Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
13 Aralık 2018 Perşembe - 09:38

Mercedes-Benz Unimog Şehirde Yollara Çıkıyor

Dünyanın en iyi arazi araçları arasında anılan Mercedes-Benz Unimog, U 4023 ve U 5023 versiyonları ile Türkiye’de macera tutkunlarına yönelik olarak satışa sunulmaya başladı.

Mercedes-Benz Unimog Şehirde Yollara Çıkıyor

Mercedes-Benz’in Wörth Fabrikası’nda markanın diğer kamyon modelleriyle beraber üretilen Unimog, bu sayede seri üretim Mercedes-Benz kamyonların verimlilik, yüksek kalite güvencesi ve yedek parçaların hızlı temini gibi avantajlarından yararlanıyor. Mercedes-Benz Unimog, dinamizmi vurgulayan radyatör ızgarası ve yeni nesil farları da kapsayan tamponu ile modernleşme sürecini sürdürüyor. Ayrıca, aracın opsiyonları arasına eklenmiş kamera sistemi aracın park edilmesi için büyük kolaylık sağlıyor. Unimog’un sahip olduğu, lastik basınç kontrol sistemi “Tirecontrol Plus” sayesinde, lastik basıncı hareket edilen zemine göre araçtan inmeden kabin içindeki ekrandan “Yol”, “Kum” ve “Çamurlu Arazi” modlarına ayarlanabiliyor. Unimog U 4023’ün alüminyum kasasında 3 ton, Unimog U 5023 modeli ile ise 7,5 ton yük de taşınabiliyor. Ayrıca araçta bulunan römork ön hazırlığı ile istendiği takdirde araca sonradan motosiklet ve bot gibi malzemeleri çekebilmek için römork takılabiliyor.

Zorlu arazi koşullarında devleşiyor

Her hızda 4x2’den 4x4 aks tahriğine geçebilme, yine her hızda diferansiyel kilidini devreye alıp çıkartabilme Mercedes-Benz Unimog’un olağanüstü arazi kabiliyetinin anahtarları arasında yer alıyor. Esnek yapıdaki şasi tasarımı ve 30 dereceye kadar salınıma izin veren özel aks ve süspansiyon yapısıyla Unimog burularak arazideki engebelere uyum sağlıyor. Sektörde az bulunan bu özellikleriyle Unimog’unu lastikleri zeminden kopmadığı, güç aktarımı zemine kesintisiz iletebildiği için Unimog en çetin arazi koşullarında dahi hedefine ulaşıyor. Sahip olduğu donanıma göre aracın yaklaşma açısı 44 derece, uzaklaşma açısı ise 51 derece. Karın altı açısı 34 derece olan aracın meyil tırmanma kabiliyeti ise 45 derece. Ayrıca Unimog, opsiyonel donanım ile 1.20 metre derinliğindeki sulardan geçebiliyor ve 38 derece yan açılarda ilerleyebiliyor. Olağandışı sürüş koşullarında, 3 kademeli olarak seçilebilen diferansiyel kilitlerine ve lastik basınç kontrolüne sahip dört tekerlekten çekiş sistemi devreye alınabiliyor.

İç tasarımda arazi kullanımını kolaylaştıran düzenlemeler

1974’ten günümüze Unimog’un klasik kokpitindeki değişim devam ediyor. Unimog’un ortasına doğru yaklaşık 1 metreye yakın yerleştirilen motor konsepti, kabin tasarımında avantajlar sağlıyor. 120 mm uzatılan iç mekân artık daha yüksek ve 7 kişiye kadar oturma kapasitesi sunabiliyor. Off-road kullanımlarını kolaylaştıran detayları arasında; orta konsoldan direksiyon bölgesine taşınan vites kontrolleri, çok fonksiyonlu direksiyon, ayarlanabilen direksiyon kolonu, çok fonksiyonlu butonlar, daha geniş ekranlı gösterge tablosu ve güncellenen ısıtma ile soğutma sistemleri yer alıyor. Tavandaki kontrol butonlarının da yeniden düzenlenmesi ile sürücü koltuğundan yolcu bölümüne geçişler daha kolay hale geliyor. Ön aksın hemen arkasında, düşük titreşimli alanda konumlandırılan sürücü oturma pozisyonu ve kabin süspansiyonu ile konfor özellikle arazi kullanımlarında maksimum seviyeye taşınıyor. Hem sürücü, hem de ön yolcu koltuğundaki kişiler ısıtmalı ve hava süspansiyon opsiyonlu koltuklar ile Unimog konforunu deneyimleyebiliyor.

Motorun emisyon değerlerinde yüzde 90’a varan gelişim

Mercedes-Benz Unimog’da, OM 934 serisindeki yüksek tork değeri sunan 4 silindirli ve 5,1 litre hacmindeki BlueTec 6 motor, 170 kW (231 PS) güç ve 1200 ile 1600 d/d arasında 900 Nm maksimum tork değeri sunuyor. Yasal hız sınırları çerçevesinde bulunan 90 km/s’lik maksimum hıza ulaşabilen Unimog, daha uzun yolculuklar ve otoyol trafiğine uyum sağlıyor.

Euro 6 normlarına uygun koşullarda satışına başlanan Unimog, düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerlerini, dayanıklılığı, uzun yaşam döngüsü ve arttırılmış bakım aralıklarını bir arada sunuyor. Araçta, atık gazların azaltılabilmesi ve emisyon değerlerinin düşürülebilmesi için AdBlue enjeksiyonları, SCR-katalizatörü ve partikül filtre uygulamaları kullanılıyor. Mercedes-Benz Unimog, tüm bu iyileştirmeler sonucunda yüzde 3’e varan yakıt tasarrufu, yüzde 90’a varan emisyon azaltımı ve Euro 6 uyumunu yakalayarak çevreci özelliklerini geliştiriyor.

Şanzıman: Daha kısa vites değişim zamanlaması ve geliştirilmiş kullanıcı deneyimi

Vites değiştirme süresini kısaltmak ve aracın yaşam süresini uzatmak adına Mercedes-Benz Unimog’un şanzımanı geliştirilerek performansı arttırıldı. Şanzıman, direksiyon kolunda bulunan EQR’yi (Elektronik Hızlı Geri) içeren milli kumanda kolu ile çalıştırılabiliyor. Sahip olduğu 8 ileri ve 6 geri vites dışında off-road kullanımı için arazi grubunda opsiyonel olarak 2,5 km/s ve 35 km/s arası hızlarda kullanılabiliyor. İstendiğinde otomatik, istendiğinde manuel konumda kullanılabilen şanzıman sürücü için kullanım rahatlığı sağlıyor.

Mercedes-Benz Unimog’un sahip olduğu OM 934 motorda bulunan motor freni 180 kW’luk fren gücü oluşturan çift hızlı kompresöre sahip. Motordaki her bir silindirin kendine ait bir motor fren ünitesi bulunuyor. Bu yüksek fren gücü, tekerleklerdeki fren sisteminin aşınmasını önleyip verimliliği arttırarak sürüş ve işletim ekonomisine katkıda bulunuyor. Off-road için özel olarak geliştirilen ABS ise standart donanım olarak sunuluyor.

Her biri sipariş üzerine kişiye özel olarak üretilen Unimog, Mercedes-Benz Türk Yetkili Bayii Ankara Koluman Motorlu Araçlar aracılığıyla sipariş edilebiliyor. Mercedes-Benz Unimog’u Türkiye’de kullanmak için C Sınıfı ehliyet sahibi olmak ve SRC, Psikoteknik belgelerine sahip olmak yeterli.

Teknik veriler                                 U 4023                        U 5023

Motor (Euro VI)                                                 OM 934 LA                           OM 934 LA

Maksimum güç                                                 170 kW/231 HP                     170 kW/231 hp

Maksimum tork                                                900 Nm/2200 rpm                  900 Nm/2200 rpm

Kavrama                                                            SAE-2 Ø 395 mm Tek plakalı kuru kavrama (organik)

Şanzıman                                                           UG 100/8                               UG 100/8

Dingiller                                                             Tork tüpüyle bağlı helezon yaylı portal akslar

Ön dingil (model tip)                                        737.367                                  737.223

Arka dingil (model tip)                                    737.367                                  737.223

Elektrik sistemi                                                 24 V                                       24 V

Akü kapasitesi (Seri/SA)                                 100/170 Ah                            100/170 Ah

Depo kapasitesi (Nominal hacim)                   160/235 l                                160/235 l

Direksiyon/azami direksiyon basıncı              ZF 8095/170 bar                     ZF 8095/170 bar

Frenler                                                               Pnömatik disk frenler

En küçük lastik (lastik/jant)                           335/80 R20                             365/80 R20

En büyük lastik (lastik/jant)                           425/75 R20                             455/70 R24

Tahrik tipi                                                         Devreye alınabilir dört çeker sistemi

Dingil açıklığı (mm)                                          3850 mm                                3850 mm

Azami ağırlık (opsiyonlar dâhil)                     10.3 t                                      15.0 t

Ön dingil üzerinde maksimum ağırlık            4.6 t                                        6.4 t

Arka dingil üzerinde maksimum ağırlık        6.0 t                                        8.8 t

Yaklaşma/uzaklaşma açıları                            42°/46°                                   46°/50°

Dönüş dairesi                                                    16.3 m                                    16.3 m

Karoser montaj yeri
(azami uzunluk × genişlik × yükseklik)
         4100 × 2280 × 1400 mm        4100 × 2280 ×1400 mm

Sudan geçme derinliği (Seri/SA)                     0.8 m/1.2 m                            0.8 m/1.2 m

Maksimum hız                                                  89 km/s*                                 89 km/s*

* Sınırlı, yasal hız sınırı

 
Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Direktörlüğü’ne Yeni İsim
 
2019 Yılı UBAK İzin Belgesi Tahsis ve Ödeme Numaralarını Gösterir Listesi Yayımlandı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Bulgaristan’a Yapılan İkili Taşımalar, Hamzabeyli Sınır Kapısından Çıkış Yapacak!
Kapıkule Sınır Kapısında yaşanan beklemeleri ortadan kaldırmak amacıyla ...
Traco Dünyanın Yakıtını Taşıyor!
TRACO, otomasyon desteğiyle tek seferde boylamasına kaynakla alüminyum ...
Türkiye'nin Lojistik Performansını Arttıracak Tedbirler Görüşüldü
Türkiye'nin Lojistik Performans Endeksi'ndeki sıralamasının yükseltilmesi ...
 
Traco Mepmobil ile Sınırları Zorluyor
TRACO, kişiselleştirilebilir mobil istasyonu MEPMOBİL ile istasyon teknolojilerinin ...
Tur Assist ve Magdeburger Sigorta’dan Stratejik İş Birliği!
Yol yardımdan çekiciye, konut onarımdan hava ambulansına kadar farklı ...
‘Yılın Filo Kamyonu’ Yeniden DAF LF Oldu
DAF Trucks, 2018 Ticari Filo Ödülleri'nde pazar lideri DAF LF dağıtım ...
 
UND'den Dışişleri Bakanlığı'na Ziyaret
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) sektörün son dönemde yaşadığı ...
TÜRKTRAKTÖR’DE GÖREV DEĞİŞİMİ
TürkTraktör’de yaklaşık 9 yıldır Genel Müdür olarak görev yapan Marco ...
X-Class, X-Macera Projesi ile Türkiye’nin En Zorlu Yolları Aştı!
Aralık 2017’de Türkiye pazarında satışa sunulduğunda yoğun bir ilgiyle ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
lkw
Kamyon
dikkat
sondakika
src
truck
türkiye
bus
kamyoncu