Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
30 Kasım 2015 Pazartesi - 12:31

İstanbul'da Banliyö Hatlarının Hizmete Girmesi Yine Ertelendi

İhalesi 2006'da yapılan ve Haziran 2015'te tamamlanması öngörülen Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı Banliyö hatlarının hizmete açılması yine ertelendi.

İstanbul da Banliyö Hatlarının Hizmete Girmesi Yine Ertelendi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, ihalesi 2006'da yapılan ve bu güne kadar iki kez ertelenen Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı Banliyö hatlarında çalışmaların 2018'de tamamlanacağını söyledi. Dün hatlarda inceleme yapan Bakan Yıldırım, "Projenin esasında tamamlanma süresi normal şartlarda 4.5 yıldır. Ancak, arkeolojik kazılardan dolayı ve kamulaştırma gibi nedenlerden dolayı ciddi bir süre kaybı var. Şu anda projenin daha yarısına gelmiş durumda değiliz. Ama bundan sonraki geçecek süreyi, geçmişte yaptığımız işin en az iki katını yapmak suretiyle projeyi tamamlayacağız. Ne demektir? 4.5 seneyi ikiye böleceksiniz, yaklaşık tarihi bulacaksınız. Ama bu tarih bizim için hedef olmakla beraber, asıl başaracağımız, bu tarihin önünde bir tarihle bitirmek" dedi.

2 YAKADA 38 İSTASYON

Projenin tamamlanabilmesi için çok ciddi çalışma yapılması gerektiğini kaydeden Yıldırım, hem alt yapı, hem üst yapı, hem de sinyalizasyon, elektrikasyon işleri anlamında ciddi çalışmalara ihtiyaç olduğunu belirtti. Her iki yakada toplam 38 tane istasyonun olduğunu hatırlatan Bakan Yıldırım, "Bu işleri 3 vardiya gece gündüz çalışarak bir an önce tamamlayıp, bu hattı İstanbulluların hizmetine sunmak istiyoruz." dedi. Projede bugüne kadar yaşananan olumsuzlukları, sorunları ve çözümü bildiklerini de kaydeden Yıldırım şöyle konuştu:

ARKEOLOJİK RİSK VAR

"Bir an önce elbirliğiyle tamamlayacağız. Türk, İspanyol ve Alman müşterek ortaklığıyla yapılan bir projeden bahsediyoruz. Projenin önündeki darboğazları, risklerin ne olduğunu tek tek tespit ettik. Alınacak tedbirlerle ilgili çalışmaları da biliyoruz. Burada en önemli öne çıkan konu, hat üzerindeki arkeolojik kazı çalışmaları nedeniyle, projenin uzama riskidir. Tarih ve kültürel hayatımıza çok önem veriyoruz. Bunu nereden anlıyoruz? Bu içinde bulunduğumuz mekan, Yenikapı istasyonu, biz, Marmaray projesini yaparken tam 4.5 yıl burada İstanbul'un gizli tarihini, geçmiş medeniyetlerden kalan eserleri ortaya çıkarmak için burada arkeolojik kazı çalışmaları yaptık ve onların bazıları da bu istasyonda örnekleri sergilenmiş vaziyette var. On binlercesi de Müzeler Müdürlüğü'nde muhafaza altına alınmış durumda. Onun için arkeolojik kazılar, güzel İstanbul'un tarihini, kültürünü, zenginliklerini ortaya çıkarmakla beraber, projenin biraz gecikmesine de sebep oldu. Marmaray'dan kazandığımız tecrübelerin ışığı altında artık Anadolu Yakası, Avrupa Yakası banliyö hatları ve hızlı tren hatlarının yapımında buradaki zaman kayıpları çok daha az olacak ve proje bir an önce tamamlanıp, İstanbulluların hizmetine sunulacaktır."

9 YILDA NE OLDU?

Marmaray Projesi kapsamında Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi inşaat, elektrik ve mekanik sistemler ihalesini Şubat 2006'da Fransız AlstomJapon Marubeni ile Türk Doğuş İnşaattan oluşan AMD Demiryolu Konsorsiyumu kazandı. Haziran 2007'de, tam 8 yıl önce yer teslimi yapılarak işe başlandı. AMD, Mart 2010'da düşük fiyat gerekçesiyle sözleşme kapsamında fesih bildiriminde bulundu. Ulaştırma Bakanlığı yüklenicinin ileri sürdüğü nedenlerin geçersiz ilan etti. AMD, 13 Temmuz 2010'da ICC Tahkime başvurdu. İhaleyi 863 milyon 373 bin euroluk teklifiyle kazanan AMD Konsorsiyumunun işi bırakmasının ardından yapılan ihalede İspanyol konsorsiyumu 1 milyar 42 milyon Euro'luk teklifiyle birinci oldu. Bakanlık, firmaya Haziran 2015'te bitmesi gereken hatların tamamlanması için ek süre verdi. İspanyol konsorsiyum Gebze-Pendik arasını bu yılın sonunda; Halkalı-Kazlıçeşme hattını Eylül 2016'da; Ayrılıkçeşme-Pendik hattını 2016'nın sonunda bitirmeyi taahhüt etti. Ancak dün yapılan açıklamayla bu sürede de erteleme yapıldı.

GEBZE-HALKALI 105 DAKİKAYA İNECEK

Marmaray Projesi'nin 66 kilometrelik en uzun kısmını oluşturan Halkalı-Kazlıçeşme ve Gebze-Söğütlüçeşme arasındaki mevcut banliyö hatlarında günde ortalama 150 bin, aylık 4.5 milyon kişi taşınıyordu.

Marmaray 2. etapta, Asya yakasında 43.8 kilometre, Avrupa yakasında 19.6 kilometre mevcut banliyö hatları iyleştirilip, üçüncü hattın ilavesiyle yüzeysel metroya dönüştürülecek.

* Proje tamamlanıp, banliyö hatları ile metro hatları Marmaray'a entegre edildiğinde Bakırköy-Bostancı arası 37 dakika, Söğütlüçeşme-Yenikapı arası 12 dakika, Gebze Halkalı arası yaklaşık 105 dakika sürecek. (Kaynak:Hürriyet)

 
İthalat Düşünce, Ekim Ayında Dış Ticaret Açık Yüzde 42 Azaldı
 
Geleceğin Mühendisleri ‘Shell Eco-marathon Türkiye’de Piste çıktı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
İthalat Düşünce, Ekim Ayında Dış Ticaret Açık Yüzde 42 Azaldı
Ekim ayında dış açık 3,62 milyar dolar; dış ticaret açığı Ocak-Ekim'de ...
Ödüllü Dış Tasarımı İle “VANTAGE SERİSİ” Türkiye Sokaklarında
Gerçek ustaların elinden çıkma işçiliği, ikonik stili, heyecan verici ...
Gözalıcı Trucks ve onları tamamlayan seksi kızlar
TRUCKLAR VE KIZLAR
 
Ford Otosan, Otomotiv İmalatının Dijital Lideri
Ford Otosan, Türkiye’nin en dijital şirketlerinin belirlendiği Accenture ...
Aracınızın Kışlık Bakımını Yaptırın, Yolda Kalmayın
Yaklaşan kış mevsimiyle beraber trafikteki araçların da kış mevsimine ...
Nefes Kesen PIRELLI Kızları
PIRELLI KIZLARI NEFES KESİYOR
 
Kadınlar Oldukları Her Yere Güzellik Getiriyorlar
KADIN VARSA GÜZELLİK VAR
Konfor ve Sürüş Keyfinin Sıra Dışı Harmanı
TALISMAN’ın iç ve dış özelliklerinin Paris’te ardından Frankfurt Otomobil ...
Türkiye Rus Gemilerine Boğazı Kapatabilir
Rusya'nın Türkiye'ye yönelik aldığı bir dizi yaptırım tedbiri boğazların ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
dikkat
news
fahrer
kamyoncu
haberler
türkiye
sondakika
Kamyon
lkw