GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
TruckStore'dan Kuzeyhan Lojistik’e 25 Adet Mercedes-Benz Actros
TruckStore'dan Kuzeyhan Lojistik’e 25 Adet Mercedes-Benz Actros
TEM Otoyolunda İstanbul İstikametini Kilitleyen Kaza
TEM Otoyolunda İstanbul İstikametini Kilitleyen Kaza
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
21 Kasım 2006 Salı - 00:00

İnşaat Kamyonları Dosyası

İnşaat Kamyonları Dosyası

Bu sınıflandırmaya göre; tekerlekli bir şasi üzerine monte edilen, elle veya makinayla çalıştırılabilen, hidrolik krikolar aracılığıyla kalkarak, yükün boşaltılmasını sağlayan kasaya damper deniliyor.

Beton karıştırma tesisinden hazır karıştırılmış betonu iş alanına taşımak üzere tamburla donatılmış taşıtlara mikser adı veriliyor. Bu tambur taşıt dururken veya hareket esnasında iken çalışabiliyor.

Pompa ise taşınacak malzemeyi borular, dağıtım tertibatları aracılığıyla yerleştirme konumuna taşıması nedeniyle, karıştırıcısı olan veya olmayan, pompalama ve püskürtme işini yapan tesisin elemanlarına deniyor. Taşıma ise şu amaçlar için yapılıyor: Beton ve harç.

Bu üç tür inşaat kamyonunun dışında iş makineleri taşımak için kullanılan çekiciler de inşaat araçlarından sayılıyor.

Tek çeker Çift Çeker Kamyon Yorumu

İnşaat kamyonları dingil(aks) konfigürasyonlarına göre, 4x2, 6x2, 6x4 ve 8x4 araçlar olarak sayılabilir. Uzmanlar Avrupa’da inşaat kamyonlarının daha çok çift veya çok çeker tipte olduklarının altını çiziyorlar. Ağır çalışma şartları ve engebeli arazi koşullarında verimli olması nedeniyle Avrupa’da inşaat sektöründe daha çok 6x4 ya da 8x4 hatta 6x6 gibi çok çeker kamyonlar da kullanılıyor. Çalışma şartlarına uyumluluğu tartışma konusu olmasına karşın, fiyatları daha cazip olan ve tek çeker diye tabir edilen 6x2 araçlar, ülkemizde halen kullanılmaya devam ediyor. İnşaat sektörünün daha çok nakliye kısmına hitap eden 6x2 damperli kamyonların, Türkiye’de inşaat kamyonları segmenti incelendiğinde yüzde 19 pay ile en büyük pazarı oluşturduğu gözüküyor. Özellikle son yıllarda x4 yani çift çeker inşaat araçlarına olan talepte meydana gelen canlanma ise gözlerden kaçmıyor.

İnşaat ve Otomotiv Sektörlerinin Buluşma Noktası; İnşaat Kamyonları

Tüm dünya ekonomisinin lokomotifi olarak kabul edilen otomotiv sektörü, ekonomideki sürükleyici etkisinin en önemli nedeni olan, sanayi dallarıyla yakın ilişkisinden dolayı gelişmelerden oldukça çabuk etkilenen bir sektör. Yoğun koordinasyonlu bir çalışma ve multi- disipliner bir teknoloji gerektiren bu sektörün son yıllarda ihracat kalemleri içindeki ağırlığının giderek artması dikkat çekiyor. Hızla gelişen otomotiv sektöründe, Türkiye’ nin, Avrupa’ ya olan yakınlığı, ucuz iş gücü temini, otomotiv sanayisini destekleyecek gelişmiş bir yan sanayiye sahip olması nedeniyle yatırımcıların ilgi odağı haline geldiği gözleniyor.

Sektör Bazında İhracat ($)

Son yıllarda yükselişte olan bir diğer sektör olarak dikkat çeken inşaat sektörü, Türkiye’ de ekonomik istikrarın sağlanması, ardından faizlerdeki düşüşün de etkisiyle büyümenin lokomotifi haline gelirken, sektörün 2004 yılında yüzde 4,6 büyüyerek 1999’dan sonra ilk kez artıya geçmesi ise gözlerden kaçmıyor. Geçen yıl yüzde 21,5 oranında büyüme sergileyen inşat sektörünün bu yılın ilk altı ayında gösterdiği performans ise oldukça iyiydi: Sektör yüzde 19,3 ile çok önemli bir performans ortaya koydu.

Yıllara Göre Genel İş Makinası Satışları :

İş Makineleri Distrübütörleri ve İmalatçıları Derneği’nin 2004, 2005 ve 2006 yıllarında iş makinesi satışlarında gerçekleşen ve kayda değer artışları ortaya koyan “Türkiye’de Yıllara Göre İş Makinesi Satışları” grafiği inşaat sektöründeki canlanmayı yansıtan bir doküman olarak karşımıza çıkıyor.

İnşaat kamyonları dosyasının devamı Kamyonum dergisi 30.sayıda...

 
Karayolu Taşıma Yönetmeliğinde Değişiklik
 
Nakliye Destek Paketi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
şoför
treyler
türkiye
sondakika
bus
src
kamyoncu
fahrer
news