Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
bisa
ford, fordtrucks, fordfline
English
OTOKAR ADDS NEW ONES TO ITS FOUR-QUARTER VEHICLES!

OTOKAR ADDS NEW ONES TO ITS FOUR-QUARTER VEHICLES!

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
29 Eylül 2015 Salı - 13:02

Türkiye Otomotiv ve Perakende Mobile Kısmen Hazır

İnteraktif reklamcılık ekosisteminin Avrupa seviyesindeki öncü kuruluşu olan IAB Avrupa’nın, 9 IAB ülkesinin katkısıyla gerçekleştirdiği araştırma, otomotiv ve perakende sektöründeki markaların mobile adapte olduklarını ancak aplikasyonlar konusunda gelişme alanları olduğunu ortaya koydu.

Türkiye Otomotiv ve Perakende Mobile Kısmen Hazır

Çalışmaya Avusturya, Bulgaristan, Hollanda, İngiltere, İrlanda, İspanya,  İtalya, Polonya ve Türkiye katıldı. Yerel pazarlarda en çok reklam yatırımı yapan otomotiv ve perakende markaları incelendi.
OTOMOTİVİN YÜZDE 68’i CEBE GİRDİ
IAB Avrupa’nın araştırmasına göre,Türk otomotiv markalarının yüzde 56’sının IOS telefon uygulaması, yüzde 24’ünün IOS tablet uygulaması bulunuyor. Android uygulaması olanların oranı ise yüzde 36.Otomotiv ve perakende markalarının büyük çoğunluğu mobil dünyada yer alıyor. Türkiye’de mobile uyumlu sitesi olan otomotiv markalarının oranı yüzde 68, perakende markalarının oranı ise yüzde 63 olduğu görülüyor. ‘Responsive’ tasarımlı sitesi olan, yani farklı cihazlardan girildiğinde site içindeki resim, yazı gibi elementlerin ekran genişliğine göre şekillendiği otomotiv markalarının oranı Türkiye’de yüzde 40’ken bu oran perakende markalarında yüzde 30 seviyesinde. Avrupa’da araştırma yapılan 9 ülke baz alındığında, otomotiv markalarının yüzde 78’inin sitelerinin mobile uyumlu olduğu; yüzde 58’inin responsive olduğu görülüyor.Perakendede ise bu oranlar sırasıyla %79 ve %55 olarak kaydediliyor. 
E-TİCARET, TEST SÜRÜŞÜ APLİKASYONLARI ARTMALI
Tüketicilerin artan mobil internet kullanımlarına paralel olarak reklam verene içgörü sağlama amacını taşıyan araştırmada 600’den fazla markanın sitesi incelendi.Bu araştırma aynı zamanda, IAB Avrupa tarafından Mayıs 2015’te yayınlanan “Mobile BrandBuilders" reklam formatı önerilerini destekleyen bir çalışma olma özelliği taşıyor. Araştırma, aplikasyonların iyileştirilmesiyle mobil pazarlama stratejilerinin gelişebileceğini gösteriyor. Bazı ülkelerde perakende markaları için “e-ticaret”, otomotiv markaları içinse“test sürüşü rezervasyonu” işlevlerinin mobilde sınırlı olarak kullanıldığı görülüyor. 
Araştırmanın diğer temel bulguları ise şöyle: Avrupa’da 9 ülkede otomotiv ve perakende sektörleri incelendiğinde, otomotiv markalarının aplikasyonlarda daha ilerde olduğu görülüyor.10 otomotiv markasından 6’sının bir mobil ya da tablet aplikasyonu bulunuyor. Perakende markalarında mobil aplikasyonu olan firmaların oranı yüzde 50’nin üzerinde, yüzde 50’sinin ise tablet aplikasyonu bulunuyor.
İşlevsellik açısından bakıldığında, internet tarayıcılarının aplikasyonlardan daha gelişmiş olduğu görülüyor. Perakende markalarının yarıdan fazlasının alım-satım yapılabilen mobil sitesi bulunuyor. Ancak sadece dörtte birinin aynı işlevi sağlayan mobil ya da tablet aplikasyonu mevcut. Otomotiv markalarının çoğunluğunun web sitelerinde test sürüşü rezervasyonu seçeneği sağlıyorken uygulamalarda bu özelliği sağlayan markaların oranı dörtte birden az. Bu konuda bir istisna oluşturan İtalya’da ise 10 otomotiv markasından 9’unun hem mobil hem de tablet aplikasyonlarında test sürüşü rezervasyonu seçeneği bulunuyor.
Mobil display reklamcılığın markalaşmada kullanımı hala düşük. Otomotiv markalarının yüzde 15’i, perakende markalarının ise 5’te birinden azı mobil display reklamı markalaşmak amacıyla kullanıyor. Bu alandaHollanda öne çıkıyor. Hollanda’da otomotiv sektöründe faaliyet gösteren firmaların yüzde 44’ünün markalaşma amacıyla mobil display reklam kullandığı, bu oranın perakendedeyüzde 36 olduğu görülüyor. Otomotiv ve perakende markaları tarafından sırasıyla %30 ve %24 oranında kullanılan 300x250 Mobile Brand Builders3 formatı, en yaygın kullanılan format olarak karşımıza çıkıyor. 



 

 
“Daha sert” Yeni Mitsubishi L200 Herkese Meydan Okuyor
 
3. Nesil Lastikler ve ContiPressureCheck ile Donatılan Elektrikli Kamyon Yola Çıktı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
“Daha sert” Yeni Mitsubishi L200 Herkese Meydan Okuyor
Temsa Motorlu Araçlar tarafından Türkiye pick-up pazarına sunulan 5. Nesil ...
Anadolu Bilişim ve Anadolu Isuzu, Akıllı Otopark Uygulamasını Hayata Geçirdi
Müşterilerine rekabet üstünlüğü kazandırma vizyonuyla kurumsal çözümler ...
Shell Motorist Uygulamasının Kullanıcı Sayısı İkiye Katlandı
Shell’in mobil uygulaması “Shell Motorist”in Türkiye’deki aktif kullanıcı ...
 
Bridgestone’un Yeni Çevreci Lastiği, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda Tanıtıldı
Dünyanın en büyük lastik üreticisi Bridgestone, verimlilik, sürdürülebilirlik ...
BICES 2015 Ziyaretçileri ile Buluştu
Pekin 13. Uluslararası İnşaat Makineleri Fuarı ve Semineri yeni fuar alanında ...
Yerli Trambüsler, Uluslararası Heyeti Ağırlıyor
Bozankaya’nın üretimi olan Türkiye’nin ilk yerli Trambüs araçları, Malatya’da ...
 
En Zengin ve En Güzel Kadın Ceo'lar
En zengin ve en güzel kadın Ceo'lar başarılarıyla alkış topluyor.
Efsane Pick-Up Hılux, Suv Konforunu Yüksek Off-Road Yetenekleriyle Buluşturdu
Adını “efsaneler” arasına başarıyla yazdıran Hilux’un 8’inci nesli tanıtıldı. ...
Krone, Artık Müşterilerine Daha Yakın
Avrupa’nın lider treyler üreticilerinden Krone, Almanya dışındaki tek ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
En Önemli İnsan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
buskamyoncunewssondakikalkwsrcKamyonşoförtreyler