Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
11 Ocak 2016 Pazartesi - 09:19

Renault-Nissan 2020’ye kadar otonom sürüş teknolojisine sahip 10’dan fazla araç lanse edecek

Dünyanın en büyük dördüncü otomobil üreticisi Renault-Nissan, 2020 yılına kadar otonom sürüş ve internete teknolojisini takvimine aldı. "Ölümcül ve ciddi yaralanmalar dikkate değer biçimde azaltıldı; yeni teknolojiler otomobillerin daha da güvenli hale getirilmesine yardımcı olacak."

Renault-Nissan 2020’ye kadar otonom sürüş teknolojisine sahip 10’dan fazla araç lanse edecek

İttifak, internet teknolojisi konusunda dünya çapında yeni yönetici istihdamı gerçekleştirdi

Renault-Nissan İttifakı önümüzdeki dört yıllık süreçte otonom sürüş teknolojisine sahip 10’dan fazla araç lanse edecek.
                                                                                                                
Global otomobil grubu 2020 yılına kadar Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa, Japonya ve Çin’de otonom sürüş özelliklerine sahip bir dizi otomobil lanse edeceğini teyit etti. Söz konusu teknoloji kitlesel pazarlara yönelik ana akım otomobillerde kullanılacak.
 
Buna ek olarak, Renault-Nissan insanların işleri, eğlence araçları ve sosyal ağlar için sürekli online kalmaları amacıyla bir dizi yeni bağlantı uygulamasını lanse edecek.
                                                                                                                            
İttifak Başkanı ve CEO’su Carlos Ghosn Renault-Nissan Silikon Vadisi Araştırma Merkezi’ndeki bir konuşmasında “Renault-Nissan İttifakı ‘sıfır emisyon ve sıfır can kaybı’ şeklindeki iki hedeflerine sıkı sıkıya bağlıdır,’” diye belirtti. “Üç kıtada otomobiller için otonom sürüş ve bağlantı teknolojisini geliştirmek ve yaygınlaştırmak istememizin nedeni budur.”
 
Sıfır emisyon ve sıfır can kaybı

Renault-Nissan İttifakı, halihazırda endüstrinin sıfır emisyonlu araç lideri durumunda. İttifak, Aralık 2010’da San Francisco Bay Bölgesinde satılan ilk Nissan LEAF’ten bu yana yaklaşık 300 bin elektrik motorlu otomobil satışı gerçekleştirdi.

Renault-Nissan İttifakı’nın sunduğu araçlardaki güvenlik ve verimlilik düzeyi dikkate değer biçimde yükseldi. Örneğin Japonya’da Nissan araçlarındaki ölümcül ve ciddi yaralanmalar son yirmi yılda yüzde 61 oranında azaldı. Renault otomobilleri içindeki ölümcül ve ciddi yaralanmalar ise son on beş yılda yüzde 80 oranında azaldı.

Otonom sürüş sayesinde tüm ölümlü kazaların yüzde 90’ının sebebi olan sürüş hataları daha da azaltılacak.

2016 senesinde “tek şerit kontrolü” özelliğine sahip araçlar piyasaya sürülecek. Söz konusu özellik sayesinde otomobiller yoğun, dur-kalklı trafik de dâhil olmak üzere otoyollarda otonom biçimde yol alabilecek”. 2018’de ise Renault-Nissan İttifakı, sürüş esnasında tehlikeleri kendi kendine değerlendirebilecek ve şerit değiştirme kabiliyetine sahip olan “çoklu şerit kontrolü” teknolojisine sahip araçları lanse edecek. 2020 yılı ise şehir içi kavşaklarda ve yoğun şehir içi trafiğinde sürücü müdahalesi olmaksızın kendi kendini yönlendiren “kavşak otonomisi” teknolojisinin lansmanı yapılacak.

İttifak, 2016 yılının ilerleyen dönemlerinde mobil cihazlara yönelik yeni bir otomotiv uygulamasını lanse edecek. Bu uygulama sayesinde otomobilliniz ile uzaktan etkileşime girebileceksiniz. Önümüzdeki yıl ise ilk “İttifak Multimedya Sistemi” lanse edilecek. Bu sayede yepyeni multimedya ve navigasyon özelikleri ile birlikte gelişmiş akıllı telefon entegrasyonu ve kablosuz harita güncellemeleri mümkün olacak. 2018 yılında yeni bir platform sayesinde bireysel ve ticari müşterilere yönelik yeni Sanal Kişisel Asistan özelliği desteklenecek.

İttifakın tüm otonom sürüş teknolojisi sürücünün tercihine bağlı olarak kullanılabilecek.
 
Kazanma hedefli birleşme 

2014 senesinde Renault-Nissan her iki şirketin mühendislik organizasyonlarını birbirlerine daha da yakınlaştırdı. Renault ve Nissan’daki mühendisler bir arada çalışarak bir sonraki nesil teknolojilerin kendi kendini tekrarlamasını azaltmaya gayret ediyorlar. Renault ve Nissan mühendislerinin geliştirdiği teknoloji ardından her iki şirkette ve tüm markalarda kullanılacak ve müşterilerin kullanımına sunulacak.                                                      

Başka bir deyişle Renault-Nissan mühendisleri donanım ve yazılım uygulamaları da dahil olmak üzere bir “teknoloji kiti” geliştirmiş durumda. Renault, Nissan, Infiniti ve diğer İttifak markalarından gelecek ürün ekipleri kendi modellerin içinden ilgili uygulamaları seçebilecekler. İleri düzeyli araştırma ve geliştirme konusundaki bu ortaklık sayesinde Renault ve Nissan daha verimli ve az maliyetli çalışma imkanı bularak müşterilerine yüksek değerli otomobiller sunma fırsatını elde edebildi.
                                                                                                                                    
Renault-Nissan yaklaşık 5 milyar US$’lık araştırma ve geliştirme bütçesine sahip. Tüm dünyada her 10 otomobilden bir tanesini satan en büyük dördüncü otomobil grubu. Atsugi, Japonya; Guyancourt, Fransa; Farmington Hills, Michigan ve Sunnyvale, California’da araştırma merkezlerine sahip. Renault-Nissan aynı zamanda Hindistan, Brezilya, Romanya, Türkiye ve Çin’de büyük mühendislik merkezlerine sahip.

İttifak, ayrıca teknoloji yöneticisi Ogi Redzic ile anlaşma gerçekleştirdi. Ogi Redzic İnteret Bağlantı Teknolojili Otomobiller ve Mobilite Hizmetleri Departmanı Başkan Yardımcısı olarak görev alıyor.

Redzic Renault-Nissan’a Nokia, NAVTEQ, Motorola ve kablosuz iletişim cyberPIXIE’de görev yaptıktan sonra geçti. Redzic, son olarak Nokia HERE’de Otomotiv Departmanı Başkan Yardımcısı olarak görev yaptı. Üstleneceği yeni rol son derece önemli olan Redzic Paris’te görev yapacak ve hem Fransa hem de Japonya’daki ekiplerden sorumlu olacak. 
 

 
Emeklilere 17 Ocak'ta Çifte Zam
 
Yılın Otomobilini Otomotiv Gazetecileri Derneği Seçecek
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Emeklilere 17 Ocak'ta Çifte Zam
Emeklilerin zamlı maaşları 17 Ocak'tan itibaren hesaplara yatırılmaya başlanacak
Milli Tank Altay İçin Geri Sayım Başladı
Türkiye’nin ilk milli ana muharebe tankı Altay’ın bu yıl içerisinde kabul ...
Boeing Dördüncü Dönem Teslimatlarını Raporladı
Boeing Şirketi (NYSE: BA), 2015’in dördüncü çeyreği için ticari ve savunma ...
 
FIFA Altın Top Ödülü Sahibini Buluyor
Cristiano Ronaldo, Lionel Messi ve Neymar'ın aday olduğu FIFA Altın Top ...
40 Km'si Tamam
İstanbul - İzmir Otoyolu’nun Altınova- Gemlik arasındaki 40 kilometrelik bölümü tamamlandı.
Sivas'ta Tren Kazası
Sivas'ın Kangal ilçesinde yük treninin 3 vagonunun raydan çıkması nedeniyle ...
 
Marmara Denizi'nde Ulaşıma Lodos Engeli
stanbul Deniz Otobüslerinin Bandırma-Bostancı-Yenikapı seferi, etkili lodos nedeniyle iptal edildi.
Yol Durumu
Karayolları Genel Müdürlüğü'nün yayınladığı 11 Ocak Yol Durumu Bülteni şu şekilde...
Meteorolojiden Uyarılar
Meteoroloji uzmanlarından alınan değerlendirmelere göre, bazı kesimlerde ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Seçimin Şifreleri
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
sondakika
fahrer
truck
lkw
kamyonum
kamyoncu
Kamyon
bus
şoför