GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
'Türkiye’de Son Üç Yılda Pazar Payı En Hızlı Artan Marka Olduk'
"Türkiye’de Son Üç Yılda Pazar Payı En Hızlı Artan Marka Olduk"
MAKEDONYA İHRACAT İTHALAT YÜK TAŞIMALARIMIZ DEVAM EDİYOR
MAKEDONYA İHRACAT İTHALAT YÜK TAŞIMALARIMIZ DEVAM EDİYOR
Zagrebtrans Relies on UltralightCombi Semi-trailer Combination From

Zagrebtrans Relies on UltralightCombi Semi-trailer Combination From

1 2 3 4 5 6
25 Haziran 2009 Perşembe - 00:00

Tan Oto Krizde Yatırım Yapıyor

Tan Oto Krizde Yatırım Yapıyor

Genel Müdür Serdar Mındıkoğlu Tan Oto’nun genel yapısını, verilen hizmetleri ve ileriye yönelik hedeflerini paylaştı.

Tan Oto ne zamandan beri faaliyet gösteriyor ve bünyesinde hangi hizmetler var?

Tan Oto 1997 yılında Ford Otomotiv Sanayi A.Ş.’nin yetkili satıcısı olarak kuruldu. Bünyesinde satış, kiralama hizmetleri, satış sonrası servis, kaporta-boya, yedek parça ve sigorta hizmetlerini veriyor. Ağır ticari, hafif ticari vasıta ve otomobil alanında hem satış, hem de satış sonrası hizmetleri yerine getiriyoruz.

İtfaiye, vidanjör, çöp, tanker, damper kasa, ahşap kasa v.b.tüm üst yapılı araçların satışını ve satış sonrası hizmetini gerçekleştiriyoruz.

Tan Oto olarak 180 kişiye istihdam sağlıyoruz.

Tan Oto İstanbul Yolundaki ana merkezinde toplam 10.000 metrekare alanda hizmet veriyor. Bununla birlikte 5.000 metrekarelik kapalı alanda tek başına kaporta boya hizmetini hem süratli, hem de  üstün kaliteli hizmet veriyoruz. Kaporta boya merkezimizde ağır, hafif ticari ile tüm otomobillere marka ayrımı gözetmeksizin 12 sigorta şirketi ile yapmış olduğumuz anlaşma dahilinde tüm araçlara kaporta boya hizmeti sunuluyor.

Sonuçta otomotivde hizmet veren kurum olarak hizmetin tüm gereklilikleri olan satış, kiralama, sigorta işlemleri, satış sonrası ürün gamına göre ayrılmış mekanik atölyeleri, yedek parça, kaporta-boya hizmetleri ile kalitede en iyiyi yakalama hedefimiz devamlı yükseliyor.

Tan Oto olarak vizyonunuz ve misyonunuzdan bahseder misiniz? Satış, servis ve yedek parça hizmetlerinizin birbirine katkısı ne yönde oluyor?

Tan Oto olarak Ford markasının tüketiciye en iyi hizmetini tüm detaylarıyla sunmak bizim vizyonumuzdur.  Hem satışın, hem de satış sonrasındaki hizmetlerin bulunması nihai tüketiciye gerek perakende, gerekse şirket, gerekse filolarda çok büyük kolaylık sağlıyor. Gelen tüm şirketler, kamu kurum ve kuruluşları, filolar hizmetin hepsini tek merkezden alıyor. Kiralama hizmetimiz de bu özelliklere dahildir. Herkes için bu, büyük bir tercih sebebi olmaktadır. Bir müşteri geldiğinde gerek satış, kiralama, gerekse satış sonrası hizmetleri, yedek parça, kaporta boya, sigorta hizmeti, gerekse ikinci el hizmetini hepsini bir arada alma imkanı yakalıyor. Tamamen müşteri odaklı bir şirketiz; müşterilerimize sunulan kalitenin kusursuzluğa ulaşması bizim en büyük kazancımızdır.

Müşteriler size ulaşmakta zorluk çekiyorlar mı?

Müşterilerimiz Tan Oto’ya ulaşmakta zorluk çekmezler; 12 yılın vermiş olduğu alışkanlık kaliteye dönüşmüş olup kusursuzluğun izindeyiz. Ankara’da olmayıp da yerimizi bilmeyen ilimiz haricinden müşterilerimiz de, eğer bize yakın yerde bir problemle karşılaşmışlarsa Ford Otosan çağrı merkezleriyle veya Tan Oto olarak acil servisimiz yoluyla ulaşabiliyor. Ayrıca servisimize gelen müşterilerimizin ulaşımları konusunda istihdam ettiğimiz araçlarımızla, değerli müşterilerimizin  ulaşımlarına  yardımcı olarak müşteri mutluluğunu  en üst noktalara çıkarmayı hedefliyoruz.

Bir müşteri Ford marka aracı niye tercih eder? Aynı segmentte pek çok marka ile yarışıyorsunuz. Sizi diğerlerinden ayıran özellikler nedir?

Ford markasındaki ağır ticari olan Cargo’daki en büyük avantaj, Ford Cargo’nun  ürün gamı tüm müşterilere hitap etmektedir. Baktığımızda Ford Cargo kamyondaki ürün grubu büyük, küçük, özel sektör şirketleri, kamu kurum ve kuruluşları için, taşeronluk olarak çalışan  nihai müşteriler için çok doyurucudur.

 İnşaatda, hafriyatta, dekapajda, kamyon grubumuz dayanıklı ve güçlüdür. Temizlik hizmetlerinde çöp kamyonu, vidanjörler, kanal temizleme araçları ile ayrıca yine sektörümüze lojistik hizmet veren şirketlere oto taşıyıcıları ile büyük lojistik firmaların konteynırlarının çekicileri vb. ile tüm ağır vasıta segmentine markamız hizmet ediyor.

Ford Otomotiv Sanayi A.Ş.’nin Eskişehir İnönü Fabrikalarında üretilen motorun  yerliliği çok önemlidir. Rakiplerine karşı satış sonrasında çok büyük avantaj sağlamaktadır. Uzun ömürlü bir motordur; onun için gerek kamunun, gerekse şirketlerin, gerek perakende nakliyeci firmaların talep ettiği bir marka olmasını sağlamaktadır.

Araçlardaki uzun yol hizmeti veren kamyon ve çekicilerimiz konfor ve rahatlık da müşterilerin bizi tercih etmesinde  diğer önemli nedendir.

Ford marka araçlarda müşteriyi servise getiren şikâyet konularını neler oluşturuyor?

Çalışma şartları itibariyle çeşitli şikâyet konuları oluyor; ancak çok fazla şikâyet almıyoruz. Servise daha çok periyodik bakımlarını yaptırmak için geliyorlar.

Ford Otomotiv Sanayi A.Ş. piyasaya sunduğu her üründe Ar-Ge çalışmalarına ağırlık veriyor.

Daima kaliteyi arttırıcı çalışmalar yapılıyor.

Peki müşterilerin size araçlarla ilgili önerileri oluyor mu?

En büyük talepleri motor gücünün 450 HP’lere kadar çıkması. Zaten Ford Otomotiv Sanayinin içerisinde bu konularla ilgilenen bir birim de var. Bizler de müşteri nabzını tuttuğumuz için gelen istekleri iletiyoruz. Amaç, yeniliklerin müşteri istekleri konusunda gerçekleşmesi.

Müşteri portföyünüzü kimler oluşturuyor?

Müşteri portföyümüz çeşitlilik gösteriyor. Kamu ve özel sektörde bizi tercih ediyor. İnşaat, dekapaj, harfiyat, itfaiye, temizlikte  çöp kamyonları, vidanjörler, kukalar, gibi değişik Cargo araçlarımız üzerine monteli bu üstyapılı  araçları markamız  ürettiriyor ve bu anlamda her kesimin ihtiyaçlarına cevap veriyoruz.

Dekapaj sektöründe Ford çok tercih edilen bir marka; bunun nedeni nedir? En çok tercih edilen modeliniz hangisidir?

Dekapaj sektöründe kömür havzalarında ve inşaat sektöründe çalışma daha yoğun oluyor ve bu çalışmada bizim araçlarımız tercih ediliyor. En büyük tercih nedeni de marka itibariyle satış sonrası ağımız çok yaygın. Nihai müşterilerimize talep ettikleri takdirde yerinde hizmet vermekteyiz. Satış sonrasında yerli olmanın avantajı ve yedek parçanın ucuzluğu da bizim için bir avantaj. İnşaat sektöründeki araçlar çabuk yıpranıyorlar bu nedenle Ford Cargo bu sektördeki en emektar araçlardandır diyebilirim size.

Yerli ve ithal araç arasında kıyaslama yaparsanız siz daha avantajlı mısınız?

Dekapaj veya inşaat sektöründe yedek parçamızın ucuzluğu, aracın Türk mühendislerinin eseri olması bize avantaj sağlıyor. 6X4 3 dingil araçlarımızdaki avantajımız dayanaklı olması ve verimli olması; böylece müşterinin yüzü gülüyor.

2008 yılını ağır ticari de pazar payı açısından nasıl kapattınız?

Ford Otomotiv A.Ş. ağır ticari araçların da hizmet veren bir bayi olarak 2008’i markamızda Türkiye ikincisi olarak kapattık.

Ford’un ikinci el piyasası hakkında bilgi verir misiniz?

Tan Oto olarak kriz ortamında ağır ticari vasıtamız CARGO’da  satış sonrası hizmete yatırım yaptık. Mekanik atölyeyi ve kaporta boyasını hayata geçirdik.

“Krizden çıkmak için kriz var diyerek kabuğumuza çekilmemeliyiz. Bilakis çok çalışmalı, herkesin birbirinin müşterisi olması sebebiyle her sektör harcama yapmalı, İhtiyaçlarını ötelememeli, yatırım yapmalıdır. Sadece, lüzumsuz giderleri kısarken, dönemi olumlu geçirecek akılcı yatırım harcamalarından da kaçmamak lazım.”

Krize karşı özel olarak aldığınız tedbirler var mı? Krize karşı alınan önlemler sizi biraz da olsa rahatlattı mı?

Devletimiz krizle ilgili ÖTV indirimi yaptı; bu indirim özellikle 1.6 sınıfındaki otomobil ihtiyacı olan tüketiciler için faydalı oldu. Ticari ve ağır ticari vasıta ürün grubunda ÖTV indiriminin bir faydası olmadı. Çünkü ticari vasıtaların ÖTV oranları kamyondan örnek verirsek % 4’den % 1’e çekildi. Bu nedenle pek bir faydasını göremedik.

15 Haziran’dan sonraki uygulama için KDV oranlarını  % 18’den % 1’lere çekilmesi de bizim  dileğimizdir.

Krize karşı bizim aldığımız en büyük önlem, giderleri minimalize ederek; daha verimli çalışmayı ön plana çıkarmak oldu.

Kriz demek kabuğumuza çekilmek değil; daha fazla çalışmak, daha fazla müşterimizin ayağına gitmek, unutulmamak hep hatırlanmak, hep ihtiyaçların ötelenmemesi gerekliliğini hatırlatmak ve doğru zamanda yatırım yaptırabilmektir.

Reklam ve tanıtım boyutuna gelirsek, müşteriye hangi kanallardan ulaşıyorsunuz? Yaz dönemi için planladığınız özel etkinlikler var mı?

Müşterilerimize sunulan hizmet kalitesinin devamlı arttırılması ve arttırılma arayışlarının sonucu müşterilerimizin bizlere tavsiyeleri, bizim tanıtım ayağımızı oluşturuyor. Sıcak ve birebir ilişkiyi yeğliyoruz. Gerek satış, gerekse satış sonrasında  teşkilatımızdaki ve pazarlamadaki arkadaşlarımız gün içersinde en az 10 noktayı ziyaret ediyorlar. Bir nevi hatır ve nezaket ziyaretleri…

El ilanlarımızla, araç tanıtımları ile de müşterimiz olmayan kitleye ulaşıyoruz. Geçtiğimiz yıl piknik tarzı bir aktivite gerçekleştirdik; bu yaz da böyle bir etkinlik düşünüyoruz.

Servis hizmetlerinizde müşteriye sağladığınız imkanlar nelerdir?

Ford Cargo araçların satış sonrası hizmetlerinde müşteri kesinlikle bekletilmiyor. Müşteriye sosyal tüm imkanlar sağlanıyor. Uzun süreli beklemelerde gideceği yere kadar servis imkanı sağlıyoruz.

Hedefleriniz ve yapacağınız yenilikler neler?

Tan Oto olarak ağır vasıta segmentinde Ford markasında kamyonun yeri çok ayrı. Bizim yetkili satıcılığımızda da yeri ayrı. Bu kriz ortamında bununla ilgili yaptığımız yatırım bunun en önemli göstergelerinden biri. Ford Cargo’da Tan Oto olarak Samsun Yolu’ndaki satış noktamız ve merkezdeki kamyon satış yerimiz ile satış sonrası hizmetlerimizle iddiamızı koruyoruz. Maalesef kriz ortamında otomotiv pazarı % 40’larda bir daralma yaşandı. Müşterilerimize krizden etkilenmeden etkin bir hizmet vermeyi arzu ediyoruz.

Kriz nedeniyle şu an önümüzü görmekte zorluk çekiyoruz. Tabiki bu yeni müşteriler yeni pazarlar bulmamıza engel değil; Tan Oto olarak müşterilerimiz için çalışıyor, çabalıyor ve kalitedeki kusursuzluğa koşuyoruz. Tan Oto olarak tüm müşterilerimizi satış, satış sonrasına ve yeni açtığımız Cargo servisimize beklemekteyiz.

 
İnşaat Sektöründe Uygun Taşıma Çözümleri TIRSAN'DA
 
Psikoteknik Merkezleri İsyanda
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
sondakika
kamyonum
news
dikkat
şoför
haberler
lkw
bus
kamyoncu