GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Irak - İran Sınır Kapılarında Bekleyen Araçların Dikkatine!
Irak - İran Sınır Kapılarında Bekleyen Araçların Dikkatine!
İran ile Türkmenistan Arasındaki Sınır Kapıları da Kapatıldı!
İran ile Türkmenistan Arasındaki Sınır Kapıları da Kapatıldı!
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
14 Ocak 2020 Salı - 18:01

Mercedes-Benz Türk Enerji Yönetim Modeli ile de Sektöre Öncülük Etmeye Devam Ediyor

Mercedes-Benz Türk, 2009 yılında tesislerinde hayata geçirdiği 5E modeli ile sektöre öncülük etmeye devam ediyor. Oluşturulan bu model ile şirket uzun vadede hayata geçireceği teknolojik gelişmeleri ve büyümeyi göz önünde bulundurarak; enerji tüketimindeki artışı hesaplayıp önceden tespit etmenin yanı sıra; bu tüketimlerinin kontrol altına alınmasını ve azaltılmasını sağlıyor.

Mercedes-Benz Türk Enerji Yönetim Modeli ile de Sektöre Öncülük Etmeye Devam Ediyor

Enerji verimliliği, CO2 emisyonlarının azaltılması, enerji ve kaynak tasarrufuna odaklanan 5E Modeli; tüm Mercedes-Benz Türk ailesinin çevreye duyarlılığını ve farkındalığını artırmaya yarayan, bunu ayrıca teknik ve sosyal projelerle hayata geçirmeyi sağlayan önemli bir araç olarak tanımlanıyor.

2018 yılında ISO 14001:2015’e geçiş denetimini başarıyla tamamlayarak Çevre Yönetimi Sistemi Sertifikası’na sahip olan Mercedes-Benz Türk gerekli yatırımlarını gerçekleştirmeden önce, ilgili yasal yönetmeliğin gerektirdiği sertifikalara sahip uzmanlardan oluşan Enerji Yönetim Takımı’nın hazırladığı düzenli raporlamalarla iyileştirme gereken noktarı ve verimlilik potansiyellerini belirliyor.

Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda “yeşil enerji” ile ilgili ilk pilot uygulama başlatıldı

Kurulduğu 1995 yılından itibaren bina otomasyon sistemini Türkiye’de ilk defa kullanan endüstriyel tesislerden biri olan Hoşdere Otobüs Fabrikası, bu sistem ile yaklaşık %25 oranında enerji tasarrufu sağlıyor. Bu sistemin bir parçası olan ısı kontrol cihazlarıyla ortam sıcaklığının izlenerek kontrolünün sağlanmasının yanı sıra; zaman programlarıyla da aydınlatmaların ve ısıtma-soğutma sistemlerinin gereksiz yere çalışması engelleniyor. Aydınlatmalar, ısıtma-soğutma sistemleri ve pompalar zaman programları ile kontrol edilirken, ısı geri kazanım sistemi ile ısıtma yapılan zamanlarda emilen havadaki ısı geri kazanılarak tekrar ortama veriliyor.

Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda kurulan “Trijenerasyon Tesisi” sayesinde doğalgaz kullanılarak; elektrik, ısıtma ve soğutma suyu elde ediliyor. Böylece enerji daha verimli kullanılıyor ve enerji kesintisi nedeniyle ortaya çıkabilecek olumsuz çevresel etkiler kaynağından engelleniyor. Bu sistemle fabrika elektrik ihtiyacının %100’ü ve ısı ihtiyacının yaz aylarında tamamı, kış aylarında ise %50’si karşılanıyor.

2007 senesinden beri Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda sürdürülen enerji verimliliği çalışmaları kapsamında araç başı %35’e ulaşan enerji tasarrufu elde edilirken, karbondioksit salımında yıllık yaklaşık 13.700 ton düşüş sağlandı. Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda 2019’da araç başına enerji tüketimi ve CO2 gaz salımı miktarlarında şimdiye kadarki en düşük seviyeler kaydedildi.

2019 yılında Hoşdere Otobüs Fabrikası’nın kapalı kullanım alanı 20.000 m2’den fazla artarak 182.635 m2’ye ulaştı. Kapalı kullanım alanı ve üretim sayılarındaki artışlara rağmen toplam enerji tüketimi ise 2018 yılı ile aynı seviyede kaldı. Bu sayede spesifik enerji olarak tanımlanan; bir araç üretmek için kullanılan enerji miktarı 2018 yılına kıyasla yaklaşık %9.6 oranında düştü. Hoşdere Otobüs Fabrikası, 2019 yılında regresyon analizi yöntemi ile tüm etken faktörlerin (hava koşulları, üretim faaliyetleri, kapalı alan miktarı vb.) normalize edilmiş halinin de enerji tüketimini takip etmeye başladı.

Hoşdere Fabrikası 2019 yılında ayrıca 100kWp gücünde bir güneş santrali kurulumu yaparak yeşil enerji ile ilgili ilk pilot uygulamasını gerçekleştirmiş oldu. Pilot güneş enerjisi santralinden yıllık 135 MWh elektrik enerjisi üretimi ve CO2 salımında yaklaşık 50 tonluk bir azalma bekleniyor.

Aksaray Kamyon Fabrikası, “Enerji Yönetimi Yazılım Robotu”nu Türkiye’de ilk defa devreye aldı

Aksaray Kamyon Fabrikası’nın tesis ve binalarında; enerji verimliliği yüksek ve otomasyonlu ekipmanların devreye alınması yönünde yapılan yeni yatırımlarla enerji güç kapasitesi son yıllarda %65 artırıldı. Üretim kapasitesinin artırılmasına rağmen, tüm binalardaki altyapılarda otomasyonlaşma ve standartlaşmaya gidildi. Facility Management (FM) 4.0 adlı merkezi kontrol odası aracılığıyla üretimin vardiya sistemine uygun olarak programlanmasını sağlayan ısıtma sistemleri, aydınlatmalar, yüksek basınçlı hava ve su sistemleri sayesinde enerji daha verimli kullanılarak tüketimlerin yükselme oranları kontrol altına alındı.

Aksaray Kamyon Fabrikası, Türkiye’de ilk defa 2019 yılında Enerji Yönetimi Yazılım Robotu’nu devreye aldı. Bu yazılım robotunun tüm tüketicileri anlık takip, regresyon hesabı ve analizi, tüketim verilerini mail ile bilgilendirme gibi foksiyonları sayesinde fabrika; enerjiyi daha şeffaf bir şekilde yönetmeye başladı.  

2017-2019 yılları arasında Aksaray Kamyon Fabrikası’nın kapalı kullanım alanı 122.321 m2’den 155.540 m2’ye ulaşarak %27 oranında artış sağlandı. 5E modelinin sağladığı yol haritası ışığında enerji yoğunluğu hesabına göre toplamda 536 MWh elektrik enerjisi, 1.884 MWh doğalgaz enerjisi, 464 tCO2 ve 5.132 m3 su tasarrufu sağlandı.

 
Üç Büyük Dernek Zirvede Güçlerini Birleştirecek
 
KIRGIZİSTAN TAŞIMALARINDA ŞAH GLOBAL LOJİSTİK
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Üç Büyük Dernek Zirvede Güçlerini Birleştirecek
Türkiye ekonomisinin taşıyıcı gücü, TAİD, TREDER ve ARÜSDER’in işbirliğiyle ...
ARÜSDER 20. Yılını Kutladı
Ülkemizin önde gelen sektörlerinin tek temsilcisi konumunda olan Araç ...
Slovenya Transit ve Ödül Geçiş Belgeleri Dağıtımına İlişkin Duyuru
Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü tarafından iletilen yazıda, 2020 yılında ...
 
Mercedes-Benz Türk, İzmir’deki Yıldız Kızlar’la Buluştu
Mercedes-Benz Türk’ün toplumda kadının güçlenmesi hedefiyle hayata geçirdiği ...
Akçakale Gümrük Kapısı Tam Kapasite ile Çalışmaya Başladı
Şanlıurfa'nın Akçakale ilçesi gümrük kapısı ve sınırın karşısında bulunan ...
Kamyonun Üzerinden Düşen Şoför Hayatını Kaybetti
Samsun'da meyve yüklü kamyonun üzerindeki brandayı açarken yere düşen ...
 
Ocak Ayının İkinci Dönemine Ait Macar Transit Geçiş Belgeleri Tükenmek Üzere!
2020 yılında dönemsel kullanıma açılacak geçiş belgelerinden Macaristan ...
İzmir'de Belediyeye Ait Çöp Kamyonu Devrildi: 3 Yaralı
İzmir'in Menemen ilçesinde, belediyeye ait çöp kamyonunun devrilmesi sonucu ...
Türkiye’de 2019 Yılında 1,46 Milyon Araç Üretildi!
Türkiye otomotiv sanayii, yoğun geçen bir yılı daha tamamladı. Otomotiv ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
news
kamyonum
dikkat
şoför
kamyoncu
truck
Kamyon
lkw
sondakika