğlu, "Yüzde 2.4 hisseye sahip olan Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) hariç diğer tüm ortaklar hisselerini sattılar. En son bugün (dün) yüzde 9.5 hisseye sahip Gökbora ve Transrutin şirketinin de hisselerini satmasıyla UN RO - RO'nun yüzde 97.6'sını satmış bulunmaktayız" dedi.

Kohlberg Kravis Roberts & Co. (KKR) tarafından yapılan yazılı açıklamada, anlaşmayla UN Ro-Ro Grubu'nun toplam değerinin, şirketin nakit ve borcu hariç, 910 milyon Euro olarak belirlendiği bildirildi.

Bu anlaşmanın, Türkiye'de değeri 1 milyar doları geçen ilk özel sermaye fonu (private equity) satın alma işlemi olarak bir dönüm noktası olduğuna işaret edilen açıklamada, satın almada kullanılan kredinin, Garanti Bankası ve Türkiye İş Bankası'ndan temin edildiği kaydedildi. 

Açıklamada ayrıca, satın alma işleminin Türkiye, İtalya, Avusturya ve Almanya’daki rekabet kurullarının onayını da içeren bazı genel prosedürler tamamlandığında sonuçlanacağı, sürecin bu yıl bitmeden tamamlanmasının beklendiği belirtildi.

Başka fırsatlar da arıyoruz

KKR ortağı John Pfeffer de konuya ilişkin değerlendirmesinde, Türkiye ile Avrupa arasında ticaretin büyümeye devam edeceğine ve U.N Ro-Ro’nun bu büyümedeki önemli rolüne inandıklarını vurgulayarak şunları kaydetti:

"U.N Ro-Ro'nun gelecekteki başarısı, yüksek kaliteli ve güvenilir hizmetleri rekabetçi fiyatlarla sunmasına, yeni gemilere yapacağı kapasite yatırımlarına ve hizmet verdiği taşımacılarla ihracatçıların başarılarına katkıda bulunmasına dayanıyor.

Türkiye pazarı ile yakından ilgileniyoruz ve özel sermaye fonlarının  (private equity) yatırımlarıyla Türk ekonomisinin büyümesine katkıda bulunacağına inanıyoruz. U.N Ro-Ro bizim buradaki ilk yatırımımız ve gelecekte Türkiye'de başka yatırım fırsatları da bulmayı umuyoruz.”

Tartışmalı satış süreci

UN RO - RO, KKR ile satış sözleşmesi yaptığında şirket için 910 milyon euro değer üzerinden anlaşmaya varılmıştı. Tüm işlemler bu fiyat baz alınarak gerçekleştirildi.
Şirketin KKR'ye satış süreci tartışmaları da beraberinde getirmişti. Yaşanan anlaşmazlık nedeniyle başta Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Ulusoy ile CEO Cüneyt Solakoğlu olmak üzere, konuyla ilgili sert tartışmalar yaşanmıştı.


UND Başkanı Tamer Dinçşahin ise satışla ilgili olarak şunları söyledi: "Kararlılığını sonuna kadar sürdüren tek biziz. Diğer ortaklar paranın cazibesine kapıldı. Biz meslek örgütü olarak para merkezli değil hizmet merkezli hareket ettik."

'Arkamda kimse kalmadı, sattım, herkese küstüm'

Öte yandan UN RO - RO Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Ulusoy satışa karşı olduğunu açıklamasının ardından satış için imza vermesiyle ilgili olarak Milliyet'e şu açıklamalarda bulundu:
"Kendi gitti ismi kaldı yadigİ¢r. Herkes arıyor kimseyle konuşmadım. Satmak istemiyordum, arkamda 14 kişi vardı. Sonra bir baktım kimse kalmamış arkamda. Arkamda olanlar parayı görünce şaşırdılar. Satmak zorunda kaldım. Öyle bir protokole imza atmışım ki elimi, gözümü, kaşımı her tarafımı bağlamışlar. Herkese küstüm. Geliyorlar filo kuralım diyorlar. Protokole göre şirketlerini satanlar bir daha Ro Ro gemisi işletemezler. Artık bıraktım tamamen, ilgilenmiyorum.
Eskiden aile büyüklerinin sözü dinlenirdi. Şimdi zaman değişti. Aileden Alican Ulusoy ve Yılmaz Ulusoy'un şeytan görsün yüzünü. Alican zaten kız peşinde. Kim kazana kim yiye... Onlar dönmeselerdi kararından ben de satmazdım.
Satış için imzaya ben gitmedim 77 yaşında adamım, abuk sabuk adamlarla görüşmeye gitmem. Karım da satışa çok üzüldü. 'Bize bu para lazım değil. Arkandan dolanmayacaklardı' diyor. Yakında 4 gemi daha hizmete giriyordu. Dünyanın en büyük şirketi olacaktık. Kendi elimizle kurduğumuz şirket artık Amerikan şirketi oldu."

 
Trafikte Bayram Önlemi
 
Bayramda Köprü Ve Otoyollar Ücretsiz
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
En Önemli İnsan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyekamyonumnewsfahrerdikkatlkwtreylerkamyoncuşoför