GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Erzurum Büyükşehir Belediyesi Akaryakıt Alacak
Erzurum Büyükşehir Belediyesi Akaryakıt Alacak
Bulgaristan’da 1 Mart İtibariyle Başlayacak Toll Sistemi Hakkında
Bulgaristan’da 1 Mart İtibariyle Başlayacak Toll Sistemi Hakkında
Kögel to Exhibit at Transport Compleet Hardenberg 2020

Kögel to Exhibit at Transport Compleet Hardenberg 2020

1 2 3 4 5 6
3 Nisan 2019 Çarşamba - 12:55

İkinci El Araçlara Ekspertiz Zorunluluğu Getirildi

1 Nisan 2019’dan itibaren başlayan yasal düzenlemeyle birlikte, ikinci el araç alım satımına ekspertiz raporu ekleme zorunluluğu getirildi. Ekspertiz firmalarının gerekli hizmet yeterlilik belgelerine sahip olma zorunluluğu, sektörde rekabet gücünü de arttırmaya başladı.

İkinci El Araçlara Ekspertiz Zorunluluğu Getirildi

Konuyla ilgili TÜV SÜD D-Expert’in  Genel Müdür Yardımcısı Ozan Ayözger “Yeni yönetmelikle birlikte ikinci el araç alırken, TSE standartlarına sahip firmalardan ekspertiz raporu almak zorunlu hale getiriliyor. Vatandaşların şikayet ettiği, güvenirliği olmayan ekspertiz raporlarıyla ilgili tüm sorunlar yeni yasayla birlikte ortadan kalkacak. Yeni yönetmelikte, gerekli hizmet belgeleri bulunmayan firmalar artık sektörde varlıklarını sürdüremeyecekler.” diyor.

İkinci el araç piyasasına getirilen ekspertiz zorunluluğuyla birlikte alıcı ve satıcılar arasındaki güven problemi ortadan kalktı. Nisan 2019’dan itibaren TSE belgesi olmayan ekspertiz şirketlerinden alınan raporların hiçbir geçerliliği olmayacak.

Konuyla ilgili açıklamada bulunan TÜV SÜD D-Expert Genel Müdür Yardımcısı Ozan Ayözger “1 Nisan 2019 tarihinde yürürlüğe giren yönetmelik, ikinci el motorlu kara taşıtı ticaretiyle iştigal eden gerçek ve tüzel kişilerin son kullanıcıya yapmış oldukları satışlar için ekspertiz raporu zorunluluğu getiriyor. Yönetmelikte 8 yaş ve 160.000 km üzerindeki araçlar kapsam dışı kalmaktadır. Otomotiv işiyle iştigal etmeyen iki kişi arasında gerçekleşecek araç satışı kapsam dahilinde yer almayacaktır.” diye belirtiyor.

Raporda Neler Yer Alacak?

Raporda aracın özellikleri, arıza-hasar durumu ve km bilgilerine yer verileceğini söyleyen Ayözger: “Gözle kontrol dahilinde; Taşıtın dış, iç, alt ve motor bölümü kontrolleri yapılacak. Ayrıca raporda, ekspertiz merkezlerinde bulunması zorunlu olan cihazlarla yapılan testlerin sonuçları yer almalıdır. Ekspertize gelen araç, lift üzerine alınarak tüm alt ve yürür aksamları kontrol edilerek süreç başlatılır. Araç arıza tepit cihazına bağlanarak genel arıza taraması yapılır. Akü test cihazı ile akü ve şarj performansı ölçülür. Sonrasında da test hattına alınan araç sırasıyla yanal kayma testi, süspansiyon ve fren testlerine tabi tutulur. Son olarak yapılan DYNO testi ile aracın motor performansı ölçülerek testler tamamlanır.”

Ayözger, TSE’den TS13805 standardına göre HYB (Hizmet Yeterlilik Belgesi) almış ekspertiz merkezleri ekspertiz raporunu vermeye yetkili olacağını ve HYB olan ekspertiz merkezlerinin detaylarına tüketiciler TSE’nin web sitesinden kolaylıkla ulaşabileceklerini söylüyor. Ayözger, raporla ilgili yaşanabilecek olası bir sorunda ise raporu veren yetkili firma sorumlu tutulabileceğinin altını çiziyor.

“Bir Sonraki Dönemde Diğer Araçlar İçin de Düzenlemeleri Bekliyoruz”

Yeni uygulamada garanti, aracı satan firma tarafından en az 3 ay veya 5.000 km olarak verilmelidir diyen Ayözger: “Garanti, işletmeler tarafından sigorta yaptırılarak da verilebilecek. Yapılacak garanti motor, şanzıman, tork konvektörü diferansiyel ve elektrik sistemini kapsayacak. TÜV SÜD D-Expert’in Garanti uzatım paketleri sayesinde tüketiciler bu hizmeti ekspertiz sonrası bizim merkezlerimizde de 3 ay/5.000km, 6ay/10.000km veya 12ay/20.000 km olarak alabilmekteler.

Yönetmelikle birlikte binek ve arazi araçlarında rapor zorunluluğu olacak. Ancak bir sonraki dönemde diğer araçlar için de düzenlemeleri bekliyoruz.

“Yönetmelik Raporun Noter Satışından Hemen Önce Alınması Gerektiğini Vurguluyor”

İkinci el ekspertiz raporunun maliyeti TÜV SÜD D-Expert ekspertiz merkezlerinde 345 TL’dir. Müşterilerimiz önceden web sitemizden randevularını alarak merkezlerimize gelmeleri durumunda yaklaşık 1 saat ayırmaları yeterli olacaktır. Yönetmelik kapsamında olan ikinci el araçlarda ekspertiz raporu alınmadığı takdirde araç satışı yapılamayacak. Ekspertiz raporları aracın anlık durum bilgisini vermektedir, bu nedenle yönetmelik raporun noter satışından hemen önce alınması gerektiğini vurguluyor.”

 
“Ekonomiye ve Yerli Otoya Odaklanalım”
 
ROTA, Konsept Tasarım Ürünleri ile Automechanika İstanbul Fuar’ında
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Benzine 19 Kuruş Zam Geldi
Enerji Petrol Gaz İkmal İstasyonları İşveren Sendikası (EPGİS) dün gece ...
ZF, WABCO'yu Satın Almak Üzere Anlaşma İmzaladı
Önde gelen küresel teknoloji grubu ve binek, ticari araç ve endüstriyel ...
Leadership 2020 Otobüsü Mercedes-Benz Türk’te!
Mercedes-Benz Türk; liderlik ve kültürel dönüşüm kapsamındaki Leadership ...
 
Volvo Trucks, Volvo FH ve Volvo FMX ile MARBLE Fuarı'nda
Volvo Trucks, 25. MARBLE İZMİR - Uluslararası Doğaltaş veTeknolojileri ...
Dönmez, Enerji Devleriyle Buluştu
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez, Petroleum İstanbul Fuarı’nda, ...
İkinci El Otomobil Alışverişinde Yeni Dönem
1 Nisan’dan itibaren 2. el otomobil alışverişinde yeni bir dönem başlıyor. ...
 
Novociti Life Berlin'de
Almanya’nın Berlin şehrinde ilk kez bir tanıtım faaliyeti gerçekleştiren ...
Kabloder Yeniden 'Erkan Aydoğdu' Dedi
Kablo Sanayicileri Derneği (Kabloder) genel kurulunda yapılan seçimde ...
MAN, eğitimleri ile de müşterilerini destekliyor
Ağır ticari araçların premium markası MAN Kamyon ve Otobüs Ti-caret A.Ş., ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
kamyoncu
bus
türkiye
treyler
lkw
dikkat
news
şoför
kamyonum