Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
7 Temmuz 2007 Cumartesi - 00:00

Tarımdan Sanayiye Geçişin Adresi: Konya

Tarımdan Sanayiye Geçişin Adresi: Konya

“Türk Şoförü Avrupa’ya Çıktığında Ona İnsan Gibi Davranılmasını İstiyoruz”

Vatan Pazarlama ve Uluslararası Nakliyat Şirketi 1997 yılında C2 belgesini alarak nakliye işine başlamış. Oniki araca sahipler. Avrupa-Türkiye hattında daha çok Almanya, Fransa, Belçika, Hollanda ve Danimarka’ya taşımacılık yapılıyor. Genellikle Avrupa’ya araba parçaları, gıda maddeleri, ev eşyası götürürken; gelişlerde ise makine, hammadde getiriyorlar. Haşim Parlak yaptığımız röportajda, bu sektörde yapılan işin çok risk taşıması nedeniyle beklentilerinin azaldığını ifade etti.

Bu sektörde daha çok hangi sorunlarla karşılaşıyorsunuz?

Bu sektörde çok fazla sorun yaşamıyoruz. Ama bizim taşıdığımız eşyalarda ve araçlarımızda bazı risk grupları var. Kaza riskinde her şey nakliyeciye mal ediliyor. Örneğin bir otobüs ile kamyon çarpıştığında suç kamyoncuda olmadığı halde buna yükleniyor. Benim tek sıkıntım bu.

Peki, sigorta kazayı karşılamıyor mu?

Sigorta sizin zararınızın belli bir kısmını karşılıyor. Belli bir kısmını ödedikten sonra geri kalan mahkeme kararıyla size rucü edilir. Onu gene siz ödersiniz.

Tek sorunum risk dediniz. Herhalde başınızdan böyle bir olay geçti?

Her nakliyecinin başından böyle olaylar geçiyor. 2001’de kaza olayı başıma geldi. Bu yüzden Almanya’ya ben 86 bin EURO para ödüyorum. Kasko diyoruz, trafik sigortası diyoruz. Hiçbiri insana sahip çıkmıyor. Herkes kendi menfaatlerini kendisine kayırıyor. Aracım kaza yapmış. Ben mağdurum. Her ay 2 bin EURO para ödüyorum.  Bu konuda ne yapabilirsiniz. Risk dediğim bu işte.

Peki, şoförleriniz ne gibi sıkıntılar yaşıyor?

Şimdi şöyle söyleyeyim Türk şoförü gümrük kapılarında 5. sınıf insan muamelesi görüyor. 3. sınıf değil 5. sınıf. Eğer Türk pasaportu varsa elinizde, size çıkarmadıkları zorluk kalmaz. Çünkü ben çok gittim geldim. Adam resmen pasaportu suratınıza fırlatır. Git bekle der. Bu bekleme bir haftayı bulur. Biz Kapıkule’den çıkarken burada da sorun yaşıyoruz. Çok fazla kuyrukta beklemek zorunda kalıyoruz. Sorduğumuzda da Bulgar tarafı çalışmıyor diyorlar. Halbuki Türk tarafı çalışmıyor. Biz gelecek hükümetten bu zorlukların ortadan kaldırılmasını istiyoruz. Türk şoförünün Avrupa’ya çıktığında ona insan gibi davranılmasını istiyoruz.

Nursan Treyler Sahibi Nurettin Yazıcıoğlu ile yaptığımız röportajda şeçim nedeniyle işlerinin düşmesinde rahatsız.

Seçim dönemi sizi nasıl etkiliyor?

İşlerimiz iyiydi ama bu seçim nedeniyle işlerimizde yüzde seksen oranında düşüş oldu. Bizim amacımız üs sıralara çıkmaktı ama Türkiye’deki bu durumlar bizi etkiledi. Şu anda yurtdışı işi olmasa işlerimiz neredeyse duracak. Ama gelecekte iyi olacak diye ümit ediyoruz. Bakalım seçimlerden sonra ne olacak.

“Biz bu hükümet sayesinde dört yıldır iş yapıyoruz.”

Mevcut hükümetten memnun musunuz?

Mevcut hükümet iyi şuanda. Biz bu hükümet sayesinde dört yıldır iş yapıyoruz. 2001 krizinde biz on yıl geriledik. 65 kişi çalışıyordu. Bu sayı 5’e düştü. Dükkanı neredeyse kapatıyorduk. Bu hükümetle büyümeye başladık, ama seçim nedeniyle önümüzü kestiler.

Seçimlerden sonra ne bekliyorsunuz?

Seçimlerden sonra bir şey beklemiyoruz. Bu yıl bizim için kayıp bir yıldır. 2008 yılı nasıl geçer onu bilemem. Tek parti iktidarı olursa yine iyiye gider. Ama çok parti gelirse biraz zor.

Şimdi mikrofon Kökenler Karoser’ den Ali Köken’ de…

Bize ileriye dönük planlarınızdan bahseder misiniz?

İleriye dönük planlarımız var. Türkiye’nin koşulları iyi giderse yapmak istediğimiz yatırımlarımız var. Ama bu günlerde bir şey düşünemiyoruz. Çünkü siyasi durumlar bizi çok etkiliyor. İşlerimiz, Türkiye’nin ileriye dönük akışına bakar. Bu günlerde ihracata ağırlık vermeye çalışıyoruz. Bizim kasalarımızın hacim gerektiren bir durumu var. Bunları panel şeklinde hazırlayıp, montajını gönderdiğimiz yerde yapıp daha pratik bir sistemi getirmeyi planlıyoruz. Çünkü bu gün bir kasayı konteynırla götürmeye katlığınızda bu zarardır. İhracatla ilgilenen insanlar gönderdiği ürünü en ucuz bir şekilde göndermek isterler. Ama panel olursa bir konteynırla altı kadar kasa götürebiliriz. Biz bunu düşünüyoruz. Bir dorse çalışmamız var. Bunu yaygın olarak değil de dorse ürerine firigofirik olarak yapma düşüncemiz var. İnşallah siyasi olaylar da güzel giderse iyi hedefler düşünüyoruz.

Üretim kapasiteniz nedir?

Şu anda 25 kişi çalışıyor. İlerleyen dönemlerde işler açıldığında bu sayı artabilir. Ayda yaklaşık olarak 40 kadar sipariş alıyoruz. Kasanın büyüklüğü burada önemli bir etken.

Bu sektörde karşılaştığınız sorunlar nelerdir?

Ben sorun olarak sadece şu anda piyasanın durgunluğunun kaynaklanan olumsuzlukları görüyorum.

Seçim dönemi sizi nasıl etkiledi?

Bizi bir hayli etkiledi. İç piyasada şu anda alım satımlar tamamen durmuş durumda. İnsanlar bekliyor. Ona rağmen Tarım Kredi’nin vereceği krediler nedeniyle insanlarda bir hareketlilik var. İnsanlar bazı ön araştırmalarını yapıyor.

Konya ekonomisi daha çok neye dayanıyor

Daha çok sanayiye dayanıyor. Tarımla pek ilgisi kalmadı artık. Otomotiv sektörüne yan sanayi olarak üretemediğimiz şey yok.

“Verilen Sözler Tutulmadı”

Cihanbeyli 24 Nolu S.S Özbaşak Taşıt Kooperatifi Başkanı  Kemal Çelik neler söyledi bakalım…

İlk önce bize kooperatifiniz  hakkında biraz bilgi verir misiniz?

Kooperatifimiz 1974’te kuruldu. 208 kayıtlı aracımız var. 60 tane de kayıtsız üyemiz var. Biz pancar taşımacılığı, arpa buğday taşımacılığı, Tuz gölünden tuz taşımacılığı yapıyoruz. Fakat Tuz gölü özelleştikten sonra buradan fazla bir gelirimiz olmadı. İşlerimiz şu anda çok durgun Kamyoncu çok mağdur.

“Bir de tonaj atıyorlar. Kimse buna da uymuyor. Jandarmanın ve polisinin olmadığı gece geç saatlerde yükleme yapıyorlar.”

Bölgesel olarak hangi sorunlarınız var?

Rahatsızlığımız tuz gölünün özeleştirilmesi nedeniyle yabancı araçların çok fazla gelmesidir. Belgesiz taşımacılık yapan çok. Bir de tonaj atıyorlar. Kimse buna da uymuyor. Jandarmanın ve polisinin olmadığı gece geç saatlerde yükleme yapıyorlar. Biz bunlarla baş edemiyoruz. Şuanda kamyoncu çok mağdur. Arabalarına mazot alamıyoruz. Yağ yakıyor arkadaşlar.

Bu kamyona zarar vermiyor mu peki?

Veriyor ama kamyoncu mecbur kalıyor. Para kazanamıyor. Çaresizlikten yakıyor. Devlet buna düzenleme getirecekti. Ton-km uygulanacaktı. R1, K1’i olmayanı ihaleye giremeyecekti. Şimdi herkes giriyor. Verilen sözler tutulmadı.

O zaman bu, seçimlerde sizin kararınızı etkiler değil mi?

Dört yıldır bu hükümet bize sahip çıkmadı. Şimdiye kadar kimse bize ne geldi ne de bizi sordu. Şimdi arkadaşımız biri lastikçiye gidiyor lastik alamıyor. Lastikçi ben kamyoncuya taksitle lastik vermem diyor. Ancak kredi kartın varsa veya çek getirirsen öyle veririm diyor. Peşin para istiyor. Bizde kazanç yok.

Şeçim sonrasında, yeni hükümetten beklentiniz neler?

Beklentimiz, bu K1, R1’in ve tonajın uygulanmasını istiyoruz. Verilen sözlerin tutulmasını istiyoruz. Aylık 6 bin YTL giderimiz var. Ama belgesiz taşımacılık yapanların, komisyoncuların hiçbir gideri yok. Adamlar bir masa, bir sandalye atıp iş yapıyorlar. Onlar bizi rahatsız ediyor. Bizim buranın vergisi var, çalışan parası var, ama onların hiçbir şeyleri yok.

Tevfik Unutmaz  Cihanbeyli Taşıyıcılar Kooperatifi Yönetim ve Denetim Kurulu Üyesi’ ne kulak veriyoruz şimdi de…

Sizin ne gibi sorunlarınız var?

Nakliyecilerin düzensizliğinden para kazanamıyoruz. Ton-km uygulansın istiyoruz. Yakıtların pahalılığından sıkıntılıyız. Yurt dışından gelen firmalar yurt içinde taşımacılık yapıyor. Bunların çoğu da kaçak çalışıyor. Vergisiz çalışıyor. Bazı firmalar, daha ucuza çalıştıkları için bunları tercih ediyor. Bizim işimizi elimizden alıyorlar. Bu meslek çok zor sahipsiz bir meslek. Bizimle kimse ilgilenmiyor. Ben iki yıldır belge almışım daha hiç bir firma bunu sormadı. Boşuna para ödemişiz. Alım gücümüz kalmadı.

Peki, yetkililerden ne istiyorsunuz?

Devletin kamyoncularla ilgilenmesini istiyoruz. Her kamyoncunun 10 bin YTL Maliye’ye borcu var. Bu işi bırakmak isteyip, arabamızı satmak istesek de satamıyoruz. Çünkü araba da para etmiyor.

Kamyonum İç Anadolu Dosyası Sayfası

 
Otomotiv İhracatında AB İlk Sırada
 
Yatırım Şehri: Aksaray
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwnewstruckkamyonumşoförsondakikabustürkiyekamyoncu