18 Haziran 2019 Salı
Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR DENİZ TAŞIMACILIĞIGÜNDEMTESLİMATHABERLERENGLISH
Menü Arama
Fuarda Pirelli Lastiklere Yoğun İlgi!
Fuarda Pirelli Lastiklere Yoğun İlgi!
Ford Ailesinin Yeni Üyesi Görücüye Çıkıyor!
Ford Ailesinin Yeni Üyesi Görücüye Çıkıyor!
Strategic partnership for e-axles

Strategic partnership for e-axles

1 2 3 4 5
schmitz,kamyonum,treyler,otobüsüm,araç,kamyon,tır
9 Ekim 2018 Salı - 16:14

Geleceğin Lojistiği Zirvesi Sona Erdi

UTİKAD tarafından düzenlenen Geleceğin Lojistiği Zirvesi lojistik sektörünü ve iş dünyasını bir araya getirdi. Endüstri 4.0, Blockchain, Dijitalleşme, Gelecek Senaryoları gibi kavramların lojistik ekseninde ele alındığı zirvenin son oturumu UTİKAD Genel Müdürü Cavit Uğur tarafından gerçekleştirildi.

Geleceğin Lojistiği Zirvesi Sona Erdi

Lojistik sektöründeki 24 yıllık kariyerinin ardından 7 yıldır UTİKAD İcra Kurulu’nun yöneticiliğini yürüten UTİKAD Genel Müdürü Cavit Uğur, sunumunda dijitalleşmenin lojistik sektörüne etkilerini keyifli bir sunum ile katılımcılarla paylaştı.

 

Sunumuna dünyadaki pek çok şey gibi forwarderlik mesleğinin de hızla değiştiğinin altını çizerek başlayan UTİKAD Genel Müdürü Cavit Uğur, “Öncelikle belirtmek isterim ki; forwarder olmaktan her zaman büyük mutluluk duydum ve duyuyorum. Bir dünya insanı olarak mesleğim sayesinde dünyanın farklı yerlerini ziyaret etme ve bu yerlerde dostlar edinme şansını yakaladım. Ancak kabul etmek gerekir ki mesleğimiz hızla değişiyor. Kimileri artık forwarderlık mesleği öldü, yeni teknolojilerle birlikte bu meslek ortadan kalkacak diyor. Kimileri aksi görüşte. Teknoloji gelişiyor, sarsıyor, büküyor, dönüştürüyor, eski kapıları kaparken bambaşka yeni pencereler açıyor. Ben de bu değişimin forwarderların geleceğini nasıl etkileyeceğini ve geleceğin forwarderlarının kimler olacağını kendi bakış açımla sizlere aktarmak istiyorum” diye konuştu.

Forwarderlığın Geçmişi 19. Yüzyıla Dayanıyor

Cavit Uğur, öncelikle Forwarderlık mesleğinin nasıl ortaya çıktığına değindi ve katılımcılar ile şu bilgileri paylaştı:

“19. yüzyılın başlarındaki yeni icatlar sonrasında demiryolu ve buharlı gemilerle daha güvenli taşımacılığın ortaya çıkması Avrupa ile Kuzey Amerika arasındaki ticaretin gelişmesine neden oldu ve buharlı gemilerle birlikte İngiltere ve Avrupa’dan pek çok insan da Amerika’ya göç etmeye başladı. İşte bu zamanlarda Amerika’ya giden gemilere binmek üzere, Londra’daki hanlarda ve otellerde konaklayan yolcuların şahsi eşyalarını depolayan, koruyan ve daha sonra da bu eşyaları Amerika’ya göçen kişinin vardığı noktaya gönderen hancıların, dünyanın ilk uluslararası freight forwarderları olduğu düşünülmektedir. Elbette zamanla sadece bu işe soyunan girişimciler çıkmaya başlamıştır. Nitekim 1836’da İngiltere’de kurulan Thomas Meadows and Company Limited of London, England firmasının, erken dönem freight forwarder firmalarından biri olduğu kayıtlara geçmiştir. 1850’lerin başlarında, yani yaklaşık 170 yıl önce freight forwarding firmalarının da kayıtlarını içeren ilk Lloyd’s Loading List yayınlanmıştır ve bu listeler bugün binlerce limana yük gönderen forwarder, NVOCC, gemi armatörleri ve acentelerinin listelerini yayınlamaya devam etmektedir.

“Mesleğimiz 200 Yıldır Gelişmelere Paralel Olarak Var Olmaya Devam Ediyor”

Elbette bu freight forwarderların gönderdiği yükleri karşılayan ve Amerika’ya göç etmiş kişilerin bulunduğu yerlere teslim eden karşı tarafta temsilcileri yani acenteleri de vardı. Nitekim western filmlerinde bile bu işletmelerin tabelalarını görmemiz mümkündür. Yani 19. yüzyılın başlarında forwarderlar vardı ve şirketleşmeye başlamışlardı. O günden bu yana yani 200 yıldır mesleğimiz dünyadaki gelişmelere ve dönüşümlere paralel olarak var olmaya devam etti.”

 
HİDROMEK, Ulusal ve Uluslararası Tasarım Ödül Sayısını 15’e Yükseltti
 
TOBB, Ev Sahipliği Yaptı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Lojistik Sektörünün Geleceği ‘Blok Zinciri’nde
KPMG’nin küresel lojistik sektöründeki gelişmeleri ve trendleri ele aldığı ...
DHL’den Moda Sektörüne Tam Destek
Lojistik hizmetleriyle global e-ticaretin büyümesine katkı sağlayan DHL, ...
GEFCO TürkTraktör İçin Dünya ve Ay Arası Mesafeden Fazla Yol Katedecek
Otomotiv lojistiğinde Avrupa’da lider, Ağır Yük Taşımacılığı sektöründe ...
 
Gefco ve Berge İspanya’da Otomotiv Lojistiğini Geliştirmek Üzere Bir Ortaklık Kurdu
Yeni şirket, 3 milyon m2'den fazla araç depolama alanı, 700 araç taşıyıcı, ...
U.N. Ro-Ro Yunanistan'ın Patras Limanı'na Seferlere Başladı
U.N. Ro-Ro, İstanbul’daki Pendik Limanı’ndan Yunanistan’ın Güney Batısındaki ...
Taşıma İşleri Organizatörlüğü Yönetmeliği Yayımlandı
6 Temmuz 2018 Tarih ve 30470 Sayılı Resmi Gazete’de “Taşıma İşleri Organizatörlüğü ...
 
Sivas Konumunu Kazanca Çevirecek
Sivas Valisi Davut Gül, Sivas'a lojistik merkezi kurulacağını bildirdi. ...
Lojistik Firmaları İçin Yeni Bir İnovasyon
Dokuz Eylül Teknoloji Geliştirme Bölgesinde (DEPARK) yaklaşık 3 yıldır ...
Mars Logistics’ten Yeni Lojistik Üs!
Tüm entegre lojistik hizmetlerini kusursuz olarak sunarak sektörde sayısız ...
 
Nuray PEKCAN
ALTERNATİF’LE DEVAM!
kamyon,üniversal,araç takip sistemleri,yangın söndürme
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,SİGORTA
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
logitrans, kamyonum, fuar, lojistik
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
ALTERNATİF YAKITLARIN KULLANIMI
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Aku
Deniz Taşımacılığı
Gündem
Lojistik
Lastik
Teslimat
Haberler
Kampanya
Ticari Araçlar
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
news
Kamyon
haberler
truck
bus
sondakika
kamyonum
kamyoncu
fahrer