GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Otokar ve IVECO BUS Üretim Anlaşması İmzaladı
Otokar ve IVECO BUS Üretim Anlaşması İmzaladı
İtalya’da Corona Virüsü Salgını Nedeniyle Yasaklanan Bölgeler
İtalya’da Corona Virüsü Salgını Nedeniyle Yasaklanan Bölgeler
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
20 Ekim 2009 Salı - 00:00

Mercedes Daralan Pazara Rağmen Araçlarına Güveniyor

 Son çeyreğe girerken 2009 yılı Türkiye kamyon pazarı ve Mercedes-Benz Türk performans değerlendirmesi yaptı.

Mercedes Daralan Pazara Rağmen Araçlarına  Güveniyor

 

Son çeyreğe girerken 2009 yılı Türkiye kamyon pazarı ve Mercedes-Benz Türk performans değerlendirmesi yaptı.

Mercedes-Benz Türk 2009 son çeyreğinde pazarı değerlendirdi. Mercedes-Benz Türk yetkilileri; “2009 yılı, 2008 yılının son çeyreğinde bütün şiddetiyle kendini gösteren genel ekonomik krize bağlı ani ve derin daralmanın etkileriyle başlamıştır. Ocak, Şubat ve Mart aylarında 6 ton ve üzeri kamyon pazarı geçen yıla nazaran sırasıyla % 56, % 67 ve % 59 oranlarında daralarak sektörün gördüğü en kötü çeyreklerden birini oluşturmuştur. Bu dönemde sektörde üretim 2008 yılında oluşan yüksek stoklar ve çok zayıf  talep nedeniyle durma noktasına gelmiştir. İkinci çeyrekte daralmanın hızı biraz azalsa da % 45’ler seviyesinde devam etmiştir. 15 Haziran itibariyle sona ereceği ilan edilen 1. ÖTV indirimi uygulaması bile Haziran ayının % 37 oranında daralmasının önüne geçememiştir. Ağır ticari araçlar sektöründe, Otobüste % 1, kamyonda % 4 olan ÖTV’nin otobüste % 0 ve kamyonda % 1’e düşürülmesi talebi yeterince canlandırmaktan çok uzak kalmıştır. Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarında da pazar daralması sırasıyla % 43, % 57 ve % 27 oranlarında devam etmiştir. 2. ÖTV indiriminin son ayı olan Eylül ayında nispi bir talep artışı görülse de % 27’lik bir daralmanın önüne geçilememiştir. Netice itibariyle 2009 yılı Eylül sonu itibariyle 6 ton ve üzeri kamyon pazarı 11.200 adetle bir önceki yılın aynı dönemine oranla takriben % 48 oranında daralmıştır. 2009 yılı kamyon pazarını detayda değerlendirdiğimizde ise segmentler bazında bazı farklılıklar gösterdiğini görüyoruz.” dedi.

Mercedes-Benz Türk yetkilileri konuya ilişkin açıklamalarına şöyle devam etti; “6-9 tonluk hafif kamyon pazarı geçen yıla nazaran % 44 oranında düşüş göstermiş ve takriben 2.400 adetle sınırlı kalmıştır. Bu segmentteki satışların toplam pazardaki payı yılın ilk yarısında artarken üçüncü çeyrekten itibaren düşüş trendine girmiştir. 9-21 tonluk hafif kamyon pazarı geçen yıla nazaran yıl toplamında % 33 oranında düşüş göstermiş ve takriben 950 adetle kapanmıştır. Bu segment nispi olarak en az daralan segment olmuştur. 18-21 tonluk kamyon pazarında genel olarak belediye hizmet kamyonları ( çöp toplama aracı, vidanjör, itfaiye aracı vb. ) bulunmaktadır. Bu segment yerel seçimlerin de etkisiyle 2009 yılının ilk 9 ayında büyüyen tek segment olmuş ve takriben % 49 oranında artarak 360 adede ulaşmıştır.

40 tonluk çekici pazarı da daralmadan nasibini almış

Açıklamada şu sayısal verilere yer verildi;

25/26 tonluk 6x2 ( piyasa deyimiyle : 10 teker ) pazarı bir önceki yıla göre % 52 oranında daralarak son yıllardaki küçülme trendini sürdürmüş ve takr. 400 adetle sınırlı kalmıştır.

32 tonluk 8x2 ( piyasa deyimiyle : Kırkayak ) pazarı da bir önceki yıla göre % 45 oranında daralma ile en fazla küçülen segmentler arasında yer almış ve takr. 1.000 adetle kapanmıştır.

25 tonluk 6x2 damperli inşaat araçları pazarı inşaat sektöründeki durgunluğa paralel olarak bir önceki yıla göre % 59 oranında daralma ile en fazla küçülen segmentlerden biri olmuş ve 390  adetle sınırlı kalmıştır.

32 tonluk 6x4/8x4 ( piyasa deyimiyle: çift çeker ) inşaat araçları pazarı bir önceki yıla göre % 55 oranında daralma ile ancak takr. 1.500 adede erişebilmiştir.

40 tonluk çekici ( piyasa deyimiyle : TIR ) pazarı da daralmadan nasibini almış , sektörün lokomotifi olan bu segment özellikle uluslararası nakliyedeki durgunluğun da ilave etkisiyle bir önceki yıla göre %50 oranında daralma ve takr. 4.200  adetle sınırlı kalmıştır.

“Tüm araç için ve kilometre sınırlaması olmaksızın tam 2 yıl garanti veren tek marka olarak ürünlerimizin arkasında duruyoruz”

Beklentiler ise yetkililer tarafından şöyle dile getirildi; “Bu perspektiften bakıldığında ve Ekim ayının ilk yarısındaki satışlar dikkate alındığında 2009 yılının son çeyreğinde pazarın önemli bir gelişme trendi göstereceğini  beklememekteyiz. Bu konuda kesin bir tahmin yapmanın zorluğuna rağmen bu gün itibariyle 6 ton ve üzerinde 15.000 adetlik bir pazar beklentisinden yola çıkmaktayız. Bu da 2008 yılına göre takriben % 44’luk bir daralma anlamına geliyor. Mercedes-Benz Türk 2009 yılının ilk 9 ayında kamyonda yüksek bir  satış performansı göstererek plan beklentilerini aşmıştır. Mercedes-Benz Türk kamyonda son 8 yılda 7 kere elde ettiği pazar liderliğini 2009 yılında da sürdürerek bir yılda da daha pazar liderliğini devam ettirmiştir. Daralan pazarda pazar payı 6 ton ve üzeri pazarda % 33.6’ya, 9 ton ve üzeri pazarda da % 42.6 ile tarihi rekor seviyelere çıkmış bulunmaktadır. Segmenler itibariyle bakıldığında Mercedes-Benz Türk’ün çekicide % 42, ağır inşaat kamyonlarında % 66, 9-16 ton hafif kamyonda % 39, 18 ton 4x2’de % 51 pazar payı ile lider olduğunu görüyoruz. Diğer segmentlerde de, 8x2’de % 31, 6x2’de % 24 pazar payı ile hedeflerin çok üzerinde bir performans gösterilmiştir.  Mercedes-Benz Türk kamyonda eylül sonu  itibariyle yerli ve ithal toplam 3.774 adet yurt içi satışla 16 ton ve üzerindeki pazarda en yakın dört rakibinin satışlarının toplamına eşit bir satış gerçekleştirerek rakipleri ile arasını daha da açmıştır.  2009 yılında Mercedes-Benz Türk’ün ürün atakları krize rağmen devam etmiştir. Fabrika çıkışı üç akslı hafif kamyon Atego 2124 ‘ü başarılı bir şekilde pazara sürmüş ve önemli miktarda satışını gerçekleştirmiş bulunmaktayız. Diğer segmentler için de müşteri ihtiyaçları doğrultusunda ürün geliştirme çalışmalarına devam ediyoruz. Euro 4 ve 5 normlarında üstün  BlueTec teknolojisi ile araç üretimine en önce başlayan markayız. Eylül ayı satışlarımızın tamamına yakın kısmı Euro 4-5 normlu araçlarla gerçekleşmiştir. Müşterilerimize “Mercedes-Benz Finansal Hizmetler Türk”  ile kredi desteği vermeye devam ediyoruz. Satış Sonrası Hizmetlerde hizmet portföyümüzü sürekli olarak geliştiriyoruz. Türkiye’de kamyon sektöründe aracın “ön tamponundan arka tamponuna “tüm araç için ve kilometre sınırlaması olmaksızın tam 2 yıl garanti veren tek marka olarak ürünlerimizin arkasında duruyoruz. İsteğe bağlı olarak daha da uzatılmış garanti, servis bakım sözleşmeleri, TÜV öncesi ücretsiz kontrol gibi hizmetlerimizle müşterilerimize önemli avantajlar sunuyoruz. Truckstore markamızla kamyonda ikinci el şirketimizi kurarak sektörün hizmetine açtık. Truckstore ile kamyonda ikinci el işinin en çok tercih edilen markası, gerek filoların gerekse bireysel müşterilerimizin güvenilir partneri olmayı hedefliyoruz.”

Yetkililer sözlerini şöyle noktaladı; “Kriz dönemindeki temel stratejimiz, rekabet gücümüzü ve müşteri memnuniyetini muhafaza etme ve geliştirme yönündeki tüm faaliyetlerin her hal ve şart altında kesintisiz ve etkin olarak sürdürülmesidir. Bu bağlamda sektördeki en kuvvetli ve etkin bayi teşkilatına sahibiz ve kriz süresince tüm bayilerimiz faaliyetlerine kesintisiz devam ettiler. İstanbul Kurtköy ve Malatya’da yeni bayilik yatırımlarımız hızla devam ediyor ve 2010 yılında faaliyete geçecekler.”

 

 

 

 
Nakliye Güven İşi; Yaylıoğlu Biliyor Bu İşi
 
Türkiye-Arnavutluk KUKK Toplantısı Yapıldı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
ECODAILY, Yeni Bir Başlangıç
 Iveco tümü Euro 4 olan, yeni versiyon ve motorları içeren ...
Avrupalı 7 Marka İçinde En Düşük İşletim Maliyeti Renault Premium?da
 Almanya’nın büyük taşımacılık kuruluşlarından Fehrenkötter’in ...
Meiller Satış Kampanyası Şantiyelerin Yükünü Hafifletti
 Türk inşaat sektörünün en çok tercih ...
 
Belediye Temizlik Hizmetlerinde Ford Cargo Farkı
Türkiye’nin lider ticari araç üreticisi ve ihracatçısı ...
Lassa Ralli Pilotu Arıyor
 Lassa’nın yeni oyununda oyunu bitiren her 251’inci talihli ...
Enco Lojistik?in Yeni Tercihi Renault Premium
 Uluslararası nakliyatın prestijli firmalarından ENCO ...
 
Soğuk Tedarik Zincirinde Satko Teknoloji Farkı
 Araç takip ve filo yönetimi sistemleriyle Satko Teknoloji, ...
Goodyear Bayilerinde ?İlave 5 Taksit? Kampanyası...
 GOODYEAR’ın Maximum Kart ile gerçekleştirdiği kampanya ...
Adana Ekspres Filosuna Beş Adet Renault Premium Kattı
 Yurt içi ve dışı kargo taşımacılığı yapan Adana Ekspres filosunda ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
src
kamyoncu
şoför
bus
Kamyon
truck
haberler
fahrer
dikkat