Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
mars, mars lojistik,
13 Eylül 2008 Cumartesi - 00:00

Türk-Alman KUKK Toplantısı Yapıldı

Türk-Alman KUKK Toplantısı Yapıldı

Heyetler, aşağıda belirtilen gündem maddelerini görüştüler.

1. Her iki ülke ile ilgili karayolu taşımacılığına dair bilgi ve istatistiklerin paylaşımı

2. Karayolu eşya taşımacılığı

3. Diğer konular

Her iki ülke ile ilgili karayolu taşımacılığına dair bilgi ve istatistiklerin paylaşımı

Heyetler, Türkiye Cumhuriyeti ile Almanya Federal Cumhuriyeti arasındaki ticaretin ve karayolu taşımacılığının mevcut durumu hakkında istatistiki bilgi teatisinde bulundular. Taraflar, istatistiki verilerdeki küçük farklılıklara rağmen iki ülke arasındaki ticaret ile karayolu taşımacılık faaliyetlerindeki olumlu gelişmeleri memnuniyetle karşıladıklarını ifade ettiler.

Almanya heyeti, Almanya’daki yeni ulaştırma politikaları hakkında bilgi verdi. Bu bağlamda, karayolu ve genel ulaştırma politikaları açısından 2025 yılına kadarki hedefleri öngören kapsamlı bir yük taşımacılığı ve Lojistik Mastır Planının hazırlandığını, bu planın Temmuz 2008 yılında yürürlüğe girdiğini belirttiler.

Karayolu Eşya Taşımacılığı

Taraflar, 2008 yılı kesin ve 2009 yılı geçici kotalarının belirlenmesinde, taşımacılara sağladığı esneklik ve avantajlardan dolayı çevreyi koruyucu ve güvenli araçların desteklenmesi konusunda mutabık kaldıklarını söylediler. Türk tarafı, karayolu taşımacılığında ikili ve transit taşımaların serbestleştirilmesi konusunun birçok ikili ve çok-taraflı uluslararası platformda gündeme geldiğini, artan ticaret hacmi ve geçiş belgesi talebi dikkate alınarak,  iki ülke üzerinden yapılan transit taşımaların libere edilmesini önerdi.

Alman tarafı, bu aşamada transit taşımaların serbestleştirilmesi imkanının zor olduğunu, bu konuda Türkiye’nin DTÖ ve BM/AEK gibi platformlardaki girişimlerinin olduğunu, bu platformlarda ortaya çıkacak görüşme sonuçlarını da gördükten sonra, transit taşımacılığın serbestleştirilmesi konusunu konuşabileceklerini ifade ettiler.

Türk heyeti 2008 yılı kotasının 28.000 adet artırılmasını talep etti.

Alman heyeti, konuyla ilgili açıklamalar yaptıktan sonra,  11.000 adet geçiş belgesini, EURO III taşıtları için kullanıma sunabileceklerini kabul etti.

Her iki taraf 2008 yılı için kesin kotanın aşağıdaki şekilde belirlenmesinde mutabık kaldılar.

                -Tek-tip geçiş belgesi geleneksel taşıtlar                              37.500

                -Tek-tip geçiş belgesi ‘yeşil’ TIR (Euro I)                               74.000

                -Tek-tip geçiş belgesi ‘daha yeşil ve güvenli’ TIR (Euro II)                             25.000

                -Tek-tip geçiş belgesi ‘Euro 3 güvenli’ TIR (Euro III)                         26.000

                -Tek-tip süreli geçiş belgesi ‘Euro 3 güvenli’ TIR (Euro III)                             50

                -Üçüncü ülke geçiş belgesi kendi ülkesini geçmemek kaydıyla canlı havyan taşımaları                   500

                Toplam (Süreli geçiş belgesi ve hayvan taşımacılığı geçiş belgeleri hariç)                               162.500

Taraflar 2009 yılı kotası için önerilerini sunmuşlardır. Uzun müzakereler sonucunda 2009 yılı için geçici kotanın aşağıdaki şekilde belirlenmesinde görüş birliğine vardılar.

                -Tek-tip geçiş belgesi geleneksel taşıtlar                              37.500

                -Tek-tip geçiş belgesi ‘yeşil’ TIR (Euro I)                               74.000

                -Tek-tip geçiş belgesi ‘daha yeşil ve güvenli’ TIR (Euro II)                             25.000

                -Tek-tip geçiş belgesi ‘Euro 3 güvenli’ TIR (Euro III)                         26.000

                -Tek tip geçiş belgesi ”Euro 4 güvenli” TIR(EURO IV)                       5.000

                -Tek-tip süreli geçiş belgesi ‘Euro 3 güvenli’ TIR (Euro III)                             50

                -Üçüncü ülke geçiş belgesi kendi ülkesini geçmemek kaydıyla canlı havyan taşımaları                   500

                Toplam (Süreli geçiş belgesi ve hayvan taşımacılığı geçiş belgeleri hariç)                               167.500

                                              

Türk tarafı, EURO III araçlar için tahsis edilen, yıllık çok giriş-çıkışlı geçiş belgelerin kullanımında  karşılaşılan sorunlara değindi. Almanya tarafında, tahsis edilen her bir belgenin firmanın sadece beş aracı tarafından kullanılmasına izin verildiği, bunun da söz konusu belgelerin verimli kullanımını azatlığını ifade etti.

Alman tarafı, Karayolu Taşıma Kanunu ve Yönetmeliği çerçevesinde Alman taşımacıların Türkiye’de pazara girişe ilişkin mali şartların ağırlığından duyulan rahatsızlığı ifade etti. Türk tarafı söz konusu mevzuatın uygulanmasına ilişkin detaylı bilgi vererek, yerli ve yabancı taşımacılar arasında mali şartlar açısından bir ayırım yapılmadığını belirtti.

Alman tarafı, 1 Eylül 2008 itibarıyla başlatılan kombine taşıt uygulaması hakkında bilgi talep etti. Türk tarafı, bu uygulamanın gerekçesini detaylı olarak aktarmış ve ayrıca, Bakanlıkça yapılan düzenlemeye göre, bu kombinasyona sahip araçların geçişlerine, Bakanlığa müracaat ederek izin almak şartıyla,  2008 yılı sonuna kadar müsaade edileceğini ifade etti.

Alman tarafı, son Karma Komisyon Toplantısında da gündeme getirilen Alman taşımacılarının Türk topraklarında Tır Karnesi kullanarak yaptığı geçişlerde güzergİ¢h kat etme sürelerinin kısa oluşuna dikkat çekti.  

Türk tarafı, Alman heyetinin talebi üzerine, Türkiye’nin ADR Konvansiyonu’na taraf olma süreci ve uygulamaya yönelik yapılan çalışmalar hakkında Alman tarafını bilgilendirdi. Her iki taraf da tehlikeli madde taşımacılığı konusundaki işbirliğinin önemini vurguladı.

Alman tarafı, Boğaz Köprüleri’nin tehlikeli madde taşıyan Alman taşıtlarınca kullanılması sırasında, tehlikeli maddelerin sınıflandırılması konusunda yorum farkı nedeniyle karşılaşılan sıkıntıları dile getirdi.

Türk tarafı, Alman tarafının talebi üzerine, Türk-Bulgar Kapıkule sınır kapısındaki modernizasyon çalışmaları ve trafik düzenlemeleri ile ilgili mevcut uygulamalar hakkında detaylı bilgi verdi.

Alman tarafı, mevcut izin belgelerinin iki yerinde, daha iyi anlaşılabilmesi için, metin değişikliğine gideceklerini belirtti. Alman tarafı bunu yazılı olarak örnek izin belgesi ile birlikte Türk tarafına ileteceğini ifade etti.

Taraflar, 2010 sonrası uygulanacak yeni CEMT kota sistemi hakkında karşılıklı bilgi teatisinde bulunmuş ve CEMT çerçevesinde işbirliğinin yararlı olacağını belirtti.

Toplantı, yapıcı ve dostane bir atmosferde gerçekleşti ve heyetler ulaşılan sonuçtan memnuniyetlerini ifade ettiler.

 
Otokar, İSTAB ile İftar Yemeğinde Buluştu
 
Yurtiçi Kargo Rally Team Yeşil Bursa'da İkinciliğini Sürdürdü
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
kamyonum
kamyoncu
src
Kamyon
news
haberler
sondakika
dikkat
lkw