Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
1 Haziran 2023 Perşembe - 11:12

Goodyear Le Mans’da Pilot ve Lastik Mühendisi Ortaklığı

Lastikler, motorsporları organizasyonlarının en önemli performans bileşenlerinden biridir. Lastiğin, yarışın başındaki özelliklerini, yarışın ilerleyen süresinde kaybedebileceğinden, onları en iyi anlayacak, farklı yol, pist, hava koşullarında ve sürüş stillerinde gösterecekleri uyumu anlayan kişiler gerekir.

Goodyear Le Mans’da Pilot ve Lastik Mühendisi Ortaklığı

İşte Goodyear, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC)'nda mücadele eden her takıma, sezon boyunca performanslarını en üst düzeye çıkarmalarını sağlamak amacıyla, yarış takımıyla özel olarak çalışan bir lastik mühendisi sağlıyor.

 

Lastik mühendisi ve sürücü arasındaki ilişki, spor dünyasının başka hemen hiçbir yerinde görülemeyecek türdendir. Sürücüler, bir dayanıklılık mücadelesine güç veren yardımcı bilgi ve verileri almak için ekiplerine güvenmek zorundadır.

 

Vector Sport takımının LMP2 pilotu Gabriel 'Gabi' Aubry ve Goodyear destek mühendisi David Billingham, modern bir yarış takımının çalışma dinamiğini anlatmak için en iyi örnek.

Mühendis-pilot ortaklığı hayati önem taşıyor

İlk kez 2018'de Le Mans'ta yarışan ve bu yıl Vector Sport ile bir WEC sezonu geçiren Aubry, takım olarak yaptıklarının, sürücü olarak göstereceği performansa etki ettiğini söylüyor. Aubry: "Goodyear ortaklığı, doğru ayarları ve yarış stratejisini nasıl geliştireceğimizi anlamamıza yardımcı oluyor. Mühendis ve sürücü ortaklığı hayati önem taşıyor. Lastikleri anlamamıza yardımcı oluyor, böylece bir stint ve yarış boyunca maksimum performans elde edebiliyoruz." diyor.

 

Sürücü, takım mühendisi ve Goodyear üçgeni

Son 20 yıldır yarış takımlarıyla çalışan ve bu sezon Vector Sport ile başarı kovalayan Goodyear mühendisi David Billingham “Gabi'nin bu düşüncesi çok özel. Bu, sürücü, takım mühendisi ve Goodyear arasındaki bir üçgen. Lastik sıcaklığı ve basıncı özellikle araç pistteyken çok önemli. Bu, sürücü geri bildirimleriyle birlikte araç performansını değerlendirmek için kullandığımız bilgilerdir. Bu yıl, Le Mans dışındaki turlarda lastik ısıtıcılarının olmaması, özellikle sıralama turlarında maksimum performansı sağlama yaklaşımımızda önemli bir değişikliğe neden oldu. Isınma yaklaşımı artık daha önemli” diyor.  

Aracın davranışına göre strateji belirleniyor

Yarış sırasında pilot ve baş mühendis arasındaki tüm telsiz iletişimini dinlediklerini, stint sırasında araçtan gelen canlı telemetri sayesinde aracın nasıl davrandığını anlayabildiklerini söyleyen Billingham “Pitstoplar sırasında, lastik değişimine gerek olup olmadığı, gerekiyorsa kaçının değişeceği konusunda da tavsiyelerde bulunuruz” diyor.

 

Lastiklerine güvenmeleri gerekli

Seans sonunda lastiğin belirli pist yüzeyi ve koşulundaki kapasitesini belirlemek için lastik sırtı ve karkasında analizler yapan David Billingham, böylece takıma en uygun stint uzunluğuyla ilgili bilgiler sağlıyor. Billingham “Le Mans'ta takımlar bir lastik setiyle üç ya da dört stint yapabiliyor. Bu, takıma pit alanında değerli saniyeler kazandırıyor, ancak setin rekabetçi kalacağına da inanmaları gerekiyor."

 

Goodyear yeni ve büyük bir pencere açtı

WEC sezonu boyunca kullanacakları, Goodyear'ın en yeni kuru ve ıslak zemin lastiklerinin performansını değerlendiren Gabriel ve David, lastiklerin performansının çok üst düzey olduğunu söylüyor. Gabi: "Goodyear gerçekten etkileyici bir lastik geliştirdi. Birkaç yıl öncesine kadar, tüm sezonu karşılamak için üç farklı bileşik gerekliydi, şimdi sadece bir tanesi yetiyor."

 

Yeni lastiğin yıl boyunca karşılaşılan tüm pist sıcaklıklarında kullanılabileceğini ve hızlı bir şekilde istenilen sıcaklığa ulaşabileceğini söyleyen David de: "Gördüğümüz en büyük etki, sürücünün karşılaştığı ek zorluklara çözüm sunması. Daha önce nemli bir pistte kullanılan kaygan ve ıslak zemin lastiklerden, kuru zemin lastiklerine geçiş, sürücüler için oldukça zordu" şeklinde bilgi veriyor.

 
DHL Express Türkiye’den Avrupa’ya Üst Düzey Atama
 
Avrasya Tüneli 5 Saat Kapalı Kalacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Brisa Depremden Etkilenen Bayilerinin İş Sürekliliği İçin Sahada
Lastik sektörünün mobilite lideri Brisa, depremden etkilenen illerdeki ...
Hankook 2023 Yılının 1. Çeyreğine Ait Mali Sonuçlarını Açıkladı
Satışlar önceki yıla göre yüzde 17.5 oranında ve faaliyet kârı ise yüzde ...
Goodyear 125. Yılında Motor Sporları Başarılarını Kutluyor
Formula 1 Grand Prix’lerinde diğer tüm lastik üreticilerinden daha fazla ...
 
Michelin Türkiye "Türkiye’nin En İyi İşverenleri" Listesinde
Dünyanın önde gelen mobilite şirketlerinden biri olan Michelin’in Türkiye ...
Goodwood Hız Festivali'nin Lastik Partneri Pırellı Oldu
Goodwood Estate bugün yayınladığı bir açıklamayla bu yıl 13-16 Temmuz ...
Yeni Nesil Continental Lastikleri Elektrikli Araçlar İçin Uygun
Continental, dünyanın en başarılı 10 elektrikli araç üreticisinden 9’una ...
 
Pro Time: Yolda Kalanların Her Koşulda Yanında
Prometeon’un filolar için sunduğu yol yardım servisi Pro Time, bireysel ...
Pirelli Onlıne Satışı Daha Hızlı, Kolay Ve Sürdürülebilir Hale Getirmek İçin B2B E-Ticaret Platformunu Yeniledi
Pirelli’nin 10 yıl önce lanse edilen B2B lastik satış platformu TyreClub+ ...
Michelin 2050 Yılına Kadar Lastiklerini Yüzde Yüz Sürdürülebilir Malzemelerden Üretecek!
Mobilite alanında öncü şirketlerden biri olan Michelin, 2050 yılına kadar ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
dikkattruckbuslkwkamyonumKamyonsrc haberler sondakika