Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
25 Ekim 2017 Çarşamba - 10:17

Gaz Grup Yeni Araçlarıyla İddialı

Rusya’nın Nizhny Novgorod şehrinde 1932 yılında kurulmuş olan GAZ Grup, yaklaşık yüzde 53’lük pazar payı ile ülkenin en büyük ticari araç üreticisi konumunda yer alıyor. Oldukça geniş bir ürün yelpazesine sahip olan Gaz Grup, 18 milyonu aşkın kamyon, otobüs ve binek araç üretimine imza atmış durumda.

Gaz Grup Yeni Araçlarıyla İddialı

Kurulduğu günden bugüne kadar ürünlerini sürekli geliştiren GAZ Grup, dünya genelinden misafir ettiği basın mensuplarını hem ülkenin en önemli ticari araç fuarı olan COMTRANS’ta ağırladı hem de sonrasında araçlarını test etme imkanı sundu.

Ayrıca Gaz Grup, binek araçtan hafif ticariye, hafif ticariden ağır vasıta segmetine kadar tüm araçların sergilendiği, çok kapsamlı müzesini davetlilerine gezdirirken üretimin kronolojik geçmişi hakkında da detaylı bilgi sundu. Müzede yer alan araçlar, Rus otomotiv endüstrisinin kuruluş ve gelişiminin tarihçesinin de önemli bir parçası durumunda.

Uluslararası Markalarla İş Birliği

Gaz Grup, Mercedes-Benz, Skoda, Volkswagen gibi markalarla aynı zamanda teknoloji ortaklığı yapıyor. Fabrikada Mercedes-Benz'in ticari aracı Sprinter'ın sözleşmeli olarak montajı gerçekleştirilirken, baskılı parçaların üretimi Daimler şirketi için düzenleniyor ve krank mili dökümleri, sıralı dört silindirli Ford motorları için üretimler gerçekleştiriliyor.

Türkiye’de Yeni Dönem

Gaz Grup 2012 yılında Türkiye’ye yatırım yaparak Mersa Otomotiv iş birliği ile hafif ticari ve GAZel-Bussiness araçların üretimine başlamıştı. 2014'te de Gazelle Next’in üretimine geçmişti. GAZ Grup, üretimini Sakarya'daki fabrikasında sürdürüyor. Türkiye pazarında Mersa Otomotiv ile üretim iş birliğini devam ettirecek olan GAZ Grup, yeni dönemde pazarlama ve satış noktasında Türkiye genelinde kendi ekibiyle hareket etmeyi planlıyor.Araçlar Büyük İlerleme Kaydetti

2014’te Gaz’ın araçlarını Türkiye’de test etmiş; o yıllarda bu araçların rakiplerine nazaran birçok açıdan daha zayıf kaldığı izlenimini edinmiştik. Günümüzde sürekli gelişen teknolojileri ile daha rahat, kullanımı çok kolay ve ekonomik araçlar pazara hakim konumda ve bu nedenle rekabet biraz daha zorlaşmış durumda. Ancak; Nizhny Novgorod’un soğuk, yağışlı havasında yaptığımız testlerde gördük ki; marka yeni araçlarını öncekilerden daha rekabetçi bir konuma getirmiş. Vector NEXT ve GAZelle NEXT minibüs araçlarının şanzımanı daha rahat ve konforlu hale gelmiş ve de aracın çekiş gücü artırılmış. Ayrıca yağışlı ve kaygan zeminde fren testlerini de yaptık. Araçların frenleri, önceki araçlara göre çok daha iyileştirilmiş, şoför konforu ve güvenliği için her şey düşünülmüş. Firma, araçlarında yolcu ihtiyaçlarını ve engelli uyumunu da unutmamış. Gaz Grup, 2014’den 2017’ye kadar olan zaman sürecinde üretilen araçlarında önemli farklar ve gelişmeler kaydetmiş. Bunu yerinde test ettik ve deneyimledik.

COMTRANS Fuarı

Rusya etkinliği kapsamında ayrıca 17. COMTRANS Uluslararası Ticari Araç Fuarı'nı da ziyaret ettik. Rusya'nın birçok alanda yatırımı bulunan lider endüstri grubu Basic Element'in bir parçası olan GAZ Grup, fuarda yeni otobüs modellerini tanıttı. GAZelle NEXT elektrikli minibüs, GAZ elektrobüs, Kursor LE, Vector NEXT, Cruise sergilenen araçlar arasında yer aldı. GAZelle NEXT Elektrikli Minibüs

GAZ Grup, 17. COMTRANS Uluslararası Ticari Araç Fuarı'nda GAZelle NEXT elektrikli otobüsün perspektif modelini tanıttı. Erişilebilir Çevre Programı'nın gereklilikleri doğrultusunda, GAZelle NEXT 4.6 şasesi kullanılarak, giriş seviyesi alçak, tekerlekli sandalyeyle erişilebilen bir minibüs üretilmiş.

Otobüs, GAZ hafif ticari araçlar ürün gamının tamamı için geliştirilen birleşik elektroplatform baz alınarak tasarlanmış. Bu platform kapsamında, yan duvar kapakları olmayan kamyonlar, vanlar ve minibüsler üretmek mümkün olabiliyor.

Elektrikli araç, azami gücü 98 kW olan trifaz indüksiyonlu elektrik motoru ve 90km/h hıza ulaşmasını sağlayan orijinal şanzımanla donatılmış. Bu yenilikler, araca en az 120 km'lik sürüş mesafesi sunuyor. Hem endüstriyel (380 V) hem de ev tipi (220 V) ağlardan aracın şarj edilmesi mümkün. Asgari şarj süresi ise üç saatten az. Şanzıman sistemi ve çekiş bataryaları şasenin içerisinde yer alırken, kabin alanının tamamı yolculara ayrılmış. GAZ Grup, artan yolcu kapasitesine sahip çerçeveli minibüsü, Araç, Erişilebilir Kentsel Çevre Programı kapsamında üreterek ilk defa kamuya tanıttı. Modelin ayırt edici özelliği ise yaşlılara, engellilere ve çocuk arabası olan yolculara kolaylık sağlaması.

GAZelle NEXT 4.6 şasesi baz alınarak yapılan otobüs, 16-22 yolcu kapasitesine sahip. Arka aksta bulunan havalı süspansiyon, aracın pürüzsüz sürüş deneyimi sunmasını sağlarken, yük kapasitesi arttırılmış arka aks ve güçlendirilmiş şase, yapının yüksek derecede güvenli olmasını sağlıyor. Firma, gelecekte bu tasarıma sahip otobüslerin dizel motorlu versiyonlarını da üretecek.

“GAZ Elektrikli Araçlar Ürün Gamını Oluşturacağız”

GAZ Grup Başkanı Vadim Sorokin, "Gelecekte hem şirket içerisinde hem de uzman şirketler, bilimsel ve teknik merkezlerle ortaklaşa olarak yeni bir bileşen temeli oluşturarak, GAZ elektrikli araçlar ürün gamını oluşturacağız. Bugünkü temel problem, neredeyse tamamı ithal olan basit elektrikli parçaların yüksek maliyeti. Günümüzde, GAZ Grup ortaklarıyla verimliliği arttırılmış hafif ticari araçlara yönelik elektrikli motorlar, kendi kontrol sistemlerine sahip bataryalar ve bir dizi başka kilit parçalar geliştiriyor. Yıl sonunda bile çoktan, yenilenen karakteristiğe sahip yeni jenerasyon elektrikli araçların montajının başlanması planlanıyor" dedi.Yeni Otobüsler Ziyaretçilerle Buluştu

Fuarda GAZ elektrobüs, Kursor orta segment otobüs modifikasyonu, Vector NEXT şehir otobüs modelleri (uzun mesafe otobüsü ve "Erişilebilir Çevre" aracı) ve LiAZ-5292 doğalgazlı otobüs ilk defa sektörle buluştu.

Engelli Uyumlu Vector NEXT

NEXT ürün ailesine ek olarak GAZ Grup, “Erişilebilir Çevre” modifikasyonu kapsamında yeni bir Vector NEXT modelini beğeniye sundu. Bu otobüs, bedensel engelli kişiler için erişilebilir özellikler barındırıyor: arka kapı ve aracın kalabalık kısmı alçak tabanlı bir tasarıma sahip, kapı aralığı 0.9 m'ye çıkarılmış ve araç mekanik bir rampa ve tekerlekli sandalye alanıyla donatılmış. Araçta ayrıca uzun mesafeler için artırılmış konfor modifikasyonu sunuluyor. Bu modifikasyonla camlar renkli olarak sunulurken araçta bagaj rafları ve ek tutunma noktaları yer alıyor.

Otobüsler Birçok Farklı Konfigürasyon ile Sunuluyor

VECTOR Next ürün ailesinde bulunan otobüsler, 43 ile 53 arasında değişen yolcu kapasitesine, ergonomisi arttırılmış sürücü koltuğuna, çift bölge klima sistemine ve geliştirilmiş gürültü izolasyon sistemine sahip. Modellerde ayrıca elektronik güzergah göstergeleri ve güzergah hakkında kayar bilgi ekranına yer verilmiş. Otobüsler birçok farklı konfigürasyon ile sunuluyor ve kabin düzenine bağlı olarak şehir içi, banliyö ve şehirlerarası güzergahlarda kullanılabiliyor. Yeni Vector NEXT otobüsleri yalnızca modern tasarımlarıyla değil, ayrıca kaputun altındakilerle de dikkatleri çekmeyi başarıyor. Mükemmel görüş açıları, yumuşak süspansiyon, iyi motor dinamiği, kolay vites değişimi ve yüksek viraj alma becerisi (aracın asgari dönüş çapı 6.7 m) ilerleme kaydedilen özellikler olarak öne çıkıyor.  Yenilenen şasi, aracın farklı yüzeylere sahip yollarda ve off-road koşullarında da yola devam etmesini sağlıyor. GAZ'ın şanzımanı hassasiyet ve bilgili denetim anlamına gelirken, aracın ön ve arka lastiklerinde havalandırmalı disk fren sistemi yer alıyor; ABS otobüsün her tür yol koşulunda güvenli şekilde hızının düşürülmesini temin ediyor, patinaj önleme sistemi (ASR) ıslak yollarda ya da yol üzerinde yetersiz çekiş sağlanan diğer durumlarda kontrolü büyük ölçüde basitleştirmeyi başarıyor. Bu model, Euro 5 emisyon standartlarına sahip, dizel YMZ-534 kodlu motora sahip. Bu motor 4.43 litre hacme sahip ve 150 HP güç üretebiliyor.

GAZ Elektrobüs Prototipi Tanıtıldı

Fuara gelen ziyaretçiler, ayrıca GAZ elektrobüs prototipine de yakından bakma şansı buldu. Bu prototip, Rus şehirlerinde oldukça etkili olduğunu kanıtlayan, büyük segment LiAZ-5292 alçak tabanlı otobüs baz alınarak, Bauman Moskova Devlet Teknik Üniversitesi'nin katkılarıyla geliştirilmiş. Popüler modele dayanılarak yapılan tasarım, taşıyıcı için işletme ve bakım maliyetleri açısından azami ekonomik verimliliğin sağlanmasına yardımcı oluyor. Elektrobüs modeli, 75 yolcunun taşınması için tasarlanmış ve 27 koltuğa sahip. Ayrıca engelli yolculara yönelik üç koltuk araca eklenebiliyor. Araç klima, video kayıt ve GLONASS ekipmanlarıyla donatılmış. Otobüsün aktarma organları, uluslararası çevre standartları olan Zero Emmission'a (Sıfır Emisyon) uygun. Zero Emmission, zararlı maddelerin atmosfere hiçbir zaman atılmadığı şeklinde tanımlanabilir. Bu yılın Temmuz ayında GAZ elektrikli otobüsü, Moskova sokaklarında uzun vadeli testlerini tamamlamış ve bu testler sırasında elektrikli otobüs 13,500 km'den fazla yol yaparak 25,000'i aşkın yolcuyu taşımış.

Alçak Tabanlı Kursor LE

Kursor LE, yeni orta segment bir otobüsün, düşük fiyatlı ve alçak tabanlı versiyonunu temsil ediyor. Bu versiyonda koltuk sayısı 18'den 27'ye çıkarılırken, arka koridorun yükseltilmiş zemini sayesinde aracın kötü yollarda kullanıma uygunluğunun artması sağlanıyor. Bunun yanı sıra alçak tabanlı versiyonun, engelli yolcuların kullanımına uygun oluşu, modüler multiplex (çoklu) kontrol sistemi (elektrikli ekipmanların bilgisayar tarafından kontrol edilmesi) ve "diz çökme" sistemi (aracın gövdesinin kapılara doğru yatırılması) ve süspansiyonun elektronik kontrolü gibi avantajları da korunmuş durumda. Araç, dört silindirli dizel YMZ motorundan güç alıyor ve bu motor Euro 5 emisyon standartlarında 210 HP üretiyor. Araçta ayrıca banliyö güzergahlarına ve çeşitli yüzeylere göre optimize edilmiş otomatik Alisson şanzımanı mevcut. Modern güç ünitelerinin orta segment otobüslerde kullanımı, aracın işletme maliyetlerinin büyük ölçüde azaltılmasına yardımcı oluyor.

En Popüler Yüksek Kapasiteli Otobüs: Liaz-5292

Yüksek kapasiteli, doğalgazlı LiAZ-5292 modeli de fuarda sergilenen modeller arasında yerini alan başka bir model. Bu model, yoğun yolcu trafiğinin olduğu güzergahlarda kullanılmak üzere tasarlanmış ve ülkedeki büyük şehirlerde bulunan filoların yenilendiği zamanlarda en popüler yüksek kapasiteli otobüs haline gelmiş. Otobüsün uzunluğu 12 m, kapasitesi ise 108 yolcudur. Otobüs, doğalgazlı YMZ motorundan güç alıyor ve bu motor Euro 5 emisyon standartlarında 286 HP üretiyor. Araç; otomatik şanzımana, ABS'ye, dönüş busterine, kasa eğme sistemine, tekerlekli sandalye erişim rampalarına ve GLONASS ekipmanına sahip. Aracın kabini, aşınmaya dirençli kılıflarla kaplanmış, dayanıklı koltuklardan, bir dizi güzergah göstergelerinden, kabin ekranından ve bir de video güvenlik sisteminden oluşuyor.Otonom Sürücü Yardım Sistemleriyle Donatılan Yeni Cruise

GAZ Grup, Cruise adını verdiği turist otobüsünün yeni versiyonunu da COMTRANS’ta beğeniye sundu. Cruise modeli; geliştirilmiş versiyonu ve 2018 FIFA Dünya Kupası'na ev sahipliği yapan bölgelere gönderilmek üzere yeni bir tasarımla üretilmiş. Otobüs, hem turistik, hem de uzun mesafe şehirlerarası güzergahlarda kullanımına uygunluğuyla da opsiyon sağlıyor.

“Elektronik Süspansiyon Kontrol Sistemi”

Geliştirilmiş Cruise modeli, yeni bir dış tasarıma ve maksimum ayar sunan daha iyi yolcu koltuklarına sahip. Aracın yolcu taşıma kapasitesi ise 47'den 51'e yükseltilmiş. Otobüs, araç dışı bir sistem (aracın ana sistemlerinin durumunun uzaktan teşhisini sağlayan bir sistem) ve otonom sürücü yardım sistemi ADAS (sistem; yol çizgileri doğrultusunda aracın şerit içerisindeki hareketini kontrol edebiliyor, otobüsün bir engele tehlikeli biçimde yaklaşması durumunda acil fren yapabiliyor; adaptif hız kontrol sistemi, öndeki araç ile otobüs arasında belirtilen takip mesafesini, görüşün kısıtlı olduğunu durumlarda dahi koruyabiliyor) ile donatılmış.  Araçta, yolun zorlu kısımlarının aşılabilmesini sağlayan, aracın kasasını yükseltip alçaltma fonksiyonlarına sahip bir elektronik süspansiyon kontrol sistemi bulunuyor. Uzun mesafelere yapılacak seyahatlerde konforu sağlamak amacıyla aracın kabininde yolcular için kişisel hizmet setleri bulunuyor. Aracın bagaj kısmı 9 metreküp hacim sunuyor.

Seri Üretimi 2018 Yılında

Yeni Cruise; motor ve bagaj bölümlerinde yangın söndürme sistemi, kabinde duman detektörleri, beş güvenlik kamerası, Wi-Fi, kontrol istasyonuyla iletişim sağlayan araç içi navigasyon ve iletişim terminali, 40 kW'a kadar güç sağlayabilen gelişmiş klima gibi geniş bir opsiyon listesine sahip.  Otobüsün standart donanımları arasında ise çift katlı cam, klima ve hız kontrol sistemleri, araç bilgisayarı, dijital takograf, ısıtmalı yan camlar ve Opticruise otomatik şanzıman bulunuyor. Araç, 400 HP motor kapasitesine sahip Scania şasesi üzerinde imal ediliyor. Bu yeni versiyon, Cruise modeli baz alınarak geliştirildi ve Cruise daha önce Sochi'de düzenlenen Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları'nın da taşımacılık hizmetlerinde kullanılmıştı. Tasarımı tamamen yenilenen Cruise modelinin seri üretimine 2018 yılında başlanacak.

 

 
IVECO Trakker ve Astra İle Sahada
 
İpragaz Tüm İş Alanlarında Büyüme Stratejisine Odaklanacak
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen 1 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Yaşar küçük İslam oğlu. 28 Kasım 2018 Çarşamba 20:28

Tek tekerlekli 13.1 .koltuklu yokmu

Yorumu oyla      2      2  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
IVECO Trakker ve Astra İle Sahada
Global taşımacılık dünyasının öncü oyuncularından IVECO, inşaat ve damper ...
Okul Servislerinde Rehberlere Özel Görev Verildi
Servis araçlarında artık üç noktalı emniyet kemeri, güvenlik kamerası, ...
"Daha Güvenli Trafik İçin Ankara'da Buluşalım"
Dünya Supersport Şampiyonu ve Milli Sporcumuz Sofuoğlu “Daha güvenli trafik ...
 
''Kamyonlarımız Yıl Sonunda Çin’de Yollara Çıkacak''
Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu ...
Ağır Görevleri Başarıyla Yerine Getiriyor!
250 yılı aşkın köklü geçmişi ile dünyanın en önemli kuruluşlarından biri ...
Üniversitelerarası Lojistik Vaka Yarışması Başvuruları Başladı
Mars Logistics ana sponsorluğunda, Lojistik Derneği’nin katkılarıyla (LODER) ...
 
OPET Trafik Dedektifleri Projesi’ne Stevie Awards’tan 2 Altın Ödül
OPET, iş dünyasının performansını değerlendiren Uluslararası Stevie Awards ...
Okul Servis Yönetmeliği Değişti
Yeni yönetmelikle birlikte önümüzdeki eğitim-öğretim yılından itibaren ...
Singapur'da yeni otomobillerin trafiğe çıkışına izin yok
Singapur'da 2018 yılının şubat ayından itibaren, yeni otomobillerin trafiğe ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
truck
bus
sondakika
fahrer
şoför
Kamyon
kamyonum
news
lkw