Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
7 Aralık 2016 Çarşamba - 17:25

TEMSA ve ASELSAN Ortak Üretimi İlk Yüzde 100 Milli Elektrikli Otobüs Avenue EV “Yola Çıktı”

Türkiye otobüs pazarının lider markası TEMSA ve Türk Savunma Sanayisinin lider kuruluşu ASELSAN güçlerini birleştirdi. İki kuruluş, Türk otomotiv sanayiinde ilk %100 yerli elektrikli otobüsü Avenue EV’i geliştirdi.

TEMSA ve ASELSAN Ortak Üretimi İlk Yüzde 100 Milli Elektrikli Otobüs Avenue EV “Yola Çıktı”

Çevreci ve yenilikçi özellikleriyle dikkat çeken Avenue EV; Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Dr. Faruk Özlü, Sabancı Holding CEO’su Zafer Kurtul, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı Genel Müdürü Orhan Akbaş, ASELSAN Yönetim Kurulu Başkan Vekili Murat Üçüncü, Sabancı Holding Sanayi Grup Başkanı Mehmet Hacıkamiloğlu, TEMSA Genel Müdürü Dinçer Çelik, ASELSAN Genel Müdürü Dr. Faik Eken ve ASELSAN Genel Müdür Yardımcısı Y. Suat Bengür’ün katılımıyla tanıtıldı.


 
Yenilikçi elektrikli otobüs Avenue EV’i geliştirmek için iş birliği yapan Sabancı Holding kuruluşu Türkiye’nin lider otomotiv şirketlerinden TEMSA ile Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı'nın bir kuruluşu ve Türkiye'nin öncü savunma sanayi firması ASELSAN, 7 Aralık’ta Sabancı Center’de düzenledikleri basın toplantısında Avenue EV’in öne çıkan özelliklerini davetlilerle paylaştı.
 
8 dakikada tam şarj
 
Global ihtiyaçlar göz önüne alınarak, çevreci bir bakış açısıyla geliştirilen Avenue EV, fosil yakıt yerine sürdürülebilir bir enerji kaynağı olan elektrikle çalışıyor. 8 dakikada tam şarja ulaşabilen hızlı şarj özelliği sayesinde duraklarda kısa süreli şarjlarla kesintisiz hizmet sunuyor. Elektrikli çekiş sistemi ile sıfır karbon emisyonuna sahip çevreci otobüs, aynı zamanda sessiz, konforlu, yüksek performanslı ve son teknolojiyle donatıldı. Klima sistemleri ile yolcu kabini hem soğuk hem de sıcak havalarda konforlu seyahat imkânının yanı sıra araç içi internet ve veri bağlantısı opsiyonu da sunuyor. Avenue EV; 35 oturan, 52 ayakta ve 1 tekerlekli sandalyeli yolcu alabiliyor. Geniş iç hacme sahip Avenue EV, ASELSAN'ın geliştirdiği yüksek verimli, hafif ve yüzde 100 yerli elektrikli çekiş sistemi sayesinde uzun süre bakım gerektirmeden yüksek verimle hizmet verebiliyor. Araç, tek sarjla 50-70 km gidebiliyor.


 
TEMSA bizim gurur kaynağımız
 
Sabancı Holding CEO’su Zafer Kurtul basın toplantısında şunları söyledi: “Türk mühendisleri tarafından geliştirilen yenilikçi ve konforlu TEMSA marka araçların 66 farklı ülkeye ihraç edilmesinden büyük gurur duyuyoruz. Türkiye'de yerleşik 243 Ar-Ge merkezi içerisinde en iyi uygulama örnekleri arasında yer alan TEMSA Otobüs Ar-Ge merkezi Sabancı Topluluğu için büyük bir gurur kaynağıdır. Sabancı Topluluğu olarak inovasyon ve AR-GE bizim çok önem verdiğimiz iki konu… Faaliyet gösterdiğimiz her alanda ülkemize, çevremize, iş ortaklarımıza ve çalışanlarımıza değer katmak en büyük önceliğimizdir. Bu anlayışla, bizimle aynı yaklaşıma sahip tüm şirketlerle iş birliği yapmaktan gurur duyuyoruz. İşte TEMSA ve ASELSAN’ın ortak çalışması ile geliştirilen yüzde 100 yerli Avenue EV modern şehirlere yakışan, ileri teknoloji ürünü, temiz ve sessiz bir şehir içi toplu taşıma çözümüdür. Yüzde 100 Türk mühendislerince geliştirilen bu otobüs; yüksek verimli, hafif ve yüzde 100 yerli çekiş sistemiyle dikkat çekiyor. Bu başarılı iş birliği bize büyük gurur veriyor.”
 
ASELSAN Türkiye’de yapılamayanı yapıyor
 
ASELSAN Genel Müdürü Dr. Faik Eken ise şunları dile getirdi: “ASELSAN olarak 41 yıl önce kurulduğumuz günden beri hep Türkiye'de yapılamayanı yapmaya odaklanıyoruz. 2015 yılında TEMSA ve ASELSAN ekiplerimiz, TÜBİTAK TEYDEB desteği de alarak başlattıkları proje ile belediyelerin şehir içi toplu taşıma ihtiyacını karşılayabilecek özgün bir otobüs geliştirdi. ASELSAN olarak; elektrik motorunu, motor sürücü birimini, araç kontrol birimini, sürücü gösterge panelini, güç kontrol birimlerini, araç batarya yönetim sistemini özgün olarak 10’dan fazla sayıda yerli alt yüklenicimiz ile tasarladık ve yerli üretme imkânı kazandık. Geliştirilen otobüste yeni bir teknik olan bataryaların hızlı şarj imkânı bulunmakta ve bu sayede otobüsler rotalarında belirlenecek duraklarında çok kısa sürede tam şarjlı hale gelebilmektedir. Bu proje Türkiye’nin kendi elektrikli araçlarını, otobüslerini, otomobillerini geliştirebileceğini göstermesi açısından çok önemli bir örnek teşkil etmektedir.”
 
TEMSA’nın ihracat oranını %80’e çıkartmak için çalışıyoruz
 
Sabancı Holding Sanayi Grubu Başkanı Mehmet Hacıkamiloğlu sanayi grubu olarak global şirketlerle rekabet içerisinde olduklarını aktarırken, sözlerine şöyle sürdürdü: “Endonezya’dan Amerika’ya ürünlerimizi müşterilerimizle buluşturuyoruz. Bunu milli bir görev ve sorumluluk bilinciyle yapıyoruz. Çünkü, biz Türkiye’ye inanıyor ve güveniyoruz. Kendimizi Türkiye’nin Sabancı’sı olarak adlandırıyoruz. Türkiye’nin rekabetçiliğinin de ancak katma değerli üretimle mümkün olduğunu biliyor ve bunun için çalışıyoruz. Her yıl 400 milyon USD yatırım yapıyoruz. Tamamen Türk mühendislerinin eseri olan ürünümüzün de müşterimize sunmaktan büyük gurur duyuyoruz. Umuyoruz ki, bu ürünümüz de global pazarlarda kendine yer bulacak ve TEMSA’nın bayrağını daha da yukarıya taşıyacak. Önümüzdeki dönemde TEMSA’nın bugün %50’lerde olan ihracat oranını %80’lere çıkartmak için canla başla çalışıyoruz. Bunu da bugün lansmanını yaptığımız ürünler gibi katma değerli ürünlerle başaracağız.”
 
ASELSAN ve TEMSA iş birliği yeni bir dönemin başlangıcını müjdeliyor
 
“Yüzde yüz yerli ilk elektrikli otobüs üretimi gerçekleştiren ve Türk otomotiv sanayiinde yeni bir dönemin de başlangıcını müjdeleyen bir şirketin genel müdürü olmaktan büyük bir mutluluk ve gurur duyuyorum” açıklaması ile konuşmasına başlayan TEMSA Genel Müdürü Dinçer Çelik, “Yüksek performanslı ve yeni nesil Avenue EV’i Türk Savunma Sanayisinin lider kuruluşu ASELSAN ile birlikte geliştirdik. İki lider kuruluş bu süreç içerisinde büyük bir uyum içinde çalıştı. Bu iş birliğimiz sadece elektrikli otobüs üretimi boyutunda da kalmayacak ve sürdürülebilir bir dünya için, çevreye duyarlı ürünler geliştirmeye devam edeceğiz” dedi. Çelik, Avenue EV’in öne çıkan özellikleri hakkında bilgilendirmelerde bulundu.
 
Avenue EV şehirlere yeni bir soluk getirecek
 
Dinçer Çelik, ürünün özellikleriyle ilgili şunları söyledi: “Şehirler giderek daha kalabalıklaşırken, ulaşım ihtiyaçları artarken, daha çevreci ulaşım araçları da önem kazanıyor. Daha temiz bir dünya için yenilikçi ve çevreci ürünlerimizi hız kesmeden devreye alıyoruz. Bugün sizlere tanıttığımız Avenue EV de, ASELSAN ile ortak geliştirdiğimiz yüksek performanslı, verimli ve çevre dostu bir elektrikli otobüs. Yüzde yüz yerli teknolojiyle üretilmiş Avenue EV’i farklılaştıran en önemli özellik sadece 8 dakika gibi bir sürede şarj olup, uzun menzil yol alabilmesi. Yalın tasarımı ve düşük bakım gereksinimi ile tüm yol koşullarında üstün performans gösterebiliyor. Daha geniş iç hacmiyle daha fazla yolcu alabilen, sessiz, konforlu ve verimli bir otobüs. Şehirlere yeni bir soluk getirecek, hem gürültü hem çevre kirliliğini azaltmaya katkıda bulunacak bir ürünü sizlere duyurmaktan gurur duyuyorum.”
 
ASELSAN proje kapsamında yerli elektrikli çekiş sistemi geliştirdi
 
ASELSAN Genel Müdür Yardımcısı ve Ulaşım Güvenlik Enerji Trafik Otomasyon ve Sağlık Sistemleri (UGES) Sektör Başkanı Y. Suat Bengür, lansmana katılan davetlilere ASELSAN tarafından geliştirilen yerli elektrikli çekiş sistemini oluşturan çok fazlı motor ve motor sürücü, araç kontrol bilgisayarı, Yüksek Güç Dağıtım Birimi ve DC/DC çevirici birimlerini tanıttı. Bengür, TEMSA ile birlikte yürütülen projede yakalanan uyumdan duyduğu memnuniyeti dile getirerek ASELSAN çekiş sistemlerinin kullanılacağı başka projelerde de birlikte çalışmayı planladıklarını belirtti.

 
Goodyear Vector 4Seasons Lastiklerine Ödül!
 
Otokar, 500 İlköğretim Öğrencisine Çevre Ve Enerji Eğitimi Verdi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Goodyear Vector 4Seasons Lastiklerine Ödül!
Goodyear’ın Vector 4Seasons lastikleri; İngiltere’nin önde gelen otomotiv ...
Otomotiv Sektöründe Bir İlk
Assan Hanil, kurumsal dönüşüm yolculuğunda önemli kilometre taşlarından ...
Iveco Takımı Dakar 2017'de
Iveco, arka arkaya süren altı yılın ardından yedinci yılda da PETRONAS ...
 
TNT'den 'Hızlı Avrupa' Hizmeti
Hızlı Kargo Taşımacılığında TNT Avrupa Karayolu devri başlıyor.
Toyota Aralık Kampanyasında Kur Artışına Rağmen Rekabetçi Fiyatlar Sunuyor
Toyota, kur artışlarına rağmen müşterilerine avantajlar sağlayan rekabetçi ...
Türkçe Hizmet Veren
Türkçe Hizmet Veren
 
İETT Karakutuyu Açıyor
İETT, uçaklardaki karakutu sistemini toplu ulaşımdaki otobüslere taşıyacak ...
DHL Express 35’inci Yılını Bursalı İş Ortaklarıyla Kutladı
Uluslararası lojistik ve hızlı hava taşımacılığı sektörü lideri DHL Express, ...
Borusan Lojistik'te Görev Değişimi
43 yıldır “entegre lojistik hizmet sağlayıcı” olarak hizmet veren Borusan ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
şoför
lkw
türkiye
news
sondakika
src
bus
truck
kamyoncu