Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
mars, mars lojistik,
14 Şubat 2020 Cuma - 13:58

Pirelli, Yeni Lastik Geliştirme Simülatörü ile Teslim Sürelerini Yüzde 30 Azaltıyor

Pirelli, Formula 1 ve motor sporlarından elde ettiği deneyimi şimdi yollara da taşıyor. Pirelli’nin yeni lastik geliştirme simülatörü, şirketin kapsamlı dijitalleşme stratejisindeki en önemli adımlardan biri olarak hem sürdürülebilirliğe katkı sağlıyor hem de lastik geliştirme süreçlerini %30 kısaltıyor.

Pirelli, Yeni Lastik Geliştirme Simülatörü ile Teslim Sürelerini Yüzde 30 Azaltıyor

Pirelli tarafından bir süre önce şirketin Milano'daki ünlü araştırma ve geliştirme merkezinde açılışı yapılan yeni lastik geliştirme simülatörü, ürün geliştirme süresini kısaltırken ihtiyaç duyulan fiziksel prototip sayısını da azaltacak. Öte yandan, İtalyan firması ile dünyanın en tanınmış otomobil üreticileri arasındaki yakın çalışma ilişkisini daha da güçlendirecek.

Yeni simülatörle geliştirme döngülerinin ve lastik testlerinin hızlandırılması, teslim sürelerinin kısaltılması ve Pirelli ile prestij ve premium otomobil üreticileri arasındaki daha çevik etkileşim sayesinde bu iş birliklerinin daha da güçlendirilmesi hedefleniyor.

Lastik geliştirme sürecini %30 kısaltıyor

Bu çığır açan teknoloji, farklı otomobil modelleri için üretilen sanal prototiplerin daha hızlı değerlendirilmesi sayesinde hem yol hem motor sporları için yeni lastiklerin ortalama geliştirilme süresini %30 oranında kısaltıyor. Farklı geliştirme parametrelerinin hızla yeniden modellenmesini mümkün kılan yeni simülatör, Pirelli ile dünyadaki otomobil üreticileri arasındaki dijital bilgi alışverişinin hızlanmasını da sağlıyor.

Simülatör, geleneksel geliştirme yöntemlerine kıyasla üretici tarafından sağlanan veya kurum içinde üretilen her türlü sanal otomobil modelinin sistemde hızla programlanmasına olanak verirken ortak tasarım ve geliştirme çalışmaları üreticinin kendi simülatöründe de yürütülebiliyor. Bu sayede, yeni modellerin giderek daha sık sunulduğu günümüzde lastik geliştirme süreleri hedeflendikleri otomobillerin üretimiyle tam uyumlu olabiliyor.

Simülatörün sanal geliştirme aşamasını maksimuma çıkarmak için kullanılması, gerçek fiziksel prototiplerin sayısının azaltılması anlamına geliyor ve Pirelli’nin sürdürülebilirlik felsefesi doğrultusunda çevreye fayda sağlıyor.

Formula 1, teknolojisi şimdi yollara çıkıyor

Gelişmiş simülasyonlar, 10 yıldan uzun süredir Formula 1 ve diğer motor sporları lastiklerinin tasarım ve geliştirme süreçlerinde kullanılıyor. Bu teknoloji şimdi Pirelli’nin araştırma ve geliştirme departmanının engin deneyimiyle birleşerek yol lastikleri için de kullanılıyor.

VI-grade firması tarafından üretilen simülatör, 7.5 metre çapında 210 derece çepeçevre panoramik bir ekran içeriyor. Pek çok farklı sürüş koşulu, yollar ve pistler bu ekranda görsel olarak canlandırılıyor. Sistemin kalbinde yer alan statik bir araç, herhangi bir sürücünün gerçek bir otomobilde deneyimleyebileceği hisleri tam olarak yaşatmak için çeşitli aktif teknolojilerle donatılıyor. Bu teknolojiler, koltuklar, direksiyon, emniyet kemerleri ve farklı titreşim sistemlerinin süspansiyon ve motorun hareketlerini bire bir yansıtmasını sağlıyor.

Sürecin tamamı, simülatörü her türlü lastik veya otomobilin farklı teknik özelliklerini yansıtacak şekilde programlayabilen bir kontrol odası tarafından koordine ediliyor. Sonuçlar, lastikle ‘yol’ arasındaki etkileşimin yanı sıra lastik davranışına dair diğer tüm ilgili parametreler ölçülerek dikkatle kaydediliyor. Bunlar daha sonra test ‘sürücüsü’ tarafından hissedilen kişisel izlenimlere eklenebiliyor. Bu simülatörde gerçekleştirilen önemli çalışmalar, Politecnico di Milano okulunda kurulacak olan (yanal ve dikey ivmeler ile rotasyonları yeniden oluşturmak için tasarlanan) dinamik simülatör projesine de entegre edilebilecek. Pirelli, şirketin Milano’daki araştırma ve geliştirme merkezindeki tüm faaliyetleri ve tamamlayıcı test çalışmaları yapan bu okulla iş birliğini uzun yıllardır sürdürüyor.

 
Mercedes-Benz Türk, En Teknolojik Kamyonu Yeni Actros ile Ürün Gamını Yeniledi
 
Mercedes-Benz Finansal Hizmetler’den Şubat Ayına Özel Fırsatlar
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Hankook ve Schmitz Cargobull Stratejik İşbirliğini 2022’ye Kadar Uzatıyor!
Lastik üreticisi Hankook, Avrupa’nın öncü ticari araç treyleri üreticisiyle ...
PIRELLI Türkiye'de Fabrika Müdürlüğü Görevine Atilla Gidergi Atandı
Premium lastik segmentinin lideri Pirelli Türkiye’de M. Atilla Gidergi, ...
KAMAZ-Master Ekibi, Goodyear Lastikleriyle 2020 Dakar Rallisi’nde Zirvede Yer Aldı
Son derece zorlu geçen 2020 Dakar Rallisi, KAMAZ-master ekibinin zirvede ...
 
CDP, Pirelli’nin İklim Değişikliği ile Mücadelede Liderliğini Teyit Etti
Pirelli & C. S.p.A.’nın iklim değişikliğiyle mücadelede dünya lideri olduğu ...
Prometeon’dan Ağır Vasıtalar İçin Önemli Hatırlatma!
Pirelli marka premium endüstriyel ve ticari lastiklerin lisanslı üreticisi ...
Hankook Lastikleri Avrupa’nın Yeni Başkanı Sanghoon Lee Oldu
Hankook Lastikleri Avrupa, önümüzdeki on yıl için kendini yeniden konumlandırırken, ...
 
Prometeon’dan En Zorlu Koşullar için TQ:01 Lastikleri
Pirelli marka premium endüstriyel ve ticari lastiklerin lisanslı üreticisi ...
Prometeon ve Netlog Lojistik’ten Dev İş Birliği
Dünyanın endüstriyel odaklı tek lastik şirketi, Pirelli marka premium ...
MICHELIN PRIMACY 4 ile Daha Fazla Su Tahliyesi
Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Michelin, Primacy 4 ile yağışlı ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
sondakika
lkw
türkiye
şoför
bus
truck
news
dikkat
fahrer