Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
mars, mars lojistik,
2 Mart 2015 Pazartesi - 17:05

İhracat "Çizme"yi Aşınca, Taşımalar Durdu

İtalya tarafından Türkiye ulaştırma firmalarına verilen geçiş belgelerinin tükenmesi nedeniyle Türkiye’den bu ülkeye yapılan lojistik faaliyetleri durdu. İki ülke arasındaki ticaret son 7 yılda %45 oranında artmış olmasına rağmen geçiş belgesi sayısında hiç bir artış yapılmadı.

İhracat  Çizme yi Aşınca, Taşımalar Durdu

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Batu International Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara, bu durumun Doğu Avrupa ülkelerindeki lojistik firmalarına yaradığını belirtti.
 
Dünya lojistik pazarında önemli bir paya sahip olan Avrupa Birliği bölgesi Türkiye lojistik sektörünün de en önemli ticaret noktasını oluşturuyor. Son yıllardaki büyüme rakamlarıyla dikkat çeken Türkiye lojistik sektörünün Avrupa’daki en önemli ticaret kapılarından biri de 7 Milyar $’lık ihracat pazarıyla İtalya. İki ülke arasındaki ticaret son yedi yılda %45 artmış durumda.

Ancak bu süreç içerisinde Türkiye’den İtalya’ya taşımacılık yapan firmalara İtalya tarafından verilen geçiş belge sayısında hiç artış yapılmadı. En son 2008 yılında yapılan 2 bin adetlik artış ile geçiş belgesi sayısı 31 bin adet olarak belirlenmişti.

Durum böyle olunca, geçtiğimiz günlerde Türkiye’den İtalya’ya gidecek araçlar belge alamadı, çünkü verilen belge sayısı 15 Şubat’ta dolmuştu. Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Batu International Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara, İtalya’ya ihracat taşımalarının durma noktasına geldiğini ve bu durumun Doğu Avrupa ülkelerindeki lojistik firmalarına yaradığını belirtti.

Taner Ankara şöyle devam etti:
Avrupa, lojistik açıdan önemli bir merkez durumunda. Türkiye lojistik sektörü bu zamana kadar Almanya, İngiltere, İtalya ve Hollanda gibi ülkelere yapılan ihracat taşımalarıyla büyüdü. Ancak geçiş belgesi gibi kısıtlamalar, kotalar Türkiye lojistik sektörünün büyüme hızını yavaşlatıyor. Durum böyle olunca geçiş belgesi sıkıntısı yaşamayan, AB üyesi Doğu Avrupa ülkelerindeki lojistik firmaları gelip Türkiye’deki yükleri Avrupa’ya taşıyor. Bizim lojistik pazarımızdan pay alıyor.

Ankara ayrıca, yabancı plakalı araçların ihraç taşımalarında kota, vize, geçiş belgesi gibi maliyet arttıran ve zaman kaybettiren etkenlerle uğraşmaması sebebiyle pazardan büyük payı almaya başladıklarını söyledi. 

 
Shell'de Yeni Atama
 
V2 İstanbul Kupası Yarışında Pist Rekoru
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Shell'de Yeni Atama
Gelişmiş teknolojisi ve yenilikçi yaklaşımlarıyla Türkiye'nin önde gelen ...
VOLVO, yola GEFCO Türkiye ile devam edicek
İstanbul, 2 Mart 2015 –Otomotiv sektörünün güvenilir ve sağlam firmalarından ...
Türkiye’nin Efsane “Harley”leri Belli Oldu!
Dünyanın efsanevi motosiklet ve motosiklet aksesuarları markası Harley-Davidson’ın ...
 
Volkswagen Crafter, Servis Kampanyası
Volkswagen Ticari Araç’ın Crafter modeline yönelik geçen yıl başlayan ...
Cenevre'de Ford Rüzgarı Esecek
Dünyanın en önemli otomobil fuarı olarak kabul edilen Cenevre Otomobil ...
BMW, Michelin Lastikleri İle Yollara Çıkacak!
Dünyanın en büyük lastik üreticileri arasında yer alan Michelin, otomotiv ...
 
Ford Otosan, Patent Başvuru Sahiplerini Ödüllendirdi
Ford Otosan, 2014 yılında Türk Patent Enstitüsü’ne 110 patent başvurusu ...
Brisa, 2014 Finansal Sonuçlarını Açıkladı
Brisa, Ocak-Aralık 2014 döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre ...
Renault 3.kez Başarısını Tekrarladı
Renault Mais Satış ve Satış Sonrası hizmetleri veren şubelerinden Boğaziçi ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
src
Kamyon
bus
şoför
fahrer
haberler
truck
türkiye
lkw