GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Gürcistan’a Yapılacak Taşımalarda Yeni Uygulamalar
Gürcistan’a Yapılacak Taşımalarda Yeni Uygulamalar
ZF 2019 Finansal Sonuçları: Yeni Siparişler ve Yüksek Yatırımlar ZF'yi Zorlu Piyasa Koşullarına Hazırlıyor
ZF 2019 Finansal Sonuçları: Yeni Siparişler ve Yüksek Yatırımlar ZF'yi Zorlu Piyasa Koşullarına Hazırlıyor
All Drivers Performing A Transit Of Goods Through Belarus Are Obligated Only Park İn The Specified Areas To Rest, Eat Or Refuel.

All Drivers Performing A Transit Of Goods Through Belarus Are Obligated Only Park İn The Specified Areas To Rest, Eat Or Refuel.

1 2 3 4 5 6
3 Mayıs 2016 Salı - 16:51

İhracat Taşımasında Rekor Var ama Kapıkule Çaresiz!

Kapıkule, TIR geçişinde her gün yeni rekorlar kırılmasına rağmen, 923 TIR'ın çıkış yaptığı 30 Nisan günü bile TIR'ların bekleme süresi 50 saati aştı.

İhracat Taşımasında Rekor Var ama Kapıkule Çaresiz!

İhracat’ta tüm dünyanın hayranlıkla izlediği başarılara imza atılıyor Son dört ayda geçen yılın aynı dönemine göre ihraç malı taşıyan araç sayısı toplamda % 11 artış meydana geldi. Bu artış, Nisan ayında Kapıkule için % 30 olarak gerçekleşti ve özellikle hafta sonları kapı kilitlendi.
 
Gümrük beklemeleri sebebiyle, teslim süremiz uzuyor ve Okyanusu geçip derede boğuluyoruz..
Son dönemde, Cuma günü İstanbul’dan yola çıkan araçlar ancak Pazartesi günü Kapıkule’den çıkış yapabilir hale geldi. Cumartesi günü yola çıkan araçların iç gümrük beklemeleri de de dahil olmak üzere Kapıkule’den çıkışları Salı gününü bulabiliyor.
 
29 Nisan Cuma gününden bu yana Gümrük Kapılarındaki tır kuyrukları Kapıkule’de 17 kilometre, Hamzabeyli’de 5 kilometre, İpsala Sınır Kapısında ise 3 kilometreyi bulurken, çıkış yapmak üzere Kapıkule’ye gelen bir aracın Bulgaristan’ a geçebilmesi 57 saati buldu. Kapıkule Sınır Kapısı, 30 Nisan’da 923 Tır’ın gümrük işlemini gerçekleştirmesine rağmen yaşanan beklemeler ve Tır kuyrukları, günlük kapasitenin çok acil bir şekilde günlük 1.500 adedin üzerine çıkarılması gerektiğini gözler önüne seriyor.

ALMANLAR 40 DAKİKA BEKLEMENİN FATURASINI ALMAN EKONOMİSİNE ZARARINI 291 MİLYON USD OLARAK  HESAPLADI
 
Münih Üniversitesi, Ekonomik Araştırmalar Enstitüsü’nden Profesör Gabriel Felbermayr tarafından Mart 2016 tarihinde Göçmen amaçlı ilave kontrollerin Alman ekonomisine etkilerini sorgulamak amacıyla yapılan araştırmada, Almanya ve Türkiye arasındaki seferlerdeki 40 Dakikalık gecikmenin, Almanya’nın ticaretini %1,3 daralttığı sonucu çıktı!
 
Mart 2016 tarihinde Münih Üniversitesi tarafından yayınlanan çalışmada, Almanya’dan ülkemize yapılan taşımalarda 40 dakikayı bulan zaman kayıplarının kalıcı hale gelmesi halinde, Almanya’nın dış ticaretinin %1,3 daralacağı hesaplandı. Araştırma sonuçlarını yorumlayan UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener; “Söz konusu %1,3’lük daralmanın Almanya’nın ülkemize olan ihracatındaki rakamsal değeri yaklaşık 291 Milyon Dolar’a denk geliyor. Almanya 40 dakikalık gecikmenin bedelini hesaplamışken, ülkemizdeki 2 günlük yani 72 kat daha fazla gecikmenin bedelini, ülke ekonomisi üzerindeki negatif etkisini varın siz düşünün” dedi.
 
Neredeyse olağan hale gelmeye başlayan Gümrük kapılarındaki söz konusu zaman kayıpları için acil çare bulunmaz ise sadece Almanya’ya 2015 yılında gerçekleştirdiğimiz yaklaşık 90.000 seferde 27.400 seferlik bir kaybın yaşanacağı ve bunun Almanya’ya yönelik ihracatımızda %30’luk bir daralmaya neden olacağı ortaya çıkıyor.
 
Sorun Bazen Bulgaristan tarafından da kaynaklanabiliyor. Kapasite artacak ise iki ülke eşgüdüm halinde çalışmalı.. Her iki ülkede karar alıcıları, kapasitenin 2 katı artışı için Göreve Çağırıyoruz !
 
Geçen her dakikanın kaybedilen pazar kaybı ve buna bağlı milyonlarca Türk Lirası anlamına geldiği açıktır. Sektörümüzün ve hizmet ettiği dış ticaretimizin gerek iç gümrük idarelerinde gerek ise sınır kapılarında yaşadığı zaman kayıplarını ortadan kaldırmak ve ülke ekonomimizin lokomotifi konumundaki lojistik sektörünün rekabet gücünü korumak ve gümrük kapılarımızdaki mevcut kapasitelerini kısa sürede amacıyla Türkiye ve AB ticaretinin sınırlar arası geçişlerini yöneten tüm yetkilileri göreve çağırıyoruz!
 
 
BATI KAPILARI ÇIKIŞ İSTATİSTİKLERİ VE BEKLEME SÜRELERİ

AY YIL KAPIKULE HAMZABEYLİ İPSALA TOPLAM
OCAK 2015 18.273 9.062 4.252 31.587
2016 19.537 6.671 6.980 33.188
DEĞİŞİM 7% -26% 64% 5%
ŞUBAT 2015 17.386 9.023 4.157 30.566
2016 24.378 7.463 3.477 35.318
DEĞİŞİM 40% -17% -16% 16%
MART 2015 19.993 11.060 5.575 36.628
2016 24.858 8.450 5.736 39.044
DEĞİŞİM 24% -24% 3% 7%
NİSAN 2015 17.981 9.202 5.640 32.823
2016 23.412 8.918 5.767 38.097
DEĞİŞİM 30% -3% 2% 16%
4 AYLIK TOPLAM 73.633 38.347 19.624 131.604
92.185 31.502 21.960 145.647
DEĞİŞİM 25% -18% 12% 11%
 
AY YIL HAYDARPAŞA PENDİK TOPLAM
OCAK 2015 2.229 6.188 8.417
2016 3.302 6.828 10.130
DEĞİŞİM 48% 10% 20%
ŞUBAT 2015 1.893 6.059 7.952
2016 3.654 6.740 10.394
DEĞİŞİM 93% 11% 31%
MART 2015 2.378 6.158 8.536
2016 3.759 6.650 10.409
DEĞİŞİM 58% 8% 22%
4 AYLIK TOPLAM 6.500 18.405 24.905
10.715 20.218 30.933
DEĞİŞİM 65% 10% 24%
 
 

 
VOITH Çukurova Üniversitesi' nde
 
“New Holland Tr6” Şampiyonuna Kavuştu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
VOITH Çukurova Üniversitesi' nde
Güç aktarma teknolojisi konusunda uzmanlaşmış VOITH Turbo gmbh Co& KG ...
İzmir Koşamayanlar İçin Koşuyor, Ford Kuga Yakalıyor
Ford’un sosyal sorumluluk projelerine verdiği destek hız kesmeden devam ...
Kentleri akıllı metropollere dönüştüren yeni marka: OneClick
Cardtek Şirketler Grubu’nun yeni şirketi OneClick, ulaşım ve akaryakıt ...
 
TOFAŞ’ Tan Son 6 Yılın En Yüksek İhracatı
TOFAŞ, Ar-Ge sürecine liderlik ettiği ve 2015’te üretimine başladığı Fiat ...
Turizm Dibe Vurdu
Türkiye’nin turizm geliri, yılın ilk çeyreğinde yapılan araştırmaya göre, ...
Brisa FAVÖK Seviyesinde Artış Sağladı
Bridgestone ve Lassa markaları ile Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, ...
 
Hava Sıcaklıkları Tüm Yurtta Azalacak
Türkiye'nin, akşam saatlerinden itibaren Orta Akdeniz üzerinden gelen ...
İstanbul Trafiğini Kilitleyen Noktalar
Yandex, İstanbul’un yoğun trafiğinde sürücülerin yolda uzun süre kalmasına ...
Temsa Otomotiv Mühendisliği Açıldı
Çukurova Üniversitesi TEMSA Otomotiv Mühendisliği Bölüm binası ve laboratuvarları, ...
 
Nuray PEKCAN
BU DA GEÇER
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
fahrer
şoför
dikkat
kamyoncu
news
src
sondakika
lkw
kamyonum