Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
20 Mart 2017 Pazartesi - 12:13

Otoyol Ve Köprülerde 10 Kat Ceza Çilesi Bitmelidir!

Otoyol ve köprülerden farkında olarak/olmadan ödemesiz geçiş yapan araçlardan alınan 10 kat cezanın yeni köprülerdeki geçiş fiyatlarından sonra astronomik rakamlara ulaşması araç sahiplerini bunalttı.

Otoyol Ve Köprülerde 10 Kat Ceza Çilesi Bitmelidir!

Araç sahipleri için dayanılmaz boyuta gelen durumu değerlendiren UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener; 1999 YILINDA OTOMATİK GEÇİŞ SİSTEMİNE GEÇİLİRKEN YAPILMIŞ BU YANLIŞA ARTIK BİR SON VERİLMELİDİR.  10 KAT CEZA UYGULAMASI DÜNYANIN HİÇBİR YERİNDE YOK,  
 
208 TL OLAN OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ ÜCRETİ  2 BİN 295 TL OLUYOR !

Fatih Şener; Örneğin Osmangazi köprüsünü kullanarak yurt dışına giden bir araç farkında olmadan veya teknik bir aksaklıkla da olsa köprüyü ödemesiz geçse 15 gün sonra yurda döndüğünde 208 TL yerine 2 bin 295 TL fatura ile karşılaşıyor. Bu durum taşımacılarımızı isyan noktasına getirmiştir” dedi.

Şener, uygulamadaki haksızlığa işaret ederek “Binek araçlar için bile bu köprüde ödemesiz geçiş cezası 721 TL yi buluyor. Boğaziçi köprüsünde 10 katı ilavesi ile 77 TL olan ücret, Avrasya Tüneli ve Yavuz Sultan Selim köprüsü ve otoyolları için de çok yüksek rakamlara ulaşıyor.

Başka hiçbir kamu alacağı için 10 katı ceza uygulaması yok !

Fatih Şener, “Yaptığımız araştırmalara göre dünyanın hiçbir ülkesinde 10 kat ceza uygulaması yok. Ülkemizde Trafik cezası için; 15 gün içinde ödeme yapılması halinde cezanın 4’te bir oranında düşürülmesi, bir ayı geçmesi halinde ise sadece %5 faiz uygulanması ve her ne olursa olsun ödenecek tutarın faiz ile beraber en fazla 2 katını geçemeyeceği yasa ile belirlenmişken otoyollarda 10 kat ceza anlaşılır gibi değildir.
  
Tahsil edilen cezanın %40 ı işletmeci kuruluşa, kalan % 60 Devlete…

Tahsis edilen cezanın 4 katı işletmeci kuruluşa, 6 katı devlete ödenmektedir. İşletici kuruluşun 4 kat ücret almasının da bir anlamı yoktur” dedi.
  
Adrese Dayalı Nüfus Sistemi İle Tahsilat artık çok kolay !

Şener, 1999 yılında otomatik sisteme geçilirken, muhtemelen; “bunlar kaçak geçer, korkutalım” diyerek konulan 10 kat ceza kuralının bugün vatandaşlar üzerinde önemli bir yük haline geldiğini kaydederek, Günümüz koşullarında adrese dayalı nüfus sistemi ile kamu alacakların tahsisi eskisine göre çok daha kolaydır. Bugün artık, bu tür cezalar tahsil edilmeden bir çok kurumumuzda işlem yapılmamaktadır.

Yabancı araçlardan ceza tahsilatı gibi bu da bir Torba Yasa İle Düzeltilmelidir

Yabancı araçların otoyol kaçak geçişlerinde bugüne kadar “tahsil edecek muhatap bulunamadığı” için yıllık 75 milyon TL tutarında kayıp yaşandığını belirten Şener, “Yabancılardan tahsilat yapılabilmesi, yayınlanan son torba yasa ile mümkün hale gelmiştir, yıllarca yabancılardan otoyol ücreti almayan ülkemizde kendi vatandaşlarımızdan 10 katı ceza alınması haksızlıktır. Bu da bir torba yasa ile düzeltilmelidir” dedi. 

 
Opet İle “Şans Yolu” Tekrar Açıldı!
 
Ağır Nakliye Sektörüne Mercedes-Benz Arocs 3363 LS Çekici Teslimatı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Opet İle “Şans Yolu” Tekrar Açıldı!
Akaryakıt sektöründe müşteri memnuniyetinin tescilli lideri OPET; büyük ...
​Renault, Fransa'da Üçüncü İnovasyon Laboratuvarını Açtı
Renault, Silikon Vadisi ve Tel Aviv'den sonra "Le Square" adını verdiği ...
Mercedes-Benz Türk, MobileKids Projesi ile Çocuk Gelişimi Fuarı’na Katıldı
Mercedes-Benz Türk ve Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı ( TEGV) işbirliğiyle ...
 
Otopratik, Castrol İş Birliğiyle Araç Servis Ve Bakım Deneyimini Zenginleştiriyor
Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, madeni yağ pazarında dünya devi Castrol ...
İlk 10’da Türkiye’den Üç Köprü Yer Alacak
Türkiye 2023 hedeflerine emin adımlarla ilerliyor. Çanakkale Zaferi’nin ...
Krone Türkiye’de Eğitim Rüzgârı
Satış grafiğini her geçen gün yükselten Krone Türkiye, satış sonrası hizmet ...
 
Yenilenen Otokar Atlas Konforu ve Ekonomikliği ile Göz Dolduruyor
Türkiye’nin öncü otomotiv sanayi şirketi Otokar, hafif kamyon segmentinde ...
Mercedes-Benz Türk’ten, 50. yılında 50 Startup’a destek
1967 yılında Otomarsan ismiyle İstanbul’da kurulan, bugüne kadar yaptığı ...
2016’nın ‘En iyi İşyeri’ Doğuş Otomotiv
Aon Hewitt’in 2016 yılında çalışanların bağımsız görüşlerine dayandırdığı ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyonbusdikkatnewstürkiyeşoförsondakikalkwtruck