Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
26 Ocak 2017 Perşembe - 09:42

Renault Trucks, Geleceğin Teknolojisi 3D Metal Baskıya Odaklandı

Renault Trucks mühendis ve tasarımcı ekibi, motor performansını en üst seviyeye çıkaracak katkılı üretim süreci olan “3D metal baskı” üzerinde çalışıyor. Euro 6 motorunda başarılı bir şekilde test edilen kompleks parçalardan görüldüğü üzere geleceğin teknolojisi hızla gerçeğe dönüşüyor.

Renault Trucks, Geleceğin Teknolojisi 3D Metal Baskıya Odaklandı

Renault Trucks’ın Lyon’da bulunan Güç Aktarma Organları Mühendisliği departmanı, geleceğin motor üretim yöntemi olan metal katkılı üretime odaklanıyor. Prototip olarak sunulan 4 silindirli Euro 6C standardındaki DTI 5 motoru, 3D baskı kullanılarak özel olarak üretildi.
 
Motorun tamamı halihazırda tasarlanmış olsa da kavrama kolu ve kam mili yatağı başlığı, 3D metal baskı kullanılarak üretildi ve Euro 6 motoru içinde 600 saat boyunca başarılı bir şekilde test edildi. Renault Trucks Proje Müdürü Damien Lemasson, konu ile ilgili olarak: “Bu projedeki amacımız, metal katkılı üretimin motorun boyut ve ağırlığı üzerindeki pozitif etkisini göstermek. Bu sayede 4 silindirli bir motorun ağırlığını 120 kg, başka bir deyişle %25 oranında düşürebildik. Testler, gerçek manada 3D baskı kullanılarak üretilen motor parçalarının dayanıklılığını kanıtlamak için yapıldı,” açıklamasında bulundu.    
 
Metal katkılı üretim süreci, termal motorlar için yeni geliştirme olanakları sunuyor. Materyallerin katman katman eklenmesi şeklinde işleyen baskı süreci, kompleks organik formların oluşturulması için kullanılabileceği gibi parçaların boyutunu en uygun hale getirmek ve montaj işlemlerinin sayısını azaltarak motordaki parça sayısının en aza indirgenmesini sağlamak için de kullanılabilir. Damien Lemasson, “Katkılı üretim, bizi kısıtlamalardan kurtarıyor ve mühendislerin ufkunu açıyor. Bu süreç, daha hafif ve fonksiyonel olacak gelecekteki motor teknolojisinin kaynağı,” diyor. DTI 5 motorundaki parça sayısı, yüzde 25 oranında azaltıldı. Bu da 200 adet parçanın elimine edildiği anlamına geliyor. 
 
Nakliye firmaları için metal tabanlı 3D baskının birçok avantajı bulunuyor. Motor hacmindeki azalma ile taşıma kapasitesi artacağı ve yakıt tüketimi azalacağı için araç filolarının genel işletme maliyetleri en ideal hale gelebilecek. 
 
Kısa bir süre için bu üretim süreci, özel uygulamalar için veya küçük çapta kullanılabilir. Başarı ile devam eden başlangıç testlerini takiben Renault Trucks mühendisleri, kamyonların performans ve fonksiyonelliğini daha da geliştirmek için bu üretim süreci üzerinde çalışmaya devam ediyorlar.
 

 
Castrol Ford Team Türkiye, 6. Kez Üst Üste Takımlar Şampiyonu
 
Hidrojen Yakıta Geçiş Hızlanacak
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Lojistik firması 26 Ocak 2017 Perşembe 20:30

Renault Trucks ı bu önemli teknolojik yenilik için kutluyorum.

Yorumu oyla      2      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Castrol Ford Team Türkiye, 6. Kez Üst Üste Takımlar Şampiyonu
Türkiye’nin en uzun ömürlü ralli takımı olan ve resmi fabrika takımı olarak ...
TEMSA, ABA Fuarı’nda TS 35E ve TS45 Modellerini Tanıttı
Türkiye otobüs pazarının lideri TEMSA, yurt dışı tanıtım çalışmalarına ...
Karlı, Buzlu Yollarda Kaza Yapmamak Bosch Teknolojisi İle Mümkün!
Otomotiv dünyasına 1995 yılında sunduğu ESP® (Elektronik Denge Sistemi) ...
 
Yokohama Lastikleri’nden 100'üncü Yıla Özel Logo
Türkiye’de Bayraktar Grubu distribütörlüğünde satışa sunulan Japon Yokohama ...
2. El'de Devrim Gibi Düzenleme
Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci:"İkinci el motorlu kara taşıtlarının ...
Schaeffler CES 2017 Fuarı'nda
Tüketici Elektroniği Fuarı'nda (CES) Schaeffler, bir ticaret fuarında ...
 
Brisa’dan Araç Sahiplerine Özel MTV Fırsatları
Brisa’nın 360 derece servis sunan araç bakım merkezi Otopratik ve satış ...
Petrol Ofisi’nden 50 Kişiye Toplam 250 Bin TL Yakıt Puan Hediye
Petrol Ofisi, 20 Ocak – 20 Şubat tarihleri arasında ÖDEGEÇ ile 50 TL’lik ...
Goodyear, Ticari Lastikte Sektör Büyümesinin Üç Katı Büyüdü!
Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear’ın, Türkiye Ticari Lastik ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler sondakikasrcKamyonşoförbustrucklkwkamyoncu