Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
16 Ağustos 2008 Cumartesi - 00:00

TCDD'nin Projeleri Hız Kazandı

TCDD nin Projeleri Hız Kazandı

“Lojistiğin hedefi ise, gerekli miktardaki ürünü, doğru yerde, doğru zamanda, beklenen kalitede ve uygun fiyatla müşterinin kullanımına sunmak ve müşteri memnuniyetini sağlamak olarak açıklanıyor.”

Lojistik kavramının tanımı ve önemi konusunda bizi bilgilendirir misiniz?

Günümüz koşullarında, üretimde kullanılan malzeme ve hammaddelerin fabrikalara, fabrikalarda üretilen malların da pazarlara tam zamanında teslimi çok önemli hale geldi. Bu yüzden, üretim ve dağıtım işlemleri lojistik kavramı kapsamında değerlendirilmeye başlandı.

Lojistik, müşteri gereksinimlerini karşılamak amacıyla, hammaddelerin işlemekte olan parçaların, son ürünlerin ve bunlara ilişkin bilgilerin kaynaktan tüketileceği noktaya etkin ve ekonomik bir şekilde akışının ve gerektiğinde depolanmasının planlanması, uygulanması ve kontrol edilmesi sürecine verilen addır.

Taşımacılık alanında sadece iki nokta arasındaki mal ve araç hareketi anlayışı, yerini, tedarikçilerden, üreticilere, oradan dağıtım kanallarına ve sonrasında müşterilere kadar uzanan bir zincire bıraktı. Taşımacılık yöntemi de zamanla lojistik yönetimine dönüştü. Modern lojistik yönetimi anlayışı olarak karşımıza çıkan bu yeni yapı “tedarik zinciri yönetimi” olarak ifade ediliyor. Sistem, tedarik zincirini oluşturan unsurların uyumlu çalışmasını sağlayarak müşteriye verilen hizmeti en düşük maliyetle, en yüksek kalitede sunmayı hedefliyor.

Lojistiğin hedefi ise, gerekli miktardaki ürünü, doğru yerde, doğru zamanda, beklenen kalitede ve uygun fiyatla müşterinin kullanımına sunmak ve müşteri memnuniyetini sağlamak olarak açıklanıyor.

“Ülkemizde, son yıllarda, blok tren işletmeciliğine geçiş, lojistik köyleri ve konteyner terminalleri kurulması, organize sanayi bölgelerinin demiryollarıyla bağlantısının sağlanması, intermodal taşımacılığa uygun vagon imali, konteyner, Ro-La, otomobil taşımacılığı alanlarında önemli gelişmeler kaydedilmesine neden oldu.”

Kombine taşımacılıkta demiryollarının yeri ve önemi konusunda neler söylersiniz?

Bilindiği üzere, intermodal taşımacılık, “kapıdan kapıya taşımacılık zincirinde en az iki ulaşım biçimi kullanılarak yükün yer değiştirmesi”dir. Karayolu-demiryolu-denizyolu-havayolu-iç suyolu ulaşım biçimlerinden en az ikisi kullanılarak yapılan taşımacılık bütün dünyada intermodal taşımacılık olarak adlandırılıyor.

Çağımız ulaşım sektörünün geliştirilmesi amacıyla ülkeler, kürsel ve bölgesel bazda ilişkileri güçlendirmekte, serbest ticaret bölgeleri, gümrük birlikleri, ortak pazarlar vb. oluşturulması çabası içerisine girmektedir.

Sanayileşmenin hızla gelişmesine, nüfus artışına ve yerleşim merkezlerinin yaygınlaşmasına paralel olarak, ulaştırma sistemleri de hız ve güvenirlik yönünden devamlı gelişme kaydediyor.

Küreselleşme ve bölgeselleşme bağlamında, uluslararası arenada, ulaştırma sektörünün liberalizasyonu; ulusal altyapı şebekelerinin entegrasyonu; daha etkin, rekabetçi ve güvenli bir hizmet sunumu için ortak politikalar belirlenmesine yol açıyor. Ulaştırma sektörü bu bağlamda koordineli ve kombine yapıda faaliyet gösteriyor.

Ülkemizde, son yıllarda, blok tren işletmeciliğine geçiş, lojistik köyleri ve konteyner terminalleri kurulması, organize sanayi bölgelerinin demiryollarıyla bağlantısının sağlanması, intermodal taşımacılığa uygun vagon imali, konteyner, Ro-La, otomobil taşımacılığı alanlarında önemli gelişmeler kaydedilmesine neden oldu.

Nedir bu gelişmeler?

İlk olarak blok tren işletmeciliğinden bahsetmek gerekirse; kuruluşumuzca 2004 yılı başından itibaren blok tren taşımacılığına başlandı. Blok tren; yükün yüklendiği istasyondan boşaltılacağı istasyona kadar, lokomotif ve vagonların değiştirilmediği, ara gar ve istasyonlarda manevra yapılmadığı, trenden yük alınıp yük verilmediği bir taşıma türü olarak tanımlanabilir.

“Bugün itibariyle 136 adet yurt içi 34 adet uluslararası olmak üzere günde karşılıklı 170 adet blok yük treni çalıştırılır durumda.”

Blok tren işletmeciliğine geçilmesiyle ne gibi faydalar sağlandı?

Blok tren işletmeciliğine geçilmesiyle, taşınan yük miktarında artış sağlandı. Kaynaklar daha etkin kullanıldı. Taşıma süreleri kısaltıldı. Bütün bunlar, taşıma maliyetlerini azalttığı gibi, müşteri memnuniyetini de artırdı. Bu uygulama ile 2007 yılında 20,8 milyon ton yük taşınarak 2002 yılına göre yük taşıma miktarında % 45, yük taşıma gelirinde ise % 136 artış sağlandı.

Diğer taraftan blok tren işletmeciliğine geçilmesiyle eş zamanlı olarak, uluslararası yük taşımacılığımızda da blok tren işletmeciliğine geçilmiş olup, dış ticaret hacmini geliştirmek ve ulaştırma sektörü içinde demiryolu taşıma payını artırmak amacıyla değişik ülkelerle yapılan anlaşmalar çerçevesinde Avrupa ülkelerine, Orta Asya Türk Cumhuriyetlerine ve Ortadoğu ülkelerine uluslararası blok yük trenleri işletilmeye başlandı. Bugün Türkiye ile Avrupa ülkeleri arasında, başta Almanya olmak üzere Macaristan, Avusturya, Hollanda, Belçika, Romanya ve Slovenya’ya; doğuda İran, Suriye ve Irak’a, Orta Asya ülkelerinden Türkmenistan ve Kazakistan’a karşılıklı olarak blok yük trenleri çalıştırılıyor.

Bugün itibariyle 136 adet yurt içi 34 adet uluslararası olmak üzere günde karşılıklı 170 adet blok yük treni çalıştırılır durumda.

Bilindiği üzere; diğer taşıma modları arasında rekabeti kaldırıp, işbirliğini amaçlayan kombine taşımacılık, gün geçtikçe artan bir hızla ulaştırma sektöründe tartışmasız ve önemli bir taşıma şekli olmaya başladı. Yakın gelecekte taşıma modları arasında en çok tercih edilen bir taşıma sistemi olacak kombine taşımacılığın geliştirilmesi için ulusal ve uluslararası lojistik firmaları ile diğer demiryolu kuruluşları arasında yoğun bir işbirliğine girilmesini de beraberinde getirdi.

Bu kapsamda;  Köseköy-Köln (Almanya) arasında Swap-body konteynerlarla haftada karşılıklı dört blok trenle Ford Otomotiv yedek parça taşımaları, ICF (intercontainer-Interfrigo) Şirketince Halkalı-Sopron-Halkalı ve Çukurhisar-Viyana, Halkalı-Viyana yönünde blok trenlerle konteyner taşımacılığı, Köseköy 8 İzmit) - Bükreş (Romanya) arasında blok trenlerle binek otomobil taşımacılığı, Halkalı-Avusturya arasında blok trenlerle boru taşımacılığı yapılıyor.

Avrupa yönüne, karayolu araçlarının demiryolu ile taşınmasını hedefleyen ve kısa adı Ro-La olan kombine taşımacılık sistemi oluşturulması amacıyla ilgili demiryolu idareleri ve özel sektör ile görüşmeler ve yapılan çalışmalar sonucunda Ro-La treninin ilk seferi 21 Eylül 2006 tarihinde Türkiye’den Avrupa’ya gerçekleştirildi.

Türkiye-Avrupa arasındaki kombine taşımacılığının geliştirilmesine paralel olarak Trans-Asya ana koridoru üzerinde İstanbul-Almatı ve İstanbul-Türkmenistan arasında konteyner ve konvensiyonel vagonlarla haftada iki gün blok tren çalıştırılıyor.

Ayrıca İran ve Suriye’ye de konteyner ve konvansiyonel vagonlarla özellikle petrol ve petrol ürünleri, sanayi ürünleri, inşaat malzemeleri, gıda maddeleri blok trenlerle taşınmaya başlanıldı.

“Modern yük taşımacılığının kalbi olarak görülen, diğer ulaşım sistemleriyle entegre olarak kombine taşımacılığı geliştiren lojistik köyler ülkemizde de kurulmaya başlandı.”

Avrupa’da çok yaygın olan lojistik köyler ülkemizde de uygulanmaya başlandı. Lojistik köylerle ilgili bilgi verir misiniz?

Söylediğiniz gibi modern yük taşımacılığının kalbi olarak görülen, diğer ulaşım sistemleriyle entegre olarak kombine taşımacılığı geliştiren lojistik köyler ülkemizde de kurulmaya başlandı.

Kent merkezi içinde kalmış olan yük garlarının; Avrupa ülkelerinde olduğu gibi etkin karayolu ulaşımı olan ve müşteriler tarafından tercih edilebilir bir alanda, yük lojistik ihtiyaçlarına cevap verebilecek özellikte, teknolojik ve ekonomik gelişmelere uygun, modern bir şekilde kurulması amacıyla; özellikle Organize Sanayi Bölgesi’ne yakın ve yük potansiyeli yüksek olan Ispartakule/Halkalı (İstanbul), Köseköy (İzmit), Gelemen (Samsun), Eskişehir (Hasanbey), Boğazköprü (Kayseri), Balıkesir (Gökköy), Palandöken (Erzurum), Uşak, Konya, Kaklık (Denizli) ve Yenice(Mersin)’de lojistik köyü kurulması ve yaygınlaştırılması çalışmaları sürdürüyor. Türkiye’nin ilk lojistik köyü Samsun (Gelemen)’de inşa edilerek 06.07.2007 tarihinde açılışı yapıldı. Diğer lojistik köylerinin fizibiliteleri ve projeleri hazırlanmış olup kamulaştırma ve inşaat ihale işlemleri sürdürülüyor.

“Bu taşımacılığın avantajlarına gelince kirliliğe neden olmuyor. Eşya kayıpları olmuyor. Kombine taşımacılıkla entegrasyonu sağlıyor. Muhafazası ve taşıması kolay ve emniyetli bir taşımacılık türü olarak biliniyor.”

Konteyner taşımacılığının özelliklerine ve sağladığı avantajlara yönelik neler söylersiniz?

Haydarpaşa, Derince, Bandırma, Alsancak, Samsun, İskenderun ve Mersin limanlarından denizyolu, demiryolu-denizyolu bağlantılı kombine taşımacılık; Halkalı, Köseköy, Derince, Bozüyük, Çukurhisar, Ankara, Boğazköprü, Eskişehir, Kayseri, Başpınar, Biçerova, Mersin vb. işyerlerinden demiryolu-karayolu bağlantılı uluslar arası kombine yük taşımacılığı yapılıyor.

Bu taşımacılığın avantajlarına gelince kirliliğe neden olmuyor. Eşya kayıpları olmuyor. Kombine taşımacılıkla entegrasyonu sağlıyor. Muhafazası ve taşıması kolay ve emniyetli bir taşımacılık türü olarak biliniyor.

“Kapıdan kapıya taşımacılık açısından büyük öneme sahip iltisak hatlarının TCDD ve özel sektör işbirliği içerisinde geliştirilmesi konusunda çalışmalar sürdürülüyor.”

İltisak hattı bağlantılarının yapılmasındaki amaç nedir?

Kuruluşumuzun taşıma payını ve gelirini arttırmanın ve taşıtıcı firmaların ulaşım maliyetlerini düşürmelerine olanak sağlamanın yanı sıra makro ekonomik dengeye olumlu yönde katkı sağlamak için, taşıma potansiyeli yüksek olan yerlere iltisak hattı ile bağlantı yapılması yönünde çalışmalar sürdürülüyor. Organize Sanayi Bölgeleri ile yük potansiyeline sahip özel sektöre ait merkezlere iltisak hattı yapılmak suretiyle kombine taşımacılık destekleniyor. Bu amaçla, altyapı 3. şahıs tarafından hazırlanmak üzere tüm üst yapı ve işçilik maliyetleri kuruluşumuzca karşılanmakta. Bugün itibari ile şebekemizde 313 adet iltisak hattı mevcut. Kapıdan kapıya taşımacılık açısından büyük öneme sahip iltisak hatlarının TCDD ve özel sektör işbirliği içerisinde geliştirilmesi konusunda çalışmalar sürdürülüyor.

“Taşımayı tamamlayıcı hizmetler ile ilgili olarak ise; yük taşımacılığında önemli olan gerek TCDD’nin kendi hatlarında gerekse iltisak hatlarında otomatik boşaltma tertibatlı vagonların boşaltılmasına ve doldurulmasına uygun tesislerin yapılması teşvik edildi. Bu tesislerin sayısı şebeke genelinde 82 adete çıkarıldı.”

Diğer çalışmalarınız konusunda bilgi alabilir miyiz?

Öncelikle vagon imalatı konusunda bilgi vereyim. Yük vagonlarının uluslararası standartlara yükseltilmesi amacıyla 2003–2007 yılları arasında 120 km hıza, 22,5 ton dingil basıncına ve RIV şartlarına uygun 2213 adet yük vagonu imal edildi.

Artarak devam eden yurtiçi ve yurtdışı taşıma taleplerinin karşılanabilmesi için 2009–2013 yılları arasında 120 km hıza, 22,5 ton dingil basıncına ve RIV şartlarına uygun 2400 adet yük vagonunun imalatı planlanıyor.

Hat gabarileri ve dingil basıncı konusuna gelince; kombine taşımacılık türünden olan high cube, swap-body, Ro-La taşımacılığının yaygınlaştırılması için Halkalı-Kapıkule, Van-Kapıköy gabarilerinde iyileştirme çalışmaları yapılarak, daha geniş ve yüksek kapasiteli vagonların ülkemize girişi sağlandı.

Ülkemize gelen veya ülkemizden yurt dışına giden taşımalarda yüksek kapasiteli vagon kullanılarak hat kapasitesinden daha fazla faydalanmak için hatlarımızın dingil basıncının 22,5 tona çıkarılması çalışmalarına başlanmış olup, 3209 km’lik hattımızın dingil basıncı 22,5 tona çıkarıldı.

Taşımayı tamamlayıcı hizmetler ile ilgili olarak ise; yük taşımacılığında önemli olan gerek TCDD’nin kendi hatlarında gerekse iltisak hatlarında otomatik boşaltma tertibatlı vagonların boşaltılmasına ve doldurulmasına uygun tesislerin yapılması teşvik edildi. Bu tesislerin sayısı şebeke genelinde 82 adete çıkarıldı.

Halkalı ve Ankara’da bulunan gümrüklü sahalarda yükleme ve boşaltma hizmetleri (vinç, forklift, portal vinç) kuruluşumuzca veriliyor. Diğer işyerlerinde ise müşterilere kolaylık getirmesi amacıyla yükleme boşaltma hizmetleri 3. şahıslar tarafından veriliyor.

Tarife düzenlemeleri konusu ise yine bir başka önemli konu. Kombine taşımacılığının geliştirilmesi amacıyla yer, zaman ve hasarsız nakliye imkİ¢nı sağlayan konteyner taşımacılığının yaygınlaştırılması çalışmalarımız, tarife teşvik tedbirlerinin yanı sıra, işletme ve yatırım konusunda yaptığımız çalışmalarla da teşvik ediliyor.

Kuruluşumuz; uluslararası taşımalarda taşımanın mesafesine, yönüne, türüne, rejimine ve pazarın durumuna göre yıllık olarak müşteriler lehine indirim ve risturn uyguluyor. Uluslararası ithalat ve ihracatta taşımalarında taşıma mesafesine göre değişen olarak % 30’a varan oranlar da indirim uygulanıyor.

Blok tren uygulanmasına geçilmesiyle kuruluşumuza maliyeti çok yüksek olan parça eşya taşımacılığı 2003 yılında uygulamadan kaldırıldı.

Yapı gabarisi içerisinde kalan high cube konteynırlar 2003 yılından itibaren normal ücretle taşınmaya başlanılıp; boş konteyner taşımalarında taşıma ücretine esas ağırlıklar 2007 yılında yeniden belirlendi.

Kıymet primi tarifelerinde; araç taşımalarında 2006 yılında, diğer taşımalarda 2007 yılında düzenlemeler yapıldı.

Blok tren taşımasına geçilmesine müteakip 2004 yılında yükleme boşaltma süreleri (somaj) müşteri lehine olmak üzere 2 dingilli vagonlarda yedi saatten 16 saate, 4 dingilli vagonlarda sekiz saatten 20 saate çıkarıldı.

Kuruluşumuzun imajını kamuoyunda olumsuz etkileyen tren tehir tazminatı 2003 yılında yeniden düzenlenerek tazminata esas süre en fazla iki saat olarak kısıtlandı.

Müşterilere kolaylık getirmesi ve teknolojik imkanlardan yararlanılması amacıyla yurtiçi ve uluslararası taşımalarda 2005 yılında ücretler kredi kartı ile alınmaya başlandı. Halen en çok taşıma yapılan 52 adet işyerimizde kredi kartıyla ücret tahsili yapılıyor. Bu uygulamanın yanı sıra kredili ve avanslı taşımalarda yapılıyor.

Uygulaması devam eden projeleriniz nelerdir?

İlki, Tekirdağ (Akport Limanı)- Derince/ Bandırma Limanları Arasında Feribot İşletmeciliği; Avrupa-Asya bağlantılı demiryolu taşımacılığı Derince-Tekirdağ, Bandırma-Tekirdağ (Akport Limanı)feribot işletmeciliğiyle sağlanacaktır. Tekirdağ-Muratlı arasında yeni demiryolu yapımı devam ediyor. Tekirdağ-Derince/Bandırma hattında feribot işletmeciliği özel sektör işbirliğiyle gerçekleştirilecek. Teknik şartnamesi hazırlanmış olup, ihale öncesi çalışmalar devam ediyor.

Türkiye-Rusya Feribot hattı demiryolu işletme projesi ise bir diğer önemli proje; Samsun limanında feribot yanaşma rampası, geniş ray açıklıklı demiryolu hatları (1520 mm), yükleme-boşaltma depolama sahası ile boji değiştirme istasyonu kurulması hususunda çalışmalara başlanılmış olup, tesisin 2008 yılı içerisinde faaliyete geçirilmesi planlanıyor.

Gümrük kapılarında yapılan iyileştirmelere gelince; Avrupa’ya giden ve gelen yüklerin gümrük kapılarında beklemelerini en aza indirilmesi amacıyla Kapıkule garda gümrük işlemleri 2006 yılında 3. şahıslara yaptırılmaya başlanılmıştır. Bu sayede bir blok tren için üç saatte yapılan işlem 30 dakikaya düşürüldü ve hizmet kalitesi arttı.

Kapıköy’de gümrük işlemlerinin 3. şahıslara yaptırılması için Bölge Müdürlüğümüze yetki verilmiş olup, diğer kapılarda gümrük işlemleri kuruluşumuz personeli tarafından gerçekleştiriliyor.

 
Türkiye genelinde yılın ilk altı ayında 289 bin 913 trafik kazası meydana geldi
 
Takograf Firmaları Görüşlerini Paylaşmaya Devam Ediyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
error code: 524
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
haberler
şoför
treyler
fahrer
src
Kamyon
kamyoncu
türkiye
bus