Advertisement

schmitz, dorse, treyler,
22 Eylül 2017 Cuma - 10:52

Olumsuz Olaylardan Bizler Mağdur Olduk

Ankara Servis Araçı İşletmecileri Esnaf Odası Başkanvekili İlyas Aktürk, Türkiye’nin servis taşımacılığında Avrupa’nın ilerisinde olduğunu söyledi. Aktürk, Ankara’daki servis araçlarının VIP standartlarında hizmet verdiğini belirtti.

Ankara Servis Aracı İşletmecileri Esnaf Odası Başkanvekili İlyas Aktürk, Türkiye’nin servis taşımacılığında Avrupa’nın ilerisinde olduğunu söyledi. Aktürk, Ankara’daki servis araçlarının VIP standartlarında hizmet verdiğini belirtti.

Okul servisleriyle ilgili olarak Otobüsüm’ün sorularını cevaplayan İlyas Aktürk, Ankara’daki 7.200 servis aracın VİP standartlarında hizmet verdiğini işaret ederek, “Avrupa’da School  Bus’lar var. Biz şu anda servis taşımacılığında Avrupa’nın önündeyiz .Ankara’daki  7.200 araç içerisinde 5 yaşın alındaki araç sayısı yüzde 5. Biz bu kadar kaliteli taşımacılık yapıyoruz. VIP taşımacılık yapıyoruz. Biz Avrupa’nın önündeyiz.”dedi.

'BİZ MAĞDUR OLDUK'

Aktürk, İstanbul ve İzmir’de servislerle ilgili yaşanan olumsuz olaylarının kendilerini mağdur ettiğine dikkat çekerek, şöyle devam etti: “İstanbul ve İzmir olayında mağdur olan biziz. Basın genelde veliyi göz önüne alıyor. İstanbul ve İzmir olayında mağdur olan servisçiler. Ankara’daki servislerimizdeki şoförlerimiz düzenledir. Her yıl denetimden geçiyorlar. Hangi aracı kim kullanıyor, hangi okulun servisi, hangi saate indirdiği hem bizde hem de belediyede mevcuttur. İzmir’deki olaydaki araç korsan ve okul taşıtı dahi değil. Bir kreşin adına kayıtlı bir araç. Korsan taşımacılıktan zaten biz yakınıyoruz. Korsana hayır diyoruz. Korsandan dolayı mağduriyeti bizler yaşıyoruz. Korsan taşımacılıkta meydana gelen bir olayı diğer servislere mal edilmesinden biz çok üzgünüz. Bu konuda kimseden destek göremiyoruz.”

İstanbul’da servislerde yaşanan olayların gerekçe gösterilerek kendilerinin mağdur edilmesinin yanlış olduğunu vurgulayan Aktürk, “İstanbul’da bir düzen yok. Orada aracı alıp okul taşımacılığına başlıyorlar. Araç kimin olduğu, hangi okulun servisi olduğu bilinmiyor. İstanbul ayrı bir şehir. İstanbul’a bakarak diğer şehirleri, özellikle Ankara’nın mağdur edilmesi doğru değil. Şoförün 27 yaşında olması şart. SCR belgesi, ehliyeti, psiko teknik belgesi ve adli sicil kaydı olması lazım. Adli sicili alırken bu şoförün daha önceden alkolden ehliyet vermemiş olması lazım. Son beş yılda hız sınırına takılmaması gerekir. Eğer bunlar yok ise belediye bu araca güzergâh izin belgesi vermiyor. Biz şoförlere asgari ücret maaş ödüyoruz. Aradığımız şartlara baktığımızda şoför bulmakta zorlanıyoruz. Biz denetlenmekten yanayız. Sonuçta biz geleceğimizi taşıyoruz. Bizi denetlesinler, sıkı sıkı eğitime tabi tutsunlar. Başka illerde korsan taşımacılıktan olan olayların bize mal edilmesinden rahatsızız. Bu olaydan sonra bize sahip çıkılmamasından üzgünüz.”

Ankara Valiliği tarafından yayınlanan bir genelge ile korsan servis taşımacılığına karşı sıkı bir denetim uygulandığını ifade eden Aktürk, bu ekibin okuldaki servis sözleşmeleri ve araç bilgilerini incelediğini kaydetti.