GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Lojistiğe Güven Ölçüldü
Lojistiğe Güven Ölçüldü
Yiğit Akü Tüyap / Win Eurasia Fuarı’nda Yer Alacak
Yiğit Akü Tüyap / Win Eurasia Fuarı’nda Yer Alacak
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
21 Eylül 2019 Cumartesi - 10:30

OYDER "Genişletilmiş İstişare Toplantısı" İstanbul'da Yapıldı!

OYDER-Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği tarafından 40. Bölge Toplantısı kapsamında düzenlenen “OYDER Genişletilmiş İstişare Toplantısı”, 20 Eylül 2019 Cuma günü Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan’ın katılımıyla Divan İstanbul Asia Otel’de gerçekleştirildi.

OYDER  Genişletilmiş İstişare Toplantısı  İstanbul da Yapıldı!

OYDER’in ev sahipliğinde gerçekleştirilen, Otomotiv Yetkili Satıcıları’nın sektörel taleplerinin ve beklentilerinin iletildiği toplantıda ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce ve OSD Genel Sekreti Osman Sever de sunum yaptı. Sunumların ardından konuşma yapan Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan hurda teşvik yasasının devam etmesini değerlendireceklerini ifade etti.

Toplantıda sektörün taleplerini ve beklentilerini dinleyen Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Hurda Teşvik Yasası’nın yapılan taleplerde sektörün haklı olduğunu düşündüğünü ifade ederken, OYDER'in gündeme getirdiği hurda teşviki yasasının sürekli hale getirilerek devam etmesi ile ilgili tekliflerini değerlendireceklerini belirtti. Göreve geldikleri günden beri sektör temsilcileri ile buluşmaya çok önem verdiklerini ifade eden Pekcan, ihracatın düşmesinde dünya konjonktürünün ve ticaret savaşlarının da negatif etkisine değindi. Bakan Pekcan, İngiltere’nin Brexit dolayısıyla AB’den ayrılmasının otomotiv ihracatına olumsuz etkisini en aza indirmek için bakanlık olarak çalışmalarını sürdürdüklerini de sözlerine ekledi.

OYDER Başkanı Murat Şahsuvaroğlu “Genişletilmiş İstişare Toplantısı’nın” açılışında yaptığı konuşmada, geçtiğimiz günlerde gelen faiz indiriminin sektör için önemine değindi ve konu ile ilgili olarak şunları söyledi;

“Öncelikle son iki ayda enflasyonda yaşanan düşüş, Merkez Bankası’nın arka arkaya açıkladığı faiz indirimleri ile, genel faiz oranındaki azalma ve daha stabil kur hareketleri, artık dengelenme sürecinden büyüme sürecine geçişin başladığını bizlere gösteriyor. Ancak geleceğe ümitle bakarken bugün yaşanan sıkıntıları da görmezden gelemiyoruz. Otomotiv sektörü geçen yıla göre %46 oranında daralmış durumdadır. 2015-2016 ve 2017 yıllarında yaklaşık 1 milyon adet satış seviyelerine oturmuş olan sektör, 2018 yılında 620 bin ve 2019 yılında ise 400 bin seviyelerine gerilemiş durumdadır.

Bugün bu büyük ülkenin, yılda sadece 400 bin adet satış ile mevcut yapıların yaşaması da mümkün olamayacaktır. Nitekim geçtiğimiz bir yıl içinde 725 adet tüzel kişilik ile temsil edilen OYDER, bugün 675 adet tüzel kişiliğe gerilemiş durumdadır.”

Otomotiv Yetkili Satıcıları KOBİ Statüsünde Sayılmalı

Otomotiv sektöründeki sıkıntıların sadece faizle sınırlı olmadığını belirten Şahsuvaroğlu sermaye erimesi probleminin de çok ciddi sıkıntılar yarattığını da belirterek, “OYDER Üyeleri KOBİ statüsünde olmakla beraber yüksek ciroları sebebiyle Kredi Garanti Fonu’ndan (KGF) yararlanamamaktadır. Otomotiv Yetkili Satıcılarının KOBİ imkanlarından yararlanabilmeleri için çalışma yapılması gerekmektedir. Bu kapsamda Otomotiv Yetkili Satıcıları’nın yaşadığı sermaye erimesi ve işletme zorluklarının telafisine yönelik şirketlerimize “Can Suyu Kredisi” tahsisi ile finansal kredi desteği sağlanması için gerekli işbirliğini Sn. Bakanımızdan talep ediyoruz. Cansuyu kredisinin en az iki yıl geri ödemesiz ve en az beş yıla yayılmış bir finansal destek olması durumunda şirketlerimiz rahat bir nefes alacaklardır” şeklinde konuştu.

Vergi sisteminin daha sade hale getirilmesi gerekli

Şahsuvaroğlu vergilendirme sisteminin karmaşıklığını da dile getirerek şöyle konuştu;

“Yıllardır üzerinde konuştuğumuz bir diğer konumuz da otomotiv ürünlerine uygulanan karmaşık vergi sistemidir. Bildiğiniz gibi zaten çok yüksek oranlarda olan ÖTV uygulaması iki sene önce bir de kademelendirilerek oldukça karmaşık hale geldi. Bu nedenle önümüzdeki dönemde vergi sistemimizin AB standartlarına uygun, sade, anlaşılır ve basit bir hale getirilmesini talep ediyoruz. Böylece çok daha adil bir vergi düzenlemesine ulaşacağımıza inanıyoruz.”

Hurda Teşviki Yasası Sektöre Nefes Aldırdı

Hükümetin çıkardığı hurda teşviki yasasının sürekli hale getirilmesini talep ederek önemine vurgu yapan Şahsuvaroğlu, “2018 Haziran ayında yürürlüğe giren son hurda teşviki düzenlemesi ile beraber 14 aylık süre içinde 276.000 adet araç trafikten çekilmiştir” diyerek sözlerini tamamladı.

En Kötüsü Geride Kaldı

ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce de yaptığı değerlendirmede şu görüşlere yer verdi; ”Bize göre ekonomide en kötü günler geride kaldı ve iyileşme süreci başladı. Biz de bu döngünün olumlu şekilde devam edeceğini öngörüyoruz. 2016 yılında başlayan ve tüm dünyada etkisini gösteren korumacı politikalar dünya ekonomisi için kötü sonuçlar doğurdu. Bu durum ister istemez otomotiv pazarını da olumsuz etkiledi. Buna paralel olarak da üretimde düşüşler görülüyor. Ülkemzdeki otomotiv pazarının yükselişe geçmesi için hurda teşviki uygulamasının sürekli hale getirilmesi önemlidir.”

OSD Genel Sekreti Osman Sever ise küresel piyasalarda yaşanan daralmann ülkemizde de etkisinin hissedildiğini dile getirerek “1.7 milyondan 1.4 milyona gerileyen üretim adetlerinin en büyük sebebinin iç pazardaki daralmadır.” diye konuştu.

 
OSS Derneği, Üyeleriyle Yelken Etkinliğinde Bir Araya Geldi
 
Şah Global Lojistik Nakliyede Sınır Tanımıyor!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
OSS Derneği, Üyeleriyle Yelken Etkinliğinde Bir Araya Geldi
Otomotiv satış sonrası pazarına yön veren OSS Derneği, sektörde bir ilke ...
Çekya Otoyollarında 1 Aralık’tan İtibaren Yeni Geçiş Kutuları Devreye Girecek
Çekya otoyollarında işletmeci firma değişikliği nedeniyle 1 Aralık’tan ...
Scania, 13 Litrelik Motor Yelpazesine 540 HP Seçeneğini Ekledi
Ağır ticari araç pazarında en geniş motor yelpazesine sahip Scania, 13 ...
 
TREDER, İzmir’de Dyo Fabrikasını Ziyaret Etti
Türk treyler sektörünün tek temsilcisi Treyler Sanayicileri Derneği (TREDER), ...
Borusan Lojistik eTA Platformu, Avrupa’nın 3’üncü Büyük Dijital Lojistik Platformu Oldu
Türkiye’nin ilk ve tek Dijital Lojistik Platformu “Borusan Lojistik I ...
Mitsubishi Motors'un Son Gözdesi!
24 Ekim – 4 Kasım 2019 arasında düzenlenecek 46. Tokyo Otomobil Fuarında ...
 
Türkiye - Belarus KUKK Toplantısı Gerçekleştirildi
Türkiye- Belarus Kara Ulaştırması Karma Komisyon Toplantısı 17-18 Eylül ...
GEFCO Türkiye, 20.000 m2’lik Yeni Deposunu Hizmete Açıyor!
Türkiye’deki büyümesine ve yatırımlarına devam eden GEFCO Türkiye, yeni ...
Tırsan, 4.0 Prensipleri Doğrultusunda Yatırımlarına Hız Kesmeden Devam Ediyor!
Tırsan, ‘Endüstri 4.0 / 5.0: Gelecek Çağda Geleceğin Zihinleri ve Gelecek ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
bus
dikkat
şoför
news
truck
sondakika
kamyonum
haberler
lkw