Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
27 Eylül 2023 Çarşamba - 10:09

Oruç Kaya, "Depolama Alanı İhtiyacı 5 Yılda 2 Kat Artacak"

Hızla artan e-ticaret, enflasyonist ortamda daha fazla stok tutma düşüncesi ve pandemi etkisiyle yakın coğrafyalarda üretim ve tedarik kaynağı bulma gibi durumlar, depolama alanı talebini katlayarak artırıyor. Planlı ve kurumsal tedbirler biran önce alınmazsa, Türkiye’yi ciddi bir depolama alanı darboğazı bekliyor.

Oruç Kaya,  Depolama Alanı İhtiyacı 5 Yılda 2 Kat Artacak

Ülkemizde kayıt altındaki depolama alanı henüz 20 milyon metrekare (m2) bile değilken, gelecek 5 yılda depolama alanı ihtiyacının 2 kat artarak ilave 25 milyon metrekareye daha ihtiyaç olacağı açıklanıyor.

Nitekim her 1 milyar Euro değerindeki üretim yatırımı için ilave 18.000 m2 depolama alanı, normal perakende mağazacılığına göre e-ticaret için 3 katı daha fazla depolama alanı ve her 1 milyar Dolar e-ticaret satış artışı için yaklaşık 116.000 m2 depolama alanı gerekebiliyor.

e-ticaret, tüketiciye yakın olmak ve kısa sürede teslimat için çözümler arıyor

e-Ticaret Bilgi Platformu verilerine göre, 2019 yılında 136 milyar TL e-ticaret hacmi, 1.3 milyar adet olan sipariş sayısı ve 68.457 adet olan işletme sayısı varken, bu rakamlar 2022 yılında 800 milyar TL hacme, 4.8 milyar adet siparişe ve 548.688 işletmeye çıktı. TÜİK’in son verilerine göre e-ticaret kullanımı ülkemizde katlanarak artıyor. 2012 yılında bireylerin internet üzerinden sipariş vermesi yüzde 10.3 iken, bu oran 2023 yılının Ağustos ayı itibariyle yüzde 49.5 oldu. Her gün milyonlarca kargo, evlere ve ofislere teslim edilir hale geldi ve ayrıca siparişlerde dönen ürünlerin yaklaşık yüzde 50’si depolama alanı ihtiyacı olan ürünlerden oluşuyor.

e-ticaretin yüzde 90’nın lojistik ve özellikle depolarda yapılan “fulfillment” işlemleri olduğunu anlatan DepOrtak Kurucu Ortağı Oruç Kaya, şunları söyledi:“e-ticaret sektörü günümüzde, tüketiciye çok daha yakın olmak ve çok daha kısa sürelerde teslimat yapabilmek için çözümler arıyor. Küresel ölçekte müşterilerin, çok daha kısa sürede teslim alma istekleri giderek güçleniyor ve bunun için ilave ücret ödemeyi de kabul ediyorlar. The Fabric tarafından hazırlanan “The 3 Biggest Last-Mile Challenges the Retail Industry is Facing Today” raporuna göre, müşterilerin %81 “aynı gün” teslimat yapılması durumunda daha fazla e-ticaret alışverişi yapacağını belirtmiştir ve yine müşterilerin %67’si “aynı gün” teslimat için fazladan ödeme yapabileceğini (%37’si “1-4 dolar”, %23’ü “5-10 dolar”, %7’si “11-20 dolar” ve %’2’si “20 dolar ve fazlası”) açıklamıştır.” dedi.

Türkiye, Avrupa’nın tedarik zinciri ülkesi olmak için doğru ülkedir

Pandeminin etkisiyle yakın coğrafyalarda üretim ve tedarik kaynağı bulma ihtiyacı nedeniyle Türkiye’nin hem coğrafi yakınlığı, hem de üretim yetkinliği ile Avrupa’nın tedarik zinciri ülkesi olmak için doğru ülke olduğunun altını çizen DepOrtak Kurucu Ortağı Oruç Kaya, bu durumda ülkemizdeki depolama alanı ihtiyacının çok fazla olacağına işaret etti.

Sadece ülkemizde değil, dünya genelinde de lojistik firmalarına (3PL) ait depolama alanları arzının, depolama ihtiyacını ve talebini karşılayacak yeterlilikte olmadığına dikkatleri çeken Oruç Kaya, şunları söyledi:

“Akla gelen ilk çözüm, klasik yöntem yani yeni depoların inşa edilmesi olabilir, ama bu çözümün hayata geçirilmesi ve uygulanması, yüksek miktarda yatırım yapılmasını gerektirir ve en az 5-10 yıl sürebilir. Ayrıca günümüzde, klasik depolar konvansiyonel kontrat yönetimi ile yüzde 85-90 seviyelerinde doluluğa ulaştıklarında aslında gizli “tam dolu” statüsüne geçiyorlar. Oysaki talepler, gerçek-zamanlı, konum-tabanlı yönetilebilir olursa, bu boşluk alanlardan yüzbinlerce m2 ilave depolama alanı olarak kullanılıyor olacaktır. Özetle günümüzde, klasik yöntemler yerine, daha radikal, farklı ve hatta hemen uygulanabilecek çözümler, devreye alınmalıdır ve kullanılmalıdır. Bu çözümler, DepOrtak tarafından sunulan “on demand depolama” ve yine DepOrtak tarafından geliştirilen hemen bugün uygulanabilecek Gri Depolama çözümleri olmaktadır. Yüzlerce depoyu dijital olarak birbirine bağlayan DepOrtak sayesinde, ülke genelinde depolardaki boşluklar canlı ve gerçek zamanlı olarak tek merkezden yönetilebilmektedir.” diye konuştu.

Dünyanın sayılı lojistik teknolojilerinden birisi haline gelen Tırport’un kurucusu Akın Arslan’ın tecrübesi ve iş zekası liderliği, Türkiye’de depoculuğun önde gelen uzmanlarından Oruç Kaya’nın ortak akıl ve güç birliğiyle bu yılın Mart ayında canlıya geçen dijital akıllı depolama platformu DepOrtak, sahip olduğu teknolojilerle sadece ülkemizde değil, Avrupa’da da oldukça iddialı çözümler getirmeye devam ediyor.

 
Borusan Lojistik İş Dünyası ve Sürdürülebilir Kalkınma Derneği’nden Altın Sertifika Alan Türkiye’deki İlk Tesis Oldu
 
Scania Super’in Sunduğu Yakıt Tasarrufu Tescillendi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Borusan Lojistik İş Dünyası ve Sürdürülebilir Kalkınma Derneği’nden Altın Sertifika Alan Türkiye’deki İlk Tesis Oldu
Borusan Grup şirketlerinden Borusan Lojistik, İş Dünyası ve Sürdürülebilir ...
Ekin Seren Ünsaç, logitrans, Dünya Denizcilik Piyasalarının Nabzının Ölçüldüğü Bir Ortam Yaratıyor
logitrans fuarı dünya denizcilerini buluşturuyor . “Denizcilikteki gelişmeler ...
NGL’nin Avrupa’daki Üssü Polonya, Şirketin Taşıma Hızını Katladı
Türkiye ile Avrupa ülkeleri arasında entegre lojistik çözümler sunan Norther ...
 
DHL Express, Üst Üste Üçüncü Kez Avrupa'nın En İyi İşyeri Seçildi
Çalışanlara özel yaptığı anketlerle iş yeri memnuniyeti konusunda dünyanın ...
Sarp Gümrük Kapısı İçin Zorunlu Güzergh Uygulaması
UND'nin açıklamasına göre, son dönemde yaşanılan gelişmeler doğrultusunda ...
İstanbul Havalimanı Yüzlerce Uçuş Hattıyla Yük Taşımacılığının Merkezi Oldu
Türkiye’de bu yılın ocak-ağustos aylarında uluslararası hava kargo taşımacılığının ...
 
Silene (LVA) - Urbany (BLR) Sınır Geçiş Noktası Kapandı
Belarus ile doğu sınırındaki iki sınır geçiş noktasından biri olan Silene ...
Trabzon Port Avrupa’nın En İyi İşvereni Seçildi
Çalışanlara özel yaptığı memnuniyet anketleriyle tanınan Great Place to ...
Polonya 3. Ülke Belgesi 52 Adet Kaldı!!
UND'nin açıklamasına göre, 19.09.2023 tarihi itibarıyla 52 adet Polonya ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrerşoförsrctreylerkamyoncutürkiye haberler lkwkamyonum