Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
5 Ocak 2024 Cuma - 13:28

İnadına Kanal İstanbul!

İlgili Bakanın ifadesine göre 15 milyar dolar, muhalefete göre en az 300 milyar dolara mal olacak Kanal İstanbul projesi bence önümüzdeki günlerin en ateşli ve öncelikli gündem maddesi olacak.

İnadına Kanal İstanbul!

Bir süredir adeta sumen altı edilmiş, çokça dillendirilmeyen proje aslında ufak ufak yürütülmeye başlanmış Bakanlık yetkililerinden alınan bilgilere göre.

2024 yerel seçimi yaklaştıkça konu ile ilgili muhalif söylemlerin kimilerince seçim propagandası olarak daha da fazla kullanılacağını düşünmek pek yanlış olmaz kanımca.

Bu projenin aslında birbiri ile çelişen iki farklı sonucu var bildiğiniz üzere. Öncelikli olan ve muhalefetin üzerinde hassasiyetle durduğu nokta; bu devasa inşaatın doğaya vereceği zarar. Ve yine muhalif kesimlerin altını çizerek iddia ettiği; bunun bir rant projesi olduğu ve yandaş kesim ile özellikle Araplar olmak üzere yabancılara sağlanacak imtiyazlar.

Projeye destek verenlerin ise savunma gerekçeleri; yıllık gemi geçişi sayısının 50 bini aştığı ve hatta 2050 yılında iki katına yaklaşacak olan bu miktarın İstanbul boğazı trafiğini çok zorlayacağı, şu anda günlük 500 bin yolcunun taşındığı iki yaka arasındaki gemi trafiğinin de aynı şekilde yarın ve şu an dahi büyük riskleri barındırdığı… Bu ve benzer nedenlerle Kanal İstanbul’un bir zaruret haline geldiği yönünde.

Diğer taraftan dünya ticaretinin büyük bir çoğunluğunun deniz yoluyla gerçekleştiği ve Türkiye ihracatının da % 60’nın denizyolu ile yapıldığı da bir başka gerçek.

Dünya ticaretinin gerçekleştiği yollar üzerinde ve çevresinde yaşanan, sosyal, siyasi ya da olağandışı olaylar nedeniyle başka arayışların olduğu konusunu da unutmamak lazım.

Türkiye’nin lojistik çerçevede konumunun önemini her gün bir vesileyle anlıyoruz mutlaka. Yeni gelişme ve durumların yarattığı fırsatları da görüyoruz sanırım. Orta Koridor alternatifinin altı hep çiziliyor. 

Evet konuyu biraz dağıttım farkındayım. Neden? Çünkü benim kafam da dağınık!

Bu arada Süveyş Kanalına kimler karşı çıkmıştı?

 

 
Kamil Koç, 2023’te 340 Bin Seferle 15.5 Milyon Yolcu Taşıdı
 
17 Yıllık Kalite, Artık Mersin’in de Hizmetinde!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Element Lojistik İddiasını Kara Yolunda da Sürdürüyor!
İzmir’de kurulan ve 22 yıldır sektöre hizmet veren, Element Lojistik iki ...
Avrupa ve Asya Arasındaki Köprü İMS Lojistik ile Kuruluyor!
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda Türkiye Irak Sanayicileri ...
Supet Uluslararası Taşımacılık Firma Ortağı Serkan Başbilen; "Bursa ve Mersin Şubelerimizi Açıyoruz!"
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı kapsamında, Kamyonum Dergisi ...
 
Seyit Usta Treyler Oto Taşıyıcı Üretiminde de Farkını Ortaya Koymaya Hazırlanıyor!
Seyit Usta Treyler Genel Müdür Yardımcısı Alp Arslan; Kamyonum Dergisi ...
Mavi Group Güney İtalya'da İhracat ve İthalat Sektöründe Çözüm Ortağınız!
Türk ve İtalyan firmaları arasında köprü görevi daha doğrusu tabiri caizse ...
Asya Bölgesine Çalışan Firmaların Sıkıntısı Bitmiyor!
Kamyonum Dergisi’nin bu ayki sayısında Akar Lojistik Genel Müdürü Enver ...
 
Tecrübe ve Gücün Bileşimi İle Boya Sektöründe Çığır Açan Marka!
Nippon Paint- Filli Boya Endüstriyel Grup Direktörü Bekir Okan Şınar Kamyonum ...
Türkiye’yi Baypas Eden Projede Gelecek Bize Sürprizler Getirebilir Mi?
Bu ayki sayımızda İskenderun Teknik Üniversitesi Ekonomi Bölümü Öğretim ...
Uluslararası Nakliyeciler Derneği Başkan Yardımcısı Fatih Şener; Ermenistan’ın Azerbaycan’a Bağlanması, Rusya İçin Kritik Bir Öneme Sahip
Uluslararası Nakliyeciler Derneği Başkan Yardımcısı Fatih Şener, Hindistan’da ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
buskamyonumsondakika haberler kamyoncuşoförKamyonnewstürkiye