31 Ekim 2014 Cuma
Giriş Sayfam Yap Favorilere Ekle Reklam Arşiv İletişim Künye RSS
 
Reklam Verin Farkedilin
Reklam Verin Farkedilin
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR DÜNYADA TAŞIMACILIK DİKKAT! TEST SÜRÜŞÜ DOSYA YAKIN PLAN
ŞOFÖRSEM GÜNAHIM NE DİKKAT MEVZUAT HABERLER GÜNDEM BELGE SAYILARI OSD VERİLERİ
       
Scania Yeni 13 Litre Motor Platformu ile Standartlarını Yükseltti
Scania Yeni 13 Litre Motor Platformu ile Standartlarını Yükseltti
 
Scania, tüm ürün gamında kullanmaya başladığı 13 litrelik motorlarıyla yakıt verimliliği çalışmalarında ulaştığı son noktayı gözler önüne sererken, yükselen donanım standartlarıyla farkını bir kez daha ortaya koyuyor.
 
14 Mart 2013 Perşembe - 14:49

Yüksek performansa sahip üstün teknoloji ile donatılmış yeni çekicileriyle tüm zorlu sürüş koşullarının üstesinden gelebilecek bir yapıya sahip, yeni  sistemler ile donatılan Scania, sürüş, yük ve yol koşullarına kendini çok kolay adapte edebiliyor. Pratik ve akıllı uygulamalarıyla sürücülerin en büyük yardımcısı olan gelişmiş teknolojiyi kullanıcılarına sunan Scania, güç, güvenlik ve konfordan ödün vermeden ağır ticari araç sektöründeki kalitesini bir kez daha ortaya koyuyor. Gelişmiş ve fonksiyonel araç içi uygulamalarıyla Scania “uzun yolları yakınlaştırıyor”.
Yeni 13 lt’lik Motor Platformu ile Performanstan Ödün Vermeden Yakıt Tasarrufu
Scania tarafından geliştirilen yeni 13 litre motor platformu Scania Birim Enjektörlü (PDE) yakıt sistemi ve Seçici Katalitik İndirgeme (SCR) teknolojisi ile düşük devirde sunduğu maksimum tork ile performanstan ödün vermeden yakıt tasarrufu sağlıyor.
Sahip olduğu teknoloji sayesinde 1000 devir/dakikadan itibaren sunulan azami tork üstün çekiş ve kesintisiz sürüş konforu sağlıyor. Scania Opticruise Otomatize Şanzıman ve SDS (Sürücü Destek Sistemi) destek üniteleri, birlikte kullanımları halinde Scania’nın optimum yakıt tasarrufu konusundaki verimliliğini bir üst seviyeye taşıyor.
Scania’nın Euro 5 normlarına uygun yeni 13 litre motor platformu; 360, 400, 440 ve 480 beygir güçlerinde 4 farklı motor seçeneği ile yapılan iş için en ideal tercihi yapma olanağını müşterilerine sunuyor. Yeni 400 beygir gücündeki 13 litre motor, aracın toplam çalışma süresinin yüzde 85’den fazlasını oluşturan 1.000 - 1.300 devir/dakika aralığında yüksek güce ulaşma özelliğini barındırıyor.
Scania'nın yeni 13 lt motor platformu, bakım maliyetlerini de büyük ölçüde düşürüyor. Yeni motorda kullanılan geliştirilmiş teknoloji sayesinde, kullanıcılarının giderleri düşüyor ve kazançları artıyor.
Scania çevreci SCR sistemi(Seçici Katalitik İndirgeme), araçtan salınan egzoz gazlarının içerdiği azot oksit bileşiklerinin kabul edilen normlar dahilinde kalmasını sağlıyor. Kendini kanıtlamış bir emisyon kontrol sistemi olan SCR sistemiyle donatılan yeni Scania 13 lt motorları, yüksek tork ve düşük tüketimin yanı sıra çevreyi zararlı gazlardan koruyan bir çok yeniliği de beraberinde getiriyor.
Yeni Scania Opticruise Otomatize Şanzıman ile Güvenli ve Konforlu Sürüş
Scania’nın standart donanımı olarak sunulan  iki pedallı Scania Opticruise Otomatize Şanzıman ile yakıt ekonomisi, sürüş güvenliği ve konforu artıyor. Dayanıklılığı ve kalitesi ile bilinen manuel Scania şanzımanların, vites geçişlerini otomatik sağlayan sistemdir. Segmentinde öncü ve sürekli iyileştirmelerle en gelişmiş uygulamayı sunan yeni Scania Opticruise Otomatize Şanzıman; kalkışta, duruşta ve seyir esnasındaki vites değişimlerinde, debriyaj pedalı olmaksızın sürüş sağlayan iki pedallı sistemle sunuluyor. Pedalın ve sürücünün yerini alan, elektronik kontrol ünitesi tarafından kumanda edilen elektrohidrolik servo, debriyajın kavrama ve çözülme işlemini gerçekleştiriyor. Bu sayede, sürücünün tamamen yola ve sürüşe odaklanması sağlanarak, sürüş güvenliği ve konfor artırılıyor. Sistemdeki gelişmiş elektronik yazılım, kavrama esnasında oluşan debriyaj aşınmalarını da asgari düzeye indiriyor.
Yeni 13 litre motorlu araçlarımızda standart olarak sunulan iki pedallı Opticruise Otomatize Şanzıman’ın yakıt tasarrufunu daha da artırıyor. Debriyaj pedalsız yeni Scania Opticruise yol ve yük şartlarına göre sürekli ekonomiye yönelik vites seçimi yaparak yüzde 5’e kadar yakıt tasarrufu sağlarken, sürücü kaynaklı kullanım hatalarını önleyerek, güç ve aktarma organlarında olası arızaları ortadan kaldırıyor.
Yeni Scania Opticruise Otomotize Şanzıman’da sürücünün yük ve yol koşullarına göre tercih edebileceği ekonomik ve performans olarak iki farklı sürüş modu yanında manevra modu ve patinaja düşülen alandan aracın kolaylıkla çıkılabilmesini sağlayan Beşik Hareketi fonksiyonununu da standart olarak sunmaktadır.
Yeni Scania Retarder “Yazılımı geliştirilmiş, güvenli hız kontrolü sağlayan yardımcı fren sistemi
Yeni Scania Retarder, servis ve egzoz frenleri ile tam uyumlu çalışarak güvenli hız kontrolü sunmak üzere tasarlanan yüksek verimli yardımcı bir fren sistemidir.
13 litre motor gamı ile sunulan Yeni Scania Retarder ile rampa inişlerinde, hızı istenilen seviyede sabitleyerek güvenli ve konforlu sürüş gerçekleşiyor. Aynı zamanda ortalama hızı yüksek tutarak, fren ve lastik aşınması engellendiği gibi yakıt tasarrufu da sağlanarak; maliyet ve zamandan kazandırıyor. Kullanımı son derece kolay olan Yeni Scania Retarder, kullanım şartlarına bağlı olarak otomatik ya da manuel olarak kontrol edilebiliyor.
Yakıt tasarrufu sağlayarak çok yönlü performans sunan klasik sürüm ile özellikle ağır nakliye ve yol dışı uygulamalarına yönelik olarak tasarlanan düşük hızlarda bile daha fazla frenleme gücü sağlayan yeni sürüm olmak üzere 2 farklı performans adımıyla sunulan yeni Scania Retarder 5 farklı kademede çalışıyor.  Geliştirilen yazılım sayesinde kademeler arası frenleme performansı eşitlenirken, egzoz freni, gerekli olması halinde artık bütün kademelerde devreye girebiliyor.
Yeni Egzoz Freni “Daha Fazla Frenleme Gücü Sunuyor
YeniScania Egzoz Freni gerekli durumlarda Retarder’in ilk kademesinden itibaren devreye girerek, frenleme kapasitesini artırıyor. Artan motor hacmi ve geliştirilmiş kontrol sistemi ile 261 kW’a (355 bg) kadar çıkabilen frenleme gücü sağlanıyor. Yeni Scania Retarder ve Scania Egzoz Freninin birlikte kullanımında 761 kw (1034 bg) güce kadar frenleme yapılabiliyor.
Opticruise ile birlikte kullanımda vites, azami egzoz frenleme gücü için gerekli optimum motor devrini sağlayacak şekilde otomatik olarak değiştiriliyor. Yeni Egzoz Freni, fren balatalarının ömrünü uzatıyor ve rampa inişlerinde seyir süratini koruyarak, yakıt ekonomisine destek veriyor.Yeni Scania 13 litre motor platformunda egzoz freni performansında yüzde 6’ya kadar artış meydana geliyor.
Sürücü Destek Sistemi (SDS) ile Yüzde 10’a kadar Yakıt Tasarrufu
Scania kullanıcılarının en büyük yardımcılarından biri de, standart olarak sunulan Scania Sürücü Destek Sistemi (SDS). Sürücüye araç kullanımı esnasında geri bildirimler vererek güvenli ve ekonomik sürüş tekniğinin gelişimini sağlamakla önemli bir görev üstlenen Sürücü Destek Sistemi, sürüş sırasında gerçek zamanlı çalışarak görev tamamlandıktan sonra elde edilen ana parametrelerden bir özet oluşturuyor. Sürücünün kolay anlayabileceği veriler içeren Sürücü Destek Sistemi (SDS), ekonomik sürüş eğitimlerinde de işlenen dört temel kategoride; vites seçimi, frenleme, öngörü ve rampada sürüş performansına göre puanlar vererek daha ekonomik ve daha güvenli sürüş için rehberlik görevini üstleniyor.
SDS’nin tüm verileri dikkate alınarak sistem uygun kullanıldığında, aracın yüzde 10’a kadar yakıt tasarrufunun sağlanabildiği görülüyor. Sürücü Destek Sistemi (SDS), aracın daha verimli kullanılmasını sağlayarak, çekicinin ekonomik ömrünü de uzatıyor.
Scania’dan Standart Klima
Düşük yakıt tüketimi, düşük maliyet giderleri, dinamik ve performansa dayalı bir sürüşün yanında kullanıcılarının konforunu da göz ardı etmeyen Scania’da  klima da standart donanımlar arasındaki yerini alıyor. Doğru iklimlendirilmiş kabin, sürücünün konforunu artırarak yola ve sürüşe konsantre olmasına imkan veriyor. Böylelikle hem sürüş güvenliği artırılmış oluyor, hem de yakıt verimliliği elde ediliyor.
Scania araçlarda klimaların, manuel ve otomatik kontrollü olmak üzere iki seçeneği sunuluyor. Scania Otomatik Kontrollü Klima sistemi, klima kompresörünün ve havalandırma fanının gerektiği şekilde devreye girip çıkmasını sağlayarak, ilave yakıt ekonomisi avantajını da  sunuyor.  
APS Akıllı Kompresör “Atıl Enerjiyi Kullanıyor”
Scania’lardaki APS akıllı kompresör kontrolü yakıt tasarrufu sağlayan ve aracın servis ömrünü uzatan fonksiyonlara sahip. APS, mümkün olan her durumda yardımcı frenler kullanıldığında ortaya çıkan atıl enerjiyi hava tanklarının doldurulması için kullanarak verimliliği artırıyor ve yakıt tüketimini azaltıyor.
Scania Şasi Filtresi “Suyu Ayıran Yakıt Filtresi”
Yeni 13 litre motor platformunda standart olarak sunulan bir diğer donanım ise şasi filtresi. Filtre, yakıt içerisinde bulunması muhtemel su ve partiküllerin motora ulaşmasını engelleyici bir yapıda. Tehlikeli madde taşımacılığı gibi bazı özel uygulamalar haricinde standart olarak sunulan ısıtıcılı tipteki şasi filtresi, ayrıştırılan suyun donmasını ve filtre içindeki yakıtın parafinleşerek filtrenin tıkanmasını önlüyor. Ayrıca korozyonu da önleyerek motorun kullanım ömrünü uzatıyor.
Scania Dingil Yük Göstergesi   
Scania Dingil Yük Göstergesi, gösterge tablosunda bulunan ana ekranda dingile binen yükü, süspansiyona bağlı sensör vasıtası ile gösteriyor. Havalı süspansiyona sahip uyumlu yarı römorkların dingil yükleri de gösterilerek araç üzerindeki yükün doğru dağılımını sağlayabilmek üzere geri bildirim veriliyor. Scania Dingil Yük Göstergesi ayrıca, doğru yük dağılımı ile yürüyen aksam ömrünü uzatarak, yasal zorunluluklara uyumu kolaylaştırıyor.
Scania “VERA” Elektronik Araç Performans Kayıt Sistemi 
Scania  tarafından geliştirilen “VERA” Elektronik Araç Performans Kayıt Sistemi, aracın kullanım süresi boyunca performansını, yakıt tüketimini, sürücü kullanım değerleri ile operasyon süresini artırıcı etkenleri ortaya koyan bir sistem. VERA, araç kullanım verilerinin raporlanmasıyla, operasyonel maliyetlerin düşmesini ve sürücülerin performansının gelişmesine olanak tanıyor. Bununla beraber, düzenli kullanım ile sürücü performansını yakından takip ederek sağlanacak gelişim ile yakıt tasarrufu sağlıyor.
Servise gelen aracın bilgisayara bağlanmasıyla alınan VERA dosyası ile, ortalama yakıt tüketim değerleri, vites kullanım performansı, arıza kodları, balata aşınma oranı, motor yük durumu ve motor devir aralığı gibi konularda ayrıntılı bilgilere ulaşılabiliyor.


Arkadaşına Gönder   Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
 
 
Avrupa’lı Sürücüler İçin Güvenlik Önce Geliyor
 
DHL, Fashion Week İstanbul Heyecanına Ortak Oluyor
 
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
YORUMLAR    Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
 
 
 
   
 
Misafir
15 Mart 2013 Cuma 09:44
Scanıa'nın yeni motoru ve yeni şanzımanı umarım hayırlı olur.Euro 4 aracı çıkardıklarında Egr teknolojisinin çok iyi olduğunu söylemişler ve 'alışkanlıklarınızı değiştirmeyin' sloganıyla aracı pazara sürmüşlerdi.Ancak bu araç gerek sorunlu motoru gerekse yakıt tüketimindeki yüksekliğinden kaynaklı hem aracı alan müşterilere kullanırken zarar vermiş hemde araç 2. el değeri olarak çok düşük fiyatlara dahi alıcı bulamamıştır.Şimdi ise SCR teknolojisini öven açıklamalar yapan markanın Euro 4 motorla müşterilerine verdiği sıkıntıyı yeni motorla nasıl düzelteceğide merak konusu.Hiç denenmemiş bu motorda bekleneni veremezse markanın geçen yıl olduğu gibi önümüzdeki yıllardada kan kaybetmeye devam edeceği muhakkak.Ayrıca nerdeyse tüm markaların 2. el araçlarını geri alım departmanları var iken Scanıa'nın 2. araçlarıyla ilgili müşterilerini yalnız bırakması bu kan kaybını tetikleyen diğer önemli unsurlardan biri olduğunu düşünmekteyim.Markanın bahsettiği otomatik şanzıman , motor freni ,vera kayıt sistemi,Aps hava kontrol sistemi 2006 yılından bu yana bir çok markada standart olarak sunulmakta.Bunları yeni teknolojiymiş gibi sunmak bence bu büyük firmanın nelerden medet beklediğinin göstergesi olmuştur.Herşeye rağmen yeni motorun markaya katkı sağlamasını umar iyi çalışmalar dilerim
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
 
DİĞER HABERLER
 
Avrupa’lı Sürücüler İçin Güvenlik Önce Geliyor
Bosch’un Alman, İngiliz ve Fransız sürücülere yönelik araştırması, bu ...
İlk Konteyner Gemisi İskenderun Limanı’na Yanaştı
Limak tarafından 36 yıl süreyle TCDD’den işletme hakkı devralınan Limakport ...
Meksika’da Zafer Michelin’li Volkswagen’in
WRC'nin üçüncü ayağı olan Meksika Rallisi’nde Sebastien Ogier, Volkswagen ...
Ceva Bu Yıl da Zirveyi Zorlayacak
Türkiye’nin önde gelen lojistik firmalarından CEVA, 2013 yılında da hız ...
 
 
Mercedes-Benz’de Kampanya
Mercedes-Benz Türk Mart ayı süresince farklı ürün gruplarında çeşitli kampanya fırsatları sunuyor
Piaggio Porter Electric Power’lar GEFCO ile Türkiye’de
Avrupa’nın hafif ticari araç sınıfının önde gelen markalarından biri olan ...
Continental’in Son Yenilikleri Cenevre Motor Show’da
Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden ve en büyük orijinal ekipman ...
Kamyonum Dergisi
Kamyonum Dergisi 96. Sayısı çıktı
 
 
izinli gönderici uygulamasındaki tır karne işlemleri
10.03.2013 tarih ve 28583 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan TIR işlemlerine ...
İnci Akü’ye TAYSAD’tan Üç Ayrı Ödül
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) 7 Mart 2013 tarihinde ...
Hisarcıklıoğlu İsveç’ten Destek İstedi
Türkiye’nin sanayi ürünleri serbestçe AB pazarına girebilirken, bu malları ...
Renault’tan Yakıt Tüketiminde Bir Rekor Daha
Renault dünyanın her yerinde ve bütün pazarlar için ekolojik ve ekonomik ...
 
 

 
Nuray PEKCAN
 
  KAMYONUM'DA BU AY
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
 
 
Yükseklik Bahane Rant Şahane
 
Nizamettin KARADAĞ
 
 
Bu eşitsizliği eninde sonunda bozacağız!..
 
Caner Tan
 
 
Neden Euro 6? Nereye kadar kaçak yakıt?
 
Göktan GÜÇLÜ
 
 
KAYSERİ FACİASI, 24 SAAT SİYASET, KİM SORUMLU?
 
İhsan MEMİŞ
 
 
BULGARİSTAN TÜRKİYE’NİN KARAYOLU TİCARETİNE GÖZ DİKTİ
 
Taner Ankara
 
 
Yetki Belgesiz Taşımacılık
 
Şerafettin Aras
 
 
Yeşil Lojistik ve PAS 2050
 
Dr. Jur. Tunay Köksal
 
 
İSTİKRAR VE LOJİSTİK
 
K.Serdar TÜRKAY
  ANKET
     
 
Şantiyenizde hangi markanın inşaat kamyonunu kullanıyorsunuz?

MERCEDES
MAN
RENAULT
SCANIA
FORD
IVECO
VOLVO
DAF
BMC

Sonuçlar Anket arşivi
 
     
 
 
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene EKle
 
 
•Dünyada Taşımacılık
•Dikkat!
•Test Sürüşü
•Bunları biliyor musunuz?
•Dosya
•Yakın Plan
•Son Yasal Düzenlemeler
•Şoförsem Günahım Ne
•Konuk Yazarlar
 
 
•Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
•Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
•Özel Tasarım Araçlar
•Modifiye Kamyonlar
•Treyler Galeri
•Üstyapı Galeri
•Otobüslerde Yeni Modeller
•Kamyon Magazin
•Güzeller
 
 
•Yeni Araç Tanıtımları
•Kamyon Magazin
•Yeni Teknolojiler
•Otobüs Simülatörleri
•Kamyon Simülatörleri
•Monster Truck Yarışları
•Kamyon Yarışları
•Test Sürüşleri - Hafif Ticari
•Test Sürüşleri - Kamyon
 
 
•IAA
•IAA
•teslimat
•TIRSAN
•omsan
•fuar
•akaryakıt
•dhl
•Allison