Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
25 Haziran 2009 Perşembe - 00:00

Herkes Bilir; İnşaat Zor İştir

Herkes Bilir; İnşaat Zor İştir

Tonlarca kum, demir taş ve hazır beton. Tozlu çamurlu şantiyeler, çakıllı yollar, aşılması güç görünen hafriyat engebeleri rampalar. İnşaat işinde bir kamyondan beklenen tüm bunlarla başa çıkabilmesi, üstelik bunu sürücüsünü yormadan ve en ekonomik şekilde başarması. Bir firmanın inşaat kamyonunda aradığı en önemli özellikler güce dayanıyor. Yüksek motor hacmi ve çekiş gücü, az yakıtla iyi performans, ileri teknolojiye dayanan güvenlik, uzun ömür ve dayanıklılık bu gücü temsil ediyor.

Belediyelerde hizmet gören araçlardan, hafriyat ve inşaat firmalarına, dekapajcılara kadar geniş bir kullanım alanına sahip olan inşaat kamyonları üst yapılarına göre üç grupta toplanıyor:

1. Damperli Kamyonlar

2. Transmikserler

3. Beton pompaları

Bu sınıflandırmaya göre; tekerlekli bir şasi üzerine monte edilen, elle veya makinayla çalıştırılabilen, hidrolik krikolar aracılığıyla kalkarak, yükün boşaltılmasını sağlayan kasaya damper deniliyor.

Beton karıştırma tesisinden hazır karıştırılmış betonu iş alanına taşımak üzere tamburla  donatılmış taşıtlara mikser adı veriliyor. Bu tambur taşıt dururken veya hareket esnasında iken çalışabiliyor.

Pompa ise taşınacak malzemeyi borular, dağıtım tertibatları aracılığıyla yerleştirme konumuna taşıması nedeniyle, karıştırıcısı olan veya olmayan, pompalama ve püskürtme işini yapan tesisin elemanlarına deniyor. Taşıma beton ve harç amacıyla yapılıyor.

Bildiğiniz gibi inşaat kamyonları diğerlerinden farklı olmalı… İşte bu farklar;

·        Şasisi güçlü olmalı,

·        Taşı toprağı taşımak için motoru güçlü olmalı,

·        Kabini sağlam olmalı,

·        Dar alanda üstün manevra yapabilmeli,

·        Bu zorlu savaşta sahibini yalnız bırakmamalı.

İlk Söz Scania’da

Doğuş Otomotiv yetkilileri inşaat araçlarının ihtiyaçları karşılayacak teknik özelliklere sahip olma, yüksek performans gösterme, düşük kullanım giderlerine sahip olma, zor şartlara uygunluk, sağlamlık ve dayanıklılık gibi temel kriterlere sahip olması gerekliliğini vurgularken, kendi araçlarının bu özellikleri yerine getirdiğini belirtiyorlar.

 İnşaat kamyonlarının genel özellikleri nelerdir?

Türkiye ekonomisinin lokomotiflerinden biri olan beraberinde birçok sektörü de besleyen inşaat sektörü gelişmeye devam ediyor. Birbiri ardına büyük projelere başlanıyor. Müşteriler artık her şeyin en iyisini en ucuza ve en kısa sürede istiyor. Elbette büyük ve modern projelerin de belirlenen zaman ve maliyet sınırları içerisinde tamamlanması bekleniyor. Bu hedefe giden yolda, çalışma koşulları ağır olan inşaat sektörünün yükünü çeken inşaat araçlarının ihtiyaçları karşılayacak teknik özelliklere sahip olma, yüksek performans gösterme, düşük kullanım giderlerine sahip olma, zor şartlara uygunluk, sağlamlık ve dayanıklılık gibi temel kriterleri karşılaması gerekiyor. Bu durum inşaat kamyonlarında aracın arıza çıkarmadan, sorunsuz çalışmasının önemini artırıyor. Öyle durumlar oluyor ki; bir beton pompasının çıkardığı bir arıza bütün inşaatı geciktirebiliyor. Özellikle hafriyat sırasında araçlar çok çetrefilli yol şartlarında, tozun toprağın içinde, engebeli, zaman zaman çamurlu arazi şartlarında ve aşırı yükleme altında çalışmak zorunda kalabiliyor. Bu sebeple inşaat kamyonlarının çift çeker, hatta şartlara göre hep çeker olması, yüksek dingil kapasitesi, sağlam süspansiyonlar ve dayanıklı bir yürür aksama sahip olması gerekiyor. İş makinesi nakliyesi yapan çekicilerin 6x2 veya 6x4 dingil konfigürasyonunda, yüksek beygir gücünde çekiciler olması isteniyor. Ağırlıklı olarak asfaltta çalışacak her türlü nakliye amaçlı işler için ise 4x2 çekiciler ekonomik ve etkin bir çözüm sunabiliyor.

İşte bu ihtiyaçları karşılayabilmek için Türkiye distribütörlüğü Doğuş Otomotiv tarafından yürütülen, yüksek verimlilik için optimize edilen Scania’nın inşaat araçları, sektörün hizmetine sunuluyor. Scania araçları, şasi ve aktarma organlarının dayanıklı ve sağlam oluşu sayesinde bu zor şartların üstesinden rahatlıkla gelebiliyor. Scania, uç noktalarda çalışanlar için tandem dingil grubu seçeneği, farklı koşullar için normal veya yüksek şasi seçeneği ile her türlü ihtiyaca uygun araçlar sunuyor. Her araç uygulaması için Scania müşterilerine özel kabin tipi, aktarma organları, tekerlek konfigürasyonu ile süspansiyon, şasi yüksekliği, dingil mesafesi ve üstyapı hazırlıkları da dahil olmak üzere farklı ihtiyaçları karşılayabilecek nitelikte seçenekler sunabiliyor. Yıllardır elde edilen satış rakamlarıyla Scania, Türkiye inşaat sektörünün gözdesi olduğunu kanıtlıyor.

 Yıllara göre inşaat kamyonları istatistiki bilgisi hakkında bilgi verir misiniz?

Scania 2007 yılında satışını gerçekleştirdiği 76 adet inşaat kamyonu ile ithal pazarda % 6,5 pazar payı elde etmiş, 2008 yılında satışlarını artırarak 117 adet inşaat kamyonu ile pazarda % 11 pay sahibi olmuştur. 2009 yılında da Scania inşaat araçlarını tercih eden firma sayısı gittikçe artıyor. 

Sizin markanız denince akla gelen özellikleri neler?

Ürünlerini en zor şartlara ve müşteri beklentilerine uygun geliştiren ve üreten Scania’nın inşaat sektörüne özel araçları yük taşımayı ve yüklemeyi optimize etmek için müşterilerine ve üst yapıcılara üst düzeyde teknik destek sağlıyor. Scania’nın İsveç çeliğinden yapılan her türlü yük ve yol şartına dayanıklı sağlam şasisi, tamamen kendi mühendisleri tarafından geliştirilmiş zorlu inşaat şartlarında performansından ödün vermeyen motoru, uzun ömürlü ve dayanıklı yürür aksamı müşterilerimizin güvenle çalışabilmesi için tasarlanıyor. Yeni 11 litrelik motorlar, boyutlarına göre yeterli miktarda tork üretiyor; düşük devirlerden itibaren iyi çekiş kuvveti sağlayarak vites değiştirme ihtiyacını azaltıyor. Scania’nın müşterilerinin sahip olduğu eşsiz özelliklerin başında motor seçenekleri yer alıyor. Her aks konfigürasyonundaki çeşitli dingil mesafesi seçenekleri bütün genel ve üst yapı tiplerinin karmaşık mühendisliğe gerek kalmadan uyum sağlaması anlamına geliyor.

Scania araçlardaki kontrol panelleri sürüş zevkini bozmadan rahatlıkla yol almayı sağlıyor. Direksiyon üzerinde yer alan birçok kumanda düğmesi, aracın kullanım konforunu artırıyor. Aşağı yukarı yüksek hareket kabiliyeti ve sürücü koltuğundaki çok sayıda diğer ayarlamalar, kişisel sürüş pozisyonları için geniş alan sağlıyor. Düşük ve alçak kabini sayesinde Scania araçları en fazla yük kapasitesi sağlayabiliyor.

Güvenlikten asla taviz vermeyen Scania, komple çelik gövdeli kabinleri ile istenmeyen durumlarda sürücünün can güvenliğinin azami oranda sağlanması için tasarlanıyor. Scania inşaat kamyonlarında yüksek hizmet süresi, sağlam bir şasi, uzun ömürlü aktarma organları ve yüksek güvenlik akla gelen ilk özellikler oluyor.

Scania inşaat araçlarını kullanan şanslı sürücülerin ortak kanısı, Scania araçlarının işletme maliyetleri ve yakıt giderlerinin çok düşük olduğu yönünde. Scania araçlar güç, performans, kullanım ve kabin rahatlığı, yük taşıma kapasiteleri ve inşaat sahalarındaki zorlu yol koşullarına karşı gösterdikleri dayanıklılık gibi özellikleri ile de farklılaşıyor. Ayrıca sağlanan finansman kolaylığı, verilen satış sonrası hizmetler de müşterilerin yeni alımlar yaparken tercihlerini tekrar Scania’dan yana kullanmalarına neden oluyor.

 Servis imkanlarınız konusunda bilgi verir misiniz?

İnşaat sektörü tarafından öncelikli tercih edilen markalar arasında yer alan Scania, inşaat araçları pazarında her geçen yıl artırdığı pazar payıyla gelecek yıllar için başarı çıtasını daha da yükseğe çıkarmaya kararlı olduğunu gösteriyor. Bu başarıda Scania ürünlerinin yüksek kalitesi, dayanıklılığı, düşük kullanım maliyeti, Doğuş Otomotiv ve Scania’nın müşteri memnuniyeti odaklı fark yaratan hizmetleri, Türkiye genelindeki uzman ekibi ile 21 noktada hizmet veren yaygın servis ağı çok önemli rol oynuyor.  Scania Asistans ile 365 gün ve 24 saat acil yardım hizmetini Türkiye’nin dört bir köşesine ulaştırıyor. İhtiyaç duyulan herhangi bir Scania yedek parçası yetkili servislerden kolaylıkla temin edilebiliyor. Yaygın servis ağı ve Doğuş Otomotiv güvencesi müşterilerimizin Scania kamyonlarını Türkiye’nin her yerinde güvenle kullanabilmelerini sağlıyor.  

 İnşaat segmentindeki ürün kıyaslaması konusunda neler söylersiniz?

Scania ürün gamında inşaat amaçlı kullanılabilecek sayısız ürün kombinasyonları bulunuyor. Türkiye’de satışa sunulan P380CB6x4EHZ damper kamyonun yanı sıra segmentinde önemli başarılara imza atan P380CB8x4EHZ mikser kamyonu inşaat sektöründe en çok aranılan araçlardandır. Scania, modüler üretim sistemi sayesinde 380 beygirgücünden 620 beygirgücüne kadar kamyon ya da çekiciler, 4x2’den 8x4’e kadar her türlü ölçü ve dingil konfigürasyonunda araçlar sunabiliyor. Overdrive şanzımanları, Scania inşaat kamyonlarına yüksek dayanım ve yakıt ekonomisi sağlayan aktarma organlarının önemli bir parçası olarak fark yaratıyor. Scania’nın üstün mühendisliği ve yılların tecrübesi ile kendi fabrikalarında ürettiği cerli diferansiyeller ise uzun ömür ve yüksek performans sağlayan bir diğer bileşenlerdir.     

 Pazar payını içeren bir değerlendirme yapar mısınız?

Türkiye pazarına girdiği 1994 yılından bugüne yükselen başarı grafiği ile satışlarını artıran Scania, 2003 yılından beri 16 ton ve ithal ticari araç pazarında liderlik koltuğunda oturuyor. 2009 yılının ilk 4 aylık döneminde gerçekleştirilen 294 adet satış ile 16 ton ve üzeri ithal ağır ticari araç pazarındaki liderliğini devam ettiren Scania inşaat sektörü tarafından da öncelikli tercih edilen markalar arasında yer alıyor. Scania, inşaat araçları pazarında her geçen yıl artırdığı pazar payıyla gelecek yıllar için başarı çıtasını daha da yükseğe çıkarmaya kararlı olduğunu gösteriyor.

 
TÜRKİYE TAKOGRAF PİYASASINDAKİ DÜZENLEME ÇALIŞMALARI
 
Yüksek Manevra Kabiliyeti Şart
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
treyler
Kamyon
kamyonum
türkiye
fahrer
haberler
dikkat
lkw
truck