Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
14 Mayıs 2009 Perşembe - 00:00

Türk - Makedon KUKK Toplantısı

Türk - Makedon  KUKK Toplantısı

6–7 Mayıs 2009 tarihlerinde Üsküp’te yapılan Kara Ulaştırması Karma Komisyon Toplantısı’na Türk heyeti adına Hüseyin Yılmaz başkanlık ederken Makedon heyeti adına Stevco Yolakoski başkanlık etti.

Heyetler aşağıdaki gündem maddelerini görüştüler.

1-            ݝstatistiki bilgi teatisi

2-            Eşya taşımacılığı

3-            Yolcu taşımacılığı

Heyetler her iki ülke arasındaki dış ticaretteki gelişmeleri, karayolu taşımacılığı konusunda istatistiki bilgi teatisinde bulunup, her iki tarafın istatistiki verilerinin birbirine yakın olduğunu tespit ettiler.

Makedon heyeti ikili eşya taşımacılığında boş girişlerin serbestleştirilmesi talebini yineledi ve ayrıca  3. ülke taşıma kotasının artırılması gerektiğini ifade etti.

Türk heyeti, bu konuda açıklamalarda bulunarak, boş girişlerin bu aşamada serbestleştirilemeyeceğini ifade ederek mevcut geçiş belgesi kotalarının ihtiyacı karşıladığını belirtti.

Heyetler, Makedon heyetinin talebi üzerine, ikili eşya taşımalarında boş taşıtlar hariç, taşıtların giriş ve çıkışları ile transit eşya taşımalarının geçiş belgesinden muaf olduğunu teyit ederek; 2009 yılı kotası ile 2010 yılı geçici geçiş belgesi  kotalarını aşağıdaki şekilde belirlediler.

- boş girip kendi ülkesine dönüş yükü almak için                           3050 adet

- 3. ülkelere /ülkelerden yapılacak taşımalar için                           1050 adet

Heyetler ihtiyaç halinde anlaşmaya vardıkları kotanın taraflardan birinin isteği ve diğerinin kabul etmesi halinde yükseltilebileceğini,  geçiş belgelerinin 31 Ocak tarihine kadar geçerli olmasını kararlaştır kararlaştırdılar.

Yolcu taşımacılığında sorun yok

Heyetler yolcu taşımacılığı konusunda çok ciddi sorun yaşanmadığını tespit ettiler.

Heyetler, iki ülke arasında düzenli yolcu taşımacılığı yapan şirketlerden birinin yolcu taşımasından vazgeçmesi veya sözleşmenin feshedilmesi halinde, diğer şirketin yeni ortak bulabilmesini teminen aynı hat ve aynı zaman tarifesiyle faaliyetine 3 ay süreyle izin verilmesi hususunda anlaştılar. Aksi takdirde taşıma izni feshedilecek.

ݝkili düzenli hat izin belgelerinin, ortaklar arasında yapılan anlaşmaya göre en fazla 5 yıllık olarak verilebilmesi kararlaştırıldı.

Makedon heyeti, 20 yaş üzerindeki otobüsler için, bazı teknik şartların yerine getirilmesi kaydıyla, bu taşıtların Türkiye’ye girişinin mümkün olup olmadığı hususunda Türk heyetinden bilgi istedi.

Heyetler taşımacıların diğer akit ülke topraklarında yapacağı ihlaller konusuyla ilgili olarak 1995 tarihli Uluslararası Karayolu Taşıma Anlaşma’sının 22. maddesi uyarınca karşılıklı bilgilendirme konusunda anlaştılar. Muhtemel yanlış yorumlamaların önlenmesi amacıyla, her iki ülke taşıtlarının akit tarafın sınır kapılarından dolu veya boş olmasına bakılmaksızın, transit geçişlerinde taşımacılardan geçiş belgesi istenilmemesi ve bu durumun ilgili gümrük idarelerine yazılı olarak bildirilmesi konusunda mutabık kalındı.

Makedon heyeti, UBAK kararlarına atıfta bulunarak kendine ait bir malı taşıyan istiap haddi 3.5 tonun altındaki taşıtlarla yapılan taşımaların Makedonya’nın mevzuatında olduğu gibi Türkiye’de de uluslararası kara taşımacılığında geçiş belgesinden muaf olmasını önerdi.

Buna karşın Türk heyeti, bu durumun sınır kapılarında yaratacağı olumsuzluklar hakkında bilgi vererek Türk mevzuatı açısından uygun görülmediğini belirtti.

Makedon heyeti Türkiye’ye karayolu ve denizyoluyla üçüncü ülkelerden gelen Makedonya’ya gidecek olan malların sadece Türk plakalı taşıtlarla taşınabilmesinin nedenini sorarken Türk heyeti bu soruya, Türk Mevzuatından kaynaklandığı ve bu kurala uyulması gerektiği şeklinde cevap verdi.

                                                                             

 
Zafer Tır Şoförünün
 
TIRSAN Hız Kesmiyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
şoförtrucktürkiyesondakikaKamyonfahrerkamyoncutreylersrc