Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
27 Temmuz 2018 Cuma - 17:56

Uygulamalı Takograf Eğitimine Vatandaşlar Yoğun İlgi Gösterdi

Avrupa Birliği-AETR Sözleşmesine (şoförlerin sürüş ve dinlenme süreleri) ve Trafik Kanunun 98’inci Maddesine göre yapılması ve yapılmaması gerekenler UND Eğitim Merkezinde verilen eğitimde katılımcılara aktarıldı.

Uygulamalı Takograf Eğitimine Vatandaşlar Yoğun İlgi Gösterdi

Taşımacılık sektörünün en önemli rekabet unsuru olan uygun fiyat ve hızlı teslimat nedeniyle yapılan hız ve buna benzer hata riskini artıran sorunlara yönelik verilen eğitime vatandaşlar yoğun ilgi gösterdi.Eğitim kapsamında katılımcılarla Araç Sahiplerinin ve Firmaların Sorumlulukları ve Sürücülerin Çalışma ve Dinlenme Süreleri paylaşıldı.

Araç Sahiplerinin ve Firmaların Sorumlulukları:

Firma için firma kartı, sürücüler için sürücü kartı mutlaka alınmalıdır.

Firma kartları kullanılarak her 90 günde bir takograf cihazındaki veriler her 28 günde bir günde bir sürücülerin kartlarındaki veriler mutlaka indirilmeli ve bir yıl süreyle saklanmalıdır (Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre 5 yıl).

Sürüş ve dinlenme süreleri ile ilgili sürücüler mutlaka bilgilendirilmeli ve eğitilmelidirler.

Nakliye operasyonlarının kurallara uygun olarak planlanması,

İndirilen veriler ve takograf diskleri incelenmeli, kurallara uygun olup olmadıkları kontrol edilmeli, kuralların ihlal edilmesini önleyici tedbirler alınmalıdır.

Denetim makamları tarafından veriler talep edildiğinde (son 1 yıl) eksiksiz ve istenildiği formatta verilmelidir.

Takograf cihazlarının tamir ve periyodik (kalibrasyon ayarları) muayeneleri zamanında yaptırılmalıdır.

 


Sürücülerin Çalışma ve Dinlenme Süreleri / AETR Sözleşmesine Göre:
 

Sürüş Molası    : 4,5 Saat sürüşten sonra en az 45 dakika sürüş molası zorunludur. Sürüş molası 2 bölüm halinde kullanılabilir (1 x 15 dk. ve 1 x 30 dk.olarak).

Günlük Araç Kullanma Süresi : Günde en fazla 9 saat araç kullanılabilir. Bu süre bir hafta içinde 2 defa 10 saate çıkabilir.

Günlük Dinlenme : Dinlenme, mola kavramından tamamen bağımsız, günün sonunda en az 11 saat olarak uygulanır.

  2 haftalık zaman zarfında 3 defa günlük dinlenme süresi 9 saat olarak uygulanabilir.

  Günlük dinlenme süresi 2’ye bölünürse 3 + 9 = 12 saate çıkar (1 saat ilave olur).

  Günlük dinlenme süreleri 24 saat içinde tamamlanmalıdır.

  Çift şoför durumu söz konusu ise günlük dinlenme süresi 30 saat içinde en az 9’ar saat olarak uygulanır.

Haftalık Dinlenme   : En az 45 saat olarak uygulanır. 24 saate kadar kısaltılabilir. Ancak birbirini takip eden 2 hafta içinde haftalık dinlenme süresi ilk hafta 24 saat, 2’nci hafta 45 saat olarak uygulanmalıdır (ya da ilk hafta 45 saat ise, 2’nci hafta 24 saat olmalı). Müteakip (ardı ardına 3 hafta) 3 hafta içinde eksik kalan sürenin telafisi zorunludur.

Haftalık Sürüş (kullanma) Süresi   : Bir hafta (6 günde) azami 56 saat araç kullanılabilir.

2 Haftalık Sürüş (kullanma) Süresi: Azami 90 saattir. Yani ilk hafta 56 saat kullanan bir şoför 2’nci hafta 44 saat araç kullanabilir.

Eğitime; Çözüm Trans’tan İsmail Hakkı Doğan, Sağlam Nakliyat’tan Ali Sağ, İNTERCOMBİ’den  Emrah Çetinkaya, POLARXP’den Nadir Güneş ve Barış Güneş, Erol Kardeşler’den Rasim Afacan GEFCO Lojistikten Berkan Emir, Sağtaş Lojistik’ten Muhammet Ali Salar, Aknur Taşımacılık’tan Emre Çakmak ve Karakuş Nakliyat’tan Engin Deniz – Osman Atmaca katılım sağladı.

 

 
Mercedes-Benz Türk’ten Yeni Yönetmeliğe Uygun Sprinter Okul Servisi
 
Gabari Dışı, Ağır Taşıtların Özel Yük Taşıma İzin Belgesi Alarak Trafiğe Çıkış İzni Verilmeyecek
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Mercedes-Benz Türk’ten Yeni Yönetmeliğe Uygun Sprinter Okul Servisi
Mercedes-Benz Sprinter, Okul Servis Araçları Yönetmeliği’nde yapılan değişikliklere ...
IVECO Daily, 40 Yıllık Başarısını Kutluyor
Çevreci Daily Blue Power ailesi ile 2018 Yılının Uluslararası Panelvanı ...
Kordsa, Patent Sayısı İle Global Liderler Arasında
Yenilikçi güçlendirme teknolojileri geliştiren Kordsa, patent araştırma ...
 
Çatalca ve Gebze İstanbul'daki Yeni Kavşaklara Entegre Olacak
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, "(İstanbul Kuzey Marmara Otoyolu) ...
IVECO Yeni Ürünlerini İstanbul’da 400 Müşteri ve Üst Yapıcıya Tanıttı
IVECO’nun yeni ürünlerini tanıtmak için başlattığı Road Show faaliyetinin ...
Anadolu Isuzu Tasarım Ekibi Innovator Of The Year 2018 Ödülünü Kazandı
Anadolu Isuzu’nun 5 kişiden oluşan tasarım ekibi dünyanın en saygın tasarım ...
 
DAF'ta Başkan Preston Feight ve Avrupa Satış Direktörü Harry Wolters Terfi Etti
DAF Başkanı Preston Feight, PACCAR Başkan Yardımcılığına, DAF Avrupa Satış ...
Mercedes-Benz X-Class İle Şehir Festivallerine Yolculuk Başlıyor
Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar, X-Class Progressive modeli ile ...
Pirelli Takviminin 2019 Yılı Kamera Arkası Görüntüleri Paylaşıldı
Her yıl tüm dünyada büyük merakla beklenen Pirelli Takvimi’nin 2019 yılı ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
truck
fahrer
Kamyon
haberler
bus
kamyoncu
src
lkw
şoför