GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
TÜRKİYE-UKRAYNA İHRACAT VE İTHALAT NAKLİYE ÇALIŞMALARIMIZ DEVAM EDİYOR
TÜRKİYE-UKRAYNA İHRACAT VE İTHALAT NAKLİYE ÇALIŞMALARIMIZ DEVAM EDİYOR
Bolu Belediyesi Araç Kiralama Hizmeti Alınacak
Bolu Belediyesi Araç Kiralama Hizmeti Alınacak
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
16 Ekim 2018 Salı - 10:46

Optifuel Lab 3, Yakıt Tüketimini Yüzde 13 Azaltmayı Hedefliyor

Dizel kamyonların enerji verimliliğini arttırmaya yönelik çalışmalarına devam eden Renault Trucks, FALCON projesinin bir parçası olarak geliştirdiği laboratuvar aracı Optifuel Lab 3 ile çekici-treyler kombinasyonunda yakıt tüketimini yüzde 13 oranında azaltmayı hedefliyor. Optifuel Lab 3 aerodinamik, yuvarlanma direnci, sürücü yardımı, enerji yönetimi ve güç aktarma sistemleri ile ilgili teknolojileri birleştiriyor.

Optifuel Lab 3, Yakıt Tüketimini Yüzde 13 Azaltmayı Hedefliyor

Optifuel Lab 3, standart bir Renault Trucks T ve treylere kıyasla yakıt tüketiminde yüzde 13'lük bir tasarrufa ulaşılabileceğini göstermeyi amaçlıyor. Renault Trucks, Faurecia, Michelin, Total, FRUEHAUF, Wezzoo, Benomad, Styl'Monde, Polyrim, Enogia, the IFP, Énergies nouvelles, the École centrale de Lyon (LMFA) ve the IFSTTAR’dan (LTE; LESCOT) oluşan bir konsorsiyum tarafından geliştirilen yenilikçi teknolojileri bir araya getiriyor. Optifuel Lab 3, FALCON (Düşük Yakıt Tüketimi için Esnek ve Aerodinamik Kamyon) projesinin bir parçası olarak dikkat çekiyor.

Optifuel Lab 3'ün teknolojik gelişmeleri, geliştirilmiş bir güç aktarma sisteminin yanı sıra optimize edilmiş çekici treyler kombinasyon aerodinamiğine, düşük yuvarlanma dirençli lastiklere, öngörülü enerji tasarrufu sağlayan sürüş yardımına ve enerji yönetimi fonksiyonlarına odaklanıyor.

Optimize edilmiş çekici-treyler kombinasyon aerodinamiği

Amaç, özellikle değişken geometrili bir treyler ile yakıt tüketimini büyük ölçüde azaltmak için kombinasyonun aerodinamiğini önemli ölçüde iyileştirmek oluyor. Kaplama için FRUEHAUF tarafından Styl'Mond ile birlikte geliştirilen bu “adaptif” treyler, kontrol ve kumanda sistemi ile sensörler sayesinde boş yükleme alanını kullanarak otomatik olarak optimize edilmiş bir şekilde yük almayı hedefliyor.

Çekicinin aerodinamiği, kameralarla yan aynalarının değiştirilmesiyle ve Lyon'daki Akışkan ve Akustik Mekanik Laboratuvarı'ndan gelen bir doktora tezine dayalı yeni tasarlanmış bir A sütunlu

kabinle de iyileştiriliyor. Ayrıca hava akımı, ön taraf, kapı ve hava akış yolu olan tekerlek kemerleri genişletilerek optimize ediliyor. Çekici ve treyler arasında süreklilik sağlamak için yan deflektör uzantıları gibi yan kaplamalar da daha büyük ve Polyrim esnek malzemeden yapılacak.

Düşük yuvarlanma dirençli lastikler

Uzun mesafeli yolculuklarda, yakıt tüketiminin yaklaşık yüzde 25'i lastik yuvarlanma direncinden kaynaklanır. Michelin, araştırma projelerinden elde edilen yenilikçi teknolojileri entegre ederek laboratuvar aracı için düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler geliştirecek.

Renault Trucks ve Michelin ayrıca bağlı lastiklere monteli sensörlerden elde edilen verileri kullanacak.

Öngörülü enerji tasarrufu sağlayan sürücü yardımı ve enerji yönetim özellikleri

Optifuel Lab 3'den alınan navigasyon ve trafik (Benomad), meteoroloji (Wezzoo) ve lastik (Michelin) verileri, optimize edilmiş hız ve soğutma sistemi kontrolleri tarafından kullanılacak. Bu son sistem, enerji tasarrufunu en üst düzeye çıkarmak için yeni aktüatörlerle donatılacak.

Bu gelişmelere, enerji tasarruflu, verimli ve sürücü için kullanıcı dostu bir sürücü destek sistemi sağlamak için IFSTTAR ile birlikte geliştirilen yeni bir İnsan-Makine Arayüzü de eşlik edecek.

Elektrik enerjisi üretimi ve içten yanmalı motor yakıt tüketimi arasındaki dengeyi optimize etmek için alternatör kontrolü daha da akıllı hale getirilecek.

Optifuel Lab 3 için, çift akülü cihazda, beklenen büyük bir ağırlık düşüşü ve start aküsü için iyileştirilmiş soğuk çalıştırma performansı, artan kapasite ve akü kullanım ömrü ile birlikte kapsamlı bir çalışma yapılacak.

Güç aktarma sistemi: düşük viskoziteli yağlar ve Rankin atık ısı geri kazanım sistemi

Tüm aktarma mekanizması, azaltılmış sürtünme için Total tarafından geliştirilen yeni nesil düşük viskoziteli yağlar kullanacak.

Ayrıca test tezgahlarında performans çalışmaları yapılacak ve Rankin termodinamik çevrimine dayanan iki tip atık ısı geri kazanım sistemi mimarisi için entegrasyon çalışmaları yapılacak. Araştırma Renault Trucks, Faurecia, IFPEN ve Enogia tarafından ortaklaşa yürütülüyor. 

 
Kamu Kurumlarının Tercihi HİDROMEK Oldu
 
Fiat Professional, Roadshow’a Özel Fırsatlarla Geliyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
DAF Yeni Ürün Koleksiyonunu Tanıttı
Erkekler, kadınlar, çocuklar, spor tutkunları, çalışanlar, ve günlük kullanım ...
Mercedes-Benz Türk, İkinci Resmi AR-GE Merkezi Unvanını Aldı
Mercedes-Benz Türk, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nca hazırlanan “Mercedes-Benz ...
İMDER, CECE Yürütme Kurulu Toplantısına Ev Sahipliği Yaptı
İMDER, yönetiminde yer aldığı Avrupa’daki üst kuruluşu CECE - Avrupa İş ...
 
UND, Taşımacılık İstatistiklerini Yayımladı
UND, 2018 Eylül ayının Taşımacılık İstatistikleri Raporu'nu yayımladı. ...
''Turizmden Sonra En Fazla Potansiyel Lojistik Sektöründe''
Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, lojistiğin ...
IAA 2018’de 10 günde 9 bin araç satışıyla rekor kırdı
MAN tüm zamanların en iyi IAA Ticari Araçlar fuarlarından birini geçirdi. ...
 
Ankara Lojistik Zirvesi ve Fuarı Ankara Lojistik Üstü’nde Başladı!
Türkel fuarcılık tarafından düzenlenen Ankara Lojistik Zirvesi ve Fuarı ...
Otomotivin Üst Düzey Yöneticileri İstanbul’da Buluştu
Bu yıl 5’incisi düzenlenen Dünya Otomotiv Konferansı WAC 2018, ziyaretçi ...
Trafik Cezalarına Zam Geliyor!
Ak Parti; trafik cezalarının artırılması, kolluk personelinin TSK'daki ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
Kamyon
news
fahrer
haberler
src
dikkat
türkiye
şoför
lkw