VOLKSWAGEN KRİZİNDE ARAÇ SAHİPLERİ NE YAPACAK?
Avukat Cevat Kazma, araçlarda yapılan hilenin hukuki literatürde “gizli ayıp” olduğunu belirterek araç sahiplerinin, aracın bedelinin iadesini, ayıpsız başka bir ürün ile değiştirilmesini ya da ayıp oranında indirim isteme hakları olduğuna dikkat çekti.
Alman otomobil üreticisi Volkswagen’in dizel motorlu araçlarda yaşadığı emisyon krizini nasıl çözeceği henüz tam anlamıyla netleşmedi. Şirketin dünya genelinde 11 milyon adet aracının geri çağrılmasını ve karşılaşacağı maddi kayıplar gündemdeki yerini koruyor. Ancak, araç sahiplerinin ne yapacağı konusundaki belirsizlik sürüyor. Geri çağrılan araçların ne kadar sürede sahiplerine teslim edileceğinin belirsiz olduğuna dikkat çeken Avukat Cevat Kazma, bu sürede kişilere geçici bir araç tahsis edilmesi gerektiğini belirtti.
Gizli Ayıp!
Ortaya çıkan emisyon hilesinin, hukuki olarak “gizli ayıp” olduğunun altını çizen Cevat Kazma, “Tüketici Kanunu’nda ayıplı ifada zaman aşımı süresi 2 yıldır. Ancak buradaki gizli ayıp, hile ve ağır kusur ile gizlendiği için zaman aşımı süresi geçersizdir. Tüketiciler, dilerse aracın bedelinin iadesini, ayıpsız başka bir ürün ile değiştirilmesini isteyebilir” şeklinde konuştu.
İthal Eden ve Satan Bayiler de Sorumlu
Söz konusu araçları ithal eden ve satan bayilerin de oluşan zarardan müteselsil işletme olarak sorumlu olduğuna dikkat çeken Cevat Kazma, “Bu durum nedeniyle zarar görenler, avukatları aracılığıyla ihtarname çekerek seçimlik haklarını kullanabilirler. Firma da araç sahiplerinin talebini 30 gün içerisinde yerini getirmek zorundadır. Araç sahipleri, talepleri yerine getirilmediği takdirde Tüketici Mahkemesine dava açarak zararını yasal faiziyle birlikte geri alabilir” şeklinde konuştu.
Türkiye’de satılan araçların %63’ünün dizel olması ve Volkswagen’in en çok satılan 3 otomobil markasından biri olması sebebiyle ülkemizde çok sayıda kişinin bu krizden etkilenebileceği söyleniyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
YAZARLAR | ||||||||||
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
|
||||||||||
ÇOK OKUNANLAR | ||||||||||
|
||||||||||
FACEBOOK'TA KAMYONUM | ||||||||||
ANKET | ||||||||||
|
||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||