Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
8 Ekim 2015 Perşembe - 13:06

VOLKSWAGEN Araç Sahiplerine Ne Yapacak?

Volkswagen’in, dizel motorlu araçlarında yaşadığı emisyon krizi, markanın büyük cezalar ödemesini ve 11 milyon adet aracını geri çağırmasını gündeme getirdi.

VOLKSWAGEN Araç Sahiplerine Ne Yapacak?

VOLKSWAGEN KRİZİNDE ARAÇ SAHİPLERİ NE YAPACAK?

Avukat Cevat Kazma, araçlarda yapılan hilenin hukuki literatürde “gizli ayıp” olduğunu belirterek araç sahiplerinin, aracın bedelinin iadesini, ayıpsız başka bir ürün ile değiştirilmesini ya da ayıp oranında indirim isteme hakları olduğuna dikkat çekti.

Alman otomobil üreticisi Volkswagen’in dizel motorlu araçlarda yaşadığı emisyon krizini nasıl çözeceği henüz tam anlamıyla netleşmedi. Şirketin dünya genelinde 11 milyon adet aracının geri çağrılmasını ve karşılaşacağı maddi kayıplar gündemdeki yerini koruyor. Ancak, araç sahiplerinin ne yapacağı konusundaki belirsizlik sürüyor. Geri çağrılan araçların ne kadar sürede sahiplerine teslim edileceğinin belirsiz olduğuna dikkat çeken Avukat Cevat Kazma, bu sürede kişilere geçici bir araç tahsis edilmesi gerektiğini belirtti.

Gizli Ayıp!
Ortaya çıkan emisyon hilesinin, hukuki olarak “gizli ayıp” olduğunun altını çizen Cevat Kazma, “Tüketici Kanunu’nda ayıplı ifada zaman aşımı süresi 2 yıldır. Ancak buradaki gizli ayıp, hile ve ağır kusur ile gizlendiği için zaman aşımı süresi geçersizdir. Tüketiciler, dilerse aracın bedelinin iadesini, ayıpsız başka bir ürün ile değiştirilmesini isteyebilir” şeklinde konuştu.

İthal Eden ve Satan Bayiler de Sorumlu
Söz konusu araçları ithal eden ve satan bayilerin de oluşan zarardan müteselsil işletme olarak sorumlu olduğuna dikkat çeken Cevat Kazma, “Bu durum nedeniyle zarar görenler, avukatları aracılığıyla ihtarname çekerek seçimlik haklarını kullanabilirler. Firma da araç sahiplerinin talebini 30 gün içerisinde yerini getirmek zorundadır. Araç sahipleri, talepleri yerine getirilmediği takdirde Tüketici Mahkemesine dava açarak zararını yasal faiziyle birlikte geri alabilir” şeklinde konuştu.

Türkiye’de satılan araçların %63’ünün dizel olması ve Volkswagen’in en çok satılan 3 otomobil markasından biri olması sebebiyle ülkemizde çok sayıda kişinin bu krizden etkilenebileceği söyleniyor.
 

 
OSD Eylül Raporunu Yayınladı
 
Sınır Kapılarına Çıkarma
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Sürücüsüz Kamyon Müdahale Olmadan 14 Km Yol Aldı
Alman otomobil üreticisi Daimler, sürücüsüz bir kamyonun ilk kez trafik ...
Dünya ‘Sürdürülebilir Ulaşım’ İçin İstanbul’da Buluşuyor.
Sürdürülebilir Ulaşım için Türkiye-AB Ortaklığı Semineri’nde dünyada bu ...
Sokakta İlk Adımlar 1 milyon 789 Bin Çocuğa Ulaştı
Renault'nun, Milli Eğitim Bakanlığı izin ve işbirliği, Total Oil Türkiye ...
 
Petlas En İyi Performansa Sahip Kış Lastiklerini En Ekonomik Fiyatla Sunuyor
Türkiye’nin lastiği Petlas, kış aylarının zorlu hava şartlarında güvenli ...
Hertz Türkiye Kuzey Irak'a Yatırım Yaptı
Türkiye’de 2002 yılından bu yana Asya Nakliyat çatısı altında, 8’i İstanbul’da ...
Samsun-Ankara Hızlı Tren Güzergahı Belirlendi
Samsun-Ankara hızlı tren projesinin ilk etap çalışması olarak yapılması ...
 
Yerli Trambüsler, Dünyaya Açıldı
Türkiye’nin ilk yerli Trambüsleri, uluslararası çalıştayda beğeni topladı.
Finale Adım Adım Heyecan Dorukta
Kartingde sezonun beşinci yarışı, 03 Ekim tarihinde İKOK tarafından Körfez ...
İnci Akü ve GS Yuasa Ortaklık Süreci Resmen Tamamlandı
Türkiye ve dünya akü sektörünün önde gelen iki oyuncusu İnci Akü ve GS ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
Kamyon
haberler
news
lkw
bus
kamyonum
truck
fahrer
kamyoncu