GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Meryıldız Lojistik, Tekstil Taşımacılığında 'Tırsan' Dedi
Meryıldız Lojistik, Tekstil Taşımacılığında 'Tırsan' Dedi
Kazada Sıkışan Kamyon Sürücüsü Hayatını Kaybetti
Kazada Sıkışan Kamyon Sürücüsü Hayatını Kaybetti
SOL Lines Takes a Vertical Step as it Gains Control of Scanlog

SOL Lines Takes a Vertical Step as it Gains Control of Scanlog

1 2 3 4 5 6
27 Eylül 2017 Çarşamba - 15:21

Scania kullanmak şoför için ayrıcalıktır

Kamyonum Dergisi olarak sahanın güçlü araçlarını test etmeye devam ediyoruz. Bu kez testimizi Scania’nın yeni nesil araçlarından biri ile performans gösterdiği alanda yapıyoruz. Zor koşullar için üretilen Scania G 450 model Euro 6 motor özelliklerine sahip aracımız Ankara’da TOKİ şantiyesinde bize gücünü gösterecek!

Scania kullanmak şoför için ayrıcalıktır

17,5 mm’lik şasisi, güçlü fren sistemi ile en dar alanlarda üstün manevra kabiliyetine sahip Scania G 450 kamyonu, 42 ton yükle test ediyoruz. Sürücü kabininin konforu, görüş açısı, modüler ürün yapısı ile zor koşulların aracı olarak tasarlanan G 450, şoförlerin de gözdesi olmayı başarmış.

30 yıldır şoförlük yapan Abdurrahman Aras ile gerçekleştirdiğimiz testimizde Scania G 450 model aracın özelliklerini A’dan Z’ye tüm detayları ile dinledik. Biz sorduk değerli şoförümüz cevapladı. Yılların tecrübesiyle aracı en ufak detayına kadar tanıyan ve beklentilerini net bir şekilde ifade eden Abdurrahman Aras, Scania kullanmanın şoförler için ayrıcalık olduğunu söylüyor. Ve Scania’nın şoförlere ‘güven’ verdiğinin de özellikle altını çiziyor.

Bulunduğumuz şantiyeyi anlatır mısınız? Bu şantiyede ne tür çalışmalar yapılıyor?

Burası TOKİ konut projesinin yer aldığı bir sahadır. Nisan ayı itibari ile bu şantiyede çalışmaya başladık. Kullandığım aracı da aynı tarihlerde satın aldık. Burada şantiyenin hafriyat işini yapıyoruz.

“Şoförler Arasında Oldukça Karizması Olan Bir Araç”

Öncelikle kullandığınız aracı bize tanıtır mısınız? Nasıl bir araç kullanıyorsunuz? Özellikleri nelerdir?

30 yıldır şoförlük yapıyorum. Şoförlük zor bir meslek; ama benim için sevdadır. Farklı markalarda kamyonlar kullandım. Scania bana göre en karizmatik markadır. Ayrıca; şoförler arasında oldukça karizması olan bir araçtır. Scania kullanmak şoförler için ayrıcalıktır. Kullandığım araç; 450 beygir gücünde, kullanımı konforlu, freni güçlü, iyi bir araçtır.

Kabinde Konforlu Sürüş Keyfi

Kabinden bahsedecek olursak, yükseklik ve derinlik seviyesi, ön panel ve görüş açısı açısından G 450 nasıl bir araç?

Kabinin yüksekliği çok iyi ayarlanmış. Görüş açıları oldukça güzel. Damper aracı olduğu için kabinin genel yüksekliği ve taban seviyesi konusunda bir şikâyetim yok. Kabin olarak bana rahat ve konforlu bir sürüş sağlıyor. Kamyonun tüm fonksiyonlarına rahatlıkla erişebiliyorum.

“Scania’ya Bindiğim Zaman Adeta Konforlu Bir Taksiye Bindiğimi Hissediyorum”

Aracınızın süspansiyonu nasıl? Scania bu konuda sizce başarılı mı?

Ben diğer markaların aracını kullandığım zaman çok yoruluyorum. Aracı sürmüyor; adeta onunla savaşıyorum. Diğer araçlardan inip Scania’ya bindiğim zaman adeta konforlu bir taksiye bindiğimi hissediyorum. Scania, her yönüyle; rahat, güçlü ve sağlamdır. Süspansiyon konusunda yine kullandığım araçların içinde en iyisi Scania’dır. Bunları Scania’yı övmek için söylemiyorum. Birçok aracı kullandığımdan aradaki farkı çok rahat görebiliyorum.

“Scania Şoföre Her Türlü Güveni Veriyor”

Bu aracın yaklaşık 50 tona kadar bir yük kapasitesi var. Böyle bir yükle rampadan aşağı inişlerde, özellikle zor koşullarda frenleme gücü nasıl olmalı?

Şoförler arasında araç dediğin zaman ‘rampası kuvvetli, inişi de sağlam olacak’ derler. Bazı markaların araçlarında fren sistemleri yok denecek kadar azdır. Takip mesafesini korumanın ötesinde aracı zamanında durdurabilmek için öndeki araçlardan sürekli uzak duruyoruz. Bu araçta 50 ton yükle bile rampa aşağılarda rahatlıkla durabiliyorum. Scania şoföre her türlü güveni veriyor. Bugüne kadar fren konusunda hiçbir tereddüt yaşamadım. Acil bir durum olduğunda yüklü halde bile frene bastığım zaman araç adeta kendini yere çakıyor. Bu araçta retarder yok; ancak motor freni var. Bu motor freni de çok güçlüdür. Otomatik şanzımanlı bir kamyondur. Şanzımanın otomatik olması şoför açısından çok büyük bir kolaylık, rahat ve yorulmadan sürüş imkanı tanıyor. Scania araçların manuel şanzımanlı araçları da insanı yormuyor. Kullanımı o kadar rahat ki diğer araçlarla kıyaslanamaz bile! Farklı marka araç kullanan şoförlerle akşam konuştuğumuzda çok yorulduklarını genelde ifade ederler. Ben böyle bir şikayette bulunmadım; çünkü araç beni yormuyor.

“Araca 42 ton hafriyat malzemesi yüklenecek. Araç yüklü iken rampa iniş ve çıkış performansını da test edeceğiz.”

Yine bu araçların diferansiyel kilit sistemi de diğer araçlara göre farklılık gösteriyor. Aracı kilitlediğimizde her iki tekerin çekimi de yüzde 50 eşit oluyor. Diğer kilidi taktığın zaman araç çekişi yüzde 25 olarak dört tekere de eşit dağılıyor. Bazı bataklık yerlerde araç patinaj çekmeye başladığında bu sistemle rahatlıkla çıkıyoruz. Araç ikinci kademe kilit sistemine alındığı zaman düz ilerlemek zorundadır. İkinci kademe kilit sisteminde araç saplandığında Scania’dan aldığımız randımanı diğer araçlardan alamıyoruz.

Şantiye içindeki rampaları araçla dördüncü viteste çok rahat çıkabiliyoruz. Şantiyenin yolları bozuk olduğu için vitesi genelde 2’de tutuyoruz. Aracın makaslarında da hiçbir sıkıntı yaşanmıyor.

“Araç Güçlü Olduğundan Yükü Hissetmiyoruz Bile”

Aracımız 42 ton yükle, 45 derecelik rampayı 4. viteste zorlanmadan çıkıyor.  Rampa aşağı yine aynı açıda 42 ton yükle inerken fren performansı ve yolu tutuşu da oldukça güçlü ve güven verici. Tonaj yüksek olduğu için fren güçlü olmadığında aracı kullanmak zorlaşır. Şoför freni zayıf araçlarda korka korka aracı sürer. Scania bize güven veriyor. Araç güçlü olduğundan yükü hissetmiyoruz bile. Araç dar şantiye alanlarında kolaylıkla manevra yapabiliyor. Scania bu iş için üretilmiş ender bir araçtır.

Kolay Filtre Temizliği

Tozlu arazilerde çalıştığımız için filtrelerin temizliğini iki günde bir yapıyoruz. Bu aracın filtre yeri de kolay ulaşılabilir şekilde yerleştirilmiş, filtreleri rahatlıkla temizliyoruz. Bazı markalar filtreleri aracın altına koymuş, temizleme işleminde çok zorluk çıkarıyor.

“Kullanarak test ediyoruz... Hangi Aracın Nerede Ne Eksiği Var Biliyoruz”

Sağlamlığı neyle tanımlıyorsunuz?

Sağlamlık açısından da Scania diğer markalara kendini kanıtlamış bir markadır. Aras Kardeşler yaklaşık 50 yıllık bir firma ve denemediği araç kalmamıştır. Yaptığımız işlerde metreküp hesabı ile çalışıyoruz ve yüklerimiz de oldukça fazladır. Her defasında aracı limitine kadar yüklüyoruz. Bu nedenle hangi aracın nerede ne eksiği var biliyoruz. Kullanarak test ediyoruz. Bazı markaların araçları bizim işlerimizde çok makas kırmıştır.

“Şoförler Scania’yı İstiyor”

Şoför arkadaşlara Scania’yla ilgili ne söylemek istersiniz?

Şoför arkadaşlar zaten Scania araçlarını çok iyi biliyor. Şantiyede diğer markaların araçlarında çalışan şoförler Scania araç geldiğinde bunu kullanmak için sıraya giriyor. Farklı markanın sıfır aracına değil, Scania’nın 2012 model aracına dahi binmek için yarışıyorlar. İşi bilen şoför diğer markanın sıfırı geldiğinde bile heveslenmiyor. Şoförler Scania’yı istiyor. Diğer araçlarla kıyaslarsak Scania’ya bindiğimde kendimi Porsche’ye binmiş gibi hissediyorum.

Testimizden notlar:

Bu aracı alan memnun, kullanan memnun!

Araç dış görünüşündeki hoş dizaynın yanı sıra kabin için tasarımıyla da göz dolduruyor. Şoförün rahatça kumanda etmesini sağlayacak ergonomik yapı hassasiyetle uygulanmış.

Test sürüşünü yaptığımız şantiye yol koşulları; zemin yapısı ve engebesiyle çok uygun bir alandı. Boş aracımızı, her testimizde yaptığımız gibi yüklüyor ve sürüşümüze öyle geçiyoruz. Ve en çok merak ettiğim konu sırtında 42 ton yükü varken bu aracın rampayı nasıl tırmanacağı… ve gördüm ki 4. vitesle dahi araç yığılmadan, teklemeden bir hamlede tırmanışını tamamlıyor.

Ve tabii en önemli konu; fren! Araç bu kadar yüklüyken anında durabiliyor mu? Durma mesafesi ne kadar? Şoför duruş esnasında tedirgin oluyor mu? Ve gördüm ki, -hatta şöyle ifade edeyim- yaşadım ki şoför aracın frenine bastığı anda koskoca araç zınk (!) diye duruyor. Bu nasıl bir güçtür; bu nasıl bir güvendir! Etkilenmemek elde değil. Ve bu fren testini en az 45 derecelik bir eğime sahip rampada, iniş esnasında yapıyoruz. Fren sistemi gerçekten çok başarılı.

Ve testimiz esnasında aracın etrafını hakim bir şekilde rahatça görmemizi ve manevralar esnasında, aynalardan kontrol etmemizi sağlayan bütünsel dizaynının ne kadar uygun tasarladığına da tanıklık ediyoruz.

Son söz olarak diyebiliriz ki; sağlam, güçlü ve konforlu bu aracı alan memnun kullanan memnun!

En Zorlu Koşullarda Yüksek Performans Üstün Tasarruf

SCANIA İNŞAAT SERİSİ FARKINI GÖSTERDİ

Zor koşullar için üretilen Scania inşaat serisi kamyonları, güvenilir ve yüksek performansının yanında ergonomisi ve üstün yakıt tasarrufu ile de firmaların ilk tercihleri arasında yer alıyor.

Scania inşaat araçları, ağır şantiye koşullarında; yüksek taşıma kapasitesi, üstün fren performansı ve sağlamlığının yanında Opti-Cruise otomatik şanzımanıyla ağır koşullarda ideal sürüş imkanı sunuyor. Scania inşaat serisi araçları, gösterdiği üstün performansı ve kullanıcı dostu özellikleriyle de rakiplerinden ayrılmayı başarıyor.

17.5 mm. güçlü şasisi, "Off-Road Performans" modu ve düşük hızda dahi üstün fren performansı sağlayan yeni Scania Retarder opsiyonu, en zorlu çalışma koşullarında bile maksimum çalışma süresiyle dikkatleri üzerine çekiyor. P ve G kabin seçeneklerinden oluşan Scania inşaat araçları, müşteri taleplerine ve arazi şartlarına uygun, darbeye dayanıklı ön panjur ve tampon tasarımının yanı sıra üstyapı montajını kolaylaştıran özellikleri ile bakım ve onarıma ihtiyaç duymadan uzun süre müşterilerine hizmet veriyor. 

Scania araçlarını filolarında tercih eden Aras Kardeşler Firma Sahibi Nurettin Aras’tan, araçların performansını ve firmalarına olan katkılarını dinledik.

Scania Türkiye Satış Müdürü Gökhan Altun, Scania’nın müşterilerine sağladığı katma değerleri ve üretim felsefesini tüm yönleriyle Kamyonum’a değerlendirdi.

 “TÜRKİYE’DE SCANIA BİR NUMARADIR!”

Nurettin Aras
“Bu İşi Yapan Herkese Scania Tavsiye Ediyorum”

Scania’nın işletmeleri için en verimli araçları ürettiğini ifade eden Aras Kardeşler Firma Sahibi Nurettin Aras, Scania’yı ucuz işletme maliyetleri ve yakıt tasarrufundaki sağladığı yüksek avantajından dolayı tercih ettiklerini belirtiyor.

50 yıllık deneyimin verdiği tecrübe ile Scania araçlarına duyduğu güveni her sözünde tekrarlayan Nurettin Aras, araç parklarında 45 adet Scania marka araç olduğunu söylüyor.

“Araçları Çok Yakından Tanıyorum”

Öncelikle kendinizden ve meslek geçmişinizden kısaca bahseder misiniz? Bu işe nasıl başladınız? Bugüne kadar gelinen süreçte neler yaptınız?

Mesleğe 14 yaşında babamlara kamyon aldırarak başladım. İlk başlarda babamlar bu işe bir kamyonla başlamamdan endişe duydu. İlerleyen yıllarda işleri büyüterek bugünlere geldim. 2001 yılında inşaat işlerine giriştim. Kamyon, iş makinası ve hafriyat işlerine ağırlık vererek farklı marka araçlar almaya başladık; ancak işletmemiz için en doğru aracın Scania olduğunu çok çabuk fark ettik. Şu anda filomuzda 70’e yakın aracımızın 45’ini Scania marka kamyonlar oluşturmaktadır. 50 yıldır bu mesleğin içinde olduğum için araçları çok yakından tanıyorum. Bu işi yapan herkese Scania tavsiye ediyorum.

“Diğer Markalara Göre 6 Litre Daha Az Yakıyor”

Araçların özellikleri içinde değerlendirme yaparken sizin kendi mesleğinize, yaptığınız işe uygun olarak alacağınız araçlarda hangi noktalara dikkat ediyorsunuz?

Bu kamyonları hizmet etmek için alıyorum. Araçların öncelikle ekonomik olması bizim için önemlidir. Farklı markaların araçlarını da aldım, kullandım; ancak Scania tüm markaların içinde işletmemiz için en verimlisidir.  Sonraki yatırımlarımızda da Scania’yı ucuz işletme maliyetlerinden dolayı tercih ettik. Yakıt noktasında oldukça tasarruflu araçlar. Bunu bir örnekle açıklayacak olursam; aynı mesafede çalışan diğer marka araçlarla Scania’yı karşılaştırdığımızda Scania en az 5-6 litre daha az yakıt tüketiyor. Şasisi daha uzun olduğu için 2 m³ daha fazla yük taşıma kapasitesine sahip.  Diyelim ki; benim aracım günlük 10 sefer yapıyor. Ortalama 6 litre her seferden tasarruf sağladığımda şirketin kasasında sefer başı 60 TL kalıyor. Aylığa vurduğunuzda bu rakam 18 bin liraya kadar çıkıyor. Bu gelirle; araç hem kendi taksitini ödüyor hem de şoför masraflarını karşılıyor.

“Şoför İçin Öncelik: Fren ve Direksiyondur”

Sizin yaptığınız işin özellikleri de çok farklı. Çok zor koşullarda iş yapıyorsunuz. Aracın direnci, performansı, fren kabiliyeti yaptığınız işte çok önemli bir yer tutuyor. Scania’yı bu noktalarda diğer markalara göre nasıl değerlendiriyorsunuz?

Bu aracı kullanan nihayetinde bir insandır. Bir şoför araçtan öncelikle; frenin ve direksiyonun iyi olmasını bekler. Bu araçların fren sistemlerinin çok iyi olması lazım. Şoförün araçta görmeyeceği kör noktanın olmaması lazım. Scania bu iki noktada diğer markalara göre çok önde gidiyor. Güvenliğin yanında konfor da Scania’da öne çıkan diğer bir noktadır. Kabinleri geniş, ferah ve klimalı. Kabin büyüklüğü çok ideal. Çok büyük kabinler yapıldığında kabin rüzgarı göğüslediği için daha fazla yakıt tüketimine neden olur.

“Scania’nın Üstüne Bir Araç Yoktur!”

Aracın ergonomik yapısı, rüzgar direnci, yakıt tasarrufu açısından ve aynı zamanda şoförün konforunu da bir arada oluşturabilecek optimum bir tasarıma sahip olması gerektiğini ifade ettiniz. Kabinin çok yüksek olması, yere tam oturmaması gibi bazı durumlarda araçların devrilmesine neden olduğunu ifade ettiniz.  Bu açıdan Scania’yı bütünsel olarak değerlendirdiğiniz zaman neler söyleyebilirsiniz?

Şu anda Türkiye’de Scania bir numaradır! Kamyonda, ağır hizmet işinde, hafriyatta, mikserde, dekupajda Scania’nın üstüne bir araç yoktur. Diğerleri de yapıyor; ancak ürettikleri araçların onda birini satabiliyor. Piyasaya baktığımızda bunu çok rahat görüyoruz.

Uzun Ömürlü Araçlar

Yedek parça konusunda Scania’nın parçalarının pahalı olduğuna dair olumsuz bir algı da var. Scania’nın parça konusunda diğer araçlara göre daha ucuz olduğunu biz biliyoruz; ama piyasaya Scania yetkililerinin bunu anlatması lazım. Scania araçları diğer markalara göre fiyat noktasında biraz daha pahalı olabilir. Araç var üç yılda yemeye başlar, araç var 6 yılda yemeye başlar. İşletmeciler bunun hesabını yapmalıdır. İşin aslı kalitedir. Aradaki üç yılın hesabını çok iyi yapmak gerekiyor.

“Scanialar Ekonomik, Sağlam ve Verimli”

Fiyat karşılaştırması açısından Scania’nın yedek parça konusunda pahalı olduğunu kabul etmediğinizi ifade ettiniz. Konuyla ilgili daha önce yaşadığınız somut bir örnek üzerinden bu noktayı detaylandırır mısınız?

Scania bugün motor revizyonunu 30 ile 35 bin arası yaparken, diğer markalarda bu rakamlar 40 bin TL’yi buluyor. Nakliyeci, uzun yolda TIR işlerini yapanlar bunun farkında; yollara bakın kaç tane Scania araç geçiyor bunu gösterir. Hallere giren araçlara bakın, Scania araçlarının piyasada olan hakimiyetini görebilirsiniz. Scanialar ekonomik, sağlam ve verimli olduğundan bu kadar çok tercih ediliyor.

Şoförler Scania’dan Memnun

Şoförlerinizden araçların performansı ve konforuna ilişkin değerlendirmeler alıyor musunuz?

Bizim şoförlerimiz şu anda Scania kamyonlarından çok memnun. Bu memnuniyetin bazı nüansları var: Eski araçlarda klima yoktu, fren sistemleri yetersizdi, otomatik şanzımanı yoktu; oysa şimdiki kamyonlar lüks bir binek araçtan aşağı kalmıyor, kullanımı epeyce kolaylaştı. Şoförlerimiz Scania araçlarını kullanmak için kendi aralarında sürekli yarış halindeler. Scania’yı diğer araçlarımıza göre daha güzel ve rahat bulduklarını her zaman ifade ediyorlar. Süspansiyonu daha gelişmiş olduğu için diğer araçlar çukurlardan geçerken ‘küt diye vuruyorsa Scania kamyonları ‘pıt’ diye geçiyor. Şoförlerimizin gözleri her zaman Scania’da oluyor.

Yeni Yatırımlarda Tercih Scania Olacak

Geçtiğimiz aylarda Scania’dan 14 adetlik bir araç alımı yaptınız. Bundan sonrası için planınız nedir?

Firma olarak önce işimizi alırız, ardından araç yatırımı yaparız. İşlerimiz olduğu müddetçe hem kamyon hem de iş makinası yatırımlarını bekletmeden yaparız. Yeni işler aldıkça Scania kamyonlarına yatırımlarımız devam edecek.

MÜŞTERİYE ÖZEL BUTİK ÜRETİM

Gökhan Altun
“Müşteri İhtiyaçları Her Zaman İlk Önceliğimiz”

Scania’nın müşteri taleplerine göre araçlar ürettiğini belirten Scania Türkiye Satış Müdürü Gökhan Altun, önceliklerinin her zaman müşterilerinin ihtiyaçlarını anlamak olduğunu belirtiyor.

Ağır inşaat koşullarında çalışan araçlarında 17,5mm şasi kullandıklarına vurgu yapan Gökhan Altun, en yakın rakiplerinde şasi kalınlığının 10 mm olduğunu ifade ediyor. Scania araçlarının sağlam olmasının yanında yakıt tüketiminde de iddialı olduğuna dikkat çekiyor.

Her Müşterinin İşine Uygun Araç Çözümleri

Araç satış performansınızın artışındaki en önemli etkenlerden biri de inşaat segmentindeki araçlarınızın gücü diyebilir miyiz? Türkiye’de özellikle inşaat sektöründeki gelişmelere paralel olarak böyle bir durumdan bahsedebilir miyiz?

Araç satışımızdaki performans artışı Scania’nın üretim felsefesinden ileri geliyor. Scania modüler üretim yapan bir firmadır. Biz de her türlü müşterinin ihtiyacına göre, müşterinin yaşadığı zorluğa göre; bir araç çözümü ve devamında da hizmetler noktasında değer çözümleri bulunuyor.

 “Mersin ve Kayseri’de Yetkili Servisler Açılacak”

Scania son yıllarda ciddi bir performans gösteriyor. Pazarda daha çok Scania marka araçlar görmeye başladık. Müşterilerin araçlarınıza olan memnuniyetini de almaya başladık. Ancak; bazı müşteriler araç sayısı arttığı için servis ihtiyacının da arttığını ifade ediyor. Hem bayi olarak hem de servis hizmeti olarak Türkiye genelinde farklı lokasyonlarda olma gibi bir düşünceniz var mı?

Scania’nın satış tarafında gelişmesi hem de daha sonrasında müşteri memnuniyeti yaratması bizim araçlarımıza olan talebi artırıyor. Talep fazla olunca hemen hemen her bölgeden yetkili bayilik ve servis talepleri oluşuyor. Bu talepleri değerlendiriyoruz. 2017’nin sonlarında Kayseri ve Mersin’de iki yeni yetkili servis açacağız. Ayrıca önümüzdeki üç yıl içerisinde beş yetkili servis noktası daha açmayı planlıyoruz. Yetkili bayi ya da servis açılması sadece markanın inisiyatifine bırakılmıyor. Doğuş Otomotiv’de bayi geliştirme bölümümüz var. Talepleri onların da süzgecinden geçirerek sürdürülebilir yatırımlar vermeye çalışıyoruz. Bu tür taleplere yaklaşımımız anlık olmuyor, sürdürülebilir planlamalarla adımlar atıyoruz. Araç çok sattığı için hemen servis açılsın görüşü ile hareket etmiyoruz.

“İnşaat Kamyonlarımızda 17,5 mm’lik Şasiler Kullanıyoruz”

Scania G 450 aracınızda ne tür özellikler var? Bu araçta müşteri taleplerini hangi noktalarda yakaladınız?

G 450 model Scania aracımız 50 tonluk teknik kapasiteye sahip bir araçtır. Özellikle içinde bulunduğumuz şantiye de dahil olmak üzere Türkiye’de ciddi bir kentsel dönüşüm hareketi yaşanıyor. Bunu; İstanbul, Ankara gibi büyükşehirlerde çok net olarak görebiliyoruz. Bu tip şantiyelerde özellikle arazi değerinin çok yüksek olmasından dolayı daha derin kazılar yapılıyor. Dolayısıyla çok küçük alanlarda daha derine girişler yüksek dereceli rampalar yaratıyor. Bu tip şantiyelerde çalışabilecek aracın çok güçlü olması gerekiyor. Biz bu tip sahalarda çalışacak inşaat kamyonlarımızda 17,5 mm’lik şasiler kullanıyoruz.

“Müşterilerimiz,  Scania Satın Aldıklarında Bir Aracın Yapabileceğinden Daha Fazlasını Bekliyor”

Bu özellik şasinin daha sağlam olmasını sağlıyor. Şantiye sahasındaki yollar, iş makinaları ile açıldığı için aracın burulma ihtimali oluyor. Bu burulmaları engellemek, uygun yük kapasitesine göre sağlamlığı elde etmek açısından bu kalınlıktaki şasileri kullanıyoruz ve bundan da ödün vermiyoruz. Şu anda pazarda en yakın rakibimizin şasi kalınlığı 10 mm’dir. Bununla karşılaştırıldığı zaman çok ciddi bir farkın olduğunu görüyoruz. Bu aracın daha uzun süreli kullanımını, yükleme ve boşaltma esnasında damper açıkken aracın burulmasını ve devrilmesini engellemek açısından bize daha çok avantaj sağlıyor. Müşterilerimiz,  Scania satın aldıklarında bir aracın yapabileceğinden daha fazlasını bekliyor. Bu beklentiyi boşa çıkarmamak için bu şekilde araçlar getiriyoruz.  Bizim, 7, 8 ve 9,5mm’lik şasilerimiz de mevcut. Ağır şantiye işlerine uygun olan şasi 17,5mm’dir.

Düşük Yakıt Tüketimi

Bu tarz çalışmalarda aracın fren performansı da çok önemlidir. Bu araca ilişkin manevra kabiliyeti ile birlikte fren sistemine ilişkin neler söylersiniz?

İnşaat araçlarımızın bir kısmında kullanım şartlarına bağlı olarak kullandığımız Scania Retarder’ımız var.  Bu özellik aracın fren sisteminin ve balatasının eskimesini engelleyerek uzun süre kullanmanızı sağlıyor. Bu da yedek parça maliyetlerinin düşmesini sağlıyor. Bunlara ek olarak güçlü bir şekilde direkt şanzımandan frenleme yapabiliyor. Bunların dışında da motor ve egzoz frenimiz de dahil olmak üzere fren tertibatıyla ilgili tüm aksiyonlarımız mevcuttur. Müşterimiz özellikle talep etmediği sürece Opti-Cruise otomatikleştirilmiş manuel şanzıman sunuyoruz. Türkiye’de şu anda her segmenteki müşterimizin en büyük maliyeti yakıttır. Aslında yakıt ekonomisi de Scania’nın en iyi olduğu alanlardan biri, Opti-Cruise şanzıman aracın uygun devirlerde kullanılmasını, görece olarak daha tecrübesiz şoförlerin de bu araca rahatlıkla adapte olmalarını sağlıyor. Bu konuda da çok başarılıyız. Müşterilerimizin bunlarla ilgili olumlu geri bildirimleri var. Scania olarak 2014’ün sonundan beri getirdiğimiz her türlü aracı bağlantılı bir sistemle getiriyoruz. Bu bilgileri müşterilerimiz ve biz kontrol edebiliyoruz. Buraya gelmeden önce Aras Kardeşler’in ortalama ne kadar yakıt yaktığını, sürücülerin bu araçları nasıl kullandığını Scania Entegre Sürüş Sistemleri (SESS) ile kontrol ettik. Aracımızda bir takip sistemi var. Bu sistem, araçtan 85, sürücüden de 12 farklı şekilde bilgi veriyor. Biz bu bilgileri çeşitli yapılarla analiz ediyoruz. Analizimize göre de hafriyat işi yapan müşterilerimizin ortalama yakıt verimliliği nedir, sürücüler sert frenleme yapıyor mu, aracı doğru şekilde kullanım var mı, bu gibi konuları kontrol ediyoruz ve analizin sonucunda müşterilerimizle iletişime geçerek bu verileri onlarla paylaşıyoruz, ayrıca müşterilerimiz sisteme bizzat girerek bu verileri kendileri de görebiliyor.

Uzaktan Araç Kontrolü ve Arıza Tespiti

Aracın belli bir aksamında arıza durumu var. Belki bu arızayı şoför fark etmiyor; ancak bu durum yakıt sarfiyatı ya da diğer konulara olumsuz etkide bulunuyor... Ya da araç tam olarak verimli kullanılmadığında direkt olarak müşteriye ulaşıyor musunuz?

Oradan gelen verileri bizim yazılım sistemimize entegre ederek şu anda yetkili servislerimiz, bizim servisimize herhangi bir nedenle gelen veya servisimize gelmeyen; ancak yolda olan müşterilerimizin araçlarındaki arızaları görebiliyor ve müdahale edebiliyor. Aracın bakımı geçmiş mi veya ekranda bir arıza kodu çıktığında sistemden aracı incelemeye alarak aracın sistemini kontrol etmeye başlıyoruz. O araçtaki arızayı görüntüleyebiliyoruz. Müşterimize arızayla ilgili bilgiyi anında vererek araç hareket edebilecek durumdaysa en yakın servise gelmelerini belirtiyoruz. Aracın hareket etmesini engelleyecek bir arızaysa 7/24 servis ekibimizi anında araca yönlendiriyoruz.

Yüksek Donanıma Sahip Teknisyen Kadrosu

Araçların teknolojisi her geçen gün ilerliyor ve değişiyor. Artık her şey bilgisayar ortamında; ve sizin de belirttiğiniz gibi uzaktan teşhis ile birtakım arızaları tespit etme noktasına kadar gelinmiş vaziyette. Servisteki elaman altyapınız bu teknolojik gelişmelere ayak uydurabilecek, o ekipmanı doğru kullanabilecek nitelikte mi? Bunu nasıl sağlıyorsunuz?

Servis noktasında da dijitalleşme konusunda çok yol kat ettik. Yeni bir araç çıktığında ya da yeni bir yenilik olduğunda servislerimiz bilgilendiriliyor. Daha önceleri de dönemsel olarak teknisyenlerimizi Gebze’deki eğitim merkezimize çağırıp onlara eğitimler veriyorduk. Teknisyenlerimizin sürekli çalışması ve servislerimizin verimli olması hedefleniyor. Bu doğrultuda servislerimizin kapasite kullanımının tam olması gerekiyor. Bu eğitimlerin sıklıkla olma ihtimali olmadığı için yerinde eğitim metodu ile servislerimizi eğitiyoruz. Bu eğitimlerin yüzde 70'lik bir kısmı dijital ortamda gerçekleşiyor. Scania Akademi ile birleştirdiğimiz Scania Okul projemiz var. Bu uygulamayı geçtiğimiz sene devreye aldık. Şu anda bizim teknisyenlerimize bir kısa mesaj ile eğitimler atanıyor. Bu eğitimi online yapıyorlar ve sınava giriyorlar. Sonrasında daha sık periyodlarla merkezdeki eğitim birimimiz teknisyenin olduğu servise gelip burada eğitimleri araç başında ve yerinde yapıyor. Bundan çok büyük bir verim aldık. Çevre açısından çok önemli bir gelişme olan Euro 6 geçişi bildiğiniz üzere Scania’nın 126 yıllık tecrübesi ve birikimi ile bu yıl içinde gerçekleşti. Aras Kardeşlere verdiğimiz bu araçlar da Euro 6 emisyonlu araçlardır. Hem parça konusunda hem de yeni ürünlerin dijital olarak anlatımıyla teknisyenlerin gelişimini en üst seviyede tutabiliyoruz. Sürekli onları denetliyoruz, sorular soruyoruz. Bu sorulara cevaplar bekliyoruz ve başarılı olanları ödüllendiriyoruz.

FİRMALAR, YÜKSEK PERFORMANS

 VE VERİMLİLİK İÇİN SCANIA DİYOR!

Scania’nın zorlu arazi koşullarında yüksek performans elde etmek için tasarlanan yeni inşaat araçları, firmaların ilk tercihleri arasında yer almaya devam ediyor.

Performansının yanında sağladığı ergonomi ile de göz dolduran Scania inşaat araçları, müşteri taleplerine ve arazi şartlarına uygun çözümler sunuyor. Güçlendirilmiş şasisi, yüksek fren gücü ve tabii ki sürüş konforuyla şantiyelerin bir numaralı markası olmayı başarıyor.

Yakıt tasarrufundaki verimliliği ve uzun servis aralıklarıyla müşterilerine her daim kazandıran Scania, yüksek tonajlı ağır işlerin üstesinden kolaylıkla gelirken Euro 6 emisyon değerleriyle de çevreci bir özelliğe sahip. Scania, 120 yılı aşan tecrübesiyle geliştirdiği yenilikler ve çözümler ile müşterilerinin işletme maliyetlerini düşürerek karlılıklarının ve sürekliliklerinin devamını sağlıyor.

Dilşahoğlu İnşaat-Abdurahman Arzakçı
“Araçlarımın Performansından Oldukça Memnunum”

Yol yapımı ve baraj inşaatlarında faaliyet gösteren Dilşahoğlu İnşaat, filosunda Scania araçlarını tercih ediyor. İşlerinde bir yıldır Scania araçları kullandıklarını belirten Firma Sahibi Abdurahman Arzakçı, araçlardan duyduğu memnuniyetin altını çiziyor.

Scania kamyonlarının performans ve sağlamlık noktasında güzel araçlar olduğunu ifade eden Arzakçı şunları kaydediyor: “Firmamda yaklaşık bir yıldır Scania araçlarını kullanıyorum. Scania almaya karar verdiğimde bazı çevreler yedek parça ve servis noktasında beni endişeye sevk edecek birtakım ifadelerde bulundular. Scania’nın ‘servis noktasında eksik, yedek parça konusunda da daha pahalı’ olduğunu iddia ettiler. Geçen bir yıllık süre zarfında gördüm ki söylenenlerin aslı astarı yok. Araçlarımın performansından oldukça memnunum. Bugüne kadar satış sonrası hizmetlerde hiçbir sıkıntı yaşamadım.”

RKD Enerji-Remzi Karamahmut
“Ne İstediysek Scania’da Bulduk”

25 yıldır Taş Ocağı İşletmeciliği alanında hizmet veren RKD Enerji, ağır çalışma koşullarına dayanaklı ve sağlam Scania inşaat kamyonlarını işlerinde kullanıyor.

Scania araçlarını neden tercih ettiklerini açıklayan RKD Enerji Firma Sahibi Remzi Karamahmut, “Yaptığımız işin doğasından dolayı bizim çalışma şartlarımız oldukça ağırdır. Bu işleri zorlanmadan, bizi yormadan yapabilecek bir araç istemiştik. Çalışma koşullarımıza ve firmamızın verimliliğine yönelik ne istediysek, ne talep ettiysek hepsini Scania’da bulduk. Scania, bizim işlerimizin üstesinden gelen; güçlü sağlam, yakıt konusunda verimli ve performansı iyi bir araç. Bunu bize fazlasıyla kanıtladı” diye konuşuyor.

Gözde Petrol-Levent Özçelik
“Scania Sağlam, Güçlü ve Arıza Yapmıyor”

1990 yılında kurulan ve Türkiye’nin önde gelen bitüm (asfalt) nakliyesi yapan şirketleri arasında olan Gözde Petrol’ün ana faaliyet alanları arasında; hafriyat ve dekupaj nakliyesi, taş ocağı işletmeciliği ve yol yapımı gibi işler bulunuyor.

Firmalarında yıllardır her markadan araç kullandıklarını belirten Firma Yetkilisi Levent Özçelik, Scania aracını deneme amaçlı kullanmaya başladıktan sonra Scania’dan bir daha vazgeçemediklerini söylüyor.

2007 model Scania kullandıklarını belirten Özçelik, 120 bin kilometredeki aracının motorla ilgili bugüne kadar bir kez bile sıkıntı çıkarmadığını ifade ediyor. Levent Özçelik, Scania’yı sağlam ve güçlü olmasının yanında arıza sıkıntısı yaşatmadığı için de tercih ettiklerini kaydediyor.

Özkardeşler İnşaat-Şakir Alataş
“Her Zaman Scania Diyoruz”

1993 yılında kurulan Özkardeşler İnşaat firması; 24 yıldır inşaat, hafriyat, nakliye, yol yapımı ve taş ocağı işletmeciliği konularında faaliyet gösteriyor.

Bugüne kadar altyapı hizmetleri, köprü, yol, baraj, peyzaj, kanalizasyon, içme suyu, yağmur suyu şebekeleri, drenaj hattı, bina işleri, hazır beton işleri, hafriyat gibi alanlarda birçok projeyi zamanında ve başarı ile sonuçlandıran firma, hizmetlerinde Scania araçlarını kullanıyor.

Scania araçlarında bugüne kadar hiçbir sıkıntı yaşamadıklarını ifade eden Firma Sahibi Şakir Alataş, Scania kamyonlarının umduklarından daha iyi çıktığını belirtiyor. Şantiyelerinde 1 yıldır Scania araçlarını kullandıklarını kaydeden Alataş sözlerini şöyle tamamlıyor: “Bugüne kadar makas ve mekanik aksamla ilgili hiçbir problem yaşamadık. Bundan sonraki yatırım planı için seçmiş olduğumuz araç Scania’dır. Özkardeşler olarak her zaman Scania diyoruz.”

Beysu İnşaat-Ali Alemdar
“Tercihimiz Scania Olmuştur, Olmaya da Devam Edecektir”

30 yıllık köklü geçmişiyle hafriyat, taş ocağı işletmeciliği ve yol yapımı konularında faaliyet gösteren Beysu İnşaat yılların getirdiği birikimin sonucunda işlerinde Scania marka araçları tercih ediyor.

Scania kamyonlarından hem kendisinin hem de şoförlerinin çok memnun olduğunu ifade eden Firma Sahibi Ali Alemdar, 110 araçlık filolarının içinde Scania’nın yerinin ayrı olduğunu belirtiyor. Alemdar, “Filomuz içindeki diğer araçlarla kıyaslandığında Scania, performans, güç ve yakıt verimliliği konularında en mükemmel sonucu veriyor. Bu yüzden tercihimiz Scania olmuştur, olmaya da devam edecektir” diyor.

 

 

 

 

 

 

 
Türkiye'nin Yükü Karayolları Düzenleme Genel Müdürlüğü'nün Omuzlarında
 
Anadolu Isuzu üst yapıcı firmalarla buluştu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Dual System Şoförlerden Tam Not Aldı
Çevre dostu DUAL SYSTEM Teknolojisi’ni sizler için test ettik. İlk test ...
Proace Van Test Sürüşünde Tam Not Aldı
Konforuyla bizden tam not alan Proace Van, sürücüsüne eşsiz bir rahatlık ...
Yeni Tourliner’ın ilk test sürüşü Tuncay Bekiroğlu’ndan
Üstün nitelikleri ile sektörde standartları yeni zirvesine taşıyan sınıfının ...
 
YENİLENEN COROLLA
Yenilenen Toyota Corolla’yı test etmek için 20-21 Ağustos Cumartesi ve ...
Hilux Neler Yapıyor?
Lastiklerinin değdiği her yerde; koşullar ne olursa olsun, bu koşulların ...
İşte EBS Farkı!
İşte EBS Farkı!
 
Dakar 2014'te Iveco Performansı
Dakar 2014'te Iveco Performansı
​“İşimiz Kalite Üretmektir”
Ford Cargo’nun transmikser segmentinde ilk ve tek onaylı üst yapıcısı ...
Ford Trucks, Transmikser Sürücülerini Eğitiyor
İnanmam… Çünkü ben kullandım ve ne derece kolay kullanımının olduğunu ...
 
Nuray PEKCAN
“KOOPERATİFLERİ BİTİRMEYE ÇALIŞIYORLAR!”
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
src
sondakika
haberler
şoför
bus
dikkat
Kamyon
truck
kamyoncu