Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
7 Aralık 2009 Pazartesi - 00:00

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım: ?Marmaray Projesinin Resmen Bitişi 29 Ekim 2013?

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Marmaray Projesinin yakın zamanda tamamlanacağını belirterek, “Projenin resmen bitişi 29 Ekim 2013. Ama tünellerin açılması, içerideki elektrik, sinyal ve donatım işleri çok daha önceden başlamış olacak” dedi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım: ?Marmaray Projesinin Resmen Bitişi 29 Ekim 2013?

 

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Marmaray Projesinin yakın zamanda tamamlanacağını belirterek, “Projenin resmen bitişi 29 Ekim 2013. Ama tünellerin açılması, içerideki elektrik, sinyal ve donatım işleri çok daha önceden başlamış olacak” dedi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 5 yıldır devam eden arkeolojik kazılar nedeniyle yeni başlayacak olan Marmaray Projesi Yenikapı-Sirkeci hattındaki TBM ile tünel delme işlemini başlattı. Yenikapı bölgesinde, yerin 14 metre altındaki şantiyede düzenlenen törende, TBM delme aracına binen Bakan Yıldırım, butona basarak ilk tünel kazma işlemini yaptı. Binali Yıldırım, şantiye çalışmalarıyla ilgili gazetecilere yaptığı açıklamada, bugün Marmaray Projesi'nde çok önemli bir etabı başlattıklarını belirtti. İçinde bulunulan yerin Yenikapı transfer merkezi olduğunu belirten Yıldırım, bu merkezden Sirkeci istikametine iki adet tünel delme makinesinden ilkinin bugün çalışmaya başladığını kaydetti. Bakan Yıldırım, sağ bölmedeki ikinci makinenin ise bugün çalışmaya başlayan makine 100 metre ilerledikten sonra devreye gireceğini, güvenlik için ikisinin aynı anda çalışmasının uygun görülmediğini aktardı. Yenikapı terminali transfer merkezini, çok uzun zamandan bu yana, yani 2004'te kazmaya başladıklarını ifade eden Bakan Yıldırım, 200 bin metreküp kazının yüzde 65'ini kazma kürekle yaptıklarını kaydetti. Bölgedeki tarihi kalıntılara, arkeolojik kazılara herhangi bir zarar gelmemesi için bunu yaptıklarını, bu kazılar nedeniyle bu projede 4 yıl bir gecikme olduğunu söyleyen Bakan Yıldırım, şöyle dedi: ''Marmaray, İstanbul'un tıkanan damarlarını açan, toplu taşıma projesi olmaktan ziyadede İstanbul'un tarihini, kültürel zenginliklerini ortaya çıkaran bir arkeolojik proje olarak anılmaya başlandı. 'Arkeoloji şöleni' diyorlar sanat adamları. Bu bize 4 yıla mal oldu. Helal olsun. İstanbul'un toplu taşıma sorununu çözecek projenin aynı zamanda kentin tarihi zenginliklerini, 8500 yıl öncesine varan bir zaman diliminde ortaya çıkaracak olması İstanbullu olarak beni de mutlu ediyor. Heyecan duyuyoruz. Tek üzüntümüz bunun projeyi biraz geciktirerek, maliyeti de biraz artırmasıdır.''

Bir gazetecinin ''Tünel kazma makineleri ne zaman Sirkeci'ye ulaşacak ve Marmaray ne zaman hizmete girecek'' sorusuna Bakan Yıldırım, tünellerin 2011'in ilk yarısında, denizdeki tüple birleşmiş olacağını anlattı. Yıldırım, herhangi bir aksilik olmaması halinde 2011'in Nisan veya Mayıs ayında kazıların tamamen bitmiş olacağını kaydetti. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, konuşmasına şöyle devam etti: ''Toplam 20 kilometre tüneli, yerin altında yapmış olacağız. Buna tabii denizdeki tünelleri de ilave etmemiz gerekiyor. Proje iki kısımdan oluşuyor. 1. bölümü Kazlıçeşme'den girip Söğütlüçeşme'den çıkan tamamen yer altında deniz altında iki tane tüp tünel bileşimi ve Söğütlüçeşme'den Gebze'ye Anadolu yakasında, Avrupa yakasında ise Kazlıçeşme'den Halkalı'ya kadar olan bölüm. Projenin resmen bitişi 29 Ekim 2013. Ama tünellerin açılması, içerideki elektrik, sinyal ve donatım işleri çok daha önceden başlamış olacak. Kısmen de birinci kısmı tamamlamış olacağız. Aslında bu proje, 2009'un sonunda bitecekti. Ancak arkeolojik kazılar nedeniyle uzadı. Projenin iş akışı kısmında bir sorun yok. Gerek Yenikapı'da, gerek Üsküdar'da, gerek Sirkeci'deki terminallerde arkeologların kontrolünde elle açıldı. İğneyle kuyu kazmak gibi bir şey. Bu tarihimize, İstanbul'un geçmişine kültürüne olan hassasiyetimizi de bir anlamda gösteriyor. Ama ne yazık ki iki iş birbiriyle çelişiyor. Bir yandan insanlar bu projenin bitmesini, İstanbul'un toplu taşıma sorununu rahatlamasını bekliyor, bir yandan da kentin 8500 yıllık tarihinin ortaya çıkması da uzun vadede kentin kültürel zenginliğine bir zenginlik daha da katacak. Burada bir hassasiyeti muhafaza ettik ve gecikmeyi göze aldık. Tabii ki fiyat artışını da etkiliyor.'' Artık önlerini daha net görebildiklerini, bundan sonraki işlerin tamamen kontrollerinde olduğunu ve arkeolojik kazı çalışmasının da hemen hemen bittiğini belirten Bakan Yıldırım, ''Önemli bir şey kalmadı. İşimizi geciktirecek dış faktörler tamamen ortadan kalktı diyebiliriz. İstanbul'un tarihini değiştiren bir projenin altında arkadaşlarım ve yüklenicilerle birlikte imzamın olması bizim için büyük gurur ve şereftir'' dedi.

Konuşmanın ardından Bakan Yıldırım, Marmaray Projesi'nin Koordinatörü Japon Hidomi Ohmi ile bir süre sohbet ederek, şakalaştı. Bakan Yıldırım, şantiyedeki çalışan işçilerle de tokalaştı.

 

 
25 Yıllık Büyük Yolculuk
 
?Kahramanlı? Toplu Axor Alımlarına Devam Ediyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Gaziantep-Halep Demiryolunda Deneme Seferi
Yenilenen Gaziantep-Halep demir yolu hattında deneme seferi yapıldı. Türkiye ...
Ulaştırma Bakanı Yıldırım Hatay?da
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, ''Cumhuriyet tarihinde toplam 6 bin ...
Gümrük İşleri Elektronik Ortamda Yapılacak
Devlet Bakanı Hayati Yazıcı, ''Türkiye gümrüklerinde otomasyon ...
 
UTİKAD Olağan Mali Genel Kurulu Gerçekleşti
UTİKAD 26. Olağan Mali Genel Kurul Toplantısı 24 Kasım 2009 Salı günü ...
UİB'in Otomotiv İhracatı Yükselişte
Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) kanalıyla yapılan ihracatın, ...
Tüpraş?tan Motorine 2 Milyar Dolar Yatırım
Türkiye Petrol Rafinerileri A.Ş. (TÜPRAŞ) Genel Müdürü ...
 
Bakan Binali Yıldırım Elmadağ Viyadüğünü Trafik Hizmetine Açtı
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Elmadağ viyadüklerin tamamlanmasıyla ...
Kamyonum Dergisi Olarak Mutlu Bayramlar Diliyoruz
2010 Mesleki Yeterlilik Sınav Takvimi
 2010 yılı içerisinde dört tane mesleki yeterlilik eğitimi sınavı yapılacak.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyedikkatkamyoncu haberler lkwnewssondakikaşoförfahrer