GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
MAN 3 Adet 2020 Model Lions Coach Teslimatı Yaptı
MAN 3 Adet 2020 Model Lions Coach Teslimatı Yaptı
Taşıt Sayısı Yüzde 48,8 Arttı
Taşıt Sayısı Yüzde 48,8 Arttı
Update Coronavirus Outbreak  Impact On Border Crossing Points With Iran

Update Coronavirus Outbreak Impact On Border Crossing Points With Iran

1 2 3 4 5 6
18 Şubat 2019 Pazartesi - 14:43

OSD ve TAYSAD, Türk Otomotivinin Geleceğini Konuştu

OSD ve TAYSAD, Türk Otomotiv Tedarik Sanayiinin geleceğini şekillendirmek üzere ortak bir vizyon toplantısı gerçekleştirdi. Toplantıda, “Bağlantılı Araçlar”, “Elektrikli Araçlar”, “Hareketlilik/Hizmetler” ve “Otonom Araçlar” konularının otomotiv ekosistemini ciddi bir değişim sürecine tabi kıldığının altı çizildi.

OSD ve TAYSAD, Türk Otomotivinin Geleceğini Konuştu

Türk otomotiv sektörünün paydaşları, otomotiv ekosisteminde yaşanan hızlı değişimin gerisinde kalmamak ve Türkiye adına bir yol haritası oluşturmak için bir araya geldi. Bu kapsamda, Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) ve Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) koordinasyonunda TAYSAD Genel Merkezi’nde düzenlenen toplantıya; OSD ile TAYSAD’ın yönetim kurulu üyelerinin yanı sıra, otomotiv ana ve tedarik sanayi firmalarının üst düzey yöneticileri katıldı.

“Bir Değişimin Arifesindeyiz”

Otomotiv ekosisteminin ciddi bir değişim sürecinde olduğunun vurgulandığı toplantıda, “bağlantılı araçlar”, “elektrikli araçlar”, “hareketlilik/hizmetler” ve “otonom araçlar” konularının değişimi tetikleyen en önemli başlıklar olduğu, bu gelişmeler doğrultusunda araçlardaki elektronik ve yazılım ağırlığının gittikçe artacağı belirtildi. Tüm bu gelişmeler doğrultusunda Türkiye’deki tedarik sanayinin uzmanlaştığı alanların dışında yeni alanlarda yetkinlik kazanması gerektiğine dikkat çekilen toplantıda, Türkiye otomotiv sektörünün sürdürülebilir rekabetçiliğinin koruması ve daha fazla katma değer yaratması adına odaklanılması gereken konular ele alındı. Toplantıda konuşan TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, Türk otomotiv sanayiinin bugün geldiği noktanın son derece önemli olduğunu belirtti. Bu noktayı daha ileri taşımak adına otomotiv sektörünün bir bütün olarak nereye gideceğinin iyi anlaşılması gerektiğini aktaran Kanca, otomotiv sektörünün içinde bulunduğu dönemi “Bir değişimin arifesindeyiz” diyerek tanımladı.

“Bu Noktada Alarm Vermemiz Gerekiyor”

OSD Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün de konuşmasında otomotiv dünyasındaki küresel gelişmelere değindi ve yeni teknolojilerin otomotiv ile etkileşimini değerlendirdi. Haydar Yenigün, “Son gelişmeler doğrultusunda görüyoruz ki aracın üzerindeki yüksek teknolojili kısım oldukça yükseliyor. 2030’da bir aracın maliyetinin yarısının elektrik/elektronik ve yazılım kaynaklı olacağına yönelik öngörü, 2050’de yüzde 67 seviyelerine çıkıyor. Yani bir aracın üçte ikisinin elektronik sistemlerden oluşacağı söyleniyor. Bir tarafta bu varken, bir tarafta da bizim ‘sağlam kasımız’ dediğimiz tedarikçilere baktığımızda, bu noktada alarm vermemiz gerektiğini düşünüyorum” dedi. “Yerlileştirmeyi bir numaralı madde olarak önümüze koymalıyız” açıklamasını yapan OSD Başkanı Haydar Yenigün, “Üretim burada olmalı ki değişikliklere anında cevap verelim. Kaliteli, esnek ve verimli iş modelimizi devam ettirmemiz lazım. Geçmiş başarılar kesinlikle ve kesinlikle geleceğin garantisi değildir. Geçmiş 20-30 yılda otomotiv sanayisi olarak yaptıklarımız çok değerli. Ancak yaşanan yıkıcı değişim bizlerin de değişmemizi zorunlu kılıyor” diyerek sözlerini tamamladı.

“Değişime Ayak Uydurmamız Lazım”

OSD Yönetim Kurulu Üyesi Necdet Şentürk ise, Türk otomotiv sektörünün geldiği noktanın gurur verici olduğunu vurguladı. Necdet Şentürk, “Yoğun emeklerle bu aşamalara geldik. Bunda tedarikçilerimizin büyük katkıları var. Ancak geldiğimiz seviye geleceğimizin garantisi değil. Otomotiv sanayii değişiyor. Bu değişime ayak uydurmamız lazım. Geleceğimizi garantiye almak için bu rekabetçiliği hem koruyacağız hem değiştireceğiz. Bunun için iki temel konuyu irdelemek gerektiğini düşünüyorum. Birincisi ‘ürün yetkinliği ya da ürün becerisi’, diğeri de ‘üretim yetkinliği ya da üretim becerisi’. Bu iki konu bizim için çok önemli” açıklamasında bulundu.

“Ar-Ge Teşviklerinde Otomotiv için Özel Bir Yapı Kurulsun”

TAYSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kemal Yazıcı da yaşayabilmek için Türk Tedarik Sanayiinin mutlaka yeni teknolojilere sahip olması gerektiğini söyleyerek, “Ya elektrikli ve otonom araçlarla ilgili yeni teknolojilere hakim şirketlerle teknik işbirliği veya ortaklık yapmalıyız, ya da uzun zaman gerekiyor olsa da Ar-Ge’ye daha fazla yatırım yaparak kendi teknolojilerimizi oluşturmalıyız” ifadelerini kullandı. Türk tedarik sanayinin mevcut durumunu tespit etmek için bir çalışma yapmayı ve yeni teknolojilere uyum için bir yol haritası çıkarmayı istediklerini de ifade eden Kemal Yazıcı, “Çalışmada, Türkiye’deki mevcut durum ve teknik altyapıyı gözden geçirip elektrikli, bağlı ve otonom araçlarda dünya nereye gidiyor, bizim bu alanda rekabet eder hale gelmemiz için neler yapmalıyız? gibi soruların yanıtlarını da ele alacağız” dedi. TAYSAD olarak teşvik ihtiyaçlarının takibi ve iyileştirilmesi için kamu ile yürütülen görüşmelere de devam edeceklerini açıklayan Yazıcı, “Ar-Ge teşviklerinde otomotiv için TÜBİTAK bünyesinde özel bir yapı kurulsun ve bu yapı ile otomotiv için yapılan Ar-Ge projeleri daha hızlı desteklensin istiyoruz. Ayrıca, yeni teknolojilere sahip parçaların geliştirilmesi ve üretilmesinde, hem tedarikçileri hem de bu yerli parçaları kullanacak araç üreticilerini destekleyen bir teşvik sistemi kurulmalı diyoruz. Son olarak da yeni teknolojiler ve yerlileştirme konusunda sektörün sıkıntılarını ilgili kurumlara anlatmaya ve çözüm yolları önermeye devam edeceğiz” diye konuştu.

 
Mars Hava ve Deniz Kargo'ya 3 Ödül
 
THY Kongo ve Nijerya'ya Sefer Başlatıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi’nden Potansiyel Otomotiv Yatırımcılarına Çağrı
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi, Türk otomotiv sanayinin potansiyeli ve ...
Goodyear’ın SoundComfort Teknolojisi, Yılın Ürünü Seçildi
Goodyear’ın araç içi ses seviyesini azaltan teknolojisi SoundComfort, ...
Dacia Duster’a Yeni Nesil Benzinli Motor
Duster ürün gamına eklenen 1.3 TCe 130bg benzinli motor, daha düşük CO2 ...
 
ASX Kompakt SUV'un Prömiyeri Cenevre'de Yapılacak
Mitsubishi Motors, 2020 model ASX KOMPAKT SUV modelinin dünya prömiyerini ...
Otomobil Sporlarında Gözetmen Eğitimleri Başlıyor
Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu tarafından her yıl düzenlenen ‘Gözetmen ...
Honda, Urban EV’nin İç Mekan Tasarımının İlk Görüntüsü Yayınladı
Honda’nın işlevsellik ve amaca odaklanarak geliştirdiği yeni elektrikli ...
 
Türkiye’de Bin Kişiye 153 Otomobil Düşüyor
2018 yılı verilerine göre, Türkiye’deki her bin kişiye ortalama 153 otomobil ...
CHEP’in Plastik Kasaları ile Etkin Bir Tedarik Zinciri Mümkün
CHEP endüstriyel parçaların nakliyesi için plastik kasaları (KLT) ve koruyucu ...
Subaru E-Boxer ile Elektrikleniyor
Subaru markası Cenevre Otomobil Fuarı’nda e-BOXER motorla donatılan iki modelini tanıtacak.
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
şoför
news
haberler
bus
src
türkiye
kamyonum
kamyoncu
Kamyon