Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
mars, mars lojistik,
6 Ekim 2015 Salı - 15:18

Google'ın Sürücüsüz Otomobili Tanıtıldı

Teknoloji devi Google tüm dünyanın merakla beklediği sürücüsüz otomobini görücüye çıkarttı.

Google ın Sürücüsüz Otomobili Tanıtıldı

Google, 6 yıldır üzerinde çalıştığı ve gelişim süreci devam eden sürücüsüz otomobil projesi kapsamında üretilen prototip aracı gazetecilere tanıttı. Sürücüsüz otomobil projesine ilişkin Silikon Vadisi laboratuvarlarına davet ettiği gazetecilerin sorularını yanıtlayan Google yetkilileri, ardından gazetecileri prototip araçla sürüşe çıkardı. Dış görünüşüyle Koala'ya benzeyen küçük ve sevimli otomobilin, iç dizaynındaki sadelik dikkati çekerken, yetkililer, geleceğin otomobili iddiası taşıyan bir araca göre oldukça basit malzemelerle tasarlanmış iç dizayna ilişkin, nihai üretimde modelin değişeceği ve geliştirileceğini ifade etti. Sıradan otomobillerden farklı olarak, konsol, direksiyon ve pedallarının olduğu bölümde küçük bir ekrana sahip araç, ekranda yanıp sönen ''Hadi gidelim'' sloganıyla sürücüyü karşılıyor. Yuvarlak siyah butona basarak aktif hale gelen araç 3'ten geriye sayarak harekete geçiyor. Sürüş sırasında aracın sensör vasıtasıyla algıladığı görüntüler ekrana yansıyor.
Hız değil güvenli sürüş
Roush Engineering tarafından Livonia'da üretilen araç şimdilik saatte maksimum 40 kilometre hızla gidiyor. Aracın, deneme sürüşleri için yeterli hıza sahip olduğunu belirten yetkililer, güvenli sürüşün çok daha önemli olduğuna dikkati çekti. Denizaltı ve uçaklarda bulunan cayroskop ve hız ölçerlerle donatılmış ve geçiş güzergahındaki her ayrıntıyı içeren detaylı GPS sisteminin yanında otomobile yerleştirilmiş kamera ve sensörlerle çevresini algılayan araç, tüm yönlerde 183 metreye kadar alanı 360 derece görüş açısıyla tarayabiliyor. Bu da bir insana göre çok daha hızlı olarak aracın tehlikeyi fark etmesini sağlıyor.
Sürücüsüz araç trafikte, ambulans, kamyon, otomobil, bisikletli ve yayalar arasında rahatlıkla ayrım yapabiliyor. Google yetkilileri, sürücüsüz araçlarda çevreyi algılamanın çok önemli olduğunu, aracın, dedektörüne takılmayan bir şeye karşı tepki veremeyeceğini, dolayısıyla trafikte aracın çevresinde olan biten her şeyi algılaması konusunda çok hassas ve dikkatli olduklarını kaydetti.
Öngörme yeteneği
Google Sürücüsüz Otomobiller Proje Direktörü, robot bilimci Chris Urmson, gazetecilerin, trafikte öndeki aracın aniden durup yol kenarına park etmek üzere geri manevra yapması halinde sürücüsüz otomobilin buna nasıl tepki verdiğine ilişkin sorusu üzerine şunları söyledi:
"6 yıldır devam eden test sürüşlerinde araçlar trafikte birçok farklı durumla karşılaştı. Sürüşler sırasında bir aracın yaşadığı tecrübe diğer araçlara aktarıldı ve bu asla silinmemek üzere kaydedildi. Bahsettiğiniz de sadece kaydedilmiş tecrübelerden biri. Yani sürücüsüz otomobillerimiz artık öndeki aracın ne yapacağına dair bir tür his geliştirdi diyebiliriz. Trafikteki tecrübelerinde araçların bir anda durup park için geri yanaştığını gördüler. Dolayısıyla caddede park etmek için boş bir noktayı algıladıklarında öndeki aracın geri yanaşarak o noktaya aracını park etmeye çalışabileceğini öngörüyorlar. Yayanın, bisikletlinin ya da arabanın hangi hareketi yapacağını tahmin edebiliyorlar."
90 yıla denk sürüş tecrübesi
Bugüne dek trafikte 2 milyon kilometre test sürüşü yapan ve bu tecrübeye sahip otomobillerden alınan datalar üzerinden geliştirilen yazılım ile 90 yıla eşit sürüş tecrübesi taşıyan Google'ın sürücüsüz otomobilleri, şu ana dek dikkatsiz sürücülerden kaynaklanan ve ciddi olmayan 9 kaza yaptı. Google yetkilileri, bu kaza sayısını 1'e düşürdükleri gün tüm sorumluluğu üstlenerek otomobillerin satışına başlanacağı sözünü verdi.
Yağışlı yol şartları
Yetkililer, trafikteki önemli tecrübesine karşın sürücüsüz otomobillerin henüz karlı ve yağışlı havalar için hazır olmadığını, bu tür durumlarda trafik polisinin ya da yayaların el işaretlerini araçların henüz çözemediğini söyledi. Farklı hava koşulları ve sıra dışı durumlar için Google mühendislerinin prototip aracı geliştirme çalışmaları devam ederken, 25 prototip araçla Mountain View ve Austin'de test sürüşleri yapılıyor.

Milliyet

 
Mitsubishi Servislerinde Fırsata Doyum Olmaz
 
Trafikte Telefon Kullanan Sürücülere Af Yok
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Mitsubishi Servislerinde Fırsata Doyum Olmaz
Temsa Motorlu Araçlar, 5 Ekim – 7 Kasım 2015 tarihleri arasında Mitsubishi ...
Türkiye’nin En Büyük Kapalı Alana Sahip Plazası Açıldı
Ankara’da hizmete açılan TanOto New Holland Plaza, modern bir tesiste ...
Goodyear’ın, OPET’ten yakıt kazandıran kampanyası uzatıldı!
Gördüğü büyük ilgi nedeniyle 31 Ekim’e kadar uzatılan kampanya kapsamında, ...
 
B20 Türkiye Dijital Ekonomi Formu Gerçekleşti
B20 Türkiye ve Accenture işbirliğinde düzenlenen B20 Türkiye Dijital Ekonomi ...
Ford Trucks Fotoğraf Yarışması Sergisi Eskişehir Taşıyıcılar Kooperatifi’nde Ziyaretçilerle Buluştu
Ford Trucks Sanat Atölyesi çatısı altında gerçekleştirilen"Kamyoncunun ...
Shell’den Scuderia Ferrari ile Yeni İnovasyon İşbirliği
Shell, Scuderia Ferrari ile imzaladığı yeni anlaşma kapsamında markanın ...
 
Citroën'den Araçların Ömrünü Uzatan Kampanya
5-31 Ekim 2015 tarihleri arasında geçerli olacak kampanya kapsamında Fren ...
Trans-Pasifik Ticaret Anlaşması'nda Mutabakat Sağlandı
Dünya ticaretinin yüzde 40'ını etkileyecek Trans-Pasifik ticaret anlaşması ...
İmza Lojistik 400.Tırsan Treylerini Teslim Aldı
Karadeniz Ereğli merkezli, İmza Lojistik 2015 yılına ait 70 adetlik siparişin ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
truck
haberler
bus
şoför
kamyoncu
news
src
dikkat
lkw